Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    tällänen e60 D2 alustalla jossa M6 Felgenit ET 12/17 jos tuosta mitää hajua ja mallia saa
    Attached Files
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • HannuE60
      R.I.P.
      • Mar 2012
      • 809
      • Espoo

      Tässä olisi yksi kuva H&R.n -35mm. tiputtavilla jousilla.
      m-sport korkeus oli edessä 350mm navan keskeltä kaarelle ja takana 360mm.

      Jousien vaihdon jälkeen etu 335mm. ja taka 345mm.

      edessä 8,5x 20- 235/35 et 13

      takana 10x20 275/30 et 20


      ennen.



      H&R:llä




      -Hannu-
      [SIGPIC]
      BMW 535d M-sport

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17529
        • Turku

        Harmi, ettei Boiga aikanaan mitannut tuota etäisyyttä navasta kaareen. Tässähän tulikin hyvää analyysia alustasta:

        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .

          Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 841
            • Espoo

            Originally posted by Laku View Post
            Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .

            Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.
            Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              Originally posted by ///THe View Post
              Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...
              Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.

              Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                KW:n street comfortti!
                ..saa edelleen just sille korkeudelle kun tahtoo.. vaikkahan nostais vakiosta tai vetäis alle lain salliman.
                Ja silti on pehmeepi ku m-sportti, tai kovempi, miten haluu iskarit säätää.

                Omasta mielestä joka pennin arvoinen, ylivoimaisesti paras KÄYTTÖAUTON alusta minkä oon omistanut.
                Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
                Last edited by Matson^; 07-03-2014, 14:30.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  Linkkiä edulliseen KW:n sarjaan?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Laku View Post
                    Linkkiä edulliseen KW:n sarjaan?
                    Saman tahtoo maksaa joka paikassa, kun niitä hetken seurailin ebaystä yms, eli sen ~1300.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 841
                      • Espoo

                      Originally posted by Laku View Post
                      Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.

                      Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.
                      Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on... ei mullakaan mitään överilinttaa oo tarkoitus tehdä. Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.

                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
                      Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?

                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Saman tahtoo maksaa joka paikassa, kun niitä hetken seurailin ebaystä yms, eli sen ~1300.
                      Kimpan kautta BC BR coileille pelkästään eteen jäi hintaa n. 345€, joten mielestäni hinta-laatusuhde enempi kuin kohdallaan. Hyviä kokemuksia muutenkin, mitä nuita nyt kavereilla sattuu oleen sekä katu-, että rata-ajossa. Ainut mikä huolettaa, jos muutoskastastus tuottaa ongelmaa. On siihenkin tieten konstinsa.
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by ///THe View Post
                        Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?
                        Niin en kai väittänytkään, että ilmaperä on huono? Sehän on ihan loistava juuri noista mainitsemistasi syistä

                        Miksei ne kestä, aikaa on huono arvailla. Pääpointti minulla oli saada eteen ja taakse samaa paria olevat iskarit pituudeltaan ja säädöiltään.

                        Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
                        Originally posted by ///THe View Post
                        Kimpan kautta BC BR coileille pelkästään eteen jäi hintaa n. 345€, joten mielestäni hinta-laatusuhde enempi kuin kohdallaan.
                        No kyllä
                        Last edited by Matson^; 07-03-2014, 22:13.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 841
                          • Espoo

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
                          Tuo korkeus (tai paremminkin mataluus) alkaa teettää jo varmasti ongelmaa ilmaperällä ja vakio msport tolpilla. Mutta näyttää kyllä pirun hyvälle sun autos.

                          Mulla oli tarkoitus pudottaa noin 330mm luokkaan. Just silleen, että 235/35/20 & 275/30/20 kumeilla saa kaarivälin kokonaan pois. Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17529
                            • Turku

                            Originally posted by ///THe View Post
                            Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on...


                            Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.



                            Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must.
                            Minusta msport ei kyllä tunnu pintakovalta, mutta toisaalta edellinen auto olikin sitä Bilsteineillaan, joten vertailupohja on raju. Juuri nyt mielestäni alusta on mukavan jämäkkä, enkä haluaisi sitä ominaisuutta menettää...

                            Jep, tuota voidaan ihmetellä.

                            Samaa mieltä tuosta ilmaperästä. Ajan myös 90% yksinään, mutta välillä on reilusti kuormaa mökkireissulla ja peräkärry ylilastattuna. Kivahan se on, ettei kulje sitten perä maassa .
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by ///THe View Post
                              Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.
                              Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.

                              Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaalla kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.




                              ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun nousee kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
                              Last edited by Matson^; 10-03-2014, 17:38.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 841
                                • Espoo

                                Originally posted by Matson^ View Post
                                Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.

                                Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaallaa kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.

                                ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun jousee vaikka kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
                                Tämä selvä kiitos. Ajattelin, että 5-10mm sais taakse ja 10-15mm eteen...kattoo nyt. Voi olla, että pitää käydä mankelin kautta ja 15mm kaikkiin nurkkiin. Vituiksihan tää idea mukavasta käyttöautosta meni jo, kun pisti coilit ja 20" vanteet tilaukseen...
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎