memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    Kaverin puolesta kysymys,autona e60 530d ja softattu.Täyskaasu kiihdytyksellä manuaalipuolella tekee seuraavaa,jos esim.60kmh 2sella lähtee lappu lattiassa kiihdyttämään ja vaihtaa vaikka esimerkiksi 3800 kiekassa vaihdetta niin automaatti kierrättää vaan sinne 4600 ja vaihtaa siellä sitten itekseen vaihteen isommalle.Ei tee tätä jos kaasu ei ole aivan pohjaan painettu,tekee ainoastaan kaasupohjassa.Sama d:llä.Muuten laatikko toimii täydellisesti.Onko ominaisuus softatussa vai mikä.Vertailu kohtana oma vakio 530 ja ei tee tuota,vaan vaihde vaihtuu aina kun kepistä vetää.Oli lätkä lattiassa tai ei.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Jos on kick downiin asti painettu, ohittaakohan se manuualivaihtoehdot?
      Ts. painaa pohjaan mutta ei kickdowniin.

      Eri ikäisillä autoilla tuo voi toimia eri tavalla,
      tuleeko ero siitä?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Jos on kick downiin asti painettu, ohittaakohan se manuualivaihtoehdot?
        Ts. painaa pohjaan mutta ei kickdowniin.

        Eri ikäisillä autoilla tuo voi toimia eri tavalla,
        tuleeko ero siitä?
        Ohittaa. Myöskin siinä tapauksessa että kierrokset pääsevät punarajalle.
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Tulipa sitten sekaannuttua yhteen terävästi vaihtavaan,
          ja lisäksi tuntuu manuaalipuolellakin tallan pohjaan painaessa pienillä kierroksilla turbiini luistavan hetken ennenkuin ottaa uudetaan kiinni...

          Pitää nyt ainakin öljyn määrä tarkistaa, onko muita ideoita?

          535d -05 ja 193 tkm ajettu.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • MrBubbles
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 799
            • Seinäjoki

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Tulipa sitten sekaannuttua yhteen terävästi vaihtavaan,
            ja lisäksi tuntuu manuaalipuolellakin tallan pohjaan painaessa pienillä kierroksilla turbiini luistavan hetken ennenkuin ottaa uudetaan kiinni...

            Pitää nyt ainakin öljyn määrä tarkistaa, onko muita ideoita?

            535d -05 ja 193 tkm ajettu.
            Lukkolevyt turbiinista entiset.
            No life, no friends, just motorsport!

            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
            -jokunen e30.
            -e28

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by MrBubbles View Post
              Lukkolevyt turbiinista entiset.
              No luistonhan tuo aiheuttaa, entä terävät vaihdot?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by MajorDrake View Post
                No luistonhan tuo aiheuttaa, entä terävät vaihdot?
                pienemmälle päinkö?
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • MrBubbles
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 799
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  No luistonhan tuo aiheuttaa, entä terävät vaihdot?
                  Venttiilikoneisto käteen, pöydälle silpuksi, puhdistus jarrukliinerillä ja takaisin kasaan. Tässä liikutaan sitten hygienia-alue ykkösellä!
                  No life, no friends, just motorsport!

                  -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                  -jokunen e30.
                  -e28

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    pienemmälle päinkö?
                    Molempiin suuntiin.

                    Ajoin just samanikäisellä 530dA:lla,
                    siinä vaihteisto toimii tyystin eri tavalla,
                    esim. manuaalipuolella kun kaasua painaa,
                    höllää heti momentinmuuntimen lukituksen ja kierrokset nousee liki 4000 rpm asti.

                    535d:ssä taas tuntuu turbiinin lukitus "takkuilevan",
                    ja vaihteisto on paljon kovemman tuntoinen.
                    LCI 535d toimii enemmän tämän pre-lci 535d:n tavoin paitsi että ei luista yhtään,
                    ja vaihdot on pehmeitä.

                    Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
                    ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
                    heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?

                    Näkyis noita LCI:n laatikkoja olevan Saksassa kohtuu hintaan,
                    onnistuiskohan tuollaisen laitto pre-lci malliin?
                    Pre-lci laatikot on näköjään kalliimpia ja vähemmän tarjolla...
                    Last edited by MajorDrake; 08-05-2012, 11:33.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
                      ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
                      heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?
                      Uskallanko edes kokeilla, kun se porsii sitten siihen noine kauheine vääntöineen

                      Uskoisin että heilahtaa. Tänään vaihdan lootan öljyt omaani ja voinpa tuota vähän testata ajellessa nosturille/takas.

                      Ajatuksena vain että ajoin 6tkm ajettua 320/318d:tä niin vaihtaa noille pienille vaihteille(pienempään päin), useimmiten kakkoselle rajusti, joka tuntuu olevan ominaisuus ennenkun vika. Tuota aina omassanikin harmittelen. Isommalle on vaihtanut aina nätisti lappu lattiassa ja kiihdytellen normaalisti, mut ihan pintakaasulla liikennevaloväleissä se pahamaineinen kakkonen menee välillä raa´asti. Jostain syystä se alkaa vaihtamaan sitä just hölläysaikana jolloin ei tarvitsisi edes vaihtaa koko vaihdetta ja se sitten ilman kaasunpainamista menee vähän päks saattelemana päälle.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • MrBubbles
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 799
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Molempiin suuntiin.

                        Ajoin just samanikäisellä 530dA:lla,
                        siinä vaihteisto toimii tyystin eri tavalla,
                        esim. manuaalipuolella kun kaasua painaa,
                        höllää heti momentinmuuntimen lukituksen ja kierrokset nousee liki 4000 rpm asti.

                        535d:ssä taas tuntuu turbiinin lukitus "takkuilevan",
                        ja vaihteisto on paljon kovemman tuntoinen.
                        LCI 535d toimii enemmän tämän pre-lci 535d:n tavoin paitsi että ei luista yhtään,
                        ja vaihdot on pehmeitä.

                        Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
                        ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
                        heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?

                        Näkyis noita LCI:n laatikkoja olevan Saksassa kohtuu hintaan,
                        onnistuiskohan tuollaisen laitto pre-lci malliin?
                        Pre-lci laatikot on näköjään kalliimpia ja vähemmän tarjolla...
                        Se on varmaan vähä tehtykin vihaseksi että se kestäis edes hetken sitä voimaa mikä siinä on. Teidän pitäis käydä ajamassa tuolla mun autolla ja istua sitten omaan autoon niin ei tuntuis miltään joka vaihdossa kuuluu pam
                        No life, no friends, just motorsport!

                        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                        -jokunen e30.
                        -e28

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by MrBubbles View Post
                          Se on varmaan vähä tehtykin vihaseksi että se kestäis edes hetken sitä voimaa mikä siinä on. Teidän pitäis käydä ajamassa tuolla mun autolla ja istua sitten omaan autoon niin ei tuntuis miltään joka vaihdossa kuuluu pam
                          Millä niistä
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • MrBubbles
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 799
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Millä niistä
                            Rotkella

                            No life, no friends, just motorsport!

                            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                            -jokunen e30.
                            -e28

                            Comment

                            • _juha_
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 36
                              • Finland

                              Huomasin pari päivää sitten moottoritiellä jotta lievään ylämäkeen kun ajaa cruise 132kmh asennossa niin kiekkamittari heilui muutaman satkun ees taas ikäänkuin laatikko arpoisi vaihtaakko vitoselle vai pitääkö kutosella. Pieni "nypytys" tuntui perstuntumalla joka herättikin mittaristoa seuraamaan.. Kaippa tuon turbiinin lukituksen pitäisi pitää loivaan ylämäkeen kutonen kiinni ilman luistamista? Jotain menossa paskaksi vai öljyt vähissä?

                              160t autolla ajettu, 04 530d. Muuten loota toimii nätisti, vaihtaa hyvin täyskaasulla tai rauhallisesti. Öljyt on originaalit.

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Mites Mikolla laatikko pelaa? Jos pistät lämpimänä manuaalipuolelle,
                                ja 1500 rpm lämän lattiaan (ei kick downiin saakka) niin
                                heilahtaako kiekkamittari ensin joku 300-500 rpm ennenkuin tarttuu kiinni?

                                Heilahti vanhoilla öljyillä. Uusilla ei tee enää samaa. Turbiini lukottaa niinku kuuluukin. Vaihteetkin vaihtuu nopeammin ja tarkemmin tässä vaiheessa.

                                Tuohon nyt yritin sitä vähän videoida eilen:

                                Last edited by Mlatvala; 09-05-2012, 12:07.
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X