Originally posted by böntti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
F-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostF-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostF-sarjassa ainakin pääasiassa mitä minä olen nähnyt on ollut Banner.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi siinä maailman pelastamisesta ole kyse vaan siitä, että se akku ei lataudu kunnolla kun latausjännite on liian alhainen IBS irti. Jotkut on kertoneet sen tippuneen 13,9V. Mikäli latausjännite tippuu paljon alle 14,4V, niin akku ei tule pakkasella latautumaan kunnolla. Tämä alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun akku on tyhjä ja saa kutsua hinurin antamaan virtaa. IBS kanssa jännite nostetaa kovalla pakkasella ~15v siksi, että akku latautuisi. Ellei se akku lataudu, niin webasto käytössä on ainakin ongelmia odotettavissa, ellei ajo ole pääsääntöisesti pitkää matkaa. Jokainen toki tekee kuten parhaaksi näkee.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostOmassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostOmassa alkoi tulla xDrive/DSC herjaa sekä MASK ja IHKA epämääräistä toimintaa. Tarkastin latausjännitteen joka oli jatkuvasti 14,9..15,1V nollakelillä, vaikka autossa ylläpitolaturi päivittäin käytössä ja akku noin puoli vuotta vanha merkkiliikkeen tuote. IBS-disabloinnin jälkeen latausjännite on pysynyt 14,1..14,3V haarukassa eikä ko moduulit ole enää oikutelleet.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJotain vikaahan siellä sitten on, jos kokoaja pitää noin korkeata latausjännitettä. Olihan akun vaihto ilmoitettu autolle ja akun tyypin vaihdos koodattu, jos akun tyyppi vaihtui? Sulla nyt ei varmaan tule suuria ongelmia IBS irroittamisen jälkeen matalammasta latausjännitteestä kun käytössä on ylläpitolaturi.
En sanoisi latausjännitettä mitenkään päin matalaksi nyt, 80-90-luvun autojen jännitteensäädin on tyypillisesti just tuosta haarukasta ja niissä akut kestänee paremmin kuin tyypillisesti E6x.
Originally posted by pyroz View PostMistä olet mitannut latausjännitteet? (IBS:llä ja ilman)Last edited by muuris; 02-02-2017, 22:20.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostAkun vaihto tehty Laakkosella joten oletan että on asianmukaisesti tehty. Autolla ajettu 15tkm tuon jälkeen ja ongelmat ilmenivät vasta toissa viikolla. IBS disabloinnin jälkeen ei ole ongelmia ollut. Kaverin autossa ollut n. vuoden/30tkm IBS pois, ei ylläpitolaturia, ei ongelmia.
En sanoisi latausjännitettä mitenkään päin matalaksi nyt, 80-90-luvun autojen jännitteensäädin on tyypillisesti just tuosta haarukasta ja niissä akut kestänee paremmin kuin tyypillisesti E6x.
Kyllä se latausjännite on matala, kun normaali latausjännite on lämpimässä 14.4V ja pakkasella sitten jotain 14.8V+. Exidellä osassa latureissa on jopa 15.5V jännite pakkasella lataamista varten. Akku ei vaan kunnolla lataudu pakkasella ~14v jännitteellä. Toki voi tuo matalampi jännitekkin toimia, jos ei tule paljon pätkä-ajoa eikä akkua paljon pureta ajojen välissä esim. webastolla. Hyvä jos toimii, mutta en silti kyllä suosittelisi tuota ilman varauksia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAivan turha verrata 80-90-luvun autoihin kun monissa niissä ainakin Suomessa oli niin vähän sähköjä, että ei niissä juuri mikään kuluttanut akkua startin lisäksi. Akut kesti niissä vanhoissa autoissa kun niitä kuluttiin niin vähän ja matalampi latauskin riitti kun akkua ei paljon tarvinnut ladata.
Kyllä se latausjännite on matala, kun normaali latausjännite on lämpimässä 14.4V ja pakkasella sitten jotain 14.8V+. Exidellä osassa latureissa on jopa 15.5V jännite pakkasella lataamista varten. Akku ei vaan kunnolla lataudu pakkasella ~14v jännitteellä. Toki voi tuo matalampi jännitekkin toimia, jos ei tule paljon pätkä-ajoa eikä akkua paljon pureta ajojen välissä esim. webastolla. Hyvä jos toimii, mutta en silti kyllä suosittelisi tuota ilman varauksia.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostNo se 14,2V vs 14,4V ei juuri eroa tee, uusi tai vanha auto. Varmasti valmistajalla on syynsä ollut tuon IBS:n kehittämiseen, mutta omalla subjektiivisella kokemuksella siitä on näissä vanhoissa romuissa enemmän/todennäkösemmin haittaa kuin hyötyä. Toki jokainen tekee oman autonsa kanssa miten tahtoo, mutta IBS:n hinnalla saa uuden akun, ylläpitolaturin ja laturin jännitteensäätimenkine39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostNo se 14,2V vs 14,4V ei juuri eroa tee, uusi tai vanha auto. Varmasti valmistajalla on syynsä ollut tuon IBS:n kehittämiseen, mutta omalla subjektiivisella kokemuksella siitä on näissä vanhoissa romuissa enemmän/todennäkösemmin haittaa kuin hyötyä. Toki jokainen tekee oman autonsa kanssa miten tahtoo, mutta IBS:n hinnalla saa uuden akun, ylläpitolaturin ja laturin jännitteensäätimenkinBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment