Mulla on kyllä todella outo soppa ton kaukon kanssa, ensin alkoi kauko pätkiä eli välillä toimi välillä ei ja sitten lakkasi ovien kauko toimimasta kokonaan. Pari päivää availin ovet manuaalisesti avaimella. Sitten rupesi toimimaan lukitus taas kun nousi autosta. Tässä vaiheessa huomio että kokeilin toistakin avainta ja sama lopputulos. No eipä aikaakaan kun huomasin että, kun kosketan takaluukun nappia tai takalasin kytkintä ennen kuin yritän avata ovia niin voila, kauko-ohjaus alkaa toimia. Päätin koittaa tämän jälkeen toista avainta ja mitä ihmettä?! Kaikki toimii taas kuten pitää.. Kauko pelaa taas aivan kuten mitään ei olisi tapahtunut. Missään vaiheessa tätä soppaa ei avain toiminut lipan läheltä. Voi vika silti olla vahvistimessa mutta perin kummallinen tapaus. Myöskään sulakkeita ei ole palanut ja radio toimii normaalisti. Ajatuksia mistä tämmöinen johtui?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Johtosarjan viasta voi johtua, välillä johdot saa kontaktia ja välillä ei.
Napsutteleppa keskuslukkoa kiinni ja auki samalla kun liikutat takaluukkua tai sen lasia äärisennosta toiseen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJohtosarjan viasta voi johtua, välillä johdot saa kontaktia ja välillä ei.
Napsutteleppa keskuslukkoa kiinni ja auki samalla kun liikutat takaluukkua tai sen lasia äärisennosta toiseen...-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
-
Mulla oli kans samanlaista, että lopuksi keskuslukituksen kauko-ohjain toimi vain aivan siitä takaspoilerin päältä tai sivusta muutaman kymmenen sentin etäisyydeltä. Kaikki johtosarjat nyt vaihdettu sekä moduuli putsattu myös kontaktisprayllä + kunnon paineilmakylpy. Johan alkoi taas toimimaan. Epäilen, että viimeisen auton pesun jäljiltä johonkin liitokseen oli päässyt kosteutta ja siitä alkoi ongelmat. Mutta oli niitä muitakin häiriöitä ollut jo aiemmin noiden johtosarjojen suhteen, että hyvä kun tuli kaikki korjatuksi!* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Mullakin on koko kesän ollut meininkinä toimii, ei toimi, toimii... kuten aiemmin olen tänne kirjoitellutkin.
Omat havainnot:
- Antennivahvari näyttää vahingoittumattomalta, koppa on tiivistetty. Avaimen pitäminen vahvarin lähellä ei vaikuta kaukon toimintaan mitenkään.
- Takaluukun/-lasin availu edestakaisin ei auta mitään voi toimia tai olla toimimatta vuorotellen vaikkei luukku/lasia olisi avattu viikkoon. Samoiten jos ovet onnistuu laittaa kaukosta lukkoon, niin sekunnin tai minuuttien päästä avaus ei toimi enää kaukosta.
- Esim. I-driven kirkkaus säätö menee aina keskiasentoon vaikka autosta lähtiessä olisi asetettu kirkaammalle tai ratin sähkösäätö menee aina penkin muistin säätöön avain virtalukosta irrottaessa vaikka olisi yritetty asettaa muisti uusiin säätöihin. En tiedä vaikuuttaako nämä em. asiat mitenkään kaukolukon toimintaan, vain havaintoja ovat.
- Takaluukun valot sun muut toiminnot toimii kaikki aina.
Vaikea lähteä korjaamaan, vois varmaan antennivahvarin testauttaa jossain ja sitten jollei auta täytyy alkaa tukimaan noita johtosarjoja (viimein).
Kaukolukko muuten toimi varmaan kuukauden välissä putkeen.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostMullakin on koko kesän ollut meininkinä toimii, ei toimi, toimii... kuten aiemmin olen tänne kirjoitellutkin.
Omat havainnot:
- Antennivahvari näyttää vahingoittumattomalta, koppa on tiivistetty. Avaimen pitäminen vahvarin lähellä ei vaikuta kaukon toimintaan mitenkään.
- Takaluukun/-lasin availu edestakaisin ei auta mitään voi toimia tai olla toimimatta vuorotellen vaikkei luukku/lasia olisi avattu viikkoon. Samoiten jos ovet onnistuu laittaa kaukosta lukkoon, niin sekunnin tai minuuttien päästä avaus ei toimi enää kaukosta.
- Esim. I-driven kirkkaus säätö menee aina keskiasentoon vaikka autosta lähtiessä olisi asetettu kirkaammalle tai ratin sähkösäätö menee aina penkin muistin säätöön avain virtalukosta irrottaessa vaikka olisi yritetty asettaa muisti uusiin säätöihin. En tiedä vaikuuttaako nämä em. asiat mitenkään kaukolukon toimintaan, vain havaintoja ovat.
- Takaluukun valot sun muut toiminnot toimii kaikki aina.
Vaikea lähteä korjaamaan, vois varmaan antennivahvarin testauttaa jossain ja sitten jollei auta täytyy alkaa tukimaan noita johtosarjoja (viimein).
Kaukolukko muuten toimi varmaan kuukauden välissä putkeen.
edes vahvarin päältä.
Ja jos välillä pelaa niin kyllä se johtovikaan viittaa,
saattaa välillä päät osua yhteen ja välillä ei...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos sieltä on "oikeat" piuhat poikki niin ei toimi avain lainkaan,
edes vahvarin päältä.
Ja jos välillä pelaa niin kyllä se johtovikaan viittaa,
saattaa välillä päät osua yhteen ja välillä ei...
Kyllä sä Major taidat oikeessa olla.
Tökin eilen noita oikean puolen johtonippuja ja yllättäen taas alkoi lukituksen kauko-ohjaus toimia.
Ilemeisesti sisempi oikean puolen nippu on se, jonka johdot ensisijaisesti tulisi käydä läpi? Eli vahvarilta piuhat irti ja takakajarin reiän kautta nippu tavaratilaan jne.Last edited by BFI18; 08-01-2021, 07:55.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostKyllä sä Major taidat oikeessa olla.
Tökin eilen noita oikean puolen johtonippuja ja yllättäen taas alkoi lukituksen kauko-ohjaus toimia.
Ilemeisesti sisempi oikean puolen nippu on se, jonka johdot ensisijaisesti tulisi käydä läpi? Eli vahvarilta piuhat irti ja takakajarin reiän kautta nippu tavaratilaan jne.
vasemmalta sisemmästä antennikaapeli ja takalasin maa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Suosittelen tilaamaan johto/korjaussarjat, jossa on oikeat ja hyvälaatuiset piuhat jo valmiina sekä laitattaa kuntoon sellaisella kaverilla, joka tietää mitä tekee. Se radiomoduuli tms. onkaan kannattaa tutkia ja vaikka ihan puhdistaa, saattaa tehdä ihmeitä Ite osasin muutaman piuhan ite korjata, mutta noiden takaluukun suojusten/osien ja esim. johtokourun purkamiseen en uskaltanut ryhtyä. Siinä moduulissa voi päällisin puolin olla kaikki ok, mutta hapettumia tai muita oireita ei aina näe.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by BemariAndy View PostSuosittelen tilaamaan johto/korjaussarjat, jossa on oikeat ja hyvälaatuiset piuhat jo valmiina
Joku sitten korjatkoon jos BMW on sattunut nämä viime aikoina vaihtamaan silikonipiuhoihin...Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Vikaa täälläkin
Autona e61 lci vm08
Missä mahtaa olla vika.
Tänään ilmeni vika. Keskuslukitus ei toimi enään kummallakaan avaimella. Aikaisemmin on toiminut ilman mitään ongelmaa. Aion katsoa huomenna sulakkeet ja antennivahvistimen läpi.
Mutta jos vika on johtosarjassa, niin mitä johtoa ja kuinka paljon pitää johtoa ostaa.
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Post= unohtakaa bemarin myymät orkkiskorjaussarjat. Ne on samaa PVC-paskaa kuin ensiasennuspiuhat.
Joku sitten korjatkoon jos BMW on sattunut nämä viime aikoina vaihtamaan silikonipiuhoihin...
Lisäksi laittamalla original korjaussarjan, tulee vaihdettua samalla liittimiä, jolla silläkin on arvoa. Varmasti ainakin antennivahvistimen liittimet voi olla jo huonossa hapessa.
Jengi myös itkee tuon antennivahvistimen kosteussuojauksen kanssa, vaikka se on itse asiassa erittäin hyvin suojattu. Ongelma tuleekin noiden tee-se-itse korjausten jälkeen, kun johtoniput jätetään auki ja vettä pääsee ratsastamaan johtojen kautta esteettömästi vahvistimen sisälle.
Toki, jos korjausten jäälkeen johdot niputetaan tiiviiksi, ei tuota ongelmaa enää ole. Pitää myöskin muistaa, että juotos (joita sinne väkisin tulee) on lähtökohtaisesti huommattavasti alttiimpi korroosiolle kuin johto.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Itellä häiriöitä korjattujenkin johtosarjojen kanssa silleen, että auto oli erittäin kosteilla keleillä ja vesisateissa muutaman päivän ulkona. Ja taas alkoi keskuslukitus kettuilemaan. Välillä toimi ja välillä ei. Mutta vika korjaantui itsestään, kun auto oli taas pitemmän välin lämpimässä autotallissa. Nyt on pelannut taas viikon päivät kuten pitää. Elikä luulisin, että se vastaanotin/moduuli siinä takaluukun päällä olevan suojan alla on erittäin herkkä liitoksista yms. joten sitä kannattaa myös tarkkailla. Ja seuraavan kerran kun tulee ongelmaa harkitsen uuden moduulin vaihtamista ja laitatan silikonia suojuksen reunoihin/tiivisteisiin...* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post...samaa paskaa, joo taas tulee järkevää tekstiä. Jos orggispiuhat kestää n 150 - 250 tkm, laittamalla korjaussarjan, pääsee siis seuraavat n 150 tkm huoletta.
Tuolla logiikalla jos autoja rakennetaan, että laitetaan kaikki komponentit halvimmasta mahdollisesta niin näitähän saisi olla koko ajan kursimassa jostakin kulmasta kokoon. Silloin sen ymmärtäisin jos kyse olis jostakin kolmasosan hintaisesta riisikiposta, mutta yli 70 k€:n kulkupelissä voisi hyvällä syyllä odottaa että tämmösetkin yksityiskohdat olis ajateltu loppuun asti.
Itse alan tulla yhä vahvemmin siihen johtopäätökseen, että saksalainen insinööri ei ole alun perinkään tarkoittanut että näillä vehkeillä koskaan ajetaankaan yli 200tkm. Sen jälkeenhän ne lyödään Saksassa nättiin paaliin...tai sitten myydään suomalaisille.
Sorry nyt tämä avautuminen, mutta on pikkuhiljaa alkanut viimeisten parin vuoden aikana ketuttamaan tämä baijerilaisen laatu kun ei mene yhtään viikkoa etteikö jostakin joku paikka hajoaLast edited by Pex; 14-11-2013, 23:09.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment