Mitä kaikkea tuo ohjelmointi nyt pitää sisällään?
Elikkä ajonvakautukseen kärry perässä tulee ilmeisesti eri moodi päälle,
mutta vaikuttaako moottorinohjaukseen tai automaattilaatikon ohjelmaan mitenkään?
Tuli vaan mieleen että voiko tuolla ohjelmoinnilla säästää myös konetta ja laatikkoa ohjelmalla mikä on optimoitu vetoon?
Tokihan jo liikenneturvallisuuden kannalta kannatta ohjelmointi tehdä että
auto ei lähde lapasesta jos ajonvakautus ei toimi toivotulla tavalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
-
Originally posted by Jarkka View PostSiis pimeneekö tutkakin "itsestään" eli ei piippaille jatkuvasti? Jos niin, niin mitä ihmettä Laakkonen ohjelmoi 98 eurolla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarkka View PostSiis pimeneekö tutkakin "itsestään" eli ei piippaille jatkuvasti? Jos niin, niin mitä ihmettä Laakkonen ohjelmoi 98 eurolla...
Aika kivasti tulee tuo koukun runko tuonne, ehkä se M5 perä sopii sittenkin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jengstro View PostE60/E61 ei tarvii ohjelmoida... 'taikalaatikkoon' tuli muutama hassu johto, selkeät ohjeet mistä löytyy oikeat johdot joista ryöstetään. Ei ollu paha homma.
Leave a comment:
-
-
E60/E61 ei tarvii ohjelmoida... 'taikalaatikkoon' tuli muutama hassu johto, selkeät ohjeet mistä löytyy oikeat johdot joista ryöstetään. Ei ollu paha homma. Täältä voi kauhistella hintoja www.kupplung.de.
Leave a comment:
-
-
Asennutin viikolla autooni 535d M-Sport vetokoukun Laakkosella. Tänään saapui lasku ja kokonaishinta setille ovh:na oli 1667e. Eli koukku, sähkösarja, maalaus, ohjelmointi ja adapteri pistokkeelle (13->7). M-sportiin tulee sähkösarjan mukana automaattisesti kokonaan uusi diffusori (sis luukku) maalattuna auton väriseksi. Koukun asennus M-sporttiin kalliimpi uuden diffusorin ja maalauksen vuoksi. Ohessa vielä kuva uudesta diffusorista luukulla.
Sen verran testasin kärryn kanssa että kun pistoke kytkettynä, takatutka kytkeytyy pois päältä. Etututka toimii normaalisti. Ei tullut testattua vielä vaikuttaako ohjelmointi esim. takasumuvalojen logiikkaan eli että ei syty autoon vaan esim. kärryyn enkä myöskään että miten toimii jos kärrystä on jokin valo rikki.
Leave a comment:
-
-
Kuten aiemminkin on todettu, koukun paikallaanolo ei vaikuta parkkitutkaan mitenkään, koukku ei jää tutkan keilaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esal View PostTäytyy ehdottomasti ottaa irti, ainakin joskus, muuten muuttuu kiinteäksi koukuksi. Jätin Kovilin talveksi kiinni yhteen autoon, ja ei saaneet pajallakaan enään irti. Lukitusmekanismi ryytyi kiinni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by viktor View PostTosin ei se iso vaiva ole riipasta käytön jälkeen heti pois. Ainoa vaan kun peruttelee kenties aisalle..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esal View PostKyllä näin. Viktor varmaan tarkoitti että jos nuppi jää tutkan keilaan, mutta kai ne orkkis tutkat on niin sijoitettu ettei se tyhjästä koukusta huuda. Jälkiasennetuilla tutkilla ja normaalista poikkeavilla takapuskureille voi sitten olla eri juttu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by touring39 View PostEi sillä väliä ole, onko koukku paikallaan vai ei. Parkkitutka toimii normaalisti. Mutta sitten kun laittaa kärryn virtatöpselin kiinni, takatutka lakkaa toimimasta. Näin siis, jos johtosarja on oikein asennettu.
Leave a comment:
-
-
Joo, eipä tainnut myyjä tietää mistä puhui mutta eipä se nyt mikään yllätys tunnu olevan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassi View PostVajaa kuukausi sitten laitoin omaan E90:een Thulen koukun ja sähkösarjan. Sähkösarjassa tuli asennusohjeet myös E60 ja E61 malleihin, eli sama setti niissäkin.
Toimii suoraan ilman koodausta ja juuri noin kuin Touring39 sanoi, kärryn töpseli kytkettynä parkkitutkan taka-anturit ei ole toiminnassa, eli ei hälyttele turhia.
Inpalla tuohon perävaunumoduuliin ei kyllä pääse käsiksi, ilmeisesti siksi kun se ei ole OEM valmistetta :think
Mutta pääsi eli ei, kärryn valot toimii ja check control ilmoittaa jos kärrystä on joku poltin palanut...
Eikun ebayta selaamaan..
Leave a comment:
-
Leave a comment: