Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Liityykö tuohon vielä kolmantena sitä että joskus liikkelle lähdettäessä ei heti lähde liikkeella vaan kierrokset nousee ja sitten nykäsee heiman? Tuota 1:stä ilmenee myös, olisko jopa niin että pienemmillä kierroksilla herkemmin kuin esim manuaalipuolella isomilla kiepeillä pidettäessä ....
    Ei ole ollut tuollaista ongelmaa.


    Täällä moni näyttää unohtaneen aina uutta kirjoittaessaan mitä edellisellä sivulla on lukenut.. Samoja asioita puidaan päivästä toiseen yhä uudelleen ja uudelleen.. Maahantuoja on tietoinen ongelmasta, tehdas on tietoinen ongelmasta, vaihdelaatikon ja momentinmuuntimen vaihto BMW:n jälleenmyyjän toimesta BMW:n tehdasuusilla osilla ei auttnut nykimiseen jne jne.. Että ei muuta kuin lyömään päätä seinään, onnea matkaan
    ---

    Comment

    • gRt
      BTCF Member
      • May 2009
      • 222
      • Tampere

      Originally posted by -Tapi View Post
      Ei ole ollut tuollaista ongelmaa.


      Täällä moni näyttää unohtaneen aina uutta kirjoittaessaan mitä edellisellä sivulla on lukenut.. Samoja asioita puidaan päivästä toiseen yhä uudelleen ja uudelleen.. Maahantuoja on tietoinen ongelmasta, tehdas on tietoinen ongelmasta, vaihdelaatikon ja momentinmuuntimen vaihto BMW:n jälleenmyyjän toimesta BMW:n tehdasuusilla osilla ei auttnut nykimiseen jne jne.. Että ei muuta kuin lyömään päätä seinään, onnea matkaan

      Ja vika on siis vain käsittääkseni diisselikonelootissa? Ei kukaan oo ehdottanut et laittaisivat bensakoneenlootan diisselikoneisiinkin jo tehtaalla

      Noh, vitsi tai ei, ei vaan voi käsittää (ainakin näitten juttujen perusteella) miksei asialle ole mitään järkevää korjausta/selitystä kuten noille imusarjan läpillekään joita ei ees maahantuoja myöntänyt....? Tosi vastuullista...
      Last edited by gRt; 06-12-2009, 13:03.
      Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
      https://www.youtube.com/@gerttiih

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by gRt View Post
        Noh, vitsi tai ei, ei vaan voi käsittää (ainakin näitten juttujen perusteella) miksei asialle ole mitään järkevää korjausta/selitystä kuten noille imusarjan läpillekään joita ei ees maahantuoja myöntänyt....? Tosi vastuullista...
        Älä koskaan myönnä virhettä, ja jos myönnätkin, pidä ennen kaikkea huolta että osaat korjata sen. Or else.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          On tavattu myös samanlailla nykivä ja häiriintynyt 525 e60 bensakoneella. Tuo miettiminen liikkeellelähdössä saattais kieliä vähäisestä ölymäärästä? Mutta tosiaan joo en minä ainakaan huvikseni lähde vaihtamaan laatikkoa/turbiinia koska vika tuskin sillä korjaantuu. Heti kun joku minulle järkevästi perustelee miten se vika siinä turbiinissa voi olla kun lämpimällä koneelle vaihteisto/auto pelaa kuin ajatus. Autooni on myös kertaalleen jo vaihdettu laatikko kuulemma n. 150tkm kohdalla, tiedä sitten oliko vain myyntipuhetta. Nykivällä menolla nyt menty 40tkm pian, että kaippa tuo turbiini olisi tuossa ajassa jo mennyt jos siinä vikaa olisi.
          Ja täysin turhaa on tätä ongelmaa vähätellä, on todella yleinen. Jos ette usko niin käykää koeajamassa liikkeistä löytyviä autoja, aika moni on tuon takia vaihtoon mennyt. Jos jostain nyt sattuu muutamam kuuskymppinen löytymään mikä ei nyi niin se ei poista sitä tosiasiaa että tämä ongelma on olemassa ja maahantuoja sen taatusti tietää.
          Mites muuten Ceerayn auto, onko tullut edistystä? siinähän oli vielä takuukin että ei tarvitse arpomista itse maksaa.
          Ai niin, miten egr korjausarvo korjaa hetkellisesti viallisen turbiinin? Jos vaikka vastauksia noihin ensin ja sitten vasta vaihtamaan ed. mainittuja osia turhaan.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • JSLA
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 64
            • Oulu

            No niin, kuntoon tuli. Auto kävi Wetterillä ja päivittivät softat. Tuohon ongelmaan tepsi korjaus SW joka on tiedossa. Eli sinne vaan, siellä ne viat korjaantuu missä on paras yhteys tehtaalle ja mekaanikot koulutuksen saaneita!

            Ei nyi eikä nypytä...
            F11 530 x-Drive -11
            Ex. E61 530 xd -06

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by JSLA View Post
              No niin, kuntoon tuli. Auto kävi Wetterillä ja päivittivät softat. Tuohon ongelmaan tepsi korjaus SW joka on tiedossa. Eli sinne vaan, siellä ne viat korjaantuu missä on paras yhteys tehtaalle ja mekaanikot koulutuksen saaneita!

              Ei nyi eikä nypytä...
              Loistavaa . Omassakin autossa on uusimmat softat ympäri auton, eli jospa tuota probleemaa ei tarvisi koskaan nähdäkään.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Justjust..

                Ohjelmistot päivitetty jo neljään kertaan merkkihuollossa eikä nypytys lopu. Näitä on siis ainakin kahdenlaisia vikoja.
                ---

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Tässä varmasti tarvitsisi jakaa tapaukset ja niiden esiintyminen siitä riippuen löytyykö DSP vai ei?

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tässä varmasti tarvitsisi jakaa tapaukset ja niiden esiintyminen siitä riippuen löytyykö DSP vai ei?
                    Entäs jos on subbari takakontissa? No joo DPF:ää tietysti tarkoitit.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Entäs jos on subbari takakontissa? No joo DPF:ää tietysti tarkoitit.
                      Kummalla versiolla ongelma on yleisempi? Itsellä on DPF.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Entäs jos on subbari takakontissa? No joo DPF:ää tietysti tarkoitit.
                        ...no prkl. tässä lakkasumussa menee subbarit ja hiukkaskiihdyttimet vähemmästäkin sekaisin....

                        Originally posted by teropa View Post
                        Kummalla versiolla ongelma on yleisempi? Itsellä on DPF.
                        Tero
                        Niin, siis itselläni ongelmaa ei ole, eikä DPF:ää. Tosin kylmänä pientä huojumista voi moottorijarrutuksella huomata, mutta ajossa edelleen huojumaton.

                        Comment

                        • Das_Bimmer
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 142
                          • Espoo

                          Originally posted by JSLA View Post
                          No niin, kuntoon tuli. Auto kävi Wetterillä ja päivittivät softat. Tuohon ongelmaan tepsi korjaus SW joka on tiedossa. Eli sinne vaan, siellä ne viat korjaantuu missä on paras yhteys tehtaalle ja mekaanikot koulutuksen saaneita!

                          Ei nyi eikä nypytä...
                          Selkiskö sieltä että onko vika korjaantunut nyt viimesimmässä softa versiossa (ja koska julkastu?) vai jo aiemmin..? Itellä meinaan pari kuukautta vanhat ja ei apuja niistä
                          ___________________
                          E61 535D ja reilusti rompetta
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Ei dpf:ää ja kierrokset seilaa kylmänä, eli vikaa löytyy oli dpf:ää tai ei. Tänään ei taas tarvinnut pitkää siivua ajaa kun lopetti nylkyttämisen, ajoinkohan jonku 7km josta ehkä 3km matkalla heittele kierroksia... Välillä pitää ajaa 20km ennenkuin nykiminen loppuu. Muuten auto pelaa hienosti, kunhan vaan lämpenee ja naftaa menee 7.7litraa satasella viimeisen 3,5tkm ajalta mitattuna. Keskinopeus 48km/h. Viikot lyhyttä pätkäajoa ja viikonloppuisin aina vetäistää parikertaa vähän alle 100km siivu matkaa.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by joko View Post
                              Ei dpf:ää ja kierrokset seilaa kylmänä, eli vikaa löytyy oli dpf:ää tai ei. Tänään ei taas tarvinnut pitkää siivua ajaa kun lopetti nylkyttämisen, ajoinkohan jonku 7km josta ehkä 3km matkalla heittele kierroksia... Välillä pitää ajaa 20km ennenkuin nykiminen loppuu. Muuten auto pelaa hienosti, kunhan vaan lämpenee ja naftaa menee 7.7litraa satasella viimeisen 3,5tkm ajalta mitattuna. Keskinopeus 48km/h. Viikot lyhyttä pätkäajoa ja viikonloppuisin aina vetäistää parikertaa vähän alle 100km siivu matkaa.
                              En kyllä tajua noita kulutuksia, joita tällä foorumilla on kerrottu.

                              Mulla vie kaara tommosessa 55-60kmh keskinopeudella 8.5-9.5l satasella. Puhdas kaupunki + työajo, keskinopeus jotain 45-50kmh niin kulutus pomppaa jo 10.5l:aan. MAF vaikuttaa testissä täysin ehjältä, DPF on puhdas ja lämmöt normaalit. What gives...

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by teropa View Post
                                En kyllä tajua noita kulutuksia, joita tällä foorumilla on kerrottu.

                                Mulla vie kaara tommosessa 55-60kmh keskinopeudella 8.5-9.5l satasella. Puhdas kaupunki + työajo, keskinopeus jotain 45-50kmh niin kulutus pomppaa jo 10.5l:aan. MAF vaikuttaa testissä täysin ehjältä, DPF on puhdas ja lämmöt normaalit. What gives...

                                Tero
                                Ei dpf:ää ja kevyt kaasujalka... Saa tuonne helposti lukemat jopa lähelle yhdeksää litraa jos vähän kovemmin tulee ajettua. Alle 8 litran selviää nykyään vaikka jonkinverran tulee tehtyä nopeahkoja ohituksia, se vääntö on vain niin mukavaa että pakko sitä on joskus käyttää. Mutta siis yleensä ajan aika rauhallisesti ja matka-ajoa suunnilleen rajoitusten mukaan.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎