memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ptikkala
    replied
    Tulee nuo katottua kerran viikossa kun tuolla eteläsuomessa käyn mutkan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Itellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin
    Oletko kuinka tiuhaan tarkastellut noita arvoja.

    Tuppaahan ne muutaman päivän pysymään termarirempan jälkeen noissa lukemissa ja ehkä kesäaikaan, mutta kovemmilla pakkasilla tuppaa jäämään lähemmäksi 80 astetta kuin 90...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Itellä pysyy viime vuotisen jumpan jälkeen kokoajan 89 tai yli. Saa nähä ny mihin nousee kun softauksen yhteydessä egrää säädettiin

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?

    Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
    Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
    Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
    Kenelläkään mielipidettä tähän?
    Pohjatietona, että kevättalvella vaihdoin egr-termarin ja lämmöt nousi reilu 60 asteesta
    tuohon 82-83 asteeseen.
    Tässäkin ketjussa mielipiteitä, että olisi pienen käytön jälkeen lämmöt laskeneet johonkin tuolle tasolle...
    Ajattelin vain, että koska autossani webasto joka käsittääkseni lämmittää jonnekin 80 tienoille niin onko weba noilla lämmöillä sitten "turhaan" käynnissä sillöintällöin.

    Luulen että päätermari vuotaa juurikin tuonverran...
    vähän kun ilmat viileni lämmöt meni tuohon 82-asteeseen ja niin ne olivat kevään pakkaskeleilläkin mutta tuosta se ei alemmas ole mennyt.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Juu, kyllä olisi tarkoitus ottaa dpf:stä sisuskalut irti ja samalla ohjelmoida vähän lisää tehoja. Oli vaan nyt hyvä tähän rahatilanteeseen, että sain tuon edes jotenkuten pelaamaan, eikä tarvinnut jatkaa ajelua "varaohjelmalla".

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    JEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.
    Hyvä, että lähti pelittämään, mutta tuo nyt on tekohengitystä dpf:lle eli uutta siitä ei saa millään ja ongelmia tulee uudestaan, se on varma asia. Kannattaisiko repiä koko köntti pois niin ei ole enää koskaan sen osan puolesta ongelmia! Itsellä kun oli 535d niin aikani jaksoin jumpata dpf:n kanssa kunnes sai lähteä ja jälkikäteen otti päähän kun en heti tuota liikettä tehnyt.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Rokrok. Kaiffarilla tuo vaati useempia läppärillä komentamisia että alko normaalisti pelaamaan. Aika näyttää tarviiko sulla.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    monta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee ... tai ei
    JEEEEE! Saatiin poltto toimimaan. Testerillä regenerointi pyyntö päälle, tämän jälkeen vikakoodin nollausta (antoi vikakoodin: hiukkassuodatin ylikuormittunut) ja tasaista maantieajoa. Lopulta tuo vikakoodi ei enää uusiutunut ja poltto alkoi. Saa nähdä toimiiko jatkossa itsestään poltto.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Se on siinä egr termarin alapuolella, vasemmassa reunassa konetta. Eilen kaveri vaihto sen, joka on ammatiltaan autokorjaaja. Aikaa meni rauhallisesti tehden ja minun kanssa höpisten 1 h 45 min. Lisää ohjeita löytyy tästäkin ketjusta.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Joo nyt ku rupeaa olemaan ilmat tuola +5 paikkeilla niin loppu lämpeäminen. Yli +15 vielä nousi tuonne 80-85. Nyt ei nouse yli 75 kirveelläkään. Pitää joku päivä koittaa vaihtaa nyt egr termari aluksi. Jos ei sillä rupea korjaantuun niin missäpäin tuo päätermari sijaitsee ja minkälainen homma vaihtaa?

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
    Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
    Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?
    Tuosta specsit



    Muuten pysyykö lämmöt lähellä 90:iä jos kaikki kunnossa?

    Oman kulkineen nesteenlämpötila tällä +10-asteen kelillä taas 82-83 maantieajossa.
    Miettinyt keväästä asti vaihtaisiko päätermarin tuon takia vai saako sitä edes tuon paremmin pysymään lähempänä 90:iä?
    Onko tuolla n 8-asteella väliä vai teenkö turhaa työtä?
    Last edited by Nettipepe; 14-09-2012, 16:11. Reason: Lisäkysymys

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Mitkä on ehdot joiden täytyy täyttyä että lähtee regeneroimaan muuten?
    Lämmöt toki, entä tarviiko olla ajanut matka-ajoa x kilometria? Entä vaihde tai kierrokset?
    Ilmeisesti kuitenkin ajossa regeneroi eikä paikallaan, vai?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    monta generointi pyyntöä vaan ja ajelua. kyllä se jossain kohtaa sit aukee ... tai ei

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Hienosti nousi lämmöt yli 90 asteeseen, kun saatiin uusi päätermari vaihettua. Ei vaan tainnut hiukkassuodatin ruveta toimimaan vaikka yritettiin pakkopolttoakin testerillä. Ajelin joku 20 kilsaa ja taas tuli i-driveen ilmoitus hiukkassuodattimesta :( Täytyy varmaan ottaa järeemmät keinot käyttöön.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.

    Tommosia vaihtoehtoja näyttää

    Leave a comment:

Working...
X