Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1485

    #46
    Originally posted by Jarkka View Post
    enkä myöskään että miten toimii jos kärrystä on jokin valo rikki.
    Ilmoittaa kaikki vialliset kärryn valot erikseen (I-Drivessä) ja jopa laittaa auton vilkun tuplasykliin, jos pelkästään kärryn vilkku viallinen
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • jengstro
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 380
      • 02-alue

      #47
      E60/E61 ei tarvii ohjelmoida... 'taikalaatikkoon' tuli muutama hassu johto, selkeät ohjeet mistä löytyy oikeat johdot joista ryöstetään. Ei ollu paha homma. Täältä voi kauhistella hintoja www.kupplung.de.
      Last edited by jengstro; 16-07-2010, 20:50. Reason: kauppalinkki

      Comment

      • Jarkka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 70
        • Pks

        #48
        Originally posted by jengstro View Post
        E60/E61 ei tarvii ohjelmoida... 'taikalaatikkoon' tuli muutama hassu johto, selkeät ohjeet mistä löytyy oikeat johdot joista ryöstetään. Ei ollu paha homma.
        Siis pimeneekö tutkakin "itsestään" eli ei piippaille jatkuvasti? Jos niin, niin mitä ihmettä Laakkonen ohjelmoi 98 eurolla...
        F15 X5 50i

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #49
          Originally posted by Jarkka View Post
          Siis pimeneekö tutkakin "itsestään" eli ei piippaille jatkuvasti? Jos niin, niin mitä ihmettä Laakkonen ohjelmoi 98 eurolla...
          Ilmeisesti BMW:n orkkissähkösarja vaatii koodauksen, mikä ei ole ihme kun ottaa huomioon normaalin rahastuspolitiikan..
          Aika kivasti tulee tuo koukun runko tuonne, ehkä se M5 perä sopii sittenkin..
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • jengstro
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 380
            • 02-alue

            #50
            Originally posted by Jarkka View Post
            Siis pimeneekö tutkakin "itsestään" eli ei piippaille jatkuvasti? Jos niin, niin mitä ihmettä Laakkonen ohjelmoi 98 eurolla...
            Jep, menee noin 5 secuntia peräkärryn kytkemisen jälkeen, sytyttää peräkärryn valot ja kytkee tutkan pois päältä.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7540
              • Jyväshyvä

              #51
              Olipa aika monta irto-osaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • eekuusyks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 164
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #52
                Mitä kaikkea tuo ohjelmointi nyt pitää sisällään?

                Elikkä ajonvakautukseen kärry perässä tulee ilmeisesti eri moodi päälle,
                mutta vaikuttaako moottorinohjaukseen tai automaattilaatikon ohjelmaan mitenkään?

                Tuli vaan mieleen että voiko tuolla ohjelmoinnilla säästää myös konetta ja laatikkoa ohjelmalla mikä on optimoitu vetoon?

                Tokihan jo liikenneturvallisuuden kannalta kannatta ohjelmointi tehdä että
                auto ei lähde lapasesta jos ajonvakautus ei toimi toivotulla tavalla.

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #53
                  Originally posted by eekuusyks View Post
                  Mitä kaikkea tuo ohjelmointi nyt pitää sisällään?

                  Elikkä ajonvakautukseen kärry perässä tulee ilmeisesti eri moodi päälle,
                  mutta vaikuttaako moottorinohjaukseen tai automaattilaatikon ohjelmaan mitenkään?

                  Tuli vaan mieleen että voiko tuolla ohjelmoinnilla säästää myös konetta ja laatikkoa ohjelmalla mikä on optimoitu vetoon?

                  Tokihan jo liikenneturvallisuuden kannalta kannatta ohjelmointi tehdä että
                  auto ei lähde lapasesta jos ajonvakautus ei toimi toivotulla tavalla.
                  Tuossa linkissä olevan koukun ohjeessa tosiaan mainitaan että vikakoodit tulisi poistaa ja tarvittaessa päivittää ohjelmistoa? Ja jatkossa boksi tulisi irroittaa ennen johdon päässä tehtäviä diagnostiikka yms. ja päivityksiä.

                  Muuten erittäin hyvät ja selkeät ohjeet +++ !

                  Jos koneelle / vaihteistolle menee eri moodi, tarkoittaisiko se sitä että kun perässä on painava kärry ja meno muutenkin vaisua niin vääntöä rajoitettaisiin? En oikein usko että olisi noin.

                  Momentinmuuntimen lukittumisen estäminen olisi kyllä asiaa.

                  Tuo ajonvakautus taitaa mennä pois tai muuttuu kärryn kanssa?
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • mattipuh
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 150
                    • Espoo, Finland

                    #54
                    kumpikas on oikea, 7- vai 13-pinninen koukun johtosarja? auto suomalainen e61 vm2005. Westfalia taitaa olla järkevän hintainen..

                    edit. niinpä joo, tämäpä riippuu kärristä. nopeaa ajattelua taas kerran..
                    Last edited by mattipuh; 30-08-2010, 12:18.
                    Matti
                    E61 530DA (2005)

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7540
                      • Jyväshyvä

                      #55
                      Originally posted by mattipuh View Post
                      kumpikas on oikea, 7- vai 13-pinninen koukun johtosarja? auto suomalainen e61 vm2005. Westfalia taitaa olla järkevän hintainen..

                      edit. niinpä joo, tämäpä riippuu kärristä. nopeaa ajattelua taas kerran..
                      13 napainen jos se ei ole ryöstöhinnoiteltu, adapteri 7 napaiseen maksaa n. 10,-
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • RS9
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 65
                        • Finland

                        #56
                        Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #57
                          Originally posted by RS9 View Post
                          Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??
                          Siis ainoastaan tuo alkupereinen westfalia käy m-sporttiin. Joudut vaihtamaan diffun luukulliseen.

                          Comment

                          • RS9
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 65
                            • Finland

                            #58
                            Joo juuri tuota tarkoitin että sellasta koukkua ei ilmeisesti ole joka koukkais niin tuolta alta että tuolle puskurille ei tarvis tehdä mitään?

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              #59
                              Originally posted by RS9 View Post
                              Joo juuri tuota tarkoitin että sellasta koukkua ei ilmeisesti ole joka koukkais niin tuolta alta että tuolle puskurille ei tarvis tehdä mitään?
                              Ei siellä ole tilaa "koukata". Ei tuo luukullinen diffu paljoa maksa maalauksineen.

                              Comment

                              • RS9
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 65
                                • Finland

                                #60
                                Selvempi homma..

                                Nyt on koukku+johtosarja+diffu tilattu.
                                Last edited by RS9; 13-10-2010, 15:25.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎