Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Hei onko se näin että AGM-akku ottaa kylmänä virtaa huonommin vastaan kuin ns. normaali akku?

    - Antti -

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10058
      • KVLA

      Ed.............................
      Last edited by Heguli 31; 22-01-2014, 21:16. Reason: ei enää mitn,

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Originally posted by Anzafin View Post
        Hei onko se näin että AGM-akku ottaa kylmänä virtaa huonommin vastaan kuin ns. normaali akku?

        - Antti -
        Akkuspesialistit korjatkaa, mutta eikö se lyhyesti maalaisjärjellä mene näin?

        Pakkasessa ladattaessa pitäisi käyttää latauskombensaatiota -> nostaa latausjännitettä jotta saataisiin optimaalinen lataus aikaiseksi. (sisäiset vastukset akussa)

        AGM:n latausjännite on alunperinkin pienempi ja vielä kun ei tykkää ylijännitteestä siitä seuraa hitaampi latautuminen tehollisesti.
        Sitten vielä AGM akut muutaman Ah:n pienempiä varauskyvyltään.

        Tuosta kai se lyhykäisydessään AGM:n "huonous" peruslyijyakkuun verrattuna johtuu...
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          Mutta, eikö AGM akku nimenomaan ole parempi juuri tuollaisessa syklisessä käytössä ja kestisi paremmin vajaalataustakin?
          Lauatsujännite ei ole oleellinen, jos akun rakennekin on erilainen.

          Joku kysyi akun koosta. Kannattaa laittaa sellainen akku minkä saa koodattua mahdollisimman lähelle mitä on mahdollista koodata.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by jaki View Post
            Mutta, eikö AGM akku nimenomaan ole parempi juuri tuollaisessa syklisessä käytössä ja kestisi paremmin vajaalataustakin?
            Lauatsujännite ei ole oleellinen, jos akun rakennekin on erilainen.

            Joku kysyi akun koosta. Kannattaa laittaa sellainen akku minkä saa koodattua mahdollisimman lähelle mitä on mahdollista koodata.
            Näinpä... siksi "huonous" onkin heittomerkeissä
            Syklisessä käytössä ja vajaalatauksen kestossa on AGM akku parempi, mutta pakkastoimivuudesta vissiinkin peistä ovat viisaat vääntäneet...
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • Prison
              BTCF Member
              • Feb 2006
              • 633
              • Kankaanpää

              Tuli nyt jumpattua uus akku tuolla pakkasessa. Mukavaa puuhaa kunnei auennut kun kuskin ovi.. Kyselin jo tuolla uudenmaan puolella onnistuisko joltain koodailla tuo kun vkl on matka keravalle täältä mikkelistä? :think

              Pari bemaria

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                Akustapa oli virta loppunut yhdessä yössä. Ei ole aikaisemmin antanut mitään enteitä etteikö käynnistyisi, nyt oli täysin mykkänä. Lyötiin pellin alle apuvirta johdot kiinni ja virtaa tuliki yllättäen ihan mielettömästi. Samantien pystyi töytäistä käyntiin. Siksi tuntuuki omituiselta ettei tarvinnu yhtää odotella että latautuisi?:think
                Välillä auto on sanonut että battery discharge to low, mutta kuitenkin startannut ihan normaalisti. Viikolla rupes koneenlämpö mittari reistaamaan ja airbagin valoa sytyttelee silloin tällöin.
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1241
                  • Pori

                  Jos nyt olen oikein tulkinnut, niin autoon ollessa koodattuna AGM -akku, rajaa IBS latausjännitteen 14.6V:iin?

                  Autooni on edellisen omistajan toimesta vaihdettu lyijyakku. Voinko latausjännitteestä päätellä, onko ko. akku koodattu autoon, kun latausjännite on tällä hetkellä 14.8-15.0V?
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    Originally posted by Juspa View Post
                    Jos nyt olen oikein tulkinnut, niin autoon ollessa koodattuna AGM -akku, rajaa IBS latausjännitteen 14.6V:iin?

                    Autooni on edellisen omistajan toimesta vaihdettu lyijyakku. Voinko latausjännitteestä päätellä, onko ko. akku koodattu autoon, kun latausjännite on tällä hetkellä 14.8-15.0V?
                    Saattaa se ladata agm-akkua hetkellisesti jopa 15v jännitteellä joten huippujännitteestä ei voi päätellä että mikä akku on koodattuna.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1241
                      • Pori

                      Originally posted by böntti View Post
                      Saattaa se ladata agm-akkua hetkellisesti jopa 15v jännitteellä joten huippujännitteestä ei voi päätellä että mikä akku on koodattuna.
                      Latausjännite pysyvästi n. 15V, välillä käy ylikin.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by Juspa View Post
                        Latausjännite pysyvästi n. 15V, välillä käy ylikin.
                        Viittaa siihen että lyijyakku on koodattu mutta varmaksi en uskalla sanoa. Jos autossa on jarruenergian talteenotto ja akku pidetään tästä syystä 80% varauksessa niin silloin jännite putoaa alle 14 volttiin kun akku on tuossa varauksessa ja moottorijarrutus ei ole käynnissä. Toisaalta tässäkin tapauksessa akku regeneroidaan toisinaan lataamalla se täyteen ja silloin latausjännite voi olla pitkään noin/lähes 15v.

                        Ilman talteenottoa olevan auton käyttäytymisestä tiedän sen verran että kun omasta koodasin talteenoton ja vajaan lataustason pois niin latausjännite oli koko ajan 14, 5-15v.
                        Last edited by böntti; 19-03-2014, 18:57.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1241
                          • Pori

                          Originally posted by böntti View Post
                          Viittaa siihen että lyijyakku on koodattu mutta varmaksi en uskalla sanoa. Jos autossa on jarruenergian talteenotto ja akku pidetään tästä syystä 80% varauksessa niin silloin jännite putoaa alle 14 volttiin kun akku on tuossa varauksessa ja moottorijarrutus ei ole käynnissä. Toisaalta tässäkin tapauksessa akku regeneroidaan toisinaan lataamalla se täyteen ja silloin latausjännite voi olla pitkään noin/lähes 15v.

                          Ilman talteenottoa olevan auton käyttäytymisestä tiedän sen verran että kun omasta koodasin talteenoton ja vajaan lataustason pois niin latausjännite oli koko ajan 14, 5-15v.
                          En usko, että tuossa on jarruenergian talteenottoa. (mistä sen voi todeta?)

                          Aina, kun olen tuota latausjännitettä seurannut, on se ollut tuolla samalla tasolla. Alle 14V ei ole koskaan pudonnut, ei edes lähelle, vaan on pysynyt siinä 14.8-15.1 tasossa.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Originally posted by Juspa View Post
                            En usko, että tuossa on jarruenergian talteenottoa. (mistä sen voi todeta?)

                            Aina, kun olen tuota latausjännitettä seurannut, on se ollut tuolla samalla tasolla. Alle 14V ei ole koskaan pudonnut, ei edes lähelle, vaan on pysynyt siinä 14.8-15.1 tasossa.
                            Talteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1241
                              • Pori

                              Originally posted by böntti View Post
                              Talteenoton on varustelistalla jos se on autoon asennettu. Voi olla että tuosta sun jännitteestä ei voi päätellä akun koodaustyyppiä, en osaa sanoa. Mulla tosiaa oli autossa (F11) koodattuna IGR (älylataus) pois ja kontissa AGM joka tietenkin koodattu oikein. Latausjännite oli aina aluksi 15v ja laski jonkun matkalla jälkeen 14,5 volttiin. En uskaltanut jättää noin kun ilmeisesti tuo on liikaa täydelle AGM-akulle.
                              Ei oo talteenottoa. Täytyy tuo akkuasia tarkistaa oikeanlaisella laitteella, ajattelin vaan voisiko tuosta latauksesta päätellä onko AGM vai normi lyijyakku.

                              Täytyy nyt seurata vielä tuota akkua onko se kunnossa, pysyykö lataus ja miten tiputtaa jännitettä startatessa. Tekee sitten vaihdon jos näytää siltä.
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1053
                                • Fin

                                Kävin tätä threadiä läpi mut en löytäny vastausta. Mistä purkista löytyy toi akun koodaus tieto? eli mistä löytää ncs.ssällä mikä akku tohon kikottimeen on laitettu?
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎