Mun autolle ei ole vielä kokeiltu tuota ilmamassan lisäystä, mutta eiköhän sekin lähipäivän saada tehtyä... Matsonilla ei ilmeisesti ollut ongelmia tuon egr rukkauksen kanssa? Pitäis joku päivä koittaa tuota hommaa, mutta auto menee taas ens viikolla vaihteeksi ruostekorjaukseen joten ei nyt ainakaan hetkeen saada vielä koitettua.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by joko View PostMun autolle ei ole vielä kokeiltu tuota ilmamassan lisäystä, mutta eiköhän sekin lähipäivän saada tehtyä... Matsonilla ei ilmeisesti ollut ongelmia tuon egr rukkauksen kanssa? Pitäis joku päivä koittaa tuota hommaa, mutta auto menee taas ens viikolla vaihteeksi ruostekorjaukseen joten ei nyt ainakaan hetkeen saada vielä koitettua.
Onko näissä ongelmia ruosteen kanssa ??F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOFF TOPIC mutta...
Onko näissä ongelmia ruosteen kanssa ??F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMun autolle ei ole vielä kokeiltu tuota ilmamassan lisäystä, mutta eiköhän sekin lähipäivän saada tehtyä... Matsonilla ei ilmeisesti ollut ongelmia tuon egr rukkauksen kanssa? Pitäis joku päivä koittaa tuota hommaa, mutta auto menee taas ens viikolla vaihteeksi ruostekorjaukseen joten ei nyt ainakaan hetkeen saada vielä koitettua.
No ei, kyllä se aika kivuttomasti meni.. tai ainahan sitä tietotekniikan kanssa jotain pientä, mutta kokonaisuutena kai ihan ok. Tällä kertaa jopa tuo DIS :kin suostu yhteistyöhön mun auton kanssa mitä se ei viimeksi tehnyt.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNo siis osa mieltää tuon ominaisuudeksi, minä selkeäksi viaksi. Kun kuuntelee koneen ääntä niin huomaa myös tuon kierrosten heittelyn. Kyyti ei varsinaisesti ole nykivää, mutta ei tuo voi hyvää tehdä laatikolle. Aluksi tuo selkeästi arpoi kahden vaihteen välillä, ohjelmapäivityksen jälkeen tuo loppui ja jäi vain tuo kierroslukumittarista havaittavissa oleva pieni kierrosten heittely joka on säännöllistä ja jatkuvaa. Eikä tuo normaali voi olla koska lämpimänä tuo loppuu ja kyyti on täysin tasaista. Joku siellä mättää, jos ei egr korjausarvon rukkauksella tule kuntoon niin sitten epäilys herää että olisko laatikon sisällä joku venttiili tms. joka takkuaa...
En ole osannut tuota mieltää viaksi, kun automaattiloota nyt muutenkin ajattelee välillä eri tavalla kuin kuski, ja kaupungissa voi pantata pikkasen liian myöhään sitä isompaa vaihdetta tms. kun tulkitsee ajotilannetta väärin, ei kai nuokaan erehtymättömiä ole.
Pistin tuon merkille vain kun täältä luin ensin asiasta ja sitten kyttäsin että tapahtuuko tämmöstä omalla autolla.
Mutta jos selvää nykimistä tms. täällä näkyy joillain olevan niin silloin huolestuisin itsekin..
Anyways, kauhukuvista huolimatta ajattelin itse pistää lootaan uudet öljyt huuhteluvaihtona ja jonkun lisäaineen lähiviikkoina - soittelin tuossa 5 eri automaattifirmaa läpi ja viimeisenä Powermaticin tosta pk-seudulta, heidän mukaansa ehdottomasti tulisi vaihtaa öljyt tähän e60 530d lootaan, tai riski on aika suuri että 200tkm jälkeen alkaa jotain kosahtaa. Kuulemma koska alkuperäinen öljy menettää ominaisuuksiaan suuresti noin 100-120tkm jälkeen tai 5 vuoden. Puhuivat että samalla laittavat jonkun lisäaineen joka parantaa turbiinilukon toimintaa. Tiedä noista, mutta koitan ajatella että jos jotain hajoaa sen takia että sitä huolletaan, niin sitten saa hajotakin**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Ei kyllä tuo minulla ainakin tasaisesti ajettaessa heittelee kierroksia kokoajan kun kone/laatikko ei ole vielä kunnolla lämmennyt. Tuon siis selkeästi huomaa kyllä pienenä nykimisenä tietysti koska kierrokset seilaa kokoajan. Vois napsaista jokupäivä pienne videoleikkeen niin näkee miten kiekat heittelee.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNo osaatko sanoa poistuiko vika? Vai vaikuttiko se alunperinkään samalta kun mun autossa?
Auto on kuitenkin aina kylmänä heilutellut kierroksia 50-60 vauhdissa noin parin kilometrin matkan, tämä on näkynyt mittareissa mutta ei vauhdissa. Nyt en tiedä katosiko tämäkin/kään ominaisuus, kun olen töymatkalla enkä pääse autolla ajamaa vasta kun loppuviikosta. Tämä 80-90 vauhdeissa nykiminen ilmestyi noin viikko läppien poiston ja imusarjan&egr:n puhdistuksen jälkeen..
Ota nyt sitten näistä selvää| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostEn tiedä puhutaanko samasta asiasta mutta minulla siis tämä ilmenee esim. siten että jos ajaa tasasta vauhtia jotain 70-90 välistä en muista tarkalleen, niin hitusen painaa kaasua tai tulee ylämäki tms. niin loota saattaa "meinata" vaihtaa pienemmälle tai mitä ikinä tekeekään (turbiinilukko tms) ja kiekat "heilahtaa" sen pari viisarinmittaa ylös mutta ei vaihdakkaan ja meno jatkuu samanlaisena.
En ole osannut tuota mieltää viaksi, kun automaattiloota nyt muutenkin ajattelee välillä eri tavalla kuin kuski, ja kaupungissa voi pantata pikkasen liian myöhään sitä isompaa vaihdetta tms. kun tulkitsee ajotilannetta väärin, ei kai nuokaan erehtymättömiä ole.
Pistin tuon merkille vain kun täältä luin ensin asiasta ja sitten kyttäsin että tapahtuuko tämmöstä omalla autolla.
Mutta jos selvää nykimistä tms. täällä näkyy joillain olevan niin silloin huolestuisin itsekin..
Anyways, kauhukuvista huolimatta ajattelin itse pistää lootaan uudet öljyt huuhteluvaihtona ja jonkun lisäaineen lähiviikkoina - soittelin tuossa 5 eri automaattifirmaa läpi ja viimeisenä Powermaticin tosta pk-seudulta, heidän mukaansa ehdottomasti tulisi vaihtaa öljyt tähän e60 530d lootaan, tai riski on aika suuri että 200tkm jälkeen alkaa jotain kosahtaa. Kuulemma koska alkuperäinen öljy menettää ominaisuuksiaan suuresti noin 100-120tkm jälkeen tai 5 vuoden. Puhuivat että samalla laittavat jonkun lisäaineen joka parantaa turbiinilukon toimintaa. Tiedä noista, mutta koitan ajatella että jos jotain hajoaa sen takia että sitä huolletaan, niin sitten saa hajotakin
Voisitko kysellä tarkemmin huuhtelun yhteydessä, mitä tua lisäaine on ja
miten se vaikuttaa toimintaan.
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostMoi
Voisitko kysellä tarkemmin huuhtelun yhteydessä, mitä tua lisäaine on ja
miten se vaikuttaa toimintaan.
Tuonne oli aika pitkä jono joten ihan vielä ei lodju saa tuoretta soppaa.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostEmpäs osaa vielä, nykiminen on ollut niin epäsäännöllistä etten eilisen perusteella uskalla sanoa poistuiko vika, nykimistä ei kuitenkaan ilmennyt. Ainoastaan pientä ( 0,1-0.4mm juuri ja juuri silmällä huomaa ) heiluntaan kierroslukumittarissa, ei tuntunut vauhdissa eikä näkynyt kulutusmittarissa. Hankala sanoa onko tehnyt aikasemmin tuota, harvemmin kun tulee tuijotettua noin tarkasti koetaulua.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostKannattaa huomioida että molemmissa E60 530D mitä mulla on ollut, se kierroslukumittari jostain syystä elää kaikissa ajotilanteissa semmosta puolta tai yhtä viisarin mittaa edestakasin, vaikka auto kävis digipuolelta tarkastettuna ihan tarkkaan samaa tyhjäkäyntiä esim.Last edited by joko; 21-09-2009, 17:47.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMutta jotain vikaa on pakko olla siltikin jossain kun kaikki nuo oireet katoaa kun vain ajaa auton/laatikon lämpimäksi. Jos nuo kaikki "ominaisuudet" olis ollut uudessa autossa, niin mitenkähän monta niitä olis myyty? Eipä ainakaan uudessa 530d:ssä ollut mitään näistä ominaisuuksista, toki siinä on monilta osin varmaan tekniikkaa paranneltu mutta se ei poista sitä tosiasiaa että tämän hintaluokan auto pitäisi minusta saada toimimaan edes siedettävällä tasolla... Tuo egr rukkaus alkaa olla viimeisimpiä toivoja, jos sekään ei auta niin sitten on niksit vähissä. Laatikkokin on edellisen omistajan mukaan takuuajan loppupuolella uusittu, tiedä siitä sitten pitääkö paikkansa...
Ei tietenkään kuulu asiaan että loota nykii tai rytkyttää kuten olet kuvaillut, enkä itse ole E60 korisissa tommoseen vielä (onneksi, koputtaa puuta) törmännyt.
Omastakin mielestä tuossa lootassa on myös miinuksensa, kuten (siis ihan uutena jo) ihan liian suuri luisto kaupunkiajossa ja semmosessa osakaasun kiihdyttelyssä, tyyliin kuin ajais autolla luistattaen kytkintä niin hemmetisti. No tottakai automaatti on tällanen aina, mutta monissa muissa tomaateissa tuota luistoa on vähemmän, ja onhan tässäkin kun sporttimoden lykkää päälle mutta...
Mutta kyllä nuo nykimishommat kuulostaa ihan vialta, turbiinissa tai loodassa.. Liekö lootaa oikeasti takuuseen vaihdettu, vai kenties vain rukattu jotain ja ne alkuperäiset viat yhä tallella miksi se on "takuukorjattu"...? Arvailua..**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Ei pysty sanomaan oikein missä on vikaa, tuohon juuri samaan vikaan on egr korjausarvojen rukkaus nyt viimeaikoina vissiin aika monelle auttanut... Jos ei tuolla korjaannu niin auto saa lähteä kiertoon, en ala arpomalla vaihtamaan monella tonnilla osia kun mitään takuuta ei mistää saa auton kuntoon tulemiseksi. Eikä ainakaan tarvi ikinä enää automaattilaatikolla olevaa autoa ostaa, senverran kova kammo taitaa tästä keksinnöstä jäädä.
Mulla se tosiaan aluksi nykii niin että huomaa, sitten tasaantuu tuohon pieneen heliluntaan(jonkun millin pari) ja sitten loppuu kokonaan. Eli sinuna kyllä hieman huolestuisin koska ensi oireet on jo näkyvissä. Sitten kun tuo keksintö tosiaan lämpeää niin kierroslukumittari pysyy juuri siellä missä pitääkin eikä vaella oman mielensä mukaan.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Ei nyt nykimiseen liittyvää mutta kun tuossa pohdin niin missäs kunnossa porukalla on kampiakselin toinen pää eli värinänvaimennin? Niitähän näistä on mennyt...itelläki vähä pehmeähkö ehkäpä.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Comment