Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by vilivaltteri View PostMoniurahihnahan siellä oli riekaleina... Minkäslainen homma se tohon on vaihtaa, vitusti tonneja varmaan bemarilla maksaa? Pitääkö käyttää jakopää irti?
Tästä voi katsella BMW:n työohjetta.
Comment
-
-
Joo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleenLast edited by vilivaltteri; 10-01-2014, 19:37.
Comment
-
-
Originally posted by vilivaltteri View PostJoo kiitos avusta, tuli pieni ajatusvirhe kun tuossa mela otsassa kirjoitteli. Nyt on toi hihna hommattuna ja kattoo jos sais sen huomenna parkkiksella pyöräytettyä paikoilleen
Ehdokkaina. kiristimet tai värinänvaimennin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Kuten tuossa jo sanottiin, kannattaa tarkistaa mikä sen on rikkonut, ei ole normaalia että menee poikki ( vaikka on vanhakin ).
Värinänvaimentimia näistä on jonkun verran mennyt, eli se mötikkä mikä on kampiakselin päässä mikä remmejä pyörittää. Sen sisällä on vulkanoitu kumi joka haurastuu ja alkaa väpättää jonka jälkeen ulkokehä irtoaa. Kohtuu kallis jos joutuu uusia.
Kiristäjän rulla ja ohjuri rulla eivät ole kalliita, ne melkeen kannattaa uusia samalla jos ei tietoa millon vaihdettu jos ollenkaan.
Ilmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostIlmastoinnin kompuralla on oma rulla, joissakin sille on oma kiristin, ja joissakin remmi on vaan määrämittanen ja sitä kautta tarpeeks tiukka. Jos on ilman kiristäjää ja remmillä ikää niin kannattaa vaihtaa, tämäkään ei maksa ku jonku kympin.
Comment
-
-
Juu, tuli tossa yön yli mietittyä tota hommaa ja sen verran laiska kun on niin ei jaksanut pakkasessa ruveta opettelemaan tota hommaa. Auto lähtee korjaamolle ja katotaan siellä sitten mikä oli vikana. Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja avuista, ilman vinkkejä olisin käyny ostamassa uuden akunkin jo ja ihmetellyt miksi ei silti lähde toimimaan
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostNyt taas kaipais hyviä neuvoja:
Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?
Sulakkeetkin (ne isotkin) varmaan jo tarkistit..?
Mites lähtikö akunkengistä pienempiä johtoja myös, ettei oo joku johto päässy karkuun?
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostNyt taas kaipais hyviä neuvoja:
Vaihdoin uuden akun ja autoon ei enään syty mittari valot eikä peräkontti aukee, ratti ei liiku alas, ohjaustehostin ei toimi, keskuslukko ei toimi,, mutta lähtee käyntiin ? Onko tuo vaan sekasin vai joku hajonnu ?
Oli uus tai vanha akku tökänny can väylän johdon linttaan ja sisältä karvat poikki. Onneks oli lämmin talli niin jakso tutkia, ois varmaan huollossa menny tunti jos toinenki vikaa ettiessä. Oli tosiaan jännä, kone lähti käyntiin ja vaihdelaatikkoki toimi, samoin kaikki auton ulkopuoliset valot. Ja sisältä kaikki pimeenä.
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View PostNäkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:
BMW
S: 61 21 8381 765
AW: 61 21 8381 764
118668 - 10 DE
12 V 90Ah 720A (EN)
160 RC 720 CCA (SAE)
Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah
Alkais olla vaihto ajankohtainen...
musta= AGM
valkoinen = normilyijyakku?
ja varaosanumerolla = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...warranty_only/
normi 90Ah akku tuo näyttäisi numeron perusteella olevan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by kalevi67 View PostNäkeekö inpalla jostain mikä akkutyyppi on asennettu? Akun päällä on tekstit:
BMW
S: 61 21 8381 765
AW: 61 21 8381 764
118668 - 10 DE
12 V 90Ah 720A (EN)
160 RC 720 CCA (SAE)
Lähinnä siis onko kyseessä AGM vai tavallinen, koko on siis 90Ah
Alkais olla vaihto ajankohtainen...
Comment
-
-
Kiitokset vastauksesta molemmille! Joo, väri on vaalea ja Inpa näyttää 90Ah joten vakio on (en vaan tuota muistanut että AGM:lle se näyttää 91Ah). Samanlaisen tarvikeakun laitan tilalle, en näe syytä AGM.lle koska ei webastoa ja muutenkin pidän autoa enimmäkseen lämpimässä tallissa kovilla pakkasilla. Tuo lienee alkuperäinen vm. 2004 joten hyvin on kestänyt.
Eikös tuo riittänyt, että Inpassa vaihdon yhteydssä vaan rekisteröi tuon uuden ja se on siinä (koska tyyppi ja koko pysyy samana)?E61 530dA -04
Comment
-
-
AGM akullinen e61 pitäisi jättää pakkaseen seisomaan reiluksi kolmeksi viikoksi. Akulla ikää 6 vuotta. Vaihtoehdot on laittaa se kolmeksi viikoksi defan 4A ylläpitolaturiin tai ei. Onko noin pitkästä latausjaksosta mitään haittaa?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment