Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17529
    • Turku

    Originally posted by böntti View Post
    BMW:n alkuperäisvalmistaja btw.
    Eikös se ole ainakin osassa Varta?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      Originally posted by Laku View Post
      Eikös se ole ainakin osassa Varta?
      mulla ainakin e89 oli varta
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17529
          • Turku

          Originally posted by böntti View Post
          F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.
          Ok. Sigun autosta juuri Loppiaisena vaihdoin ja se oli kyllä Varta. Kaikissa aiemmissakin ollut Varta (E46, E61).
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by böntti View Post
            F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.
            Juu ja juuri nämä Bannerin tekemät tuntuu antautuvan ensiksi..
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              Taitaa BMW ostaa niitä mitä halvalla sattuu saamaan.
              Omassa e90 2008 oli oem akku exiden tekemä ja on nykyinenkin... Tosin hieman reilu 90ah.
              (olisiko ollut 92 tai 94ah)
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                Originally posted by suppari View Post
                Juu ja juuri nämä Bannerin tekemät tuntuu antautuvan ensiksi..
                ja taas on otettu mistä saa halvemmalla
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ei siinä maailman pelastamisesta ole kyse vaan siitä, että se akku ei lataudu kunnolla kun latausjännite on liian alhainen IBS irti. Jotkut on kertoneet sen tippuneen 13,9V. Mikäli latausjännite tippuu paljon alle 14,4V, niin akku ei tule pakkasella latautumaan kunnolla. Tämä alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun akku on tyhjä ja saa kutsua hinurin antamaan virtaa. IBS kanssa jännite nostetaa kovalla pakkasella ~15v siksi, että akku latautuisi. Ellei se akku lataudu, niin webasto käytössä on ainakin ongelmia odotettavissa, ellei ajo ole pääsääntöisesti pitkää matkaa. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.
                  Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by muuris View Post
                    Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.
                    Jotain vikaahan siellä sitten on, jos kokoaja pitää noin korkeata latausjännitettä. Olihan akun vaihto ilmoitettu autolle ja akun tyypin vaihdos koodattu, jos akun tyyppi vaihtui? Sulla nyt ei varmaan tule suuria ongelmia IBS irroittamisen jälkeen matalammasta latausjännitteestä kun käytössä on ylläpitolaturi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6750
                      • PK-seutu

                      Originally posted by muuris View Post
                      Omassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.
                      Mistä olet mitannut latausjännitteet? (IBS:llä ja ilman)
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jotain vikaahan siellä sitten on, jos kokoaja pitää noin korkeata latausjännitettä. Olihan akun vaihto ilmoitettu autolle ja akun tyypin vaihdos koodattu, jos akun tyyppi vaihtui? Sulla nyt ei varmaan tule suuria ongelmia IBS irroittamisen jälkeen matalammasta latausjännitteestä kun käytössä on ylläpitolaturi.
                        Akun vaihto tehty Laakkosella joten oletan että on asianmukaisesti tehty. Autolla ajettu 15tkm tuon jälkeen ja ongelmat ilmenivät vasta toissa viikolla. IBS disabloinnin jälkeen ei ole ongelmia ollut. Kaverin autossa ollut n. vuoden/30tkm IBS pois, ei ylläpitolaturia, ei ongelmia.

                        En sanoisi latausjännitettä mitenkään päin matalaksi nyt, 80-90-luvun autojen jännitteensäädin on tyypillisesti just tuosta haarukasta ja niissä akut kestänee paremmin kuin tyypillisesti E6x.

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Mistä olet mitannut latausjännitteet? (IBS:llä ja ilman)
                        Mittariston salavalikosta ja yleismittarilla akusta, samaa näyttävät. INPA:lla DDE näytti hieman matalampaa arvoa (DDE arvoja ei katsottu ilman IBS:ää).
                        Last edited by muuris; 02-02-2017, 22:20.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by muuris View Post
                          Akun vaihto tehty Laakkosella joten oletan että on asianmukaisesti tehty. Autolla ajettu 15tkm tuon jälkeen ja ongelmat ilmenivät vasta toissa viikolla. IBS disabloinnin jälkeen ei ole ongelmia ollut. Kaverin autossa ollut n. vuoden/30tkm IBS pois, ei ylläpitolaturia, ei ongelmia.

                          En sanoisi latausjännitettä mitenkään päin matalaksi nyt, 80-90-luvun autojen jännitteensäädin on tyypillisesti just tuosta haarukasta ja niissä akut kestänee paremmin kuin tyypillisesti E6x.
                          Aivan turha verrata 80-90-luvun autoihin kun monissa niissä ainakin Suomessa oli niin vähän sähköjä, että ei niissä juuri mikään kuluttanut akkua startin lisäksi. Akut kesti niissä vanhoissa autoissa kun niitä kuluttiin niin vähän ja matalampi latauskin riitti kun akkua ei paljon tarvinnut ladata.

                          Kyllä se latausjännite on matala, kun normaali latausjännite on lämpimässä 14.4V ja pakkasella sitten jotain 14.8V+. Exidellä osassa latureissa on jopa 15.5V jännite pakkasella lataamista varten. Akku ei vaan kunnolla lataudu pakkasella ~14v jännitteellä. Toki voi tuo matalampi jännitekkin toimia, jos ei tule paljon pätkä-ajoa eikä akkua paljon pureta ajojen välissä esim. webastolla. Hyvä jos toimii, mutta en silti kyllä suosittelisi tuota ilman varauksia.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Aivan turha verrata 80-90-luvun autoihin kun monissa niissä ainakin Suomessa oli niin vähän sähköjä, että ei niissä juuri mikään kuluttanut akkua startin lisäksi. Akut kesti niissä vanhoissa autoissa kun niitä kuluttiin niin vähän ja matalampi latauskin riitti kun akkua ei paljon tarvinnut ladata.

                            Kyllä se latausjännite on matala, kun normaali latausjännite on lämpimässä 14.4V ja pakkasella sitten jotain 14.8V+. Exidellä osassa latureissa on jopa 15.5V jännite pakkasella lataamista varten. Akku ei vaan kunnolla lataudu pakkasella ~14v jännitteellä. Toki voi tuo matalampi jännitekkin toimia, jos ei tule paljon pätkä-ajoa eikä akkua paljon pureta ajojen välissä esim. webastolla. Hyvä jos toimii, mutta en silti kyllä suosittelisi tuota ilman varauksia.
                            No se 14,2V vs 14,4V ei juuri eroa tee, uusi tai vanha auto. Varmasti valmistajalla on syynsä ollut tuon IBS:n kehittämiseen, mutta omalla subjektiivisella kokemuksella siitä on näissä vanhoissa romuissa enemmän/todennäkösemmin haittaa kuin hyötyä. Toki jokainen tekee oman autonsa kanssa miten tahtoo, mutta IBS:n hinnalla saa uuden akun, ylläpitolaturin ja laturin jännitteensäätimenkin
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by muuris View Post
                              No se 14,2V vs 14,4V ei juuri eroa tee, uusi tai vanha auto. Varmasti valmistajalla on syynsä ollut tuon IBS:n kehittämiseen, mutta omalla subjektiivisella kokemuksella siitä on näissä vanhoissa romuissa enemmän/todennäkösemmin haittaa kuin hyötyä. Toki jokainen tekee oman autonsa kanssa miten tahtoo, mutta IBS:n hinnalla saa uuden akun, ylläpitolaturin ja laturin jännitteensäätimenkin
                              Niin kesällä tuo 14.4V olisi aikalailla se ideaali (ainakin laturivalmistajien mukaan), mutta talvella se E60 osaa nostaa jännitteen sinne ~15V, että virtaa saadaan akkuun. Eli kesällä ei niin suurta eroa, mutta talvella sillä on jo merkitystä. IBS Saksassa ~150€. Sigun autoon katselin akkua, niin näytti se jo yksistään Suomessa maksavan ~160€ (ihan normi akku ei AGM), jos ei sitä ihan halvinta halua. Kerros mullekkin mistä niitä akkuja, latureita ja jännitteensäätimiä niin halvalla saa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by muuris View Post
                                No se 14,2V vs 14,4V ei juuri eroa tee, uusi tai vanha auto. Varmasti valmistajalla on syynsä ollut tuon IBS:n kehittämiseen, mutta omalla subjektiivisella kokemuksella siitä on näissä vanhoissa romuissa enemmän/todennäkösemmin haittaa kuin hyötyä. Toki jokainen tekee oman autonsa kanssa miten tahtoo, mutta IBS:n hinnalla saa uuden akun, ylläpitolaturin ja laturin jännitteensäätimenkin
                                Dieselin kanssa on se hyvä puoli ettei tule hylkyä katsastuksessa toimimattomasta IBS:stä, mutta bensa malleille kun tehdään OBD mittaus niin tuo antaa vikakoodin moottorinohjaukseen.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎