Originally posted by e46touring
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
My bad. PIN 31 on oikea. Puusilmä.Originally posted by e46touring View PostOnkohan minun WDS aikansa elänyt tämän Y 13864 kohdalta
kun siinä lukee X2412 kohdalla pinni 31
VAI Olenko tutkimassa väärää systeemiä ??
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Vain bensakoneisissa (DME). Kun konetta käsketään, lämpövastus huijaa termostaattia laskemaan koneen lämpöjä.Originally posted by Shappire View PostMikä on
- Power to map thermostat > 90% (only DME)
Onko tällainen vm. 2008 E61 525DA:ssa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Taitaa olla varsinainen sylttytehdas tuo valmistaja.Originally posted by Rahu View PostMinusta jotenkin on alkanut tuntua siltä että BEHR on maksanut BMW:lle siitä että jättävät lämpömittarin pois jotta "paskalaatu" ei tule kaikille esille ja voivat täten jatkaa paskojensa valmistamista..
Eikös saman valmistajan syylärit ole laskenut vedet ja automaattilaatikon öljyt sekaisin korroosion takia E-Mersuissa vm.03 alkaen.
Tosin Meseen taisi tulla muutaman vuoden jälkeen toisen valmistajan syyläri.S212, E350CDI, -11
Comment
-
behr, valeo, bosch, samaa paskaa eri paketissa. Jos osassa lukee vaikka denso, se voi toimia. E91:sen lämmityslaite on denson tekemä....Originally posted by K70 View PostTaitaa olla varsinainen sylttytehdas tuo valmistaja.
Eikös saman valmistajan syylärit ole laskenut vedet ja automaattilaatikon öljyt sekaisin korroosion takia E-Mersuissa vm.03 alkaen.
Tosin Meseen taisi tulla muutaman vuoden jälkeen toisen valmistajan syyläri.
Comment
-
Pitäis olla oikein, kun vielä uudestaan katoin. Sinänsä tuolla jännitesyötöllä nyt ei ole niin nuukaa, mistä sen ottaa.Originally posted by k0rppi View Postonkos tuo 8 pinni oikein? wds kuva bmw-planetissa näyttää, että pinni 9 olis kuitenkin se mistä virta lähtee kulkemaan ja tuo pinni 8 on sitte flektille?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
535DA sai uuden EGR-termarin tänään. Hämmästys oli suuri kun salavalikosta katsoi jäähdytysnesteen lämpötiloja 20km ajon jälkeen, 53astettaOriginally posted by Jolli View PostItsellänihän kyseessä nyt siis 2 eri autoa, 330D ja 535Da.
330D lämpenee sinne 83asteen nurkille ja sisään tulee kyllä lämmintäkin ilmaa, hivenen hitaasti vain, mutta sekin tokenee EGR termarin vaihdolla varmaan.
535DA ei kuumaa anna sisälle, joten se on kriittisempi. Laatikon lämmönvaihdin vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta, mutta ei vieläkään anna mielestäni riittävän nopeasti riittävän kuumaa, joten pistetään kuntoon

Noh, EGR-termari heitetty kuikkaan ja uusi tilalle, ilmaus ja 20km lenkki, nyt lämmöt jo 75 (max 77) astetta, eli oikeaan suuntaan mennään, seuraavaksi päätermarin vaihto, jos ne lämmöt sitten kipuaisi tonne +90asteesen
Muutama kuva tuli otettua EGR-termarin vaihdosta ja ajattelin siitä DIY-ohjeen tehdä, mikäli jollakin on kiinnostusta ja tarvetta?Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Tänään vaihtui kumpikin termari ja nyt "valkoraitaviiva" nousee mittaristossa sinne 4600RPM paikkeille. Tulee lämmintä ilmaa ja kulutuskin laski vaivaisen 1,5L tuossa 50km matkalla.. tätä pitää alkaa seuraamaan.
Polttokin meni heti päälle huollosta pois ajaessa.
(eikä nuutumista tuntunut enää 3000RPM kohdilla)
Comment
-
Itselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisääOriginally posted by puerco View PostTänään vaihtui kumpikin termari ja nyt "valkoraitaviiva" nousee mittaristossa sinne 4600RPM paikkeille. Tulee lämmintä ilmaa ja kulutuskin laski vaivaisen 1,5L tuossa 50km matkalla.. tätä pitää alkaa seuraamaan.
Polttokin meni heti päälle huollosta pois ajaessa.
(eikä nuutumista tuntunut enää 3000RPM kohdilla)
Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Eikös lämmöt ole joitain 65 C, kun se rajoitin jo nousee siihen 4600 RPM seutuville.Originally posted by Jolli View PostItselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisää
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Enemmin tuli tarkkailtua niitä lämpöjä valikon kautta tosiaan, 75astetta oli ja olet oikeassa, kyllä ne yli 4600 RPM oli varmaan 4700-4800 olisi oikeat lukematOriginally posted by Clavurion View PostEikös lämmöt ole joitain 65 C, kun se rajoitin jo nousee siihen 4600 RPM seutuville.
Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Mitäs termareita nyt vielä EGR ja päätermarin lisäksi pitäs vaihtaa ? Kyllä ainakin KUUMAA pukkaa sisälle. Pitää kurkkia salavalikkoa vaikka huomenissa.Originally posted by Jolli View PostItselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisää
Comment
-
Pitää myös huomata että 535d kiertää pidemmälle ja "lämpömittarin asteikko" laskee "alemmas" kuin muissa, eli onko siellä nyt kolme vai neljä viivaa enää kun ollaan tuolla 90ºc huiteissa. MUTTA pysyy myös siellä vaikka lämpö laskisikin välillä alle 80ºc, vaikka pysähdyksissä tms.Originally posted by Jolli View PostEnemmin tuli tarkkailtua niitä lämpöjä valikon kautta tosiaan, 75astetta oli ja olet oikeassa, kyllä ne yli 4600 RPM oli varmaan 4700-4800 olisi oikeat lukemat
Eli ei siihenkään ole niin luottamista, ja ettei joku vaihtele 530d:hen puolta moottoria kun "rajoitin asteikko" on vieläkin alle 4900..
Laatikon lämmönvaihdin, mutta katso nyt tosiaan ne lämmöt ensin. Sen verran arvokas osa vielä ettei kannata enää mennä "varmuudeksi" vaihtelemaan.Originally posted by puerco View PostMitäs termareita nyt vielä EGR ja päätermarin lisäksi pitäs vaihtaa ? Kyllä ainakin KUUMAA pukkaa sisälle. Pitää kurkkia salavalikkoa vaikka huomenissa.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
Comment