Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOMBI7
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 82
    • Satakunta

    Auto -07 525 LCI dA ja pitäis vaihtaa kompurapaketti + rele. Pitääkö akku ottaa pois pelistä vaihdon ajaksi ja mitä muuta pitäisi huomioida vaihdon yhteydessä? Ilmeisesti takarenkaiden alle on hyvä laittaa tuet perän noston yhteydessä. Lähteekö tasonsäätö tulille vaihdon jälkeen ilman vikakoodeja vai pitääkö autoa käyttää jossakin roikan päässä?

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      Originally posted by KOMBI7 View Post
      Auto -07 525 LCI dA ja pitäis vaihtaa kompurapaketti + rele. Pitääkö akku ottaa pois pelistä vaihdon ajaksi ja mitä muuta pitäisi huomioida vaihdon yhteydessä? Ilmeisesti takarenkaiden alle on hyvä laittaa tuet perän noston yhteydessä. Lähteekö tasonsäätö tulille vaihdon jälkeen ilman vikakoodeja vai pitääkö autoa käyttää jossakin roikan päässä?
      Älä tue missään tapauksessa renkaiden alta! TIS:n ohjeen mukaan jousipusseja ei saa kuormittaa, jos systeemissä ei ole painetta. Tasonsäätö lähtee itsestään tulille, kun auton saa laskettua riittävän vaakasuoraan. Jos ei ole koodaussysteemiä käytettävissä paineiden nostamiseen, niin auto pitää siis saada ylös joko kunnon hallinosturilla, perämurikasta nostaen tai kahdella tunkilla yhtä aikaa nostaen.

      Comment

      • KOMBI7
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 82
        • Satakunta

        Originally posted by VESiX View Post
        Älä tue missään tapauksessa renkaiden alta! TIS:n ohjeen mukaan jousipusseja ei saa kuormittaa, jos systeemissä ei ole painetta. Tasonsäätö lähtee itsestään tulille, kun auton saa laskettua riittävän vaakasuoraan. Jos ei ole koodaussysteemiä käytettävissä paineiden nostamiseen, niin auto pitää siis saada ylös joko kunnon hallinosturilla, perämurikasta nostaen tai kahdella tunkilla yhtä aikaa nostaen.
        Eli takarenkaat saa roikkua vapaasti kun auton perä on nostettu ylös molemmilta puolilta samanaikaisesti. Miten on tuon akun miinusnavan irroituksen suhteen? Kannattaako/pitääkö akku ottaa pois pelistä työn ajaksi?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          Originally posted by KOMBI7 View Post
          Eli takarenkaat saa roikkua vapaasti kun auton perä on nostettu ylös molemmilta puolilta samanaikaisesti. Miten on tuon akun miinusnavan irroituksen suhteen? Kannattaako/pitääkö akku ottaa pois pelistä työn ajaksi?
          Ei ne renkaat "roiku" jos sieltä pääsee ilmat karkaamaan,
          vaan renkaat vetäytyy ihan ylös.

          Tosin tuollahan on venttiilit joten ei pitäisi ilmojen karata jos pelkän kompuran vaihtaa eikä niitä venttiilejä.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei ne renkaat "roiku" jos sieltä pääsee ilmat karkaamaan,
            vaan renkaat vetäytyy ihan ylös.

            Tosin tuollahan on venttiilit joten ei pitäisi ilmojen karata jos pelkän kompuran vaihtaa eikä niitä venttiilejä.
            Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by MakeH View Post
              Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!
              No mulla ainakin imaisi renkaan ylös kun käytin venttiilin päästä palkeelle menevän letkun irti...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                Siis oliko auto nosturilla vai maassa? Nimittäin on aika uskomaton tilanne, että ne renkaat sieltä mihinkään nousisivat!

                Comment

                • KOMBI7
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 82
                  • Satakunta

                  Originally posted by MakeH View Post
                  Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!
                  Tarkoitin lähinnä sitä, että kun nostan auton perän ylös niin renkaat saa "roikkua" niin paljon kun haluaa. Voiskos vielä joku kertoa tuosta akunkengän ittoituksen tarpeellisuudesta?

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by MakeH View Post
                    Siis oliko auto nosturilla vai maassa? Nimittäin on aika uskomaton tilanne, että ne renkaat sieltä mihinkään nousisivat!
                    Mulla oli oikea takarengas irti, ts. tunkattuna kulma ylös.

                    Itsekin ihmettelin että miten se noi teki,
                    luulisi että olisi enneminkin jäänyt roikkumaan.

                    Kyseessä oli muistaakseni 12/2004 535d farkku.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      Eli siinätapauksessa vakaaja kiskoi sen ylös.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by MakeH View Post
                        Eli siinätapauksessa vakaaja kiskoi sen ylös.
                        Niimpä tietysti, eipä tullut mietittyä tarpeeksi pitkälle ;-(
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • KOMBI7
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 82
                          • Satakunta

                          Onko tarpeellista irrottaa akunkenkä vai ei??? Aiheutuuko vaaraa/haittaa autolle tai asentajalle. Pitäis huomenna vaihtaa koko kompurapaketti venttiileineen ja releineen.

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            Originally posted by KOMBI7 View Post
                            Onko tarpeellista irrottaa akunkenkä vai ei??? Aiheutuuko vaaraa/haittaa autolle tai asentajalle. Pitäis huomenna vaihtaa koko kompurapaketti venttiileineen ja releineen.
                            No en suoraan sanottuna muista, irroitinko akun kenkää tuossa yhteydessä, mutta ei sen irroittamisesta ainakaan mitään haittaa ole. Korkeintaan kello pitää asettaa uudestaan aikaan. Yleisperiaatteena voisi sanoa, että mitään lamppua kummallisempaa sähklaitetta näistä ei kannata irroittaa ottamatta akunkenkää irti. Vikakoodeja jää aika helposti muistiin.

                            Comment

                            • KOMBI7
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 82
                              • Satakunta

                              Originally posted by VESiX View Post
                              No en suoraan sanottuna muista, irroitinko akun kenkää tuossa yhteydessä, mutta ei sen irroittamisesta ainakaan mitään haittaa ole. Korkeintaan kello pitää asettaa uudestaan aikaan. Yleisperiaatteena voisi sanoa, että mitään lamppua kummallisempaa sähklaitetta näistä ei kannata irroittaa ottamatta akunkenkää irti. Vikakoodeja jää aika helposti muistiin.
                              Kiitos vastauksesta, tämä vahvisti omaa käsitystä asiasta. Kiitos kaikille avusta.

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Kun olet vaihtamassa sitä kompuraa niin ensin otat sieltä kompuran takapäästä sen pistokkeen irti ennen kuin irroitat paineletkut niin ei ole tarvetta kajota akkuun.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎