Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Juu, en ole siis itsekkään koskaan käyttänyt mitään apuvirtaa kun on tullut akun kaapelia tai akkua irroiteltua. Kerran F11 soitti hätänumeroon kun laitoin akun takaisin, muuta ongelmaa ei ole ollut. Vähintään kymmeniä kertoja on tullut käytettyä piuhaa irti eri BMW-malleissa.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by suppari View Post
      Miksi e60 pitäisi antaa virtaaa kun vaihdon yhteydessä/irroittaessa? Mä oon kanssa sen about 100 vaihtanut ilman virtaa, ja suurin harmi on hävinnyt kellonaika mittaristossa.
      Ei ehkä tuo kello suurin huoli ole
      Aktiivi ohjauksen joutuu intialisoimaan uudelleen jos semmonen on. Eli rattia pitää kääntää laidasta laitaan ja auton joutuu sammuttaan yhen kerran akun vaihon jälkeen "turhaa"



      Tosi suuri huoli tuoki.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10058
        • KVLA

        Eli ilman apuvirtaa akkua vaihdettaessa ei mitään muuta "katoa",kuin kelloaika?Kaikki eri kaket pysyy muisteissa ja kaikki niiden asetukset(kin).Tarviipa joskus käydä keskustelemassa akun vaihdoista vielä uudelleen samassa pajassa.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Eli ilman apuvirtaa akkua vaihdettaessa ei mitään muuta "katoa",kuin kelloaika?Kaikki eri kaket pysyy muisteissa ja kaikki niiden asetukset(kin).Tarviipa joskus käydä keskustelemassa akun vaihdoista vielä uudelleen samassa pajassa.
          Juu ei tapahdu muutakuin nuo yllämainitut.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • nasislike
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 12
            • Suomi

            Apua kaivattais, auto oli pois käytöstä muutaman viikon ja akku oli päässyt tyhjenemään. Nyt sitten laiton sen lataukseen ja koitin käynnistää niin ilmeni vaikka mitä valoja ym. Ikkkunoita ei saa laskettua tai nostettua, airbag valot palaa, turvavyönkiristimistä valittaa. Aktiiviohjauksesta moittii ja käskee käynnistämään auton uudelleen jos mahdollista. Kyseessä siis 530d 2004 jos jotain merkitystä sillä.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Originally posted by nasislike View Post
              Apua kaivattais, auto oli pois käytöstä muutaman viikon ja akku oli päässyt tyhjenemään. Nyt sitten laiton sen lataukseen ja koitin käynnistää niin ilmeni vaikka mitä valoja ym. Ikkkunoita ei saa laskettua tai nostettua, airbag valot palaa, turvavyönkiristimistä valittaa. Aktiiviohjauksesta moittii ja käskee käynnistämään auton uudelleen jos mahdollista. Kyseessä siis 530d 2004 jos jotain merkitystä sillä.
              Sgm-moduuli jumissa. Käytä akun miinuskenkää irti. Muutaman aikaisemman postin kun jaksat tästä topikista lukea, löytyy selitys myös tuohon aktiiviohjaukseen.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • nasislike
                Newbiemmer
                • Nov 2014
                • 12
                • Suomi

                Originally posted by böntti View Post
                Sgm-moduuli jumissa. Käytä akun miinuskenkää irti. Muutaman aikaisemman postin kun jaksat tästä topikista lukea, löytyy selitys myös tuohon aktiiviohjaukseen.
                Ei auttanut tuo miinuskengän irti käyttäminen. Onko muita neuvoja? Kiitos jo etukäteen.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Originally posted by nasislike View Post
                  Ei auttanut tuo miinuskengän irti käyttäminen. Onko muita neuvoja? Kiitos jo etukäteen.
                  Olihan kenkä vähän aikaa irti? Melkein pitäis testerillä vilkaista kun ei tuolla oiennut.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • nasislike
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 12
                    • Suomi

                    Originally posted by böntti View Post
                    Olihan kenkä vähän aikaa irti? Melkein pitäis testerillä vilkaista kun ei tuolla oiennut.
                    Joo oli se irti jonkun aikaa. Voikohan tuo vaikuttaa, jos akku on jo saanut säkeensä, eikä anna tarpeeksi virtaa? Akun valo vielä paloi näytöllä, vaikka latauksessa olikin.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Originally posted by nasislike View Post
                      Joo oli se irti jonkun aikaa. Voikohan tuo vaikuttaa, jos akku on jo saanut säkeensä, eikä anna tarpeeksi virtaa? Akun valo vielä paloi näytöllä, vaikka latauksessa olikin.
                      Mittaa akun jännite kun se on täyteen ladattu ja kytketty autoon, sytytysvirta päällä mutta ilman että moottori on käynnissä.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • nasislike
                        Newbiemmer
                        • Nov 2014
                        • 12
                        • Suomi

                        Originally posted by böntti View Post
                        Mittaa akun jännite kun se on täyteen ladattu ja kytketty autoon, sytytysvirta päällä mutta ilman että moottori on käynnissä.
                        11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by nasislike View Post
                          11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?
                          Juu ei, akku vaihtoon. Missä päin asut?
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            11,9 V menee haarukkaan 0% - 25% latausta jäljellä: KLIK.

                            Jos on juuri ladattu täyteen ja tuommoinen tulos --> vaihtoon.

                            Comment

                            • nasislike
                              Newbiemmer
                              • Nov 2014
                              • 12
                              • Suomi

                              Originally posted by suppari View Post
                              Juu ei, akku vaihtoon. Missä päin asut?
                              Vajaa tunti myöhemmin näytti enää 11.6. Pitääne käydä ensimmäisenä uusi akku hakemas ja kattoa sitten mitenkä etenee. Kauhavalla asustelen.

                              Comment

                              • nasislike
                                Newbiemmer
                                • Nov 2014
                                • 12
                                • Suomi

                                Nojoo, vaihdoin akun ja muut vikavalot sain pois, paitsi tuon aktiiviohjauksen. Tälläistä se vielä näyttää.

                                1. Redundancy comparison driver steering angle, top
                                2. CE93 Message ( steering-wheel angle top, 0C8).

                                Eikä tosiaan onnistunut tuo uudelleen kalibrointi, mitähän tuolle kannattais tehdä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎