Mistähän ylipäätään johtuu, että dieseleissä ei termarit kestä? Kun bensakoneissa ei käsittääkseni termariongelmia näin paljoa ole? Kyllähän niistäkin niitä hajoaa, mutta ei niitä nyt sentään jokavuosi tartte uusia. Myös mersuforumilta olen lukenut cdi-moottoreiden termostaattiongelmista. Mitä dieselissä on erilaista, ettei termarit kestä? Onko BMW:een ja Mersun laadunvalvonta pettänyt pahasti?
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by maukka86 View PostMistähän ylipäätään johtuu, että dieseleissä ei termarit kestä? Kun bensakoneissa ei käsittääkseni termariongelmia näin paljoa ole? Kyllähän niistäkin niitä hajoaa, mutta ei niitä nyt sentään jokavuosi tartte uusia. Myös mersuforumilta olen lukenut cdi-moottoreiden termostaattiongelmista. Mitä dieselissä on erilaista, ettei termarit kestä? Onko BMW:een ja Mersun laadunvalvonta pettänyt pahasti?
Bensa tuottaa huomattavasti enemmän hukkalämpöä joten pienemmät termariongelmat eivät näy millään tavalla. Ja yleensä bensoissa on kuumemmat termarit joten sekin voi vaikuttaa niiden "kestoon".
Kyllä laadunvalvonta on pettänyt, omiin 2-4 vuotiaisiin dsl E61:iin on kaikkiin pitänyt tehdä termarijumppaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Itselle vaihdettiin molemmat termarit noin 2 vuotta / 40tkm sitten, kun viileetä oli. Sen jälkeen kyllä tosi hanakasti nousi lämmöt 88-92 asteeseen (15km kehällä @ 20 astetta pakkasta.)
Nyt taas sama vika... jää 74-75 asteeseen....eli ei kestä ei. Pitänee kysyä meneekö varaosatakuun piikkiin. Nollakeleillä lämpee kyllä 85 asteiseksi. Lämmönvaihdinta ei vaihdettu koskaan.
DPF polton aikana lämmöt on ja pysyy 91-92 astetta.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
Kyllä jotenkin tuntuu, että nämä termariongelmat on ollu bemareissa aika pitkään.
Aika monesti foorumilla noissa vanhemmissakin mallisarjoissa noita termariongelmia ja onpa omalle kohdallekin joskus sattunut.
Sitä en kyllä käsitä, että mikä noita termostaatteja autossa voi rikkoa. Yhelle tutulle vaihdettiin diesel opeliin varmaan 5 termostaattia parin vuoden sisällä kun aina jumittu osittain auki. Sitten se ostikin uuden Toyotan.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostSitten se ostikin uuden Toyotan.Loppuu kaikkien vikojen siunaileminen siihen paikkaan ja ratkaisu on pysyvä.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostEi tarvi. Eli ihan normi nyky diesel bmw käytöstä.
Etumaskin tai siis munuaisten takana on tehdasvalmisteisena kolmea vaihtoehtoa ajoviiman blokkaukseen. Eli sähkönen ritiläkkö (joka sulkee täysin maskin), mekaaninen ja täysin ilman ritilää. Ilmeisesti eri leveysasteille eri varustelu tämän osalta. Itelläni on täysin tyhjä toi etumaskin tausta, joka ei kyllä ole suomipakkasille se paras vaihtoehdoista. Nopeemmin ja paremmin olis lämmöissään, kun syyläriä vähän peittäis jollain levyllä, jolloin ajoviimakaan ei ihan niin suoraan tulis koneelle. Saman asianhan ne bmw omat läpät tuolla ajaa.
Kattelin muuten uutta F10 520d suomiversioo ja siinä toi konetila oli kyllä täysin eristetty ajoviimoilta.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postmulla on se läppäviritelmä tuossa lattialla, kun ei oo vieläkään selvinnyt mitenkä se kytketään, jos johtoja ei ole valmiina. bmw suomelle pistin jo kysymystä ja kopion avainvaunulta soittivat ja lupasvat palata seuraavalla viikolla asiaan... loppu pelissä vastausta sieltä ei ole kuulunut vaikka "seuraava viikko" meni ja 2 viikkoo sitten....Last edited by Clavurion; 01-12-2010, 17:54.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostNo lämpiääkö nyt nopeasti -20 pakkasella sinne 90C?
Jos DPF poltto sattuu päälle niin lämpiää selvästi nopeammin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Minusta jotenkin on alkanut tuntua siltä että BEHR on maksanut BMW:lle siitä että jättävät lämpömittarin pois jotta "paskalaatu" ei tule kaikille esille ja voivat täten jatkaa paskojensa valmistamista..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuollaista löytyy WDS:stä
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components- Radiator shutter
- Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.- Coolant temperature > 90°C
- Gearbox fluid temperature > 110°C
- Engine oil temperature > 130°C
- Power to map thermostat > 90% (only DME)
- Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
- Power to map thermostat > 90% (only DME)
Onko tällainen vm. 2008 E61 525DA:ssa?F11 530 xD LCI
Comment
Comment