Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -vellu
    replied
    Originally posted by Baijerin helmi View Post
    Palstalta varmaankin irtoaa vastaus pieneen ihmetyksen aiheeseeen...Eli ostin hiljattain 525i E60 biimerin, ja autossa on irroitettava vetokoukku. Sovitin kuulapäätä (alhaalta ylös "pesään" nostettava malli) ja räpläsin pikalukitusta, mutta en saanut koukkua kiinnitettyä. Onko vinkkiä, mitä kuulapään kiinnityksessä tulee huomioida, kun minulla ei ole ohjetta koukun kiinnitykseen, enkä löytänyt ohjetta netistäkään...Kuulapään lukitusmekanismissa on avain paikallaan.
    http://www.youtube.com/watch?v=0nwwrjyuPgo

    Leave a comment:


  • Baijerin helmi
    replied
    E60 irroitettava vetokoukku

    Palstalta varmaankin irtoaa vastaus pieneen ihmetyksen aiheeseeen...Eli ostin hiljattain 525i E60 biimerin, ja autossa on irroitettava vetokoukku. Sovitin kuulapäätä (alhaalta ylös "pesään" nostettava malli) ja räpläsin pikalukitusta, mutta en saanut koukkua kiinnitettyä. Onko vinkkiä, mitä kuulapään kiinnityksessä tulee huomioida, kun minulla ei ole ohjetta koukun kiinnitykseen, enkä löytänyt ohjetta netistäkään...Kuulapään lukitusmekanismissa on avain paikallaan.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by RS9 View Post
    Nyt on koukku bemarissa.. koukku, sähkösarja ja takadiffu piti tilata. Asennus oli aika helppo. Mitään ohjelmointeja ei tarvinnu, takatutkakin älyää hypätä pois päältä itsestään kun kytkee kärryn pistokkeeseen.

    Eli nätti homma ja hintakin jäi ihan inhimilliseksi
    Paljonko jäi koko paketille hintaa,asensitko itse koukun+sähkösarjan ?

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Käyttökokemuksia:

    Kärry tulee komiasti perässä liukkaallakin, auto kitkarenkain. Tosin vain pikkukärryä (max ~700kg) nyt vetänyt. Syksyllä liikahti trailerikin.

    M-sportille on oma koukkumallinsa, ja sen kun laittaa ei vakiopuskuria tarvitse näkyviltä osin loveta. M-sport puskuri toki tarvitsee luukullisen diffuusorin.
    Asennus oli helppo, jos yhtään pysyy työkalut käsissä.
    Koukun laatu on ollut sitä mitä Westfalialta (sama mitä tehtaallakin laittavat) odottikin. Hintapolitiikasta sen verran, jäi noin kolmanneksen ja puolen väliin marmorin tarjoamasta kulungista.

    Leave a comment:


  • Max
    replied
    Feloxin irtokoukku on merkkiä GDW. Omassani on tällainen GDW-koukku.

    Leave a comment:


  • masa530da
    replied
    Koukku asennettuna

    Oulussa saa Feloxilta e61een irroitettavan saksalaisen laatukoukun ja alkuperäisen sähkösarjan asennettuna 650 sis alv. Saa valita koukun, joka tulee puskurin alta kiinni, ei tartte leikata puskuria jos ei ole sellainen valmiiksi lovettu malli.

    Tuohon hintaan ei kannata kyllä omia sormia liata.

    Tuo siis perustuu omaan kokemukseen, en ole ko. liikkeen työntekijä.

    Leave a comment:


  • RS9
    replied
    Nyt on koukku bemarissa.. koukku, sähkösarja ja takadiffu piti tilata. Asennus oli aika helppo. Mitään ohjelmointeja ei tarvinnu, takatutkakin älyää hypätä pois päältä itsestään kun kytkee kärryn pistokkeeseen.

    Eli nätti homma ja hintakin jäi ihan inhimilliseksi

    Leave a comment:


  • RS9
    replied
    Selvempi homma..

    Nyt on koukku+johtosarja+diffu tilattu.
    Last edited by RS9; 13-10-2010, 15:25.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by RS9 View Post
    Joo juuri tuota tarkoitin että sellasta koukkua ei ilmeisesti ole joka koukkais niin tuolta alta että tuolle puskurille ei tarvis tehdä mitään?
    Ei siellä ole tilaa "koukata". Ei tuo luukullinen diffu paljoa maksa maalauksineen.

    Leave a comment:


  • RS9
    replied
    Joo juuri tuota tarkoitin että sellasta koukkua ei ilmeisesti ole joka koukkais niin tuolta alta että tuolle puskurille ei tarvis tehdä mitään?

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by RS9 View Post
    Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??
    Siis ainoastaan tuo alkupereinen westfalia käy m-sporttiin. Joudut vaihtamaan diffun luukulliseen.

    Leave a comment:


  • RS9
    replied
    Onko siis tosi että M-sport takapuskurilla varustettuun autoon (sedan) ei saa sitä Westfalian koukkua (irrotettavaa mallia) joka "koukkaa" sieltä puskurin alta ilman että puskuriin tarvii tehdä mitään reikiä??

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by mattipuh View Post
    kumpikas on oikea, 7- vai 13-pinninen koukun johtosarja? auto suomalainen e61 vm2005. Westfalia taitaa olla järkevän hintainen..

    edit. niinpä joo, tämäpä riippuu kärristä. nopeaa ajattelua taas kerran..
    13 napainen jos se ei ole ryöstöhinnoiteltu, adapteri 7 napaiseen maksaa n. 10,-

    Leave a comment:


  • mattipuh
    replied
    kumpikas on oikea, 7- vai 13-pinninen koukun johtosarja? auto suomalainen e61 vm2005. Westfalia taitaa olla järkevän hintainen..

    edit. niinpä joo, tämäpä riippuu kärristä. nopeaa ajattelua taas kerran..
    Last edited by mattipuh; 30-08-2010, 12:18.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Mitä kaikkea tuo ohjelmointi nyt pitää sisällään?

    Elikkä ajonvakautukseen kärry perässä tulee ilmeisesti eri moodi päälle,
    mutta vaikuttaako moottorinohjaukseen tai automaattilaatikon ohjelmaan mitenkään?

    Tuli vaan mieleen että voiko tuolla ohjelmoinnilla säästää myös konetta ja laatikkoa ohjelmalla mikä on optimoitu vetoon?

    Tokihan jo liikenneturvallisuuden kannalta kannatta ohjelmointi tehdä että
    auto ei lähde lapasesta jos ajonvakautus ei toimi toivotulla tavalla.
    Tuossa linkissä olevan koukun ohjeessa tosiaan mainitaan että vikakoodit tulisi poistaa ja tarvittaessa päivittää ohjelmistoa? Ja jatkossa boksi tulisi irroittaa ennen johdon päässä tehtäviä diagnostiikka yms. ja päivityksiä.

    Muuten erittäin hyvät ja selkeät ohjeet +++ !

    Jos koneelle / vaihteistolle menee eri moodi, tarkoittaisiko se sitä että kun perässä on painava kärry ja meno muutenkin vaisua niin vääntöä rajoitettaisiin? En oikein usko että olisi noin.

    Momentinmuuntimen lukittumisen estäminen olisi kyllä asiaa.

    Tuo ajonvakautus taitaa mennä pois tai muuttuu kärryn kanssa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎