Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Kyllä toimiva automaatti vaihteisto on hieno keksintö, itselläni sellaista ei ole vain koskaan ollut. Ja e60 myynti manuaali askilla voi olla hivenen hankalaa ku tuollaiseen autoon mielletään se automaatti aski vähän niinkuin itsestäänselvyydeksi.

    Mutta sitte itse asiaan. Tuon egr korjauksen jälkeen meno on rauhoittunut aikapaljon, vieläkin ekojen kilsojen jälkeen kierrokset yrittää soutaa hiukan ja sehän vit***taa! Vois teitysti koittaa egr korjausarvoksi vaikkapa 50 sijaan sitä 75, mutta lieneekö turhaa sitä ei voi tietää.
    Mersufoorumilta ja meseltä lueskelin että cdi koneisiin ovat tuon kierrosten hummaamisen takia vaihtaneet polttoainepaineantureita. Näissäkin tapauksina nykiminen esiintyi vain kylmänä. Pystyiskö tuota anturia jotenkin testaamaan/lieköhän kallis osa uutena? Meseen kuulemma kl varaosilta 15,50e... Että ei korkialta tippuisi vaikka kokeilis.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • bayern
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1109
      • Tuusula

      Originally posted by Patriot View Post
      Tekis mieli sanoo, et mieluummin vaihdan vaihdetta kuin laatikkoa, mutta parempi jättää sanomatta kun forumilla on E39 laatikoista 480 replyä ja nyt E60 laatikoista 359 replyä - harva kehuja.
      Mulla ei oo pahaa sanottavaa automaatista, on n62b44:n jatkona ja hyvin pelaa.
      EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        Originally posted by joko View Post
        Mutta sitte itse asiaan. Tuon egr korjauksen jälkeen meno on rauhoittunut aikapaljon, vieläkin ekojen kilsojen jälkeen kierrokset yrittää soutaa hiukan ja sehän vit***taa! Vois teitysti koittaa egr korjausarvoksi vaikkapa 50 sijaan sitä 75, mutta lieneekö turhaa sitä ei voi tietää.
        Mersufoorumilta ja meseltä lueskelin että cdi koneisiin ovat tuon kierrosten hummaamisen takia vaihtaneet polttoainepaineantureita. Näissäkin tapauksina nykiminen esiintyi vain kylmänä. Pystyiskö tuota anturia jotenkin testaamaan/lieköhän kallis osa uutena? Meseen kuulemma kl varaosilta 15,50e... Että ei korkialta tippuisi vaikka kokeilis.
        Tuli tuosta mieleen, oletko kokeillut naftafilsun uusia tai siis onko uusittu ajallaan, ettei olisi tukossa ja paineissa vikaa siksi jossain ajotilanteissa?

        EGR korjaus on täälläkin toiminut yhä vaikka kilsoja on tullut, joskin muita ongelmiahan tässä piisaa kuten tuo termostaattien kanssa tappelu, nimim. kolmatta kertaa varaosatiskille menossa.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          Originally posted by _Dexi View Post
          Tuli tuosta mieleen, oletko kokeillut naftafilsun uusia tai siis onko uusittu ajallaan, ettei olisi tukossa ja paineissa vikaa siksi jossain ajotilanteissa?

          EGR korjaus on täälläkin toiminut yhä vaikka kilsoja on tullut, joskin muita ongelmiahan tässä piisaa kuten tuo termostaattien kanssa tappelu, nimim. kolmatta kertaa varaosatiskille menossa.
          Naftafiltteri vaihdettu ~2tkm sitten, ei mitään vaikutusta mihinkään (n. 90tkm oli ajettu edellisellä). Jos sen korjausarvon nyt rukkais maksimiin jossain vaiheessa vielä ja senjälkeen antais asian olla... hajoaa jos hajoaa.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            Nyt takana se 1000km tuolla säädöllä.
            Kulutus tippui hieman, ei ehkä mainittavaa määrää matka-ajossa. Vetää kyllä paremmin ja se nykiminen on poissa.

            Moottorin lämmöt tippuivat 3-4 astetta, johtunee siitä että nyt tulee "raakaa" ilmaa moottoriin enemmän sekä vähentyneestä p-a määrästä. Nyt lämmöt ajossa 88-90 astetta, mikä ihan hyvä sekin.

            DPF polttoa ei ole tehnyt lähellekään niin usein kun ennen, itse asiassa liekö tehnyt lähiaikoina ollenkaan.. (sterkat täysillä , voi olla että jäi kuulematta..) , ennen muutosta teki jo 300 km välein tuota pörinäänsä..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              Täällä '05 535d alkoi taas nykimään DPF-polton aikana. Ei ehkä aivan yhtä voimakkaasti kuin ennen mutta kuitenkin niin että sen huomaa koko autokunta.
              ---

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                Samaa oiretta muuten kuulemma ilmenee kaverin upouuessa 120D coupessa...

                Eli näitä samoja että kun moottorijarrulla rullaa, ja siitä painaa kaasua, niin kiekkamittari meinaa ensin vajota ja siitä sitten nykäsee vauhtiin. Kuulemma joskus nykii muutenkin tasakaasulla.

                Ja tämä auto siis on manuaali... EGR oireita lie nuokin.
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by _Dexi View Post
                  Samaa oiretta muuten kuulemma ilmenee kaverin upouuessa 120D coupessa...

                  Eli näitä samoja että kun moottorijarrulla rullaa, ja siitä painaa kaasua, niin kiekkamittari meinaa ensin vajota ja siitä sitten nykäsee vauhtiin. Kuulemma joskus nykii muutenkin tasakaasulla.

                  Ja tämä auto siis on manuaali... EGR oireita lie nuokin.
                  Ei tuo taida egr:ään liittyä mitenkään, mutta egr korjausarvo saanee aikaan sellaisia muutoksia että tuo vika katoaa lähes kokonaan. Ei oikein sovi egr toimintahäiriöksi kun vika ei muutu miksikään vaikka egr olis poistettu kokonaan pelistä.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • TROCK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 435
                    • Tampere

                    Originally posted by joko View Post
                    Tuon egr korjauksen jälkeen meno on rauhoittunut aikapaljon, vieläkin ekojen kilsojen jälkeen kierrokset yrittää soutaa hiukan ja sehän vit***taa! Vois teitysti koittaa egr korjausarvoksi vaikkapa 50 sijaan sitä 75, mutta lieneekö turhaa sitä ei voi tietää.
                    Joko on useampaan kertaan maininnut, että ongelma ilmenee vain kylmänä. Tunnistan oireet, mutta en allekirjoita sitä, että tämä ilmenisi mulla lämpöjen mukaan noin. Mieluummin päin vastoin! Pahimmat rykimiset sattui viime kesänä, olikohan vielä hellepäivä, kun olin ensin puhaltanut kohtuu raikkaasti motaria Tampereelta Kylmäkosken tietämille ja lähdin siitä kohti Turkua. Ei siis voinut kertakaikkiaan olla kylmä kone.

                    Ja muutenkin jos joku kysyisi, onko tässä ongelmassa jotain lämpöriippuvuutta, niin mieluummin sanoisin, että kyllä, lämpöisenä enemmän! Että näin kirjavaa tämä ongelman esiintyminen on.
                    - - - - - - -
                    F10 520dA
                    ex E61 530dA, ex E39 530dA

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Aika jännä, itellä ei ole ikinä tehnyt kuin kylmänä ja nyt olen tuolla itse ajanut jo 30tkm. Millään tuota ei saa lämpimänä nykimään, kylmänä on kuin riivattu. Pitäis Thuppu saada jokupäivä taas koodailemaan niin voitais käydä ensin kokeilemassa kylmällä koneella tuo nykiminen, ettei minua ihan luulosairaaksi teilata... Nyt se nykiminen on huomattavasti vähentynyt ja ei ole enää niin voimakasta kun ennen ensimmäistä egr arvon rukkausta.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        voi ristuksen vittu..

                        Töistä tullessa tuli nykiminen uudella tavalla.

                        Kiekat oli aika alhaalla, 69km/h vauhdissa tuolla jossain 1300 kieppeillä, kun hummaus alkoi.
                        Kiekat heitteli n.100-150 ylös ja taas alas, tasaisesti humpaten. Perseessä tuntui.

                        Pakkasta oli jo yksi aste, auto puolilämmin sillä seisoi hetken parkissa käymässä ennenkuin läksin liikkeelle.

                        Mikä helvetin anturi se nyt sitten on paskana joka tätä tekee.. ?
                        Pitääkö alkaa vaihtamaan osa kerrallaan vai vaihtaisiko koko auton..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Ceeray View Post
                          voi ristuksen vittu..

                          Töistä tullessa tuli nykiminen uudella tavalla.

                          Kiekat oli aika alhaalla, 69km/h vauhdissa tuolla jossain 1300 kieppeillä, kun hummaus alkoi.
                          Kiekat heitteli n.100-150 ylös ja taas alas, tasaisesti humpaten. Perseessä tuntui.

                          Pakkasta oli jo yksi aste, auto puolilämmin sillä seisoi hetken parkissa käymässä ennenkuin läksin liikkeelle.

                          Mikä helvetin anturi se nyt sitten on paskana joka tätä tekee.. ?
                          Pitääkö alkaa vaihtamaan osa kerrallaan vai vaihtaisiko koko auton..
                          Eikös sulla ollu siinä autossa vielä jonkinlainen takuukin? Käske vaihtaa osia niin kauan että pelaa. Itellä tuntuis olevan nyt juuri tuo sama ilmiö, ei tee tuota nykimistä enää ihan aina mutta harmittavan usein kuitenkin ja juuri samalla lailla. Loppuu kun kone alkaa olla lämmin. Tuskin laatikostakaan johtuvaa koska tuossahan myös 120d manuaali jossa sama vika... Helpointa varmaan kuitenkin vaihtaa sitä autoa
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by Ceeray View Post
                            voi ristuksen vittu..

                            Töistä tullessa tuli nykiminen uudella tavalla.

                            Kiekat oli aika alhaalla, 69km/h vauhdissa tuolla jossain 1300 kieppeillä, kun hummaus alkoi.
                            Kiekat heitteli n.100-150 ylös ja taas alas, tasaisesti humpaten. Perseessä tuntui.

                            Pakkasta oli jo yksi aste, auto puolilämmin sillä seisoi hetken parkissa käymässä ennenkuin läksin liikkeelle.

                            Mikä helvetin anturi se nyt sitten on paskana joka tätä tekee.. ?
                            Pitääkö alkaa vaihtamaan osa kerrallaan vai vaihtaisiko koko auton..
                            No johan nyt on perkele. Puukotetaanko seuraavalla kerralla autoa vai koodaajaa?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Originally posted by joko View Post
                              Eikös sulla ollu siinä autossa vielä jonkinlainen takuukin?
                              Ei se takuukaan auta. Kokemusta on. Tämä nykiminenhän alkoi täällä jo muutama vuosi sitten kun autossa oli vielä europlus-takuu ja paikallinen Laakkonen sai vapaat kädet vaihtaa osia jotta nykimisen syy löytyisi. Eivät Laakkosella vaan osanneet keskittyä kovin intensiivisesti korjaamiseen vaan vaihtoivat ensimmäisenä mieleenjuolahtaneet osat: Vaihdelaatikon ja turbiinin.. No, nykiminen ei loppunut ja asiasta käytiin muistuttelemassa vähän väliä. Uusia ohjelmapäivityksiäkin ajettiin mutta nykiminen jatkui. Laakkonen lopulta venytteli vastauksissaan niin pitkään että takuu ehti mennä umpeen ja nyt vastaava rumba pitäisi maksaa omasta pussista.
                              ---

                              Comment

                              • tjvirta
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 95
                                • Espoo

                                No johan on. Itsellä on nyt varmaan se 1000km takana uudella säädöllä - ehkä hieman alle. Kaikki tuntuu pelaavan kohtuullisen hyvin - tai uskoisin normaalisti.

                                Mutta, silloin kun ajelin se throttle valven piuha iroitettuna, niin auto teki muutaman kerran seillaisen "pehmeän nykimisen". Eli tuntui ilkään kuin eri vialta mutta tiedä sitä. Vakkari päällä tasaisella 90km/h. Kulutusmittari ja kiekkamittari heijasi. Taajuus oli vaan ihan toinen (jotain 2s-3s) kuin siinä "korjatussa" viassa, missä nymisen taajuus oli jotain alle 0.5s. Tää tuntui kuin olisi ollut hermostuneen taksikuskin kyydissä, joka pumppaa kaasua. Varsinainen alkuperäisen vian nykimistaajuushan oli jotain sellaista, ettei kaasupolkimella oikein pystyisi tekemään.

                                Originally posted by Ceeray View Post
                                voi ristuksen vittu..

                                Töistä tullessa tuli nykiminen uudella tavalla.

                                Kiekat oli aika alhaalla, 69km/h vauhdissa tuolla jossain 1300 kieppeillä, kun hummaus alkoi.
                                Kiekat heitteli n.100-150 ylös ja taas alas, tasaisesti humpaten. Perseessä tuntui.

                                Pakkasta oli jo yksi aste, auto puolilämmin sillä seisoi hetken parkissa käymässä ennenkuin läksin liikkeelle.

                                Mikä helvetin anturi se nyt sitten on paskana joka tätä tekee.. ?
                                Pitääkö alkaa vaihtamaan osa kerrallaan vai vaihtaisiko koko auton..
                                ________________________________________
                                G31 520dA Business SportLine 2017

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎