Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?
    Jakopää irti Täällä huuli lentää!
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by vilivaltteri View Post
      Moniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?
      Enemmänkin satasia kuin tonneja. Tuo hihna ei liity ketjulla pyörivään jakopäähän mitenkään, moniurahihna pyörittää laturia, ohjaustehostinta ja vesipumppua. Kannattaa vaan selvittää, miksi se hihna on hajonnut ja onko jotain muuta sieltä rikki (hihnapyörät, kiristimet).

      Tästä voi katsella BMW:n työohjetta.

      Comment

      • vilivaltteri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 58
        • Söderkulla

        Joo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleen
        Last edited by vilivaltteri; 10-01-2014, 19:37.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          Originally posted by vilivaltteri View Post
          Joo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleen
          Joo, mutta koita nyt tutkia miksi se on mennyt riekaleiksi. Suht harvinaista kuitenkin.
          Ehdokkaina. kiristimet tai värinänvaimennin.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            Kuten tuossa jo sanottiin, kannattaa tarkistaa mikä sen on rikkonut, ei ole normaalia että menee poikki ( vaikka on vanhakin ).
            Värinänvaimentimia näistä on jonkun verran mennyt, eli se mötikkä mikä on kampiakselin päässä mikä remmejä pyörittää. Sen sisällä on vulkanoitu kumi joka haurastuu ja alkaa väpättää jonka jälkeen ulkokehä irtoaa. Kohtuu kallis jos joutuu uusia.
            Kiristäjän rulla ja ohjuri rulla eivät ole kalliita, ne melkeen kannattaa uusia samalla jos ei tietoa millon vaihdettu jos ollenkaan.
            Ilmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              Originally posted by JJtalo View Post
              Ilmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.
              Varsinkin, kun ilmastoinnin hihnan joutuu joka tapauksessa käyttämään irti.

              Comment

              • vilivaltteri
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 58
                • Söderkulla

                Juu, tuli tossa yön yli mietittyä tota hommaa ja sen verran laiska kun on niin ei jaksanut pakkasessa ruveta opettelemaan tota hommaa. Auto lähtee korjaamolle ja katotaan siellä sitten mikä oli vikana. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja avuista, ilman vinkkejä olisin käyny ostamassa uuden akunkin jo ja ihmetellyt miksi ei silti lähde toimimaan

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
                  Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    Originally posted by JJtalo View Post
                    Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
                    Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?

                    Sulakkeetkin (ne isotkin) varmaan jo tarkistit..?
                    Mites lähtikö akunkengistä pienempiä johtoja myös, ettei oo joku johto päässy karkuun?

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      Originally posted by JJtalo View Post
                      Nyt taas kaipais hyviä neuvoja:
                      Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?
                      Dodii, back in bisnes :-)
                      Oli uus tai vanha akku tökänny can väylän johdon linttaan ja sisältä karvat poikki. Onneks oli lämmin talli niin jakso tutkia, ois varmaan huollossa menny tunti jos toinenki vikaa ettiessä. Oli tosiaan jännä, kone lähti käyntiin ja vaihdelaatikkoki toimi, samoin kaikki auton ulkopuoliset valot. Ja sisältä kaikki pimeenä.

                      Comment

                      • kalevi67
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 47
                        • Pirkanmaa

                        Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

                        BMW
                        S: 61 21 8381 765
                        AW: 61 21 8381 764
                        118668 - 10 DE

                        12 V 90Ah 720A (EN)
                        160 RC 720 CCA (SAE)

                        Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

                        Alkais olla vaihto ajankohtainen...
                        E61 530dA -04

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          Originally posted by kalevi67 View Post
                          Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

                          BMW
                          S: 61 21 8381 765
                          AW: 61 21 8381 764
                          118668 - 10 DE

                          12 V 90Ah 720A (EN)
                          160 RC 720 CCA (SAE)

                          Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

                          Alkais olla vaihto ajankohtainen...
                          Original BMW Akun väri ?? joskus oli väri "varma" merkki
                          musta= AGM
                          valkoinen = normilyijyakku?

                          ja varaosanumerolla = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...warranty_only/

                          normi 90Ah akku tuo näyttäisi numeron perusteella olevan.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Originally posted by kalevi67 View Post
                            Näkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:

                            BMW
                            S: 61 21 8381 765
                            AW: 61 21 8381 764
                            118668 - 10 DE

                            12 V 90Ah 720A (EN)
                            160 RC 720 CCA (SAE)

                            Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah

                            Alkais olla vaihto ajankohtainen...

                            Comment

                            • kalevi67
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 47
                              • Pirkanmaa

                              Kiitokset vastauksesta molemmille! Joo, väri on vaalea ja Inpa näyttää 90Ah joten vakio on (en vaan tuota muistanut että AGM:lle se näyttää 91Ah). Samanlaisen tarvikeakun laitan tilalle, en näe syytä AGM.lle koska ei webastoa ja muutenkin pidän autoa enimmäkseen lämpimässä tallissa kovilla pakkasilla. Tuo lienee alkuperäinen vm. 2004 joten hyvin on kestänyt.

                              Eikös tuo riittänyt, että Inpassa vaihdon yhteydssä vaan rekisteröi tuon uuden ja se on siinä (koska tyyppi ja koko pysyy samana)?
                              E61 530dA -04

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                AGM akullinen e61 pitäisi jättää pakkaseen seisomaan reiluksi kolmeksi viikoksi. Akulla ikää 6 vuotta. Vaihtoehdot on laittaa se kolmeksi viikoksi defan 4A ylläpitolaturiin tai ei. Onko noin pitkästä latausjaksosta mitään haittaa?
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎