Kaverin puolesta kysymys,autona e60 530d ja softattu.Täyskaasu kiihdytyksellä manuaalipuolella tekee seuraavaa,jos esim.60kmh 2sella lähtee lappu lattiassa kiihdyttämään ja vaihtaa vaikka esimerkiksi 3800 kiekassa vaihdetta niin automaatti kierrättää vaan sinne 4600 ja vaihtaa siellä sitten itekseen vaihteen isommalle.Ei tee tätä jos kaasu ei ole aivan pohjaan painettu,tekee ainoastaan kaasupohjassa.Sama d:llä.Muuten laatikko toimii täydellisesti.Onko ominaisuus softatussa vai mikä.Vertailu kohtana oma vakio 530 ja ei tee tuota,vaan vaihde vaihtuu aina kun kepistä vetää.Oli lätkä lattiassa tai ei.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos on kick downiin asti painettu, ohittaakohan se manuualivaihtoehdot?
Ts. painaa pohjaan mutta ei kickdowniin.
Eri ikäisillä autoilla tuo voi toimia eri tavalla,
tuleeko ero siitä?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos on kick downiin asti painettu, ohittaakohan se manuualivaihtoehdot?
Ts. painaa pohjaan mutta ei kickdowniin.
Eri ikäisillä autoilla tuo voi toimia eri tavalla,
tuleeko ero siitä?No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Tulipa sitten sekaannuttua yhteen terävästi vaihtavaan,
ja lisäksi tuntuu manuaalipuolellakin tallan pohjaan painaessa pienillä kierroksilla turbiini luistavan hetken ennenkuin ottaa uudetaan kiinni...
Pitää nyt ainakin öljyn määrä tarkistaa, onko muita ideoita?
535d -05 ja 193 tkm ajettu.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTulipa sitten sekaannuttua yhteen terävästi vaihtavaan,
ja lisäksi tuntuu manuaalipuolellakin tallan pohjaan painaessa pienillä kierroksilla turbiini luistavan hetken ennenkuin ottaa uudetaan kiinni...
Pitää nyt ainakin öljyn määrä tarkistaa, onko muita ideoita?
535d -05 ja 193 tkm ajettu.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostLukkolevyt turbiinista entiset.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo luistonhan tuo aiheuttaa, entä terävät vaihdot?No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Postpienemmälle päinkö?
Ajoin just samanikäisellä 530dA:lla,
siinä vaihteisto toimii tyystin eri tavalla,
esim. manuaalipuolella kun kaasua painaa,
höllää heti momentinmuuntimen lukituksen ja kierrokset nousee liki 4000 rpm asti.
535d:ssä taas tuntuu turbiinin lukitus "takkuilevan",
ja vaihteisto on paljon kovemman tuntoinen.
LCI 535d toimii enemmän tämän pre-lci 535d:n tavoin paitsi että ei luista yhtään,
ja vaihdot on pehmeitä.
Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?
Näkyis noita LCI:n laatikkoja olevan Saksassa kohtuu hintaan,
onnistuiskohan tuollaisen laitto pre-lci malliin?
Pre-lci laatikot on näköjään kalliimpia ja vähemmän tarjolla...Last edited by MajorDrake; 08-05-2012, 11:33.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?
Uskoisin että heilahtaa. Tänään vaihdan lootan öljyt omaani ja voinpa tuota vähän testata ajellessa nosturille/takas.
Ajatuksena vain että ajoin 6tkm ajettua 320/318d:tä niin vaihtaa noille pienille vaihteille(pienempään päin), useimmiten kakkoselle rajusti, joka tuntuu olevan ominaisuus ennenkun vika. Tuota aina omassanikin harmittelen. Isommalle on vaihtanut aina nätisti lappu lattiassa ja kiihdytellen normaalisti, mut ihan pintakaasulla liikennevaloväleissä se pahamaineinen kakkonen menee välillä raa´asti. Jostain syystä se alkaa vaihtamaan sitä just hölläysaikana jolloin ei tarvitsisi edes vaihtaa koko vaihdetta ja se sitten ilman kaasunpainamista menee vähän päks saattelemana päälle.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMolempiin suuntiin.
Ajoin just samanikäisellä 530dA:lla,
siinä vaihteisto toimii tyystin eri tavalla,
esim. manuaalipuolella kun kaasua painaa,
höllää heti momentinmuuntimen lukituksen ja kierrokset nousee liki 4000 rpm asti.
535d:ssä taas tuntuu turbiinin lukitus "takkuilevan",
ja vaihteisto on paljon kovemman tuntoinen.
LCI 535d toimii enemmän tämän pre-lci 535d:n tavoin paitsi että ei luista yhtään,
ja vaihdot on pehmeitä.
Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?
Näkyis noita LCI:n laatikkoja olevan Saksassa kohtuu hintaan,
onnistuiskohan tuollaisen laitto pre-lci malliin?
Pre-lci laatikot on näköjään kalliimpia ja vähemmän tarjolla...joka vaihdossa kuuluu pam
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostSe on varmaan vähä tehtykin vihaseksi että se kestäis edes hetken sitä voimaa mikä siinä on. Teidän pitäis käydä ajamassa tuolla mun autolla ja istua sitten omaan autoon niin ei tuntuis miltäänjoka vaihdossa kuuluu pam
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Huomasin pari päivää sitten moottoritiellä jotta lievään ylämäkeen kun ajaa cruise 132kmh asennossa niin kiekkamittari heilui muutaman satkun ees taas ikäänkuin laatikko arpoisi vaihtaakko vitoselle vai pitääkö kutosella. Pieni "nypytys" tuntui perstuntumalla joka herättikin mittaristoa seuraamaan.. Kaippa tuon turbiinin lukituksen pitäisi pitää loivaan ylämäkeen kutonen kiinni ilman luistamista? Jotain menossa paskaksi vai öljyt vähissä?
160t autolla ajettu, 04 530d. Muuten loota toimii nätisti, vaihtaa hyvin täyskaasulla tai rauhallisesti. Öljyt on originaalit.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?
Heilahti vanhoilla öljyillä. Uusilla ei tee enää samaa. Turbiini lukottaa niinku kuuluukin. Vaihteetkin vaihtuu nopeammin ja tarkemmin tässä vaiheessa.
Tuohon nyt yritin sitä vähän videoida eilen:
Last edited by Mlatvala; 09-05-2012, 12:07.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Comment