Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #76
    Originally posted by Hepokatti View Post
    Juu, kyllä minun autoon tulee tuo m-sport puskuripaketti talven aikana, sittenhän tuon näkee, että joutuuko diffun aina irroittelemaan koukkua käyttäessä.
    Diffua ei saa irti ilman puskurin nahan irroitusta, eli melkoinen operaatio olisi joka kerta.

    Varmaan viisain ratkaisu olisi vaihtaa alkuperäiseen irrotettavaan koukkuun, peittyy luukun taa. Joku maksaisi vielä hyvin tuosta sähköisestä koukusta.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7540
      • Jyväshyvä

      #77
      Originally posted by MakeH View Post
      Diffua ei saa irti ilman puskurin nahan irroitusta, eli melkoinen operaatio olisi joka kerta.

      Varmaan viisain ratkaisu olisi vaihtaa alkuperäiseen irrotettavaan koukkuun, peittyy luukun taa. Joku maksaisi vielä hyvin tuosta sähköisestä koukusta.
      Onhan sen diffun modaaminen helpommin irroitettavaksi yksi vaihtoehto.
      Jos ei mikään raksaduunari tai karavaanari ole, ei sitä koukkua varmaan montaa kertaa vuodessa tarvi...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #78
        Tai modaa sen M-diffun niin että se on helposti irroittevissa, kuten se koukun peitelätkä siinä M-sportin diffussa.
        Lukitsee vaikka altapäin diffun puskurin esim perus kyproc ruuvilla jolloin pysyminen on taattua ja irroitus vaatii mensselin..

        Oispa omassakin koukku, piti oikeen ostaa koukulllien auto kolmanneksi kun en jaksanut koukkua rueta tuusaan bemuun..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Rimmon
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 110
          • Rauma

          #79
          Originally posted by Rimmon View Post
          Nyt tarttis koukun tuohon sigun kulkineeseen, mikä koukku on sellainen että takapuskuriin ei tarvitse mitään luukkuja laitella? Autossa on ihan normipuskurit.

          Mikä olisi kustannusedullisin paikka ostaa irroitettava koukku ja johtosarja?
          Ei kellään olis tietoa?
          E61 530xda -06

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17550
            • Turku

            #80
            Originally posted by touring39 View Post
            Se sähköinen koukku liikkuu niin paljon sivusuunnassa, ettei siihen ole keksitty mitään luukkua. Siksipä tehtaaltakaan ei ole saanut m-sporttia ja sähköistä koukkua samaan autoon.
            Onko tosiaan näin? Sehän ryssii täysin mun tärkeimmät kriteerit käyttiksen hankinnassa:
            1. Moottori
            2. M-sport
            3. Irrotettava, mieluiten sähköinen vetokoukku.
            4. Automaattivaihteisto

            För helvete!
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #81
              Originally posted by Laku View Post
              Onko tosiaan näin? Sehän ryssii täysin mun tärkeimmät kriteerit käyttiksen hankinnassa:
              1. Moottori
              2. M-sport
              3. Irrotettava, mieluiten sähköinen vetokoukku.
              4. Automaattivaihteisto

              För helvete!
              No helvete hyvinnii. Käypä kurkkaamassa joltakulta kenellä semmonen koukku on. Siihen tarvitaan metrinen reikä, että se mahtuu sieltä kiemurtelemaan esille
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Rimmon
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 110
                • Rauma

                #82
                Originally posted by Rimmon View Post
                Nyt tarttis koukun tuohon sigun kulkineeseen, mikä koukku on sellainen että takapuskuriin ei tarvitse mitään luukkuja laitella? Autossa on ihan normipuskurit.

                Mikä olisi kustannusedullisin paikka ostaa irroitettava koukku ja johtosarja?

                Tilasin sitten westfalian koukun ja sähkösarjan http://www.pfjones.co.uk/ hintakaan ei ollut paha, 385.90e posteineen.
                E61 530xda -06

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #83
                  Jos saa topikkia kommentoida tälleen sivusta ihan yleisesti, niin yksikään koukku ei oo jääny mulla asentamatta kun on noudattanut ohjeita. Jossain Kovilin satseissa on pieniä fiboja ohjeissa (johtimien värit auton sähköverkossa esim), mutta toi homma on tosiaan "seuraa ohjeita askel askeleelta ja noudata niitä"-tyyppinen.

                  Toinen juttu on tietysti jos auton sähköverkolle / ohjainlaitteille pitää kertoa testerillä että nyt siellä on koukku ja ei vehkeet riitä siihen. Mut voihan sen teettää korjaamolla , halvemmaksi sekin tulee jos ruuvausosion pystyy hoitaan ite.

                  Noita on tullut x kpl laitettua x eri merkkiseen ropposeen.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • huupi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1192
                    • Tyrnävä

                    #84
                    Originally posted by Rimmon View Post
                    Tilasin sitten westfalian koukun ja sähkösarjan http://www.pfjones.co.uk/ hintakaan ei ollut paha, 385.90e posteineen.
                    On kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Jos saa topikkia kommentoida tälleen sivusta ihan yleisesti, niin yksikään koukku ei oo jääny mulla asentamatta kun on noudattanut ohjeita. Jossain Kovilin satseissa on pieniä fiboja ohjeissa (johtimien värit auton sähköverkossa esim), mutta toi homma on tosiaan "seuraa ohjeita askel askeleelta ja noudata niitä"-tyyppinen.

                    Toinen juttu on tietysti jos auton sähköverkolle / ohjainlaitteille pitää kertoa testerillä että nyt siellä on koukku ja ei vehkeet riitä siihen. Mut voihan sen teettää korjaamolla , halvemmaksi sekin tulee jos ruuvausosion pystyy hoitaan ite.

                    Noita on tullut x kpl laitettua x eri merkkiseen ropposeen.
                    Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • Rimmon
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 110
                      • Rauma

                      #85
                      Originally posted by huupi View Post
                      On kyllä ollut varsinainen 'bargain' (jos irrotettava koukku), omasta muistaakseni maksoin 415€ kuluineen ja pidin sitä halpana.


                      Ja ainakin tuo Westfalia on täysin plugnplay, ei tarvi koodata tms, ja parkkitutka & valoasiat toimii niin kuin kuuluukin.
                      Irroitettava westfalia tuo on
                      E61 530xda -06

                      Comment

                      • Larzza
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 147
                        • Suo

                        #86
                        e61 koukku

                        Itse olen viemässä tuusulan rangaskeskukseen irroitettavan koukun asennukseen.Töineen kaikkineen 1000e.
                        e61 525 dat
                        ex.e36 318ti compact m-sport

                        Comment

                        • vihtori
                          Newbiemmer
                          • Dec 2011
                          • 1
                          • tampere

                          #87
                          koukkupajalla oli 750e irroitettava koukku asennettuna. sai vielä valita muutamasta eri merkistä mieleisensä.

                          Comment

                          • A-Lo
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 19
                            • Rovaniemi

                            #88
                            Onko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.

                            Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.

                            Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä

                            Comment

                            • Proaudio
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 22
                              • Iisalmi

                              #89
                              Originally posted by A-Lo View Post
                              Onko kelleen sattunut vastaavanlaista tilannetta eteen? Tilasin E61 eräältä välittäjältä Saksasta ja yksi suurimmista kriteereistä oli irrotettava vetokoukku autossa. No varusteissa oli koukku ilmoitettu ja vin koodilla tarkistettuna se siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Kappas vaan kun auto saapui Saksasta Suomeen niin aloin sitä tarkemmin tutkimaan ja heti pisti silmään ettei tässä mitään koukkua ole... mhh.. mihin vi***n se on kadonnut? Välittäjä ei ole hoksannut asiaa sen kummemin tarkistaa. Puskurin alla ei ole edes sitä koukkurunkoa, johtosarjaakaan en sieltä äkkiseltään löytänyt kun raotin diffua vain sieltä alapuolelta.

                              Mitä olette mieltä onko välittäjällä mitään vastuuta tapahtuneesta? Välittäjä yrittänyt asiaa siellä paikanpäällä selvitellä, mutta vielä ainakin tuloksetta.

                              Olenkin täältä foorumilta jo kysellyt koukkua ja muita härpäkkeitä siihen. Mutta taitaa maksumies kuitenkin istua täällä
                              Kun suorittaa pari hakua ebay.de:hen niin näkyy käytettyjä koukkuja olevan tarjolla, jostain ne on irroitettu. Monessa ei tule johtosarjaa mukana (liekö se turhan työläs irroittaa ja sitten vielä tukkia reikää). Nyt näkyy olevan runsaasti sähköisiä koukkuja tarjolla, liekö sakemanni vaihtanut uudempaan korimalliin ja riisunut entistä arvovarusteista...

                              Comment

                              • ekuusyks
                                Newbiemmer
                                • Jul 2011
                                • 16
                                • Raahe

                                #90
                                Originally posted by MakeH View Post
                                Diffua ei saa irti ilman puskurin nahan irroitusta, eli melkoinen operaatio olisi joka kerta.

                                Varmaan viisain ratkaisu olisi vaihtaa alkuperäiseen irrotettavaan koukkuun, peittyy luukun taa. Joku maksaisi vielä hyvin tuosta sähköisestä koukusta.
                                Kyllä mulla ainakin diffun saa irti ilman läskin irrotusta, on kaks diffua joita voi vahdella paikalleen halutessaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎