memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mistral
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 13

    Originally posted by Mik@ View Post
    Kävin eilen koeajamassa e61 535d -05 aj.230tkm lyhyellä testi lenkillä muu ei häirinnyt kuin lootan outo toiminta risteyksiin/valoihin pysähdyttäessä jolloin auto nykäisi tai töksähti "jumps" äänen kera. Myyjä sanoi että näin ne kaikki tekee.. :think Mutta tuskin sentään se noin pitäisi toimia. Olisiko öljyt menneet huonoksi tms? Onko kellään sattunut vastaavaa eteen?
    Mulla toimii 520d -08 70tkm tähän malliin:
    - kylmänä kun seisoo jarrulla pidempään niin se pykältää vapaalle. Jarrun irroituksen jälkeen nykäsee ykkösen sisään viiveen kera. Ei tapahdu sport asennossa ja poistuu parin minuutin ajon jälkeen.
    - Hitaassa ajossa arpoo joskus vaiheita töksähtävästi sisään ryömimis vauhdilla

    Käytin softapäivityksessä ja laatikkoöljyen tarkastuksessa. Oljyt olivat tarkastuksessa kunnossa ja sitä oli riittävästi. Pääosin kaikki parani, muttei täysin poistunut. Nykäisystä selittivät jotain tämän askin tyyppiviasta jolla suojellaan kylmänä luistavaa kytkintä. Ryömimisvauhdin töksähdys lähes hävinnyt kokonaan kun laatikko opetteli uudelleen softapäivityksen jälkeen.

    Kuulemma ei muuta kuin kovaa ajoa...

    Comment

    • Speed79
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 40
      • Päijät-häme

      Missäköhän vika kun kylmänä kierrokset hummaa tasakaasulla 500 kierrosta edestakaisin tekee sitä D:llä DS:llä sekä stepillä kaikilla vaihteilla kunhan ajaa tasakaasulla/vakkarilla kestää noin 5-10min kunnes moottori lämpeää sen jälkeen toimii normaalisti.

      Auto hankittu muutama viikko sitten liikkeestä menisiköhän öljyjenvaihto vielä autoliikkeenpiikkiin? Koeajossa en kyseistä vikaa huomannut.

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        Originally posted by Whistler View Post
        Dodii, tomaattilaatikko toimii taas suhtkoht normaalisti. Eli operaationa oli öljypohjan/öljyjen vaihto. Vika oli siis öljyvuoto ja ilmeisesti vähäisestä öljystä aiheutava nykiminen laatikossa koska tuo ongelma paheni pikkuhiljaa ja viime aikoina oli ihan mahdoton ajettava. Alleen laski ihan selkeän läikän kun päivän seisoi.

        Nyt on siis taas säällinen ajettava
        Millä tavalla tarkoitat että "mahdoton ajettava"? Itselläni nykiminen on pahentunut niin pahasti että kärjistäen voisi sanoa että "hyvä kun kestää ratti kädessä". Kunnolla kun polkee niin ei nyi mutta esim. taajamanopeudessa nykimisen huomaa jo takana-ajavasta autosta katsellen, on se semmoista rynkytystä.
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          .........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:37.
          ///Motorporot

          Comment

          • Speed79
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 40
            • Päijät-häme

            Originally posted by Raine View Post
            Jos en nyt ihan väärin muista niin tyyppivikahan tämä osassa E60/61 ainakin 530d malleissa jos ei ollut muissakin dieseleissä. Osalla vika on korjaantunut muuttamalla pakokaasun takaisinkierrätysarvo (EGR) ihan minimiin, ja joillain ei ole tainnut korjautua millään. En tähän hätään löytänyt sopivaa topikkia missä asiaa on käsitelty mutta ihan tiedossa oleva vika/ominaisuus tuo on.
            Ok, kiitokset nopeasta vastauksesta eli kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus =). mitenkäs tuota EGR arvoa säädetään? INPA?

            Comment

            • syncro^^
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 765
              • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

              Originally posted by Speed79 View Post
              Missäköhän vika kun kylmänä kierrokset hummaa tasakaasulla 500 kierrosta edestakaisin tekee sitä D:llä DS:llä sekä stepillä kaikilla vaihteilla kunhan ajaa tasakaasulla/vakkarilla kestää noin 5-10min kunnes moottori lämpeää sen jälkeen toimii normaalisti.

              Auto hankittu muutama viikko sitten liikkeestä menisiköhän öljyjenvaihto vielä autoliikkeenpiikkiin? Koeajossa en kyseistä vikaa huomannut.

              kokeileppa sitä jos rupiaa hummaamaan kierrokset ni lätkäset kaasun pohjaan hetkeks ihan pari sekkaa ni loppuu
              Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

              BMW G31 540D x-Drive
              BMW F11 530DA -12

              Ex:
              BMW E61 535da individual -10 340/680nm
              BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
              BMW F30 320Da -12
              Bmw E70 3.0DA -07
              Bmw F10 525DA -10
              Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                .....
                Last edited by Raine; 16-05-2013, 12:37.
                ///Motorporot

                Comment

                • Pe-te
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 198
                  • Ylöjärvi

                  Liekö tämä nyt liittyy tuohon nykimisvaivaan tai sitten ei, mutta ihmettelin taannoin inpalla vääntömomentteja laatikosta ja etenkin sitä että tuo Motorsollmoment (koneen vääntö?) näyttää hilpeätä arvoa !920 kun asteikko loppuu 916:sta.
                  Välillä tuossa käy jotain järjellisiä arvoja, mutta pääsääntöisesti näyttää vain tuota !920. Mistähän tässä lie kyse? INPA (EA90x) sekoilee vai hämminkiä laatikossa?

                  Mullahan tuo nytkytys esiintyy siis lähinnä hivenen reilummin kaasua annettaessa ja tasa-ajossa lievemmin ja jos polkaisee kunnolla usein tuntuu kone tukehtuvan aluksi. Ja esiintyy oli kone kylmä / lämmin. Vetoa kyllä riittää kun lähtee vetämään.

                  Yksi ihmettelyn aihe on reilusti kohoava kulutusmittarin neula kun jarruttaa loivasti pidempään... saattaa nousta jopa 20l paikkeille ja tipahtaa sieltä sitten yhtäkkiä pois kun auto pysähtyy. Muilla tällaista?
                  Attached Files
                  F11 520dA (N47N) -13
                  ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                  ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                  Comment

                  • jokes911
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 875
                    • Espoo

                    Pientä tarkistusta. Eli tilasin GP:ltä öljypohjan ja tulihan se hyvinkin halvalla ZF:n varaosanumerolla. Pitääkö tuon olla muovinen? Auto on -05 jossa 6HP26Z laatikko.

                    Ei viitsis korjaamolla huomata että väärä osa...

                    Onko se johtojen läpiviennin tiiviste slealing sleeve jonka osanumero on 24347588725? RealOEM:n mekatronikkakuvassa samannäköinen osa on eri numerolla?
                    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                    2022 X3 Charged Edition Msport
                    1999 Honda CBR 900 SC33
                    2009 Husqvarna SMR 510
                    2017 KTM EXCF 350

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Pientä tarkistusta. Eli tilasin GP:ltä öljypohjan ja tulihan se hyvinkin halvalla ZF:n varaosanumerolla. Pitääkö tuon olla muovinen? Auto on -05 jossa 6HP26Z laatikko.

                      Ei viitsis korjaamolla huomata että väärä osa...

                      Onko se johtojen läpiviennin tiiviste slealing sleeve jonka osanumero on 24347588725? RealOEM:n mekatronikkakuvassa samannäköinen osa on eri numerolla?
                      Muoviahan se.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • _chris_
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 442
                        • Nokia

                        Originally posted by Pe-te View Post
                        Yksi ihmettelyn aihe on reilusti kohoava kulutusmittarin neula kun jarruttaa loivasti pidempään... saattaa nousta jopa 20l paikkeille ja tipahtaa sieltä sitten yhtäkkiä pois kun auto pysähtyy. Muilla tällaista?
                        Eikö tämä ole juuri niin kuin kulutusmittarin kuuluukin toimia? Kun jarrutat ja vauhti hidastuu, niin vauhdin pudotessa kulutus kasvaa ja lopulta pysähtyessä sen pitäisi näyttävät ääretöntä. Nykyään kulutusmittarit näyttää paikallaan nollaa, se oli jokin päätös BMW:n puolelta vaihtaa toteutus näin (esim. E34:ssä se näytti maksimia).

                        Edit: moottorijarrutuksessa kulutusmittarin pitäisi näyttää aluksi nollaa, mutta automaatin lukituksen vapautuessa se alkaa toimia ylläolevalla tavalla.
                        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                        Comment

                        • Pe-te
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 198
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by _chris_ View Post
                          Eikö tämä ole juuri niin kuin kulutusmittarin kuuluukin toimia? Kun jarrutat ja vauhti hidastuu, niin vauhdin pudotessa kulutus kasvaa ja lopulta pysähtyessä sen pitäisi näyttävät ääretöntä. Nykyään kulutusmittarit näyttää paikallaan nollaa, se oli jokin päätös BMW:n puolelta vaihtaa toteutus näin (esim. E34:ssä se näytti maksimia).

                          Edit: moottorijarrutuksessa kulutusmittarin pitäisi näyttää aluksi nollaa, mutta automaatin lukituksen vapautuessa se alkaa toimia ylläolevalla tavalla.
                          entisessä vessassa (E39) tippui suoraan nollille kun nosti jalan kaasulta. Siksi tuo on käytös on sangen hämmentävä...tosin yhtenä erona nykyiseen, entisestä oli läpät poistettu.


                          Tuosta omituisesta momenttilukemasta tuli mieleen - omat tiedot kun ovat sangen vajavaiset dieselmoottorin saloista, joten pahoittelut jos kysyn typeriä:
                          Miten tuo koneen momentti päätellään? Laskemalla? Jos niin liittyykö kampiakselin anturi tähän jotenkin oleellisesti?
                          Taannoin nimittäin kävi niin ettei auto lähtenyt lainkaan käyntiin... pyöritti ja pyöritti, välillä hiukan yskäisi muttei käynnistynyt. Korjaantui kun auto oli laturissa 3-4h, mutta nyt jäin miettimään olisko kuitenkin olleet ensi oireita kampiakselin anturista...?
                          Last edited by Pe-te; 19-09-2011, 13:32. Reason: typon korjaus
                          F11 520dA (N47N) -13
                          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                          Comment

                          • Pe-te
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 198
                            • Ylöjärvi

                            Liekö koko ketju jo kuollut kun pitkään ollut hiljaista...?

                            No, joka tapauksessa jatkan ihmettelyä. Voisikos joku jolla vastaavanlainen (mieluusti oireeton) menopeli ja INPA kokeilla kurkata tuota Motorsollmoment-lukemaa laatikolta... kiinnostaisi tietää näyttääkö muillakin tuota !920-arvoa vai jotain järjellisempää vai onko tämä nyt kiinni esim. INPAN versiosta (oma versio siis EA90X).

                            Voikos muuten jollain ohjelmalla "lokittaa" jatkuvasti useita arvoja useilta eri ohjainlaitteilta (tyyliin VAGCOM)? Helpottaisi erilaisten asioiden tutkimista kummasti.

                            F11 520dA (N47N) -13
                            ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                            ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                            Comment

                            • kottarainen
                              Newbiemmer
                              • Jul 2007
                              • 4

                              Inpa Ea90x

                              Tere,mistähän kyseisen ohjelman saisi Inpa Ea90x....
                              Mulla sama auto 530dA (M57N2) M-Sport -06. Laatikko nykii vaihdoissa ja vaihdot
                              epälookisia, Yleensä kierrättää moottoria turhan ylös ennenkuin tajuaa vaihtaa. saattaa olla ominaisuus. Mulla tosiaan piuha löytyis muttei ohjelmaa....
                              Last edited by kottarainen; 03-11-2011, 10:29.

                              Comment

                              • Pe-te
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 198
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by kottarainen View Post
                                Tere,mistähän kyseisen ohjelman saisi Inpa Ea90x....
                                Mulla sama auto 530dA (M57N2) M-Sport -06. Laatikko nykii vaihdoissa ja vaihdot
                                epälookisia, Yleensä kierrättää moottoria turhan ylös ennenkuin tajuaa vaihtaa. saattaa olla ominaisuus. Mulla tosiaan piuha löytyis muttei ohjelmaa....
                                S-asennossahan tuo tuntuu kierrättävän melko ylös, mutta normiajossa (D) itselläni tuota ei tapahdu.
                                F11 520dA (N47N) -13
                                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                                Comment

                                Working...
                                X