Eihän kellään sattuis olemaan mitään tietoa tästä yksilöstä, jos vaikka entistä omistajaa löytyis tätä kautta tms
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by furi View PostOikea annelivalo lopetti palamisen. LCI malli xenoneilla.
Mielessä kävi laittaa ledit valkoisemman valon toivossa, mutta selailun jälkeen vaikuttaa siltä, että päiväajovaloina nuo ei sitten enää kovin hyvin toimi. Tai sitten täytyy köyhtyä monta sataa.
Millaisia ratkaisuja?
Tällaiset?
Tuossa halvemmalla ulkomailta
Onko nämä sopivat?
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00W5Q439Q
Onhan se pikkuisen vaaleampi, ja tämä on siis kirkkaalla päivänvalolla, kun aina nuo mainoskuvat on pimeässä. Vaihtokin onnistui tosi helposti, en edes lyhtyä irroittanut.E61 520dA LCI -08
Comment
-
-
Originally posted by furi View PostOikea annelivalo lopetti palamisen. LCI malli xenoneilla.
Mielessä kävi laittaa ledit valkoisemman valon toivossa, mutta selailun jälkeen vaikuttaa siltä, että päiväajovaloina nuo ei sitten enää kovin hyvin toimi. Tai sitten täytyy köyhtyä monta sataa.
Millaisia ratkaisuja?
Tällaiset?
Tuossa halvemmalla ulkomailta
Onko nämä sopivat?Originally posted by JiiVee92 View Posthttps://www.ledperf.eu/pack-of-2-bul...on-p-1151.html
Itse laitoin tuollaiset äsken, ja tuli valkoisemmiksi verrattuna "tavalliseen" halogeeniin.
Siinä vielä huono puhelinkuva miltä nuo cosmos bluet näyttää värisävyltään, kirkkaus vääristynyt huomattavasti kirkkaamaksi mitä ovat oikeasti.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Sori tuplapostauksesta mutta,
Originally posted by JiiVee92 View PostDPF vastapaineanturi vaihtoon? Lähinnä tuo joutokäynnin painearvon pomppiminen ei taida olla normaalia?
https://jiivee92.kuvat.fi/kuvat/Kans...812_180023.mp4Originally posted by HTK12 View PostEi siellä voi olla 8 bar vastapainetta kuten anturi välillä näytti. Jos johdoissa ei ole mitään vikaa, niin anturi rikki. Ei ole harvinaista, että noita menee.
Tämä ei ole vieläkää ratkennut, johtoja tutkittu silmämääräisesti, mittailtu ja tultu siihen tulokseen, että ei johtovikaa, vaihdettu OE anturi x2 ja nyt tilanne on tämä.
Ideat alkaa olla lopussa, softahäröä?EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Originally posted by JiiVee92 View PostSori tuplapostauksesta mutta,
Tämä ei ole vieläkää ratkennut, johtoja tutkittu silmämääräisesti, mittailtu ja tultu siihen tulokseen, että ei johtovikaa, vaihdettu OE anturi x2 ja nyt tilanne on tämä.
Ideat alkaa olla lopussa, softahäröä?
Googlailin tuota 8192 mbar niin näyttäis olevan jokunen postaus maailmalta, jossa tuo luku ilmenee DPF:n painemittauksessa. Tarkemmin sanottuna siis pomppii juuri 0-8192 mbar:n välillä, ilman järkevää syytä. Mutu-veikkaus mutta olisikohan tuo 8192mbar softan maksimi arvo ja heittää sitä mikäli huono kontakti/oikosulku mittauksessa.
Tällaisen onnistuneen korjaustoimenpiteen löysin toisen foorumin käyttäjän taholta:
"Do you have any update on this? My e61 lci 530d does the same. Backpressure readings flapping between 0-8192 bar. It's doing the same when just ignition on, engine not running. It does the same with replaced sensor.. i was trying to find any issues with the wiring but no luck so far. Thank you "
"Update: Issue finally solved by changing the plug housing and the socket terminals going to the backpressure sensor. (of course sensor also needed to be replaced but that was the first thing I did) Looks like that somehow socket terminals got loose thus not providing contact properly. Cut the wires close to the housing and new terminals/housing refitted. (no soldering)
Now backpressure is 0 mbar with just ignition and provides credible readings with engine running. No fault codes. "
Näillä osilla oli tuo tapaus toipunut:
Part #s:
12-52-7-508-154 - PLUG HOUSING 3 POL.
12-52-1-427-608 - Socket terminal 0,22-0,5MM² SN
12-52-1-748-973 - Grommet for socket terminal 0,75-1,0MM²
Eli lyhyestä härmäksi: vaihdettu liitin ja sen sisällä olevat "kontaktit"
Comment
-
-
Originally posted by Hilppa View PostMulla myös samoja ongelmia E61 LCI:n kanssa.
Googlailin tuota 8192 mbar niin näyttäis olevan jokunen postaus maailmalta, jossa tuo luku ilmenee DPF:n painemittauksessa. Tarkemmin sanottuna siis pomppii juuri 0-8192 mbar:n välillä, ilman järkevää syytä. Mutu-veikkaus mutta olisikohan tuo 8192mbar softan maksimi arvo ja heittää sitä mikäli huono kontakti/oikosulku mittauksessa.
Riippuen siitä mikä on ohjelmassa asetettu nollaksi, tuo arvo on joko kaikki sanoman bitit 1 tai 0. Eli hyvinkin voi olla huono kontakti.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Ihmettelin sen verran lisää, että otin anturin pois paikaltaan, letkun irti, ja annoin varovasti paineilmaa sille, ja livedataa tutkien mittaa painetta antaessa kokoajan ihan loogisesti ja kun paineen antamisen lopettaa niin heti "paukahtaa" näyttämään maksimia.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
Ja niin se vaan silti oli sitä pätkivää kontaktia liittimessä. Hieman sopivalla piikillä "tuunasin" kontakteja, niin tässäpä lopputulos.
Ja tämmöinen painelukema vissiinkin erinomainen paikallaan kevyesti kaasutellessa?
Mutta kaikenkaikkiaan, minulla on nyt sitten kaksi muuta ehjää vastapaineanturia.
EDIT: Niin ja mitäs nämä 173kw 30d vehkeet ahtaa vakiona? Sen verran katselin tämä ahtaa siellä 1,4-1,5bar tietämillä max.Last edited by JiiVee92; 29-08-2021, 16:38.EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
-
e61 keskimmäinen takavalo herkesi toimimasta. Ensin epäilin syylliseksi edellisen omistajan korjaamaa johtosarjaa mutta tämän päivän kun tilannetta olen tutkinut olen siinä päätelmässä että syyllinen on oheisen Clavurionin brittifoorumille tekemän postin mukaisesti tuo "noise supressor".
Kyseisessä osassa on numerosarjat 6953191-02 ja 213675 10.
Kummallakaan numerolla en jostain syystä realoemista löydä vastaavuutta?
Myös googlehaut tuottavat vain ulkomaisia käytettyjä osia.
Onko tuolle härvelille joku toinen osanumero jonka mukaan sen voisi tilata?
Vai pitääkö tyytyä käytettyyn osaan purkuautosta? Jos jollain on e61 purussa Kuopion lähellä niin kyseistä purkkia saa myös tarjota.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Originally posted by Fubar View Poste61 keskimmäinen takavalo herkesi toimimasta. Ensin epäilin syylliseksi edellisen omistajan korjaamaa johtosarjaa mutta tämän päivän kun tilannetta olen tutkinut olen siinä päätelmässä että syyllinen on oheisen Clavurionin brittifoorumille tekemän postin mukaisesti tuo "noise supressor".
Kyseisessä osassa on numerosarjat 6953191-02 ja 213675 10.
Kummallakaan numerolla en jostain syystä realoemista löydä vastaavuutta?
Myös googlehaut tuottavat vain ulkomaisia käytettyjä osia.
Onko tuolle härvelille joku toinen osanumero jonka mukaan sen voisi tilata?
Vai pitääkö tyytyä käytettyyn osaan purkuautosta? Jos jollain on e61 purussa Kuopion lähellä niin kyseistä purkkia saa myös tarjota.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No sehän se on. Kiitokset, en löytänyt itse aiemmin vaikka miten noita kaavioita selailin. Ja numerolla etsimällä ei löytynyt kun tuo osanumero näyttää olevan erilainen mitä siinä purkin päällä seisoo.
Edit. Tämä ratkesi juurikin tuolla "kuristimen"(?) vaihdolla. Tuli purkuosa Latviasta parilla kympilla ja sen vaihdon jälkeen alkoi keskimmäinen jarruvalo pelaamaan.Last edited by Fubar; 21-09-2021, 19:27.E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
-
Originally posted by sambsbe View PostOnko näissä oikeesti nii paska hehkuboksi että 6kk hajoo? Tammikuussa vaihdettu ja nyt tulee jo vikakoodia 😅E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by sambsbe View PostMuistaakseni berun boksi ja Boschin hehkut, ja joka pytylle vika koodia 4212,4222,4232,4242,4252 ja 4262E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment