En kyllä tajua noita kulutuksia, joita tällä foorumilla on kerrottu.
Edelleenki se mikä on syvältä, on se että mulla ajot/keskinopeus ei oo muuttunu yhtää miksikää....kulutus vaan nousi 2l/100km kun vaihdoin E39>E60 (530d)
Ei voi mitää...
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Edelleenki se mikä on syvältä, on se että mulla ajot/keskinopeus ei oo muuttunu yhtää miksikää....kulutus vaan nousi 2l/100km kun vaihdoin E39>E60 (530d)
Ei voi mitää...
Mulla on pysynyt kulutus samana vaikka korimalli vaihtui eli kasin pintaan sekalainen ,keskinopeus 50 km \päälle ja saman vei siis E39 530DAT...matkassa tämä E61 menee vähemmällä 6,5 pääsee kun ajaa siivosti..mutta eihän sellaista kukaan jaksa.
Molemmissa ohjelmat ja E61 dpf..by 15mm reäit
Selkiskö sieltä että onko vika korjaantunut nyt viimesimmässä softa versiossa (ja koska julkastu?) vai jo aiemmin..? Itellä meinaan pari kuukautta vanhat ja ei apuja niistä
Tuohon vikaan tepsi erillinen softa (ilmeisesti saksan herrojen tekemä korjaus) ei siis normi paketissa oleva. Muutoinkin päivitettiin kaikki uusimmat koodit.
Tuohon vikaan tepsi erillinen softa (ilmeisesti saksan herrojen tekemä korjaus) ei siis normi paketissa oleva. Muutoinkin päivitettiin kaikki uusimmat koodit.
Nyt pitäisi kyllä ehdottomasti saada tarkennusta, mistä erillisestä softapäivityksestä tässä on oikein kyse. Ei siihen varmasti mitään erillistä omaa softaa moottorin/automaatin ohjainlaitteelle ole tehty.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
No niin, kuntoon tuli. Auto kävi Wetterillä ja päivittivät softat. Tuohon ongelmaan tepsi korjaus SW joka on tiedossa. Eli sinne vaan, siellä ne viat korjaantuu missä on paras yhteys tehtaalle ja mekaanikot koulutuksen saaneita!
Tästä uskaltaisin olla erimieltä, ei oikein tuo tieto/taito ole kyllä kovinkaan kummoista tuolla W:llä.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Nyt pitäisi kyllä ehdottomasti saada tarkennusta, mistä erillisestä softapäivityksestä tässä on oikein kyse. Ei siihen varmasti mitään erillistä omaa softaa moottorin/automaatin ohjainlaitteelle ole tehty.
Kyllä näihin tulee juuri autokohtainen softakorjaus tehtaalta..
En kyllä tajua noita kulutuksia, joita tällä foorumilla on kerrottu.
Mulla vie kaara tommosessa 55-60kmh keskinopeudella 8.5-9.5l satasella. Puhdas kaupunki + työajo, keskinopeus jotain 45-50kmh niin kulutus pomppaa jo 10.5l:aan. MAF vaikuttaa testissä täysin ehjältä, DPF on puhdas ja lämmöt normaalit. What gives...
Tero
Nuo DPF:llä varustetut viekin sen puolisen litraa enemmän kuin nämä ilman sitä olevat. Itsellä n.60kmh keskinopeudella tarkistetut keskikulutukset nyt tasan vuoden käytössä 7.8-7.9l ja siis ilman DPF:ää.
Eli tokihan se DPF joka tapauksessa toimii pakopuolella enemmän tai vähemmän kuristimena pitkässä juoksussa.
Kyllä näihin tulee juuri autokohtainen softakorjaus tehtaalta..
Kerro toki lisää, jos asiasta on kättä pidempää. Muuten asiaan täytyy suhtautua vähintäänkin skeptisesti. Jos näin olisi, seuraava ko. ohjainlaitteen päivitys ajaisi taas yli mahdollisesta yksilöllisestä muutoksesta. Päivityksiä tehdessä vedetään kuitenkin aina koko paletti läpi, jotta kaikilla purkeilla on yhteensopiva CIP/I-level.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kerro toki lisää, jos asiasta on kättä pidempää. Muuten asiaan täytyy suhtautua vähintäänkin skeptisesti. Jos näin olisi, seuraava ko. ohjainlaitteen päivitys ajaisi taas yli mahdollisesta yksilöllisestä muutoksesta. Päivityksiä tehdessä vedetään kuitenkin aina koko paletti läpi, jotta kaikilla purkeilla on yhteensopiva CIP/I-level.
Täällähän näyttää asiantuntijoita riittävän. Oletteko itse töissä merkkiliikkeessä vai jopa tehtaalla? Tarkoitatko Clavurion että tehdas ei halutessaan voi/osaa kohdistaa jotain tiettyä muutosta autokohtaisesti siten ettei se tietty data muutu softassa vaikka tulisi muualle muutosta???
Oletko ollut paikanpäällä katsomassa kun uutta softaa ajetaan vai oletko ollut jopa sitä softaa tekemässä. Mitä se kone autosta tarkastaa ennen kun ajaa uudet softat?? Ettei vaan katsoisi että ei vaan sattuisi olemaan mitään autokohtaisia muutoksia tehty aikaisemmin jota ei tällä kertaa kannata ajaa yli. Ei ne varmaan niin monimutkaista osaa siellä saksassa tehdä.
Vissiin ainoat ihmiset jotka osaa tehdä softaa löytyy suomesta???
Originally posted by Asijantuntija number oneView Post
Täällähän näyttää asiantuntijoita riittävän. Oletteko itse töissä merkkiliikkeessä vai jopa tehtaalla? Tarkoitatko Clavurion että tehdas ei halutessaan voi/osaa kohdistaa jotain tiettyä muutosta autokohtaisesti siten ettei se tietty data muutu softassa vaikka tulisi muualle muutosta???
Oletko ollut paikanpäällä katsomassa kun uutta softaa ajetaan. Mitä se kone autosta tarkastaa ennen kun ajaa uudet softat.
Vissiin ainoat ihmiset jotka osaa tehdä softaa löytyy suomesta???
Heh! Me likes!
Kyllähän sinne saa aivan sellaisen yksilöllisen softan kuin haluaa. Entä sitten kun asiakas haluaa päivittää jotain muuta ja DDE:lle on tullut uudella SW#:lla uusi softa? Kyllä se DDE päivittyy tuolla uusimmalla perussoftalla ja kaikki yksilölliset herkut ovat tiessään. Yksilöllinen säilyvä muutos vaatisi muutosta auton varusteluettelossa, FA:ssa. Kerro toki, jos tuollaisia on käytössä esim. yksilöllisten DDE-muutosten osalta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kerro toki lisää, jos asiasta on kättä pidempää. Muuten asiaan täytyy suhtautua vähintäänkin skeptisesti. Jos näin olisi, seuraava ko. ohjainlaitteen päivitys ajaisi taas yli mahdollisesta yksilöllisestä muutoksesta. Päivityksiä tehdessä vedetään kuitenkin aina koko paletti läpi, jotta kaikilla purkeilla on yhteensopiva CIP/I-level.
en tiedä miten seuraavien päivitysten kanssa käy, mutta tuon autokohtaisen softamuutoksen tiedän että niitä on tehty näihin autoihin.
Kyllähän sinne saa aivan sellaisen yksilöllisen softan kuin haluaa. Entä sitten kun asiakas haluaa päivittää jotain muuta ja DDE:lle on tullut uudella SW#:lla uusi softa? Kyllä se DDE päivittyy tuolla uusimmalla perussoftalla ja kaikki yksilölliset herkut ovat tiessään. Yksilöllinen säilyvä muutos vaatisi muutosta auton varusteluettelossa, FA:ssa. Kerro toki, jos tuollaisia on käytössä esim. yksilöllisten DDE-muutosten osalta.
Eikös tässä ole kyse laatikon softasta!!!! Sama kylläkin pätee molemmissa sekä EGS että DDE. FA lista(fahrzeug ausstattung) sisältää auton varusteet siis vain varusteet. Autokohtaiset säädöt on muualla ja ne luetaan ennen ohjelmointia. Jos olet ollut paikalla kun ohjelmoidaan ja osaat lukea mitä ruudulla sanotaan niin sinun pitäisi tietää. Heitteletkö noita kommentteja ihan hatusta??:think
Tuosta softasta vielä sen verran että olipa kyseessä auto tai puhelin tai mikä tahansa kapistus niin on olemassa maa/laitekohtaisia ohjelmia. Tässä taitaa olla vaan kyse siitä että kyseiset herrat eivät halua kohdata todellisuutta.
Helpompi kieltää totuus ja kyseenalaistaa.:think
Originally posted by Asijantuntija number oneView Post
Eikös tässä ole kyse laatikon softasta!!!! Sama kylläkin pätee molemmissa sekä EGS että DDE. FA lista(fahrzeug ausstattung) sisältää auton varusteet siis vain varusteet. Autokohtaiset säädöt on muualla ja ne luetaan ennen ohjelmointia. Jos olet ollut paikalla kun ohjelmoidaan ja osaat lukea mitä ruudulla sanotaan niin sinun pitäisi tietää. Heitteletkö noita kommentteja ihan hatusta??:think
Minulla ei ole, eikä tule olemaan mitään tekemistä merkkiorganisaation kanssa. Kuka sen nyt on lopullisesti päättänyt, että tässä on kyse EGS:n, eikä DDE:n ongelmasta? Valaise toki, jos tuossa softausvaiheessa on jotain muuta, joka ajaa yli FA:n ja suostuu uudella softalla ylläpitämään jotain yksilöllisiä ominaisuuksia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jos Herra asiantuntija nr1:llä on jotain parempaa tietoa kyseisestä aiheesta niin miksi pihtaat sitä? Itse ainakin mielelläni kuulisin jotain faktaa mitä sinulla on tai ainakin annat ymmärtää niin, muussa tapauksessa sun on sama jättää kirjoittamatta näitä "faktoja" jonka informatiivinen sisältö on täysi nolla, sillä voit korkeintaan yllättää itsesi täällä.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment