Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Asijantuntija number one
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 9
    • Kuopio

    Originally posted by Clavurion View Post
    Minulla ei ole, eikä tule olemaan mitään tekemistä merkkiorganisaation kanssa. Kuka sen nyt on lopullisesti päättänyt, että tässä on kyse EGS:n, eikä DDE:n ongelmasta? Valaise toki, jos tuossa softausvaiheessa on jotain muuta, joka ajaa yli FA:n ja suostuu uudella softalla ylläpitämään jotain yksilöllisiä ominaisuuksia.
    Ei kai tuota nyt tuon paremmin pysty valaisemaan, jos et ymmärtänyt niin antaa olla. Täällä foorumilla taitaa olla joku pinttynyt väärä käsitys tuosta ohjelmoinnista. Kannattaa lukea saksan ja englannin foorumeita ennen kun alkaa pätemään täällä.(vissiin se että onko ongelma egs vai dde päätetään täällä suomi foorumeilla)
    Korostan vielä että fa listalla on vain varusteet. Tuolla autokohtaisella muutoksella valitaan jo olemassa olevasta laatikon softasta tietyt osa-alueet käyttöön ja tämä asetus jää kunnes se muutetaan. Maailmalla on paljon foorumeita josta saat oikeaa tietoa tuosta momentinmuuntimen lukitus kytkimen luistamisesta ja siitä miten asia korjattu. Sama ongelma on kaikilla merkeillä jotka käyttää ZF:n tiettyä laatikkoa. Nyrkkisääntö tuossa ongelmassa on että jos ei ohjelma auta niin uusi momentinmuunnin. Lukituskytkimen rakennetta muutettu ja ohjausta muutettu. Englannin ja Saksan foorumeilta löytyy tietoa.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Asijantuntija number one View Post
      Ei kai tuota nyt tuon paremmin pysty valaisemaan, jos et ymmärtänyt niin antaa olla. Täällä foorumilla taitaa olla joku pinttynyt väärä käsitys tuosta ohjelmoinnista. Kannattaa lukea saksan ja englannin foorumeita ennen kun alkaa pätemään täällä.(vissiin se että onko ongelma egs vai dde päätetään täällä suomi foorumeilla)
      Korostan vielä että fa listalla on vain varusteet. Tuolla autokohtaisella muutoksella valitaan jo olemassa olevasta laatikon softasta tietyt osa-alueet käyttöön ja tämä asetus jää kunnes se muutetaan. Maailmalla on paljon foorumeita josta saat oikeaa tietoa tuosta momentinmuuntimen lukitus kytkimen luistamisesta ja siitä miten asia korjattu. Sama ongelma on kaikilla merkeillä jotka käyttää ZF:n tiettyä laatikkoa. Nyrkkisääntö tuossa ongelmassa on että jos ei ohjelma auta niin uusi momentinmuunnin. Lukituskytkimen rakennetta muutettu ja ohjausta muutettu. Englannin ja Saksan foorumeilta löytyy tietoa.
      Mikä siinä sitten on niin vaikeaa sitä todellista faktaa laittaa tänne kaiken kansan nähtäväksi? Olen kyllä aktiivisesti seurannut useampaa brittien BMW-sivustoa, mutta todellista ratkaisua ongelmaan ei ole löytynyt. Jos näihin on oikea korjaus tai softapäivitys olemassa, miksi Suomen merkkiorganisaatiossa asiasta ei tiedetä mitään? Täällä on kuitenkin useampi yksilö, johon on vaihdettu laatikko ja tuoreimmat softat ilman ongelman korjaatumista. Loppukaneettina, miksi ihmeessä noin asiantunteva henkilö ilmoittaa itsestään vasta tässä vaiheessa?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        VMP...

        Turha tulla miekkailemaan tänne jos ei sitten kuitenkaan saa selitettyä muuta kuin että bittiä on laitettu oikoseen.

        Kertokaa että mikä vaikutti ja mihin, elvistelylle ei ole tilausta. Auton kuntoon saattamiselle sen sijaan kylläkin (nojaa, pelaa jo suht hyvin..)

        Jagge käyttää samaa lootaa ja ongelma tosiaan saadaan pois laatikon ohjelmoinnilla. Siinä sivussa sitten kyllä poistetaan laatikon luistokin ilmeisesti, eli momentinmuunnin on sitten aina lukossa.. töks töks.. Näin kertoi taas mulle Oulun merkkihuollon miehet. Samoin on ollut koodinpätkää jonka voi vanhempiin softiin laittaa retrofit valikon kautta joka muutti jotain asetusta, oli ilmeisesti lähinnä 1. ja 2. vaihteen nykäisyn poistoon tarkoitettu kaupunkiajotilanteissa. Mutta uudenpaan laatikon softaan tuotakaan retrofittiä ei ollut syksyllä vielä valikoissa.
        Last edited by Ceeray; 12-12-2009, 23:01.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          Originally posted by Asijantuntija number one View Post
          Korostan vielä että fa listalla on vain varusteet. Tuolla autokohtaisella muutoksella valitaan jo olemassa olevasta laatikon softasta tietyt osa-alueet käyttöön ja tämä asetus jää kunnes se muutetaan.
          Hmm...mitenkäs nämä autokohtaset softat toimi vuosi sitten kun käytössä oli progman ohjelmisto auton päivitykseen joka päivitettiin uudella levyllä joka tuli bmw:ltä? Ei levylle mahdu kaikkien maailman bemareitten yksilölliset softat.. Mahdollistahan yksilöity softa toki on, karala ym sitä tekee päivittäin, mutta se vaatisi auton piuhan päähän ja yhteyden saksaan bmw insinöörin toimistoon joka sitä sit rupeis muokkaan autokohtaseks. Jos tiedät mikä liike tai kuka tämän pystyy hoitaan niin otan heti yhteyttä, ihan sillä että oman auton koodia tarvis muuttaa useemmastakin kohdasta.

          Itse ongelmaan: Tääläkin on nykimistä tapahtunu satunnaisesti 6-vaihteella 120-140 vauhdissa, lämpösenä ja lämpösillä keleillä. Nyt viimeseen kuukauteen ei mitään tietookaan moisesta. Softat autossa ollu kokoajan varmasti viimeisimmät ja egr arvo rukattu 75. Viimesen kuukauden aikana on kyllä ollu talvirenkaat alla...hmm
          Last edited by Lallevihtinen; 13-12-2009, 01:32.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • Asijantuntija number one
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 9
            • Kuopio

            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            Hmm...mitenkäs nämä autokohtaset softat toimi vuosi sitten kun käytössä oli progman ohjelmisto auton päivitykseen joka päivitettiin uudella levyllä joka tuli bmw:ltä? Ei levylle mahdu kaikkien maailman bemareitten yksilölliset softat.. Mahdollistahan yksilöity softa toki on, karala ym sitä tekee päivittäin, mutta se vaatisi auton piuhan päähän ja yhteyden saksaan bmw insinöörin toimistoon joka sitä sit rupeis muokkaan autokohtaseks. Jos tiedät mikä liike tai kuka tämän pystyy hoitaan niin otan heti yhteyttä, ihan sillä että oman auton koodia tarvis muuttaa useemmastakin kohdasta.

            Itse ongelmaan: Tääläkin on nykimistä tapahtunu satunnaisesti 6-vaihteella 120-140 vauhdissa, lämpösenä ja lämpösillä keleillä. Nyt viimeseen kuukauteen ei mitään tietookaan moisesta. Softat autossa ollu kokoajan varmasti viimeisimmät ja egr arvo rukattu 75. Viimesen kuukauden aikana on kyllä ollu talvirenkaat alla...hmm
            Mietippä pikkusen asiaa niin saatat hoksata. On olemassa korjaus joka aktivoidaan autoihin jossa on ongelma, kaikissa autoissahan ei ole vikaa. Mitään autokohtaista yhdelle autolle tehtyä softaa ei ole vaan kaikille nykiville yhteinen muutos joka aktivoidaan tarvittaessa.
            Tuo 120-140 vauhdissa tapahtuva nykiminen on eri tapaus, ei liity tähän momentinmuuntimeen.
            Muutenkin näyttää vähän siltä että tällä palstalla on ns"insinöörit" asialla kun ei ymmärretä yksinkertaisia asioita.
            Miettikääpä vähän, tehtaan tekemät muutokset mekaanisiin osiin ei päivity vanhempiin autoihin itsestään. Softat saa laitettua.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              Jännä homma että tuolla egr:llä ja kaasuläpällä on sittenkin ilmeisesti jonkinlainen sähköinen yhteys tuohon momentinmuuntimeen..

              Tuo momentinmuunnin on kieltämättä käynyt itselläni joskus mielessä mutta on kyllä kuomoutunut tuohon yo asiaan vedoten.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Asijantuntija number one View Post
                On olemassa korjaus joka aktivoidaan autoihin jossa on ongelma, kaikissa autoissahan ei ole vikaa. Mitään autokohtaista yhdelle autolle tehtyä softaa ei ole vaan kaikille nykiville yhteinen muutos joka aktivoidaan tarvittaessa.
                Miksi ongelmaa ei ole kaikissa? Tietääkö kaikki merkkihuollot tuon korjauksen aktivoinnin, siis onko siitä virallinen huoltotiedote? Koska se on julkaistu? Onko se vaan jäänyt (taas kerran...) Jyväskylän merkkihuollossa lukematta vai miksi siellä ei osata tuota vikaa korjata?
                E39 528iA

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  Originally posted by Asijantuntija number one View Post
                  Mietippä pikkusen asiaa niin saatat hoksata. On olemassa korjaus joka aktivoidaan autoihin jossa on ongelma, kaikissa autoissahan ei ole vikaa. Mitään autokohtaista yhdelle autolle tehtyä softaa ei ole vaan kaikille nykiville yhteinen muutos joka aktivoidaan tarvittaessa.
                  Tuo 120-140 vauhdissa tapahtuva nykiminen on eri tapaus, ei liity tähän momentinmuuntimeen.
                  Muutenkin näyttää vähän siltä että tällä palstalla on ns"insinöörit" asialla kun ei ymmärretä yksinkertaisia asioita.
                  Miettikääpä vähän, tehtaan tekemät muutokset mekaanisiin osiin ei päivity vanhempiin autoihin itsestään. Softat saa laitettua.
                  No entisenä merkkiliikkeen asentajana ja nykysenä kanta-asiakkaana jolle auto päivitetään niinku homma oikeesti pitää tehdä ja kaikki tiedossa oleva informaatio jaetaan niin tämmösestä korjauksesta en ole kuullut. Joten jos tiedät nyt oikeasti jotain asiasta niin kerro minullekkin. Pistetään asia kuntoon! Olen epäillyt koko nykimis "buumin" olemassa olon aikana että joku siihen ratkasun tietää mutta ei sitä kerro, onko tieto sit suomessa vai jossain muualla, sitähän ei tiedetä.

                  Ps. Mistä tämä korjaus aktivoidaan nykivään autoon? Ohjelmia käyttäneenä en moista kyllä saisi tehtyä...koska ei mitään hajua moisesta. Retrofitti löytyy 2-1 vaihteiden vaihto nykäykseen kyllä ja tekniset tiedotteet siitä mutta nykimiseen ei.
                  Last edited by Lallevihtinen; 13-12-2009, 11:59.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Asijantuntija number one
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 9
                    • Kuopio

                    Real oemista näkee että laatikkoon tullut muutoksia. Tuota ekaa 24007531719 laatikkoa ei enää saa(ended). Jos laitetaan tuo uudempi 24007539993 autoon joka on tehty ennen 03/04 niin täytyy pistää manuaalisesti eri ohjelma, eli ei laiteta sitä softaa jota kone tarjoaa.(vise guy huomioi tässä että saksan inssi osaa huolehtia siitä että jatkossa menee oikea softa jos päivitetään)
                    Tästäkin voi päätellä että jos nykii 50-65 nopeudessa niin vanhempiin täytyy vaihtaa osia ja uudempiin riittää tuo korjaus ohjelma joka on saatavilla vain näihin uudempiin.
                    Näissä vehkeissä on ollut myös muita nykimisiä jotka täällä sekoitetaan usein tähän momentinmuuntimen vikaan.


                    01 Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 03/2004 24007531719 +core, ENDED
                    01 Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 24007539993 +core
                    When using for vehicles up to 03/04,
                    enter part number 7 558 364 when
                    programming in the CIP.

                    Comment

                    • Asijantuntija number one
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 9
                      • Kuopio

                      hohhoijaa

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      VMP...

                      Turha tulla miekkailemaan tänne jos ei sitten kuitenkaan saa selitettyä muuta kuin että bittiä on laitettu oikoseen.

                      Kertokaa että mikä vaikutti ja mihin, elvistelylle ei ole tilausta. Auton kuntoon saattamiselle sen sijaan kylläkin (nojaa, pelaa jo suht hyvin..)

                      Jagge käyttää samaa lootaa ja ongelma tosiaan saadaan pois laatikon ohjelmoinnilla. Siinä sivussa sitten kyllä poistetaan laatikon luistokin ilmeisesti, eli momentinmuunnin on sitten aina lukossa.. töks töks.. Näin kertoi taas mulle Oulun merkkihuollon miehet. Samoin on ollut koodinpätkää jonka voi vanhempiin softiin laittaa retrofit valikon kautta joka muutti jotain asetusta, oli ilmeisesti lähinnä 1. ja 2. vaihteen nykäisyn poistoon tarkoitettu kaupunkiajotilanteissa. Mutta uudenpaan laatikon softaan tuotakaan retrofittiä ei ollut syksyllä vielä valikoissa.
                      ((eli momentinmuunnin on sitten aina lukossa.. töks töks..))
                      Momentinmuunntimesta jää luistatus toiminto pois ja lukitus toimii kuten ennen---->Polttoaineen kulutus nousee hiukan mutta kierrokset ei enää vaella. Vanhemmissa laatikoissa oli on/off lukko, uudemmissa lisäksi luistatus toiminto polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi.

                      Comment

                      • Asijantuntija number one
                        Newbiemmer
                        • Dec 2009
                        • 9
                        • Kuopio

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Mikä siinä sitten on niin vaikeaa sitä todellista faktaa laittaa tänne kaiken kansan nähtäväksi? Olen kyllä aktiivisesti seurannut useampaa brittien BMW-sivustoa, mutta todellista ratkaisua ongelmaan ei ole löytynyt. Jos näihin on oikea korjaus tai softapäivitys olemassa, miksi Suomen merkkiorganisaatiossa asiasta ei tiedetä mitään? Täällä on kuitenkin useampi yksilö, johon on vaihdettu laatikko ja tuoreimmat softat ilman ongelman korjaatumista. Loppukaneettina, miksi ihmeessä noin asiantunteva henkilö ilmoittaa itsestään vasta tässä vaiheessa?
                        Pistäkää infoa kaikki joilla on vaihdettu laatikko ja ei ole auttanut. Sillähän se selviää kun kerätään tiedot monellako on auttanut ja monella ei. Pistäkää myös tietoa minkälainen laatikko laitettiin, oliko uusi vai vanha ja milä osanumerolla
                        Vähän alkaa näytään siltä että ei p...e vaan kestä tuota laatikon vaihtoa ja sitte itketään täällä kun ei tuu kuntoon.
                        Itsellä useampia tuttuja jolla vaihdettu momentinmuunnin tai laatikko tai tehty softa muutos. Kaikista vika poistunut.
                        Loppukaneettina, miksi näitä keskusteluja ei käydä sellin baarissa?? Saman tasoista mutu juttua kuulee sielläkin.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Asijantuntija number one View Post
                          Itsellä useampia tuttuja jolla vaihdettu momentinmuunnin tai laatikko tai tehty softa muutos. Kaikista vika poistunut.
                          Ovatko tuttusi joutuneet maksamaan kokonaan tuon lystin? Ja jos ovat, niin ihan iloisella mielelläkö he ovat sen maksaneet? Kyseessähän on selvä valmistus-/tyyppivika. (Tosin Suomessahan niistä ollaan yleensä hiljaa ja maksatetaan korjaus asiakkaalla.)

                          Kerro vielä missäpäin näitä onnistuneita vianpoistoja on tehty, Kuopiossa vai jossain muuallakin?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7538
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Asijantuntija number one View Post
                            ((eli momentinmuunnin on sitten aina lukossa.. töks töks..))
                            Momentinmuunntimesta jää luistatus toiminto pois ja lukitus toimii kuten ennen---->Polttoaineen kulutus nousee hiukan mutta kierrokset ei enää vaella. Vanhemmissa laatikoissa oli on/off lukko, uudemmissa lisäksi luistatus toiminto polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi.
                            Ehh, ainakin Dieseleissä luistatus kyllä lisää kulutusta eikä laske sitä. Tai sitten laatikon softa on tehti hölmösti ja vaihtaa liian aikaisin isommalle vaihteelle...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Lallevihtinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 690
                              • Tampere

                              Originally posted by Asijantuntija number one View Post
                              Real oemista näkee että laatikkoon tullut muutoksia. Tuota ekaa 24007531719 laatikkoa ei enää saa(ended). Jos laitetaan tuo uudempi 24007539993 autoon joka on tehty ennen 03/04 niin täytyy pistää manuaalisesti eri ohjelma, eli ei laiteta sitä softaa jota kone tarjoaa.(vise guy huomioi tässä että saksan inssi osaa huolehtia siitä että jatkossa menee oikea softa jos päivitetään)
                              Tästäkin voi päätellä että jos nykii 50-65 nopeudessa niin vanhempiin täytyy vaihtaa osia ja uudempiin riittää tuo korjaus ohjelma joka on saatavilla vain näihin uudempiin.
                              Näissä vehkeissä on ollut myös muita nykimisiä jotka täällä sekoitetaan usein tähän momentinmuuntimen vikaan.


                              01 Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 03/2004 24007531719 +core, ENDED
                              01 Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 24007539993 +core
                              When using for vehicles up to 03/04,
                              enter part number 7 558 364 when
                              programming in the CIP.
                              Tästä voimme päätellä että laatikoita on voitu vaihdella ilman oikeaa auton päivitystä sen jälkeen, jos sitä itse päivitys ohjelma ei missään versiossa suoraan tajua tai kysy. Mutta päivittyyköhän tuota uudemmat automaattisesti tohon oikeaan ohjelmaan normaalissa päivityksessä? Luulis että niihin ajettas kaikkiin korjattu softa. Olis outoa jos bmw tekis kahta softaa uudempiin, "viallista" ja korjattua.

                              Täytyskö nyt ihan oikeesti tehdä yhteenvetoa siitä että kuinka monella nykii missäkin tilanteessa, nythän on esitetty että 50-60 vauhdissa nykiminen liittyisi momentinmuuntimeen/laatikkoon/ohjelmaan. Mihis nämä muut tapaukset sitten? Egr, kaasuläppä, lämpötila?

                              Te jotka olette tämän asian kanssa painineet ja topiciin kirjoittanu niin tehkää tiivistelmä oireista niin että saatais "selville" että montako erillaista nykimis ongelmaa on olemassa. Jos se nyt on mitenkään mahdollista edes...

                              Minulla siis satunnaisesti 6-vaihteella 120-140 vauhdissa lämpösillä keleillä, auto vm.05 ja DPF poistettu. Muilla tätä, käsi pystyyn? Saadaan ensimmäinen ongelma listaan.
                              Last edited by Lallevihtinen; 13-12-2009, 14:35.
                              sigpic
                              BMW E93 335i & BMW M550Dx
                              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Asiantuntija numero ykkösellä näyttää olevan asiasta paljonkin tietoa, mutta voisin sanoa, että jätä tuo asenne jonnekin muualle. Ei täällä foorumilla olla mitään BMW:n inssejä, jotka tietää varmuudella kaikki asiat, siksi täällä "ihmetellään" ja "mutuillaan" asioita, kun ei ole parempaakaan tietoa. Jos tiedettäisi, niin se tieto kyllä jaettaisi. Se on tämän foorumin idea.

                                Arvostan sitä, että sulla on asiasta hyvää tietoa, mutta vositko jättää sen palstan ja palstalaisten mollaamisen vähemmälle, ja keskittyä itse asiaan? Nähtävästi aika moni tuon ongelman parissa on asioinut merkkiliikkeessä, joissa ongelmaa on yritetty ratkoa. Osin huonolla menestyksellä.

                                Mulle kertoivat Oulun Wetterillä, että momentinmuuntimen vaihto auttaa tuohon. Eli samaa asiaa, mistä olet itsekin kertonut, liittyen näihin vanhempiin laatikoihin sitten. Ilmeisesti uudempaan lootaan riittää jokin autokohtainen (vai sanottaisko "vikakohtainen") softapäivitys. Meitä kaikkia kiinnostaa sen service bulletinin numero tai joku muu virallinen referenssi, jotta sen kanssa voi sitten kävellä korjaamolle ja saada homman oikeasti kuntoon.

                                Tero

                                ps> auto 12/04, ei vielä nyi
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎