memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    Auto wetterillä tällä hetkelläkin , on testattu suurin piirtein jo kaikki..

    EGR oli antanut vikakoodia, ovat jynssänneet sen puhtaaksi. Katsotaan mitä tuleman pitää.

    Voihan se olla että kun läpät ottaa pois niin just tolla kierrosalueella ei mene enää seokset sekaisin ---> alkaa nykimään. Tähän tietty auttaa raittiin ilman lisäys..

    Kerron kun tiedän lisää.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Originally posted by Lallevihtinen View Post
      Ei nyt nykimiseen liittyvää mutta kun tuossa pohdin niin missäs kunnossa porukalla on kampiakselin toinen pää eli värinänvaimennin? Niitähän näistä on mennyt...itelläki vähä pehmeähkö ehkäpä.
      Olikohan 235tkm taulussa kun kampiakselin hihnapyörästi petti tuo värinänvaimennin, ulkokehä alkoi pyörimään tyhjää. Uusi oli lähes ilmainen, vain reilut 400e+pultit siihen päälle. Jälkeenpäin tutkailtuna noita olis ollut suomen purkaamoilla muutama käytettykin, mutta turha enää kiirehtiä kun tavarat on housuissa...

      Jos haluat lisää vikakohteita niin apukuskin penkin airbag tunnistin (sama homma kun e39, e46) vaihtoon taitaa saada myös jossain vaiheessa varautua kun näille alkaa ikää tulla. Omaani vaihdettiin sekin.
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        Originally posted by joko View Post
        Eikä ainakaan tarvi ikinä enää automaattilaatikolla olevaa autoa ostaa, senverran kova kammo taitaa tästä keksinnöstä jäädä.
        Näin olen itsekin monasti ajatellut ihan vain ennalta kauhistellen paukkuvia automaatteja, mutta ei diesel konetta kyllä oikein voi manuaalilla ostaa, siksi nytkin on automaagi taas alla. Tosiasiassa, taitaa melkeen automaatit kuitenkin loppupeleissä tehä pitempiä suoritteita kuin manuaalit, luulisin.

        Eli sinuna kyllä hieman huolestuisin koska ensi oireet on jo näkyvissä. Sitten kun tuo keksintö tosiaan lämpeää niin kierroslukumittari pysyy juuri siellä missä pitääkin eikä vaella oman mielensä mukaan.
        En oikein raaski huolestua vielä pelkän viisarin tuijottamisesta, tuo viisari heijaa tyhjäkäynnilläkin ja samoin teki edellisessä samanlaisessa - auto on vikakoodeista puhdas ja kulkee kuin pitääkin, jos jotain oikeaa vikaa joskus tulee niin sitten tulee..

        Jotenkin uskoisin että sullakin joko se ongelma on erikseen ja nuo viisarinheilunnat ei liity siihen mitenkään. Voin olla väärässäkin.

        Sikälimikäli tuo läppien poisto tosiaan asiaan vaikuttaa niin tässähän on imuläpät poistettu myös, kuten edellisessäkin.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • _Dexi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 769
          • Vihti

          Originally posted by joko View Post
          Olikohan 235tkm taulussa kun kampiakselin hihnapyörästi petti tuo värinänvaimennin, ulkokehä alkoi pyörimään tyhjää. Uusi oli lähes ilmainen, vain reilut 400e+pultit siihen päälle. Jälkeenpäin tutkailtuna noita olis ollut suomen purkaamoilla muutama käytettykin, mutta turha enää kiirehtiä kun tavarat on housuissa...
          Edellisestä 530D:stä paukahti tuo kanssa, ilmeni sillä että moniurahihnat alko ujeltaa ja "vitkuttaa", ja hajotti myös hihnankiristimen kuulemma. Remppa oli kaikkinensa ~800e ja tuli sillon aika kulman takaa kun käytin auton öljynvaihdossa ja sanoin että "korjatkaa jos jotain on", ja olihan siellä...

          Tuo oli ajettu "90tkm" mutta totuus oli varmastikin jotain _aivan_ muuta, sanoi Laakkosellakin korjausmies heti..
          **********
          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
          (ex. E60 530Da '04)
          (ex. E39 M5 Facelift '99)
          (ex. E39 540i '98)
          *

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Hain auton pois wetteriltä.
            Ilmamassa-arvot oli laitettu kuulemma takas nollaan, EGR putsattu huolella.

            Ei nykinyt ekalla pätkällä ei. Katsotaan josko alkaa myöhemmin nyksytellä.

            Voihan se vika olla noinkin yksinkertainen joskus sitten.. tai sitten ei, aika näyttää.

            Mutta taidan silti ohjelmoida tota EGR avausta pienemmäksi, ihan vain siksi ettei tuo paskaannu enää lisää. Mikäs motti nyt ei raittiista hapesta tykkäis.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Ceeray View Post
              Mutta taidan silti ohjelmoida tota EGR avausta pienemmäksi, ihan vain siksi ettei tuo paskaannu enää lisää. Mikäs motti nyt ei raittiista hapesta tykkäis.
              Tällä on myös kylmäkäynnistyksissä esilämmitystehtävä, joten ihan täysin hyödytön se ei ole.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Se egr venttiilin rakenne on kyllä sellainen ettei se voi kyllä karstasta jäädä oikein jumiin, siinävaiheessa on jo koko imusarja tukossa eli tuskin johtuu siitä tuo ongelma. Jossain ohjelmapuolella vian täytyy olla tai sitten tuossa kaasupolkimen potikassa? Kun tuon nykimisen saa loppumaan kun polkaisee kaasua kunnolla ja päästää polkimen nopeasti ylös (vapaasti sen oman jousivoiman avulla). Eli meniskö sielä sitten jotenkin nuo kaasupolkimelta tulevat arvot sekaisin ja tuo ilmamassa lisäys korjaa tilanteen sillä kohdalla? Ei voi tietää, eiköhän aika näytä. Laatikkoa/turbiinia en ainakaan itse lähde ennempää ostamaan ennenkuin vanha porsii niin ettei enää liiku. Ja en vieläkään jaksa uskoa että vika on laatikossa kun nopea kaasupolkimen painallus poistaa nykimisen...
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • _Dexi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 769
                  • Vihti

                  Originally posted by joko View Post
                  Se egr venttiilin rakenne on kyllä sellainen ettei se voi kyllä karstasta jäädä oikein jumiin, siinävaiheessa on jo koko imusarja tukossa eli tuskin johtuu siitä tuo ongelma. Jossain ohjelmapuolella vian täytyy olla tai sitten tuossa kaasupolkimen potikassa? Kun tuon nykimisen saa loppumaan kun polkaisee kaasua kunnolla ja päästää polkimen nopeasti ylös (vapaasti sen oman jousivoiman avulla). Eli meniskö sielä sitten jotenkin nuo kaasupolkimelta tulevat arvot sekaisin ja tuo ilmamassa lisäys korjaa tilanteen sillä kohdalla? Ei voi tietää, eiköhän aika näytä. Laatikkoa/turbiinia en ainakaan itse lähde ennempää ostamaan ennenkuin vanha porsii niin ettei enää liiku. Ja en vieläkään jaksa uskoa että vika on laatikossa kun nopea kaasupolkimen painallus poistaa nykimisen...
                  En muista mitä tuolla pitkän topicin alulla lukee, mutta oliko sulla joko ilmamääräanturin kunto tsekattu ja kokeiltu uudella semmosella? Kun sehän voi myös tehdä ainakin sellaista ongelmaa että kun kaasua painaa hieman niin ei oikein tahdo reagoida ja sitten ottaa äkkiseltään kaasua, josko se voisi aiheuttaa tuota vikaa sitten sinulla.

                  Entäs se kaasuläppä asentotunnistimineen ja oletko tuumannut vaihtaa tuota kaasupolkimen potikkaa?

                  Mun mielestä kuulostaa mitä tekstejä tulkitsee että melkeen se vika olisi enempi konehuoneessa kuin lootassa, mutta mistä noista tietää. Älä suotta ainakaan tosiaan lootaa osta suinpäin, vaihda korkeintaan ölpät.
                  **********
                  & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                  (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                  (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                  (ex. E60 530Da '04)
                  (ex. E39 M5 Facelift '99)
                  (ex. E39 540i '98)
                  *

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by _Dexi View Post
                    En muista mitä tuolla pitkän topicin alulla lukee, mutta oliko sulla joko ilmamääräanturin kunto tsekattu ja kokeiltu uudella semmosella? Kun sehän voi myös tehdä ainakin sellaista ongelmaa että kun kaasua painaa hieman niin ei oikein tahdo reagoida ja sitten ottaa äkkiseltään kaasua, josko se voisi aiheuttaa tuota vikaa sitten sinulla.

                    Entäs se kaasuläppä asentotunnistimineen ja oletko tuumannut vaihtaa tuota kaasupolkimen potikkaa?

                    Mun mielestä kuulostaa mitä tekstejä tulkitsee että melkeen se vika olisi enempi konehuoneessa kuin lootassa, mutta mistä noista tietää. Älä suotta ainakaan tosiaan lootaa osta suinpäin, vaihda korkeintaan ölpät.
                    Tais jokolla olla uus maffi sekä laatikon ölpät ja suodatin.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Juu, on uus maffi, laatikossa uudet öljyt ja suodatin sekä uusin ohjelma päivitetty -08 syksyllä. Kaasuläppää ei ole koska ei ole dpf:ää, kaasupolkimen potikka vois olla yks vikakohde. Mutta on noita kaikkia antureita tuola niin paljon että ei oikein osaa sanoa. Voishan se viitata johonkin lämpötila-anturiinkin koska tekee tuota vain kun kone on lämpeämässä ekaa kertana sinä päivänä.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        Hah, rupesin nauramaan tänään kun ajelin hyvinkäälle kärryllä, että onko mun auto käynyt lukemassa täällä tätä topiccia?

                        Ajelin siinä 90 vauhtia maantiellä ihan pintakaasulla, ja varpaalla paino tuttuun tapaan minimaalisesti kaasua lisää kun pieni ylämäki tulossa, tuntui että ei oikeen vastaa kaasuun samantien ja sitten samantien perään pieni nykäsy ja lähtee vetämään, vähän kuin loota ois käynyt nanosekunnin ajan vapaalla ja kierrokset heilahti sen 200rpm ylös ja takas alas ja sitten mentiin

                        Samantien mietin että "ei juma, just tästähän mä taisin lukea"

                        Sama ilmeni sittemmin vielä kun kaupungissa ajeli tossa niin välillä liikenneympyrästä kun yritti arvokkaasti lipua niin auto vähän "ryntäs" kun moottorijarrun jälkeen paino kaasua, eli kaasupolkimessa tuntu olevan semmonen pari milliä jotenkin "kuollutta" aluetta.

                        Ehkä vaan joku häiriö ehkä ei.. Ongelmahan näissä on se kun auton ostaa niin se tuntuu aina niin mahottoman virheettömältä ensin, ja joka päivä siitä alkaa löytää lisää oireita tai ominaisuuksia kun tottuu, nyt sitten kiinnittää vielä huomiota tuohon kun on lueskellut täällä asiasta.

                        Ja ei muuta kun illalla varmuudeksi koeajolle ilman maffin piuhaa, nää on hauskoja nää bemarit kun joka bemu jonka olen ostanut, on ekan muutaman kuukauden sisään menny pitkälti jokaikinen anturi uusiksi, kilsoista ja vuosimallista riippumatta
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Taitaa olla turhaa se maffin piuhan irrottaminen, kun ei tuo käytös muuttunut miksikään uudella maffilla... Kyllä tuo sama vika tuntuu olevan lähes kaikissa alkupään e60 korisissa ainakin diesel koneisissa, osassa ilmeisesti vain lievempiä tapauksia.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            Vaikka autossa ei olisikaan sitä läppää tai DPFää niin on teillä EGR kuitenkin. Ottakaa sen alipaineletku irti ja kokeilkaa.

                            Vai joko kokeilitte? (en edes enää muista mitään..)
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Vaikka autossa ei olisikaan sitä läppää tai DPFää niin on teillä EGR kuitenkin. Ottakaa sen alipaineletku irti ja kokeilkaa.

                              Vai joko kokeilitte? (en edes enää muista mitään..)
                              Ei vaikuta nykimiseen omassa autossa. Olisko sitten niin että tuossa dpf:llä varustetussa autossa on tuo "vikatila" jotenkin erilainen tuon osalta? Eikös Hemillä ollut myös ilman dpfää se auto? Oletko kokeillut ilman egr letkua?
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • E38
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 269
                                • HKI,TKU

                                Originally posted by _Dexi View Post
                                eli kaasupolkimessa tuntu olevan semmonen pari milliä jotenkin "kuollutta" aluetta.
                                KYLLÄ. Se siinä on.

                                Mutta kun haette kiisselistä mahdollista vikakohdetta niin minulla on V8 bensamyllyssä aivan samat ongelmat? Vika ei mielestäni liity siihen onko bensa vai diesel.

                                Nyt kun otin auton talveksi taas ajoon (ja olin lukenut tätä ketjua) niin olen vahvasti sitä mieltä, että mulla moottori nykii alle 1500rpm:n alueella ja sekoittaa laatikon toiminnan. Sport asennossa (kierrokset elävät enemmän 2000rpm:n alueella) kaasun katvetta (ja nykimistä) saa poistumaan huomattavasti. Esim kadun kulmissa vaihtaa tarpeeksi pienelle = yli 1500rpm:n. Myös ajamalla täysin manuaalilla, kaasu toimii lähes virheettömästi.

                                Eli loppujenlopuksi voisi olla ihan tavallinen nykimisongelma = puola paskana, bensapumppu kakoo tms. Itse vaan ihmettelen miksei tule vikakoodeja... Tai tietysti siksi, että arpomalla saisi menemään eniten paalua.
                                Last edited by E38; 23-09-2009, 20:30.
                                Autotalli:
                                -07 Lexus GS300
                                -96 Mercedes-Benz SL320
                                -79 Wartburg 353W Tourist
                                -66 Cadillac Coupe De Ville


                                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                                Comment

                                Working...
                                X