Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tune_
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 2
    • Kuusamo

    Originally posted by Vana View Post
    Koukkupajalta Oulun toimipisteestä sanoivat että Westfalian irroitettava koukku menee niin siististi E61 M-Sportiin että ei tarvitse hommata luukullista diffuusoria. Kuulemma useampia ovat asentaneet eivätkä asiakkaat ole sitten halunneet luukullista diffua.

    Foorumilta luetun perusteella kuitenkin vähän epäilyttää minkälainen asennuksesta noin tulee, koska niin monessa postauksessa kehotetaan hommaamaan myös luukullinen diffuusori.

    Olisko kellään laittaa kuvaa moisesta asennuksesta?

    1000s of Tow bars in stock Witter towbars Westfalia towbars Brink towbars PCT Towbars cycle carriers eberspacher heaters Planar heaters vehicle lighting, emergency beacons .towbars UK

    Tommosen itse asensin ihan suoraan m-sport puskuriin ja tyytyväinen olen. Ja tuo on siis kiinteä koukku. Tarkka pitää olla reiän teon kanssa, melkein suoraan alaspäin tulee, ei näy käytännössä. Kuvaa ei ole nyt tähän laittaa. En sit tiedä miten irrotettava tuosta poikkeaa.
    E61 525d 07 lci m-sport

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Mistä kohti tämä Bosal/Oris irrotettava vetokoukku ottaa kiinni jos laittaa m-sport puskurin e61:een? Mahtuuko edes runko olemaan paikallaan vai ottaako koukku osasta kiinni? Onko puskuria edes modattavissa sopimaan tähän?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Soiled
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3216
        • Mystinen Kuopio

        Ongelmaa 525dA 2005, irroitettava Westfalian koukku 13 napaisella liittimellä. Kun trailerin kytkee autoon (13->7 muutoskappale) niin trailerin valot vilahtavat normaalisti päälle, mutta sammuvat heti. Vilkut ja jarruvalot toimivat kuitenkin normaalisti, mutta ajovalot ei lähde päälle vaan auton valoja päälle pois napsuttelemalla kärrissä olevat valot vain käyvät päällä, mutta eivät jää palamaan. PDC:stä on yksi anturi pimeänä, voiko aiheuttaa vastaavaa? Vai onko kärrin sähköt syypää? Auto herjaa kärrin vasemman puoleista parkkia palaneeksi, mutta muuta ei tule (valo ei kylläkään ole palanut, mutta en ole varma onko valo ryöstetty sitten oikealta puolelta).
        Kärri on toiminut normaalisti muissa autoissa ja viimeikseksi ollut käytössä 2001 E39:ssä missä ei ollut ongelmia.

        Olisiko ideoita mistä lähteä tutkimaan? Kokeilen vielä toisella kärrillä missä varmasti std-kaapelointi valoille.
        Mystinen.Fi @ FB
        IG @tarmohanninen
        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

        Comment

        • reme
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 18
          • Helsinki

          Originally posted by MajorDrake View Post
          No sitten olet ryöstänyt väärästä paikkaa piuhat, 3 piuhaahan pitää ryöstää (can väylä 2 kpl ja jarruvalo)...
          Sähkösarja on ammattilaisten toimesta asennettu ja sen on nyt varmistanut samasta liikkeestä kolme asentajaa. Ei saada toimimaan. Sanoivat, että boxissa varmaan vikaa. Hommasin nyt uuden boxin, mutta turhaan. Ei auttanut. Vilkut ja valot aivan sekaisin. Kaikki liitokset on ilmeisesti takakontin kautta tehtyjä. Veikkasivat, että sarjassa on jotain vikaa, mutta itse mietin että ovat asentaneet väärin. Westfalian ohjeiden mukaan ovat tehneet kuulemma. Onko kellään ideoita millä kannattaa jatkaa eteenpäin? Toiseen liikkeeseen tarkistukseen?
          ex: e61 530 xd
          ex: Passat R36 3C
          ex: Audi S4 B6
          ex: Audi A3 3.2 8P

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            Originally posted by reme View Post
            Sähkösarja on ammattilaisten toimesta asennettu ja sen on nyt varmistanut samasta liikkeestä kolme asentajaa. Ei saada toimimaan. Sanoivat, että boxissa varmaan vikaa. Hommasin nyt uuden boxin, mutta turhaan. Ei auttanut. Vilkut ja valot aivan sekaisin. Kaikki liitokset on ilmeisesti takakontin kautta tehtyjä. Veikkasivat, että sarjassa on jotain vikaa, mutta itse mietin että ovat asentaneet väärin. Westfalian ohjeiden mukaan ovat tehneet kuulemma. Onko kellään ideoita millä kannattaa jatkaa eteenpäin? Toiseen liikkeeseen tarkistukseen?
            Ehkä ensin pitäisi purkaa ne westafalia sähköviritykset ja saada auton valot/sähköt kuntoon ja sitten keskittyä westfaliaan.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • reme
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 18
              • Helsinki

              Originally posted by buksin-1 View Post
              Ehkä ensin pitäisi purkaa ne westafalia sähköviritykset ja saada auton valot/sähköt kuntoon ja sitten keskittyä westfaliaan.
              Auton valot on kunnossa kyllä.. Vähän huonosti kerroin...
              ex: e61 530 xd
              ex: Passat R36 3C
              ex: Audi S4 B6
              ex: Audi A3 3.2 8P

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7540
                • Jyväshyvä

                Originally posted by reme View Post
                Auton valot on kunnossa kyllä.. Vähän huonosti kerroin...
                Onko autossa parkkitutka?
                Katso sinne vararengaskotelon alle,
                onko ryöstetty PDC moduulin can-johdoista heräte?
                (johto on se joka tulee 1. liittimeen johtosarjalta päin,
                kierretty parikaapeli).

                Kaapelit on yleensä koukun johtosarjassa vihreä ja oranssi/Vihreä (tai kelta/vihreä) ja ne on kytketty siis em. johtoihin.

                Jos on, ota kuva niin pähkäillään sen perusteella.

                CAN-väylässä liikkuu kaikki muu tieto paitsi jarruvalo,
                se otetaan erillisellä herätteellä ja puha on yleensä oranssi/musta ja kytketään musta/keltainen (lisäjarruvalo) tai jos on LED-takavalot (=LCI) niin suoraan jarruvalolle (Kelta/musta), jos ei ole LED-takavalot
                niin jarruvalot toimii myös parkkeina ja sinne tulee ~3V jännite aina kun valot on päällä (=Pre-LCI) ja sitä ei voi käyttää jarruvalon herätteenä.

                Lisäksi koukun boxille kytketään tietysti maa ja virransyöttö...

                Ts. sinulla on vikaa joko can väylän kytkennässä,
                tai koukun johtosarjassa (pinnit menneetä koukun boxille väärään järjestykseen?) tai se koukun boxi on rikki (oli jo testattu toisella boxilla?)...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • reme
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 18
                  • Helsinki

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Onko autossa parkkitutka?
                  Katso sinne vararengaskotelon alle,
                  onko ryöstetty PDC moduulin can-johdoista heräte?
                  (johto on se joka tulee 1. liittimeen johtosarjalta päin,
                  kierretty parikaapeli).

                  Kaapelit on yleensä koukun johtosarjassa vihreä ja oranssi/Vihreä (tai kelta/vihreä) ja ne on kytketty siis em. johtoihin.

                  Jos on, ota kuva niin pähkäillään sen perusteella.
                  .
                  Olisi kyllä hienoa, jos tuon saisi pelittämään. On sitä aika monta ihmistä ihmetellyt. Otin nyt muutaman kuvan siitä vararengaskotelon alta liittimistä (eli kuvassa punaiset liittimet). En tiedä saako noista mitään selvää. Parkkitutka on.
                  Attached Files
                  ex: e61 530 xd
                  ex: Passat R36 3C
                  ex: Audi S4 B6
                  ex: Audi A3 3.2 8P

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7540
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by reme View Post
                    Olisi kyllä hienoa, jos tuon saisi pelittämään. On sitä aika monta ihmistä ihmetellyt. Otin nyt muutaman kuvan siitä vararengaskotelon alta liittimistä (eli kuvassa punaiset liittimet). En tiedä saako noista mitään selvää. Parkkitutka on.
                    Äkkiseltään nuo näyttäisi olevan oikein.
                    Käyttäisin varovasti nuo ryöstäliittimet auki ja katsoisin että
                    kontaktit on kunnossa.

                    Kytkeytyykö auton parkkitutka pois päältä kun pukkaat kärryn perään?

                    Ja onhan valot kokeiltu toimivan kärryn kanssa eikä mittailemalla pistokkeesta, pistokkeesta suoraan mittaamalla voi näyttää mitä sattuu...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Minä tekisin kolvaamalla liitokset,jäispähän huonojen liitosten mahdollisuus pois. Noiden rosvoliitosten kans aina vähän niin ja näin. Tosin käyttäähän merkkiliikkeetkin noita retrofittailuissaan.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by exautisti View Post
                        Minä tekisin kolvaamalla liitokset,jäispähän huonojen liitosten mahdollisuus pois. Noiden rosvoliitosten kans aina vähän niin ja näin. Tosin käyttäähän merkkiliikkeetkin noita retrofittailuissaan.
                        Joo niin käyttää ja toisinaan sitten kolvailee jälkikäteen. Ensimmäisenä nuo piuhat kolvaamalla kuntoon ja sitten voi jatkaa vianetsintää, jos se enää on tarpeellista.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • reme
                          Newbiemmer
                          • Apr 2014
                          • 18
                          • Helsinki

                          Originally posted by böntti View Post
                          Joo niin käyttää ja toisinaan sitten kolvailee jälkikäteen. Ensimmäisenä nuo piuhat kolvaamalla kuntoon ja sitten voi jatkaa vianetsintää, jos se enää on tarpeellista.
                          Vein vielä varmuuden vuoksi toiselle sähkärille. Naureskeli, että oli asennettu todella huolimattomasti. Piti käydä kaikki läpi uudelleen ja sai sähköt toimimaan... pitkä projekti tuli vaikka oli aluksi asentamassa tällaista päivätyökseen tekevät ja itsellä oli tarkoitus helpolla päästä.
                          ex: e61 530 xd
                          ex: Passat R36 3C
                          ex: Audi S4 B6
                          ex: Audi A3 3.2 8P

                          Comment

                          • BmwPunisher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 7629
                            • Lemu

                            Ongelmia kun omasta autosta (E61 530d -06) purettiin tuo Thulen koukku pois ja myin sen eteenpäin..

                            Ostaja oli löytänyt asennus ohjeet netistä joissa puhuttiin kuvassa olevista 4111/6 puskurin törmäysiskareiden korvaavista asennus raudoista, näitä ei vain koukun purkaneen korjaamon mukaan autossa ollut paikalla (eikä kyllä ollut mitään törmäysiskareitakaan) ja puskuri pysyi hyvin ilman niitäkin paikallaan?



                            Mietin että tarvitseeko koukku tai lähinnä puskuri noita rautoja, kun ei itselläkään niitä kerran ollut ja nyt ostaja haluaa joko purkaa kaupan tai 150e kauppa summasta 50e takaisin jotta voi teettää kyseiset raudan palaset..
                            E70 X5 30d

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7540
                              • Jyväshyvä

                              Noihin tulee kiinni puskurin palkki joten kyllä ne tarvitaan. Eikö sulla ollut takapuskurin palkkia ollenkaan? Tällöin kulmat jää ilman suojaa, koukku toki suojaa takaapäin tulevia iskuja...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Noihin tulee kiinni puskurin palkki joten kyllä ne tarvitaan. Eikö sulla ollut takapuskurin palkkia ollenkaan? Tällöin kulmat jää ilman suojaa, koukku toki suojaa takaapäin tulevia iskuja...
                                en mä tiedä AJ-Techin Antti sanos, ettei ollu mitään rautoja kun purki ton koukun pois
                                E70 X5 30d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎