memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aceishigh
    replied
    Sain viimein aikaiseksi tutkailla moottorilämpöjä ajossa. Lämmöt nousi 76 asteeseen n. 40 min ajossa, keskinopeus 70 km/h. Kuinka nopeasti koneen lämmöt pitäisi nousta >85, jos termarit ovat kunnossa?

    Auto 530dA LCI.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    ...Ei kait siinä muuta sitten muutakuin EGR termari nyt ekana vaihtoon.
    Joo, siitä on helppoa ja edullista lähteä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Joo kyllä yli 90 asteen pitäisi päästä. Itselläni on normaaliajossa 92-95 astetta ja kun poltto on päällä nousee jopa 98 asteeseen.
    ...Ei kait siinä muuta sitten muutakuin EGR termari nyt ekana vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Joo kyllä yli 90 asteen pitäisi päästä. Itselläni on normaaliajossa 92-95 astetta ja kun poltto on päällä nousee jopa 98 asteeseen.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Viileänä käy, viimeistään syksyllä olet pulassa, kun lämmöt ei enää nouse ilman viilentyessä yli 75 asteen, jotta DPF poltto lähtisi toimimaan.
    Mikähän se oikeä lämpötila olisi sitten jos kaikki termarit on kunnossa? Onko jotain 90 asteen pinnassa?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
    Viileänä käy, viimeistään syksyllä olet pulassa, kun lämmöt ei enää nouse ilman viilentyessä yli 75 asteen, jotta DPF poltto lähtisi toimimaan.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    X5 e70 lämmöt?

    Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Mikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.
    Järjestys:
    EGR
    Päätermari
    Laatikon lämmönvaihdin (jos automaatti).

    EGR termari vuotaa järkiään (voi testata puhaltamalla kylmään termariin,
    ei saisi mennä solkenaan läpi vaan pihisemällä).
    EGR termarin voi tietysti testata linttaamalla esim. lukkopihdeilä
    EGR-termarille menevän / lähtevän letkun ja käymällä koeajolla.
    Tosin tulppaus kertoo vain sen että onko jossain muualla vikaa,
    voi se EGR termari silti vuotaa vaikka jompikumpi muista vuotaisi.

    Sen jälkeen Päätermari vaihtoon. Sen voi testata "tulppaamalla"
    EGR termari ja laatikon lämmönvaihtimelle menevä/lähtevä letku.
    Tällöin vain olisi hyvä olla inpa tai joku muu millä näkee ajossa laatikon lämmöt ettei aiheuta vahinkoa...

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Mikä termari kannataisi ensinnä vaihtaa, kun lämmöt pysyy maantieajossa koko ajan 75 asteessa, paikallaan nousee yli 80:n? Kulutus suurenpuoleista, 8,7 L/100km. Auto 530xd lci.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ............
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:29.

    Leave a comment:


  • bmw528
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Kyllä nämä nyt vielä alle kolmenkympin pakkasilla lämpenee
    Kyllä näin on..

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Kyllä nämä nyt vielä alle kolmenkympin pakkasilla lämpenee

    Leave a comment:


  • bmw528
    replied
    Originally posted by Malax View Post

    +1
    jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...
    Kyllä just tuossa Helsiginkeikan heittäneenä täältä keskisuomesta niin 89-93 välillä heilu koko matkan..97 polton aikana..mutta pakkastahan ei ollut nimeksikään.

    Leave a comment:


  • Malax
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Vastaan humalastani huolimatta.

    (minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3

    Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua

    +1
    jos termarit on kunnossa (kaikki 3kpl automaatissa) lämmöt on juurikin mlatvalan mainitsemassa n.90c paikkeilla! se että lämpenemisnopeus riippuu aika monesta asiasta, webasto, lohkolämppäri, haluttu sisälämpötila jne...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Eikös nyt kuitenkin vesipumppu aiheuta sen verran suuren työnnön tuonne järjestelmään, että se työntää termostaattia auki? Jostain vaan muistan lukeneeni tämmöistä.
    Originally posted by BreeZi View Post
    Vaikka pieni mies olenkin niin minua et tuonne väliin saa menemään mittari kädessä.
    Vastaan humalastani huolimatta.

    (minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3

    Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua

    Leave a comment:

Working...
X