Originally posted by tabasco
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 madallus?
Collapse
X
-
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
-
-
Koni sporttien omistajat huomio. Mihin asentoon ootte takaiskarit vääntäneet (kyseessä siis e60,530d)? Jousiksi tulossa H&R-35 jouset.
Edessähän noita pääsee säätään tolppien ollessa paikallaan, mutta takana pitäs arpoo säätö ennen asennusta. Ohjeessa kierto 180 astetta (löysä) - 720 ast (jäykkä). Tavoiteena saada jämäkkä, mutta ei täysin yhtä puuta.
Toiveissa saada joltain perstuntosta kokemusta, ennen kun väännän esim. 450 astetta."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa P View PostKoni sporttien omistajat huomio. Mihin asentoon ootte takaiskarit vääntäneet (kyseessä siis e60,530d)? Jousiksi tulossa H&R-35 jouset.
Edessähän noita pääsee säätään tolppien ollessa paikallaan, mutta takana pitäs arpoo säätö ennen asennusta. Ohjeessa kierto 180 astetta (löysä) - 720 ast (jäykkä). Tavoiteena saada jämäkkä, mutta ei täysin yhtä puuta.
Toiveissa saada joltain perstuntosta kokemusta, ennen kun väännän esim. 450 astetta.
Päädyin omalla kohdalla pyörittään kaikkia 360ast ja sitten alle. Alusta tuntui kyllä mahtavalta. Sitten käänsin etupumput aivan löysälle. Sitten koeajoa ja säätämistä 180ast välein kaikista jäykimpään asentoon. Tulos oli se, että palautin etupumput takaisin puoliväliin ja jätin siihen. Toi jäykin asento pudottaa kyllä paikat hampaista rengastuksen ollessa 19". Takapäätähän ei alla ollessa voikkaan säätää, joten se oli sitte testauksen ajan samassa säädössä.
Kävin päästään melko roudan raiskaamaa pienempää pikitietä ja kyllä oli hymy herkässä. Mulla ei oo toistaseksi ollut parempaa alustaa alla. tosin aiemmat kokemukset pohjautuvatkin sachsiin ja eibachiin.
Ja mikä parasta, auto vielä madaltui ~10-15mm ollen nyt navasta kaareen 345 edessä ja takana."Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa P View PostItse itselleen vastaten... Säätö löysimmässä asennossa pumput liikkuvat omalla näppituntumalla melko helposti. Eka 180ast muutta tilannetta hienan. seuraava 180ast jälkeen vastusta on tullut loogisesti ja mielestäni lineaarisesti lisää lähinnä ulosjoustoon. Tästä eteenpäin viimeinen 360ast tuo jäykkyyttä selkeästi lisää ja mielestäni noin tuplaten tuohon ekaan kierrokseen nähden. Jäykimmässä asennossa iskarin ulosvetoon saa jo käyttää tosissaan voimaa ja tovin aikaa, että iskari on taas pitkänä.
Päädyin omalla kohdalla pyörittään kaikkia 360ast ja sitten alle. Alusta tuntui kyllä mahtavalta. Sitten käänsin etupumput aivan löysälle. Sitten koeajoa ja säätämistä 180ast välein kaikista jäykimpään asentoon. Tulos oli se, että palautin etupumput takaisin puoliväliin ja jätin siihen. Toi jäykin asento pudottaa kyllä paikat hampaista rengastuksen ollessa 19". Takapäätähän ei alla ollessa voikkaan säätää, joten se oli sitte testauksen ajan samassa säädössä.
Kävin päästään melko roudan raiskaamaa pienempää pikitietä ja kyllä oli hymy herkässä. Mulla ei oo toistaseksi ollut parempaa alustaa alla. tosin aiemmat kokemukset pohjautuvatkin sachsiin ja eibachiin.
Ja mikä parasta, auto vielä madaltui ~10-15mm ollen nyt navasta kaareen 245 edessä ja takana.
Tuo on loistava tieto
Mulle tulossa sama setti, paitsi ajattelin jättää orkkis iskarit taakse.:think
Tarkoitit varmaan tuota navasta kaareen mittaa 345mm. ?
Tiputtaa m-sport alustaa vain vähän, mutta juuri sen verran kun ainakin minä haluankin..
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostTuo on loistava tieto
Mulle tulossa sama setti, paitsi ajattelin jättää orkkis iskarit taakse.:think
Tarkoitit varmaan tuota navasta kaareen mittaa 345mm. ?
Tiputtaa m-sport alustaa vain vähän, mutta juuri sen verran kun ainakin minä haluankin..
-Hannu-"Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by Aksa P View PostKyllä 345mm, meni näköjään illan hämärissä numerolla vituralleen...
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostLaita pari kuvaa miltä näyttää.....
-Hannu-"Meidän isä tekee teidän äitien lapset"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Originally posted by PitBull View PostOmassa mitat navasta kaareen nyt 340mm joka nurkassa M-sport oli 365mm
Tästähän mielellään lukisi ja näkisi muutakin juttua:think
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by JarkkoA View PostMorjens, mitäs madallusta suosittelisitte tähän ämmään -> tuli pykälän verran liian matalat profiilit kumeihin, joten ehkä säädettävä madallus voisi korjata tilannetta
Kandee kyl antilta kysästä se varmaa perehtyny tohon hommaa..
Comment
-
-
Kyllähän antza eteen laitto Eibach prokit jouset -30mm, takapäähän ei koskenut koska oli sopiva.näin muistelen.
ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
herrakani
-
Originally posted by -challenger- View PostEn tiedä mut anzafin meinas jättää oman ämmäsä madaltamatta ku tulis kuulemma suhteettoman kalliiksi sillä ootko ottanu huomioo että sielä on ne alustansäädöt ja muut ??
Kandee kyl antilta kysästä se varmaa perehtyny tohon hommaa..
Takaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think
No,ehkä edestä voisi hieman jousien vaihdolla madaltaa, muuten varmaan saa olla. Eisenmannin putket pitää kyllä jossain vaiheessa hommata (ne menee sedanin mallin mukaisesti) ja niitähän saa myös tosi halvalla cat-back vain 2,5k€----------------------------------------------
Next: ?? (V12):think
E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by JarkkoA View PostTakaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think
What? On vähä "itekö teit" lookkia.
Comment
Comment