Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    Minun katiskan turbiini on luistanut jo 50tkm eikä ole muuttunut miksikään?!? Vaikka jos 1500 kierrokselta runtaa manuaalipuolella nilkan suoraksi, kerkeää kierrokset yli 2000 ennenkin "suora"veto alkaa! Ei muutu miksikään öljynvaihdolla eikä näköjään kenkimälläkään
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7544
      • Jyväshyvä

      Originally posted by pexodus View Post
      Minun katiskan turbiini on luistanut jo 50tkm eikä ole muuttunut miksikään?!? Vaikka jos 1500 kierrokselta runtaa manuaalipuolella nilkan suoraksi, kerkeää kierrokset yli 2000 ennenkin "suora"veto alkaa! Ei muutu miksikään öljynvaihdolla eikä näköjään kenkimälläkään
      530d ja 535d laatikon toiminta tuntuu olevan tyystin erilaista...
      530:ssä turbiinin lukko aukeaa jos vähänkin painaa kaasua.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1575

        huutelemallakos vaihdoitte nuo ölpät? kyllähän tuo tietenkin hyvä olisi tehdä tuolle omallekkin 210tkm ajetulle 530d vermeelle. Jäikös jollekkin niitä ylimääräisiä öpohjia jos sattuisi olemaan minulle passeli niin voisin ostella...

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by ptikkala View Post
          huutelemallakos vaihdoitte nuo ölpät? kyllähän tuo tietenkin hyvä olisi tehdä tuolle omallekkin 210tkm ajetulle 530d vermeelle. Jäikös jollekkin niitä ylimääräisiä öpohjia jos sattuisi olemaan minulle passeli niin voisin ostella...
          Mitä tarkoittaa huuhtelu?

          Yks pohja myytävänä Hinta 130€ postitettuna ilman "särkyvää" merkintää.

          Käy sun autoon.

          Tuossa on 204 tkm ajetut magneetti imurit:


          By mlatvala at 2012-05-09

          By mlatvala at 2012-05-09

          By mlatvala at 2012-05-09
          Last edited by Mlatvala; 09-05-2012, 15:04.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7544
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Mlatvala View Post
            Mitä tarkoittaa huuhtelu?
            Sitä että otetaan lämmönvaihtimelle menevä letku irti,
            letkuun jatko läpinäkyvästä letkusta,
            ja toinen pää tyhjään kanisteriin.
            Tässä tietysti pitää tietää kumpaan suuntaan ne ölpät siellä letkussa liikkuu eli irroittaa se oikea letkuista.

            Auto käyntiin, annetaan käydä kunnes on tullut pari litraa öljyä ulos,
            jos tulee ilmakuplia, heti pitää sammuttaa auto.

            Lisätään tarkistus/täyttöropusta saman verran öljyä kun otettiin ulos.

            Öljyä "vaihdetaan" niin kauan
            kun tulee vähänkään likaisen näköistä.

            Öljyä tällä tavalla menee yleensä 2-3x öljytilavuus...

            Lopuksi pohja alas ja vaihdetaan se ja sen mukana tulevat öljyt.

            Linkki josta saa vähän käsitystä mistä on kyse, tätä pitäisi vähän soveltaa:



            En ota mitään vastuuta, enkä ole tehtyn Bemariin itse...
            Last edited by MajorDrake; 09-05-2012, 15:12.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Sitä että otetaan lämmönvaihtimelle menevä letku irti,
              letkuun jatko läpinäkyvästä letkusta,
              ja toinen pää tyhjään kanisteriin,
              toinen letku sinne mistä otettiin letku irti,
              ja syötetään sinne öljyä samaa tahtia kun vanhaa tulee ulos.

              Tässä tietysti pitää tietää kumpaan suuntaan ne ölpät siellä letkussa liikkuu ;-)

              Ts. auton annetaan käydä, ja öljyä "vaihdetaan" niin kauan
              kun tulee vähänkään likaisen näköistä.

              Öljyä tällä tavalla menee yleensä 2-3x öljytilavuus...

              Lopuksi pohja alas ja vaihdetaan se ja sen mukana tulevat öljyt.

              Jaa, mä vaan huuhtelin noi letkut, ei muuta. Kaikkineen + läträämisineen uutta meni 8 Litraa.

              Ei tosin ole iso homma jatkossa jos alkaa himottaa pudottaa pohja pois, puhdistella noi magneetit ja laittaa uudet taas sisään niin tehdä vielä sama uusiks. Onko se kokonaistilavuus 12 litraa vai?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                MajorDrake:

                Mieluumin niin, että ensin öljypohja alas, suodattimen vaihto (mikäli erillinen), öljypohjallinen uutta öljyä. Auto käyntiin ja ohjataan lauhduttimelta paluu keruuastiaan ja samanaikaisesti pumpataan öljypohjaan tuoretta öljyä. Lopuksi kaikki kasaan ja auto käynnissä öljypinnan lopullinen täyttö.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mattix
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 83
                  • Tampereen seutu

                  Heitetään ohuesti aiheeseen liittyvä kysymys.

                  Kävin Autokeskuksella tutustumassa varaosien ihmeelliseen maailmaan ja samalla tuli istuuduttua F10:n kyytiin. Murhetta siitä vain tuli...
                  F10:n cobra-stick tuntui napakalle ja vaihdetta valittaessa keppi "napsahti" uuden asennon saavuttaessaan pykälää vaihtaessa.

                  Omassa 2008 / 150tkm E61 530xda:ssa keppi on tunnoton ja jäykkä negatiivisessa mielessä. Eteen tai taakse vatkatessa ei tunne minkäänlaisia pykälän vaihtumisen merkkejä. Ainoastaan siitä asian tietää, että pidemmälle keppi ei liiku. Nahan korvikkeena oleva muovinen suojakin on hankautunut. Muilla vastaavia kokemuksia?

                  Onko tässä pöllö-öljyihmeessä vaihteenvalitsimen jotkin puslat/hahlot keskikonsolin syövereissä, jotka ovat sitten omassani kuluneet?
                  ex: 530xda F11 2012 Msport
                  ex: 530xda E61 2008 Msport

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by Mattix View Post
                    Heitetään ohuesti aiheeseen liittyvä kysymys.

                    Kävin Autokeskuksella tutustumassa varaosien ihmeelliseen maailmaan ja samalla tuli istuuduttua F10:n kyytiin. Murhetta siitä vain tuli...
                    F10:n cobra-stick tuntui napakalle ja vaihdetta valittaessa keppi "napsahti" uuden asennon saavuttaessaan pykälää vaihtaessa.

                    Omassa 2008 / 150tkm E61 530xda:ssa keppi on tunnoton ja jäykkä negatiivisessa mielessä. Eteen tai taakse vatkatessa ei tunne minkäänlaisia pykälän vaihtumisen merkkejä. Ainoastaan siitä asian tietää, että pidemmälle keppi ei liiku. Nahan korvikkeena oleva muovinen suojakin on hankautunut. Muilla vastaavia kokemuksia?

                    Onko tässä pöllö-öljyihmeessä vaihteenvalitsimen jotkin puslat/hahlot keskikonsolin syövereissä, jotka ovat sitten omassani kuluneet?
                    Täh, ajaneena F11 ja E61, niin samanlaiset noi kepin liikeradat on olleet.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by Mattix View Post
                      Heitetään ohuesti aiheeseen liittyvä kysymys.

                      Kävin Autokeskuksella tutustumassa varaosien ihmeelliseen maailmaan ja samalla tuli istuuduttua F10:n kyytiin. Murhetta siitä vain tuli...
                      F10:n cobra-stick tuntui napakalle ja vaihdetta valittaessa keppi "napsahti" uuden asennon saavuttaessaan pykälää vaihtaessa.

                      Omassa 2008 / 150tkm E61 530xda:ssa keppi on tunnoton ja jäykkä negatiivisessa mielessä. Eteen tai taakse vatkatessa ei tunne minkäänlaisia pykälän vaihtumisen merkkejä. Ainoastaan siitä asian tietää, että pidemmälle keppi ei liiku. Nahan korvikkeena oleva muovinen suojakin on hankautunut. Muilla vastaavia kokemuksia?

                      Onko tässä pöllö-öljyihmeessä vaihteenvalitsimen jotkin puslat/hahlot keskikonsolin syövereissä, jotka ovat sitten omassani kuluneet?
                      Täh, ajaneena F11 ja E61, niin samanlaiset noi kepin liikeradat on olleet.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Mattix: No nythän on hyvä tekosyy upgreidata sporttivaihteiston keppi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Mattix
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 83
                          • Tampereen seutu

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Mattix: No nythän on hyvä tekosyy upgreidata sporttivaihteiston keppi.
                          Älä viiti
                          Saako ton näppärästi tehtyä ja mikä lienee kepin hinta?
                          ex: 530xda F11 2012 Msport
                          ex: 530xda E61 2008 Msport

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by Mattix View Post
                            Älä viiti
                            Saako ton näppärästi tehtyä ja mikä lienee kepin hinta?
                            Lukaisepa tuolta. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Millä hintaa olette näihin saanut laatikkoa vaihdettua tai korjattua esim. Turbiinin ja luistikotelon?
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • MrBubbles
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 799
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Millä hintaa olette näihin saanut laatikkoa vaihdettua tai korjattua esim. Turbiinin ja luistikotelon?
                                Luistikotelo? Turbiinin korjaus on 4-500€ jn-tradingilla.
                                No life, no friends, just motorsport!

                                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                                -jokunen e30.
                                -e28

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎