tällänen e60 D2 alustalla jossa M6 Felgenit ET 12/17 jos tuosta mitää hajua ja mallia saa
Attached Files
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .
Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kävin mittaamassa oman autoni, kun alkoi askarruttamaan vakio m-sportin korkeus. Takana 370mm ja edessä 360mm, ei ihme, että tuntuu korkealta, vaikka Supa olikin vastakkaista mieltä autoa katsellessaan .
Kyllä sinne edessä mahtuu kämmen hyvin väliin ja takana jää vielä varaakin kaareen. Mutta mukava se on ajaa eli ainakin Bilsteinia välttelen E46 kokemustenkin perusteella.
Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...
Jätit sitten BC Racingit tilaamatta? Saapahan helposti haluttuun korkeuteen...
Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.
Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
KW:n street comfortti!
..saa edelleen just sille korkeudelle kun tahtoo.. vaikkahan nostais vakiosta tai vetäis alle lain salliman.
Ja silti on pehmeepi ku m-sportti, tai kovempi, miten haluu iskarit säätää.
Omasta mielestä joka pennin arvoinen, ylivoimaisesti paras KÄYTTÖAUTON alusta minkä oon omistanut.
Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jätin joo. Oikeassa olet, mutta koitan varmentaa mukavuuden ajossa, kun on kyse kuitenkin käyttöautosta.
Laita omastasi kuvia sitten, kun on alusta ja kesärenkaat alla.
Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on... ei mullakaan mitään överilinttaa oo tarkoitus tehdä. Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.
Toki bc-racingin meinasin ensin laittaa, mutta kun farkkuun ei saanut kuin pelkän etupään ja halusin taaksekkin uudet säädettävät ja vakiota paremmin madallusta kestävät iskarit.
Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?
Saman tahtoo maksaa joka paikassa, kun niitä hetken seurailin ebaystä yms, eli sen ~1300.
Kimpan kautta BC BR coileille pelkästään eteen jäi hintaa n. 345€, joten mielestäni hinta-laatusuhde enempi kuin kohdallaan. Hyviä kokemuksia muutenkin, mitä nuita nyt kavereilla sattuu oleen sekä katu-, että rata-ajossa. Ainut mikä huolettaa, jos muutoskastastus tuottaa ongelmaa. On siihenkin tieten konstinsa.
Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must. E39:ssä msport takatolpat ilmapusseilla kesti jopa -50mm madallusta msport korkeudesta. En tiiä sitten näissä e61:ssä? "Tarkoitus" kylläkin madaltaa vain 20-30mm, eikä yhtään enempää. Paljos sulla olikaan napa-kaari mitat?
Niin en kai väittänytkään, että ilmaperä on huono? Sehän on ihan loistava juuri noista mainitsemistasi syistä
Miksei ne kestä, aikaa on huono arvailla. Pääpointti minulla oli saada eteen ja taakse samaa paria olevat iskarit pituudeltaan ja säädöiltään.
Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
Olikohan siellä joku 310-315mm edessä ja takana kuitenkin sama.. Jos kesäksi vähän laskee, miltä se nyt näyttääkään toisilla vanteilla.
Tuo korkeus (tai paremminkin mataluus) alkaa teettää jo varmasti ongelmaa ilmaperällä ja vakio msport tolpilla. Mutta näyttää kyllä pirun hyvälle sun autos.
Mulla oli tarkoitus pudottaa noin 330mm luokkaan. Just silleen, että 235/35/20 & 275/30/20 kumeilla saa kaarivälin kokonaan pois. Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.
Toi e61 msport tuntuu aika pintakovalta vakiona, niin en usko että coileilla oikein säädetty paljoa kovempi on...
Pitää laittaa kuvia ja voipa tuota tässä sitten livenäkin ihmetellä.
Itse taas tykkään, että perä pitää asetetun korkeuden, kuormasipa sitten kuinka paljon (tai vähän) tahansa. Msport ilmaperä kuitenkin käyttöautoon aivan tarpeeksi jämy ajella. Suurimman osan ajoista ajelen yksin, mutta sitten muutama lomareissu vuodessa jolloin auto ääriään myöten täynnä... tällöin ilmaperä ihan must.
Minusta msport ei kyllä tunnu pintakovalta, mutta toisaalta edellinen auto olikin sitä Bilsteineillaan, joten vertailupohja on raju. Juuri nyt mielestäni alusta on mukavan jämäkkä, enkä haluaisi sitä ominaisuutta menettää...
Jep, tuota voidaan ihmetellä.
Samaa mieltä tuosta ilmaperästä. Ajan myös 90% yksinään, mutta välillä on reilusti kuormaa mökkireissulla ja peräkärry ylilastattuna. Kivahan se on, ettei kulje sitten perä maassa .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Sulla on varmaan käryä, että millä ET:llä tuon kokoisilla renkailla (Nangkang NS-2, vanteet 8,5" ET 20 ja 10" ET25) sopii vielä pyörimään? Eteen 15mm ja taakse 7mm? Vai meneekö vielä paksummat vai meneekö nuokaan? Camberit tietty takaa mahdollisimman pystyyn... Voi olla, että takakaarille pitää näyttää aavistus mankelia ja tunkea sinnekkin 15mm lätty.
Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.
Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaalla kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.
ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun nousee kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
Kaaria räpläämättä; Eteen max 10 spaceri ja taakse 5 .. jos ja kun nostat tosiaan camberit pystyyn + madallat määrän x-mm, ja laitat ylikoon renkaat.
Sitten tietysti kun kaaret pokkaa reippaallaa kädellä niin taaksekkin saa jopa ~15mm lisää.. etupäätähän nyt ei hirveesti voi mitään, ilman että kaaren ulkonäkö muuttuu.
ps. omassa about "yhtä ulkona" nyt toi talvisetti (8.5 et12 & 8.5 et2 @ 245/35), mitä tohon sulle suosittelin spacereita. Etupää raapii jo vähän kun jousee vaikka kivetyksen yli kaupan parkkiin tms. "ristiriipunta" tilanteissa jossa renkaat reilummin käännettynä.
Tämä selvä kiitos. Ajattelin, että 5-10mm sais taakse ja 10-15mm eteen...kattoo nyt. Voi olla, että pitää käydä mankelin kautta ja 15mm kaikkiin nurkkiin. Vituiksihan tää idea mukavasta käyttöautosta meni jo, kun pisti coilit ja 20" vanteet tilaukseen...
Comment