memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puerco
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1135
    • Espoo

    ^No niinpä tietysti. 20km matkalla nousi tuonne 60c - max 65c.. puhaltaa kyllä ihan lämmintä mutta tosiaan varmasti vaikuttaa kulutukseen. Laittakaas nyt vielä tarkka tyyppi mikä se oli mitä seuraavaksi vaihdetaan. Pakkasta tais olla -6c ja matka-ajoa



    Grrrrrrr...

    No nyt on sitten lämmönvaihdinkin tilattu.. jos vaikka ens viikolla sekin vaihtoon. Ai että kun on edukasta omistaa tällänen mukava perhelötkö.
    Last edited by puerco; 03-12-2010, 08:01.
    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      Originally posted by Matson^ View Post
      Pitää myös huomata että 535d kiertää pidemmälle ja "lämpömittarin asteikko" laskee "alemmas" kuin muissa, eli onko siellä nyt kolme vai neljä viivaa enää kun ollaan tuolla 90ºc huiteissa. MUTTA pysyy myös siellä vaikka lämpö laskisikin välillä alle 80ºc, vaikka pysähdyksissä tms.
      Eli ei siihenkään ole niin luottamista, ja ettei joku vaihtele 530d:hen puolta moottoria kun "rajoitin asteikko" on vieläkin alle 4900..

      Laatikon lämmönvaihdin, mutta katso nyt tosiaan ne lämmöt ensin. Sen verran arvokas osa vielä ettei kannata enää mennä "varmuudeksi" vaihtelemaan.
      Hyvä täsmennyt Matson^. Eli kun niitä lämpöjä seuraillaan, niin katsokaa salavalikosta oikeat, ei mittaristosta, niin ovat vertailukelpoisia tuloksia
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Alkaa vaan hiljalleen ottamaan päähän nämä termariongelmat, mulla on kaikki4n 4 kpl E61 dieseleitä pitänyt termarijumppaa tehdä.

        Pitäisi tehdä kimppa-adressi tehtaalle että pistävät asian kuntoon,
        tai sitten viedä asiaa eteenpäin jollain viranomaistaholla,
        autohan ei enää voi täyttää päätövaatimuksia jos se käy 50 asteisena.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Shappire
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 124
          • Sisä-Suomi

          Originally posted by puerco View Post
          ^No niinpä tietysti. 20km matkalla nousi tuonne 60c - max 65c.. puhaltaa kyllä ihan lämmintä mutta tosiaan varmasti vaikuttaa kulutukseen. Laittakaas nyt vielä tarkka tyyppi mikä se oli mitä seuraavaksi vaihdetaan. Pakkasta tais olla -6c ja matka-ajoa



          Grrrrrrr...

          No nyt on sitten lämmönvaihdinkin tilattu.. jos vaikka ens viikolla sekin vaihtoon. Ai että kun on edukasta omistaa tällänen mukava perhelötkö.
          Tuon automaattilootan termarin vaikutuksen lämpöihin voi testata nopeasti kun laittaa letku-/lukkopihdeillä automaattilaatikon lämmönvaihtimelle menevän letkun littuun (halituli ......n). Kun avaa konepellin ja katsoo konehuoneeseen letku löytyy vasemmalta puolelta ja tulee syyläristä ulos alavesiletkun yläpuolelta. Viallinen paljastuu muutaman kilometrin matkalla. Ei turhaan kannata ajella kymmentäkään kilometriä.
          En saanut nyt kuvaa tähän mutta RealOEM:stä löytyy jäähdytin letkuista kuva siellä letku on no. 9.
          F11 530 xD LCI

          Comment

          • puerco
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1135
            • Espoo

            ^ei kai mun tapauksessa voi olla mikään muu enää rikki kun tuo lämmönvaihdin.
            MB E350e http://www.elpuercosi.fi
            https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
            https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
            IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              Onko olemassa mitään yleistermostaatteja esim letkutermostaatteja? tjms jonka asentaisi laatikonlämmönvaihtimen jatkeeksi?

              Jos tarkoitus on pitää vesi piirissä tietynlämpöisenä sekä jäähdyttää lämmönvaihdinta niin ei luulisi olevan haittaa siitä että termostaatti aukeaa lämmönvaihtimen jälkeen?

              Menikö ihan metsään?

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by eekuusyks View Post
                Onko olemassa mitään yleistermostaatteja esim letkutermostaatteja? tjms jonka asentaisi laatikonlämmönvaihtimen jatkeeksi?

                Jos tarkoitus on pitää vesi piirissä tietynlämpöisenä sekä jäähdyttää lämmönvaihdinta niin ei luulisi olevan haittaa siitä että termostaatti aukeaa lämmönvaihtimen jälkeen?

                Menikö ihan metsään?
                Siinä mokkulassa on 2 termostaattia, jotka todennäköisesti aukeavat eri lämpötiloissa ja ne aistivat osat on öljylinjassa, ei jäähdytysnesteiden puolella.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5477
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Laatikon lämmönvaihdin, mutta katso nyt tosiaan ne lämmöt ensin. Sen verran arvokas osa vielä ettei kannata enää mennä "varmuudeksi" vaihtelemaan.
                  Pljonko tuo on marmorilla, genunella 178 €
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5477
                    • S:t Karins

                    Originally posted by puerco View Post


                    Mulla tuohon jää 4 kpl noita viivoja näkyviin, välillä 5...
                    Molemmat termarit vaihdettiin juuri
                    .
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by kt0510 View Post
                      Mulla tuohon jää 4 kpl noita viivoja näkyviin, välillä 5...
                      Molemmat termarit vaihdettiin juuri
                      .
                      Täällä varmaan sama tilanne 3 tai 4 viivaa ja lämmöt jossain 4700-4800 nurkilla...mennään näillä toistaiseksi egr termari vaihdettiin viikko sitten.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Pljonko tuo on marmorilla, genunella 178 €
                        OVH taisi olla jotain ~234€ + kaksi o-rengasta laatikolta tuleviin putkiin.
                        Itse maksoin 214€ tiivisteiden kera.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Hirviger
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 24
                          • Finland

                          Teippasin ilmastointiteipillä molemmat munuaiset sekä puolet etupuskurin ilmanottosäleiköstä umpeen. Moottorin lämmöt nousee nopeammin ja säilyy ajossa 89 asteessa. Koeajossa ulkona lämpötila -10C.

                          Vaihdatin kaksi kuukautta sitten molemmat termarit EGR- ja päätermarin. Nyt talvipakkasten tultua auto on lämmennyt hitaasti ja ajonaikan lämmöt ovat olleet 80 paremmalla puolella. Myös risteyksiin tullessa lämmöt ovat laskeneet jopa viisikin astetta. Pieni epäilys on etteivät termarit tai lämmönvaihdin ole ihan sataprosenttisessa kunnossa.

                          Jatkossa aion seurata lämpöjä herkeämättä ajon aikana, koska keula on lähes umpeen teipattu.

                          On tää kyl uskomaton auto tyyppivikoineen ja etenkin tää termaritouhu on niin syvältä ku olla ja voi. Kolmas viissatku menos ja kaikis termarijumppaa.

                          Autona nyt siis 535d E61 M-Sport LCI.
                          E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by kt0510 View Post
                            Mulla tuohon jää 4 kpl noita viivoja näkyviin, välillä 5...
                            Molemmat termarit vaihdettiin juuri
                            .
                            Ja se sun EGR-termarikaan ei ollut kovin vanha, tuli se joskus siihen vaihdettua...

                            LCI:ssä ei enää muutu nuo viivat, vaan aina on 4 viivaa näkyvissä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • JSt
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 47
                              • Seinäjoki

                              Kerrotaanpa omatkin kokemukset.

                              Lämmöt pyöri kesällä tuolla 83-84 asteen nurkilla. Syksyllä ilmojen viilennyttyä alkoi lämmöt liikuskelemaan alle 80 asteen, ollen loppujen lopuksi n. 76-77 astetta. Kerran pitkällä taipaleella yllätin auton itseteosta avattuani salavalikon, ja lämmöt oli tasaisessa 110km/h nopeudessa 63 astetta .
                              Tuon yhden kerran jälkeen en ole kyllä autoa noin alhaisista lämmöistä yllättänyt, vaan yleensä ollaan pysytty yli 75 asteen. Eikös tuo ole kuitenkin sen dpf polton käynnistyvyyden raja?

                              Aloitin sitten perinteisesti siitä halvimmasta ja helpoimmasta eli EGR-termarista. Tämän vaikutus oli ainoastaan muutama aste, eli päästiin keskiarvoisesti 79 asteeseen. Jatkotoimenpiteenä vaihdeltiin päätermari (olipa muuten ärsyttävässä paikassa), jonka jälkeen toiveiden mukaisesti lämmöt nousivat välille 88-89 astetta. Tuohonkin kyllä sai vielä ajella reilut kymmenen kilometriä täysin kylmällä koneella.

                              Tuli samalla vauhdilla purettua nuo pahamaineiset imusarjan läpätkin, joka tuntui tuon termarin vaihdon jälkeen jopa melko helpolta projektilta .
                              ...Mersu

                              Comment

                              • Bergeri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 70
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by veku View Post
                                Täällä varmaan sama tilanne 3 tai 4 viivaa ja lämmöt jossain 4700-4800 nurkilla...mennään näillä toistaiseksi egr termari vaihdettiin viikko sitten.
                                Ainakaan omassa tapauksessani noihin viivoihin ei voi luottaa yhtään. Kun lämmöt on noussut ~72-75C:een, viivoitus näyttää sen 4600. Tästä kun lämpö edelleen kipuaa maksimiinsa (minun casessa ~91-92C), viivoitus näyttää täysin samalta. En ole koskaan saanut kelattua sitä yli tuon 4600:n.
                                e61 530da m-sport 2006
                                ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75

                                Comment

                                Working...
                                X