E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ptikkala View PostItellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin
Tuppaahan ne muutaman päivän pysymään termarirempan jälkeen noissa lukemissa ja ehkä kesäaikaan, mutta kovemmilla pakkasilla tuppaa jäämään lähemmäksi 80 astetta kuin 90...
Leave a comment:
-
-
Itellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin
Leave a comment:
-
-
Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?
Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
Pohjatietona, että kevättalvella vaihdoin egr-termarin ja lämmöt nousi reilu 60 asteesta
tuohon 82-83 asteeseen.
Tässäkin ketjussa mielipiteitä, että olisi pienen käytön jälkeen lämmöt laskeneet johonkin tuolle tasolle...
Ajattelin vain, että koska autossani webasto joka käsittääkseni lämmittää jonnekin 80 tienoille niin onko weba noilla lämmöillä sitten "turhaan" käynnissä sillöintällöin.
Luulen että päätermari vuotaa juurikin tuonverran...
vähän kun ilmat viileni lämmöt meni tuohon 82-asteeseen ja niin ne olivat kevään pakkaskeleilläkin mutta tuosta se ei alemmas ole mennyt.
Leave a comment:
-
-
Juu, kyllä olisi tarkoitus ottaa dpf:stä sisuskalut irti ja samalla ohjelmoida vähän lisää tehoja. Oli vaan nyt hyvä tähän rahatilanteeseen, että sain tuon edes jotenkuten pelaamaan, eikä tarvinnut jatkaa ajelua "varaohjelmalla".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostJEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.
Leave a comment:
-
-
Rokrok. Kaiffarilla tuo vaati useempia läppärillä komentamisia että alko normaalisti pelaamaan. Aika näyttää tarviiko sulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postmonta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee... tai ei
Leave a comment:
-
-
Se on siinä egr termarin alapuolella, vasemmassa reunassa konetta. Eilen kaveri vaihto sen, joka on ammatiltaan autokorjaaja. Aikaa meni rauhallisesti tehden ja minun kanssa höpisten 1 h 45 min. Lisää ohjeita löytyy tästäkin ketjusta.
Leave a comment:
-
-
Joo nyt ku rupeaa olemaan ilmat tuola +5 paikkeilla niin loppu lämpeäminen. Yli +15 vielä nousi tuonne 80-85. Nyt ei nouse yli 75 kirveelläkään. Pitää joku päivä koittaa vaihtaa nyt egr termari aluksi. Jos ei sillä rupea korjaantuun niin missäpäin tuo päätermari sijaitsee ja minkälainen homma vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostMitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?
Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
Leave a comment:
-
-
Mitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
Leave a comment:
-
-
monta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee... tai ei
Leave a comment:
-
-
Hienosti nousi lämmöt yli 90 asteeseen, kun saatiin uusi päätermari vaihettua. Ei vaan tainnut hiukkassuodatin ruveta toimimaan vaikka yritettiin pakkopolttoakin testerillä. Ajelin joku 20 kilsaa ja taas tuli i-driveen ilmoitus hiukkassuodattimesta :( Täytyy varmaan ottaa järeemmät keinot käyttöön.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostMikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.
Tommosia vaihtoehtoja näyttää
Leave a comment:
-
Leave a comment: