Kävin sunnuntaina hakemassa uuden akun omaani, kun ei jaksanut enää edes yrittää käyntiin. Joulupäivänä Autoliiton avustuksella käynnistettiin, koitin ladata, tapaninpäivän iltana mykkänä ja ctekin laturissa yön yli.
No uudella akulla starttasi kivasti ja sain sen eilen ladattua täyteen, myös vanha akku otti virtaa vastaan tallissa ladatessa. Kotosalla inpalla rekisteröin akun vaihdon. Vanhalla akulla oli ajettu n. 15 tkm ja velipojalle kilometrejä kertyi, joten lienee käytännössä uusi.
Koitin ihmetellä mihin se varaus purkautuu, jokusen kerran oli näytössä ilmoitus tuosta ongelmasta ja konehuoneesta kuului tasaisesti jotain sirinää aika lähellä öljynsuodatinta.
Nuo ongelmat loppuivat kun uusi akku oli saatu täyteen. Mutta viitaten tuohon Hakkapeliittan kommenttin: pitää seurata niitä paria (?) lediä, jotka kertovat meneekö auto nukkumaan vai ei. Automaatissa vaihdekepin vieressä on oranssi led ja kuskin ovessa lasinnostinten lukituksessa vihreä. Mulla toi oranssi sammui noin tunnin jälkeen, mutta vihreä useimmiten ei. Viime yönä vihreäkin oli sammunut ja surinat siis konehuoneesta lakannut.
No uudella akulla starttasi kivasti ja sain sen eilen ladattua täyteen, myös vanha akku otti virtaa vastaan tallissa ladatessa. Kotosalla inpalla rekisteröin akun vaihdon. Vanhalla akulla oli ajettu n. 15 tkm ja velipojalle kilometrejä kertyi, joten lienee käytännössä uusi.
Koitin ihmetellä mihin se varaus purkautuu, jokusen kerran oli näytössä ilmoitus tuosta ongelmasta ja konehuoneesta kuului tasaisesti jotain sirinää aika lähellä öljynsuodatinta.
Nuo ongelmat loppuivat kun uusi akku oli saatu täyteen. Mutta viitaten tuohon Hakkapeliittan kommenttin: pitää seurata niitä paria (?) lediä, jotka kertovat meneekö auto nukkumaan vai ei. Automaatissa vaihdekepin vieressä on oranssi led ja kuskin ovessa lasinnostinten lukituksessa vihreä. Mulla toi oranssi sammui noin tunnin jälkeen, mutta vihreä useimmiten ei. Viime yönä vihreäkin oli sammunut ja surinat siis konehuoneesta lakannut.
Comment