Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlastairPitt
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 156
    • Espoo

    Originally posted by kalevik View Post
    Siis vaihdoit mitä?
    Ah, vaihtui toiselle puolle iskari, alempi tukivarsi, koiranluu ja raidetangon pää.
    BMW 525i E60 - 04

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      Öljyn lisäyksen yhteydessä meni moottoriin hyvin pieni pala sitä alumiinipaperisinettiä mikä öljy pöntön korkin alla on, ehkä 1/4 osa siitä, kannattaako olla huolissaan 🤔

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        Originally posted by 523i View Post
        Öljyn lisäyksen yhteydessä meni moottoriin hyvin pieni pala sitä alumiinipaperisinettiä mikä öljy pöntön korkin alla on, ehkä 1/4 osa siitä, kannattaako olla huolissaan 🤔

        Ei kannata.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • ese`
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 274
          • Mikkeli

          Tarvitseeko uusi mpm boksi koodausta?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by ese` View Post
            Tarvitseeko uusi mpm boksi koodausta?
            Kyllähän pitäisi vaihdon jälkeen koodata, käytetyssä voi toki koodaus olla kohtuu hyvin kohdallaan, jos tulee suht samanlaisesta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • _jake_
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 210
              • Seinäjoki

              535d moottori

              Tarve olisi 535d e61 lci moottorille/raakamoottorille. Onko ehdottaa jotain paikkaa mistä metsästää kyseistä mottia? Aika hiljasta on tarjonnan kanssa...

              Lohko ja yksi mäntä paskana, tiedossa olisi jo lohko ja mäntä, mutta onko järkeä vaihtaa yksi mäntä joka on eri sarjasta?
              E61 535d Lci M-Sport -08

              Ex:
              328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

              328i Hellrot M-Sport Coupe '96

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by _jake_ View Post
                Tarve olisi 535d e61 lci moottorille/raakamoottorille. Onko ehdottaa jotain paikkaa mistä metsästää kyseistä mottia? Aika hiljasta on tarjonnan kanssa...

                Lohko ja yksi mäntä paskana, tiedossa olisi jo lohko ja mäntä, mutta onko järkeä vaihtaa yksi mäntä joka on eri sarjasta?
                Kysyppä tuolta https://www.entiremotors.fi/.
                Ostin omaani prelci raakakoneen ja kaikki hommat ko firman kanssa toimi ja ajettu
                kohta 10tkm ilman mitään ongelmaa.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • JesseV
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2021
                  • 35
                  • Nokia

                  Irroitin 2008 E61 rek.kilven valon kantaa/moduulia ja kun nykäsin pois paikaltaan, lähti se samalla liittimestään irti ja johto karkasi "sisälle". Se näkyy ja saan siitä otteen esim. jollain koukulla kyllä, mutta se ei tule sieltä tarpeeksi ulos, edes aukolle asti --> mahdoton saada kiinni tuohon valokantaan. Vasemmalla puolella tuntui olevan kymmenenkin senttiä ylimääräistä johtoa, joten oli helppo vaihtaa.



                  Onko tuo oikean puolen johtopari jossain jumissa, vai onko se tosiaan noin lyhyt? Pääseekö siihen käsiksi helposti purkamalla verhoilua?


                  Kiitos.
                  Last edited by JesseV; 22-10-2021, 23:15.

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by JesseV View Post
                    Irroitin 2008 E61 rek.kilven valon kantaa/moduulia ja kun nykäsin pois paikaltaan, lähti se samalla liittimestään irti ja johto karkasi "sisälle". Se näkyy ja saan siitä otteen esim. jollain koukulla kyllä, mutta se ei tule sieltä tarpeeksi ulos, edes aukolle asti --> mahdoton saada kiinni tuohon valokantaan. Vasemmalla puolella tuntui olevan kymmenenkin senttiä ylimääräistä johtoa, joten oli helppo vaihtaa.



                    Onko tuo oikean puolen johtopari jossain jumissa, vai onko se tosiaan noin lyhyt? Pääseekö siihen käsiksi helposti purkamalla verhoilua?


                    Kiitos.

                    Olisiko tehtaalla jäänyt johonkin väliin. Kokeile löysätä paneelia, ylhäältä lasin lukon musta suoja pois ja ne kaksi ruuvia auki, ja pientä vääntöä. Työkalu/varoituskolmio-kannen alla on sitten lisää ruuveja jos tuo ei auta.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • Pulla
                      Newbiemmer
                      • Oct 2021
                      • 8
                      • Jyväskylä

                      Comfort access e60

                      E60 comfort access. Varustelistan mukaan autossa on comfort access, kuinka selvitän onko näin? Mikään sen ominaisuuksista ei ole toiminnassa, mistä asiaa lähtisi tarkastelemaan, kun olisi tarkoitus laittaa toimintaan. Auto on 530xd, -06, sedan.

                      Comment

                      • Jeppe27
                        Newbiemmer
                        • Oct 2021
                        • 1
                        • Turku

                        Mankka ongelmaa

                        Mikä mahtaa olla kun pistää autoon virrat päällä nii radio(M-ask)on aina täysillä ja ei muista kanavia ja bassot ja treble on myöskin maksimilla ja kieli nollaantuu myös aina:think ja autossa ei toimi myöskään keskuslukitus niin liittyykö asiat yhteen vai mikäköhän mahtaisi olla?E61 525i -06
                        Last edited by Jeppe27; 28-10-2021, 11:44.

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 918
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Originally posted by Pulla View Post
                          E60 comfort access. Varustelistan mukaan autossa on comfort access, kuinka selvitän onko näin? Mikään sen ominaisuuksista ei ole toiminnassa, mistä asiaa lähtisi tarkastelemaan, kun olisi tarkoitus laittaa toimintaan. Auto on 530xd, -06, sedan.
                          Heitetään arvauksena että jonkun (tai useamman) kahvamekanismin ca elektroniikka on kaput ja sen takia on otettu hanskalokeron sulaketaulusta sulake #36 pois. 7.5A sulake
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • Pulla
                            Newbiemmer
                            • Oct 2021
                            • 8
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Heitetään arvauksena että jonkun (tai useamman) kahvamekanismin ca elektroniikka on kaput ja sen takia on otettu hanskalokeron sulaketaulusta sulake #36 pois. 7.5A sulake
                            Kiitos vinkistä! Itse asiassa eilen just laitoin ko. sulakkeen paikalleen, eikä vaikutusta.. Vetääkö se tuon takia koko systeemin pois toiminnasta? Eikä anna kuitenkaan mitään vikakoodeja? Kuinkas tuon sais todennettua?

                            Comment

                            • Alapta
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 18
                              • Finland, Oulu

                              Originally posted by Alapta View Post
                              Pitääpä vielä katsoa sulakkeet läpi myös edestä. Päräkontin puolelta kävin kaikki sulakkeet läpi varalta tänään.

                              Tuli tuossa laitettua auto valmiiksi, että huomenna pääsee töihin, jätin johdot roikkumaan sisälle ja fiksuna menin sitten lykkäämään lasin perälunkasta kiinni. Eihän se auki enään lähtenyt kun ei kaapelit ole paikallaan. Pitää huomenna alkaa selvittelemään mitenkä tuon saa auki sitten ja vilkaista samalla nuo sulakkeet läpi.
                              Tähän vielä jatkoa. Peräkontin sainkin auki kun johtosarjan liittimessä käytin ruuvimeisseliä, niin meni pinnit yhteen ja luukku ponnahti auki. Johtosarjat tuli korjattua, alkuvuodesta ostettu antenniboksi oli viallinen vielä, sillä ei toiminut kaukosäätimet. Sain takuusta uuden boksin, niin nyt toimii kaukosäädin napeista.

                              Edelleen ongelmaksi jäi, että Comfort Access / avaimeton käynnistys ei toimi. Eli ei reagoi ollenkaan kun kahvoihin koskee, tai yrittää käynnistää autoa ilman että avain on paikallaan reiässä. Onko tietoa mikähän tuon voisi aiheuttaa?

                              Originally posted by JiiVee92 View Post
                              Heitetään arvauksena että jonkun (tai useamman) kahvamekanismin ca elektroniikka on kaput ja sen takia on otettu hanskalokeron sulaketaulusta sulake #36 pois. 7.5A sulake
                              Tähän vastaukseen liittyen pitääpä itsekin tarkastaa, ettei tuossa sulakkeessa ole vika.

                              EDIT: No tämähän se olikin! Heh. Olin silloin aiemmin ongelmaa tutkiessa käyttänyt yksitellen sulakkeet irti ja tarkistanut että on ehyet, niin oli #36 tyhjänä ja se sulake #37 paikalla, silläpä se selvisi kun siirsi oikeaan paikkaan!
                              Last edited by Alapta; 28-10-2021, 16:18.
                              E61 530xd 2008

                              Comment

                              • Pulla
                                Newbiemmer
                                • Oct 2021
                                • 8
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Pulla View Post
                                Kiitos vinkistä! Itse asiassa eilen just laitoin ko. sulakkeen paikalleen, eikä vaikutusta.. Vetääkö se tuon takia koko systeemin pois toiminnasta? Eikä anna kuitenkaan mitään vikakoodeja? Kuinkas tuon sais todennettua?
                                Tähän vielä, että onko muuta sulakkeita, jotka vaikuttaa tähän? Mikään oven kahva ei reagoi kosketukseen, niin voiko yhden kahvan rikkoutuminen lopettaa toiminnan kokonaan myös muista kahvoista? Onko tuon ca:n yksikkö takakontin pohjalla joku kolmesta modulista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎