Originally posted by Gräns
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm
Leave a comment:
-
-
Ehkä sellainen on isoin ohje että varaa tosiaan se metrin ja puolikas jatkovarsi.
Sit oo tarkka niiden orenkaiden kanssa kun survot eli asetat nätisti ne laatikon öljyputket siihen termariin, ettei mene orengas sinne pesään vinossa niin ei käy kuin rahikaisella
Helppo se muuten on mut nosturia pyytää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kosta87 View PostOnkos tuosta projektista olemassa jotain ohjeita?
Leave a comment:
-
-
Reilu 200 lappusen se maksaa Suomessa. Pystyy vaihtaan itse, keinoja on varmasti monia, itse pärjäsin perus työkaluilla + puolen metrin jatkovarsivirityksellä ja parilla asennuskaljalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kosta87 View PostPäätermari vaihdettu ja huomenna uudet nesteet sisään ja kokeilua.. Saa nähä auttoiko, mutta 3 tuntia siinä vierähti välillä ihmetellessä
Suht helppohomma on sen vaihto. Omassa oli muuten haljennut se kiinnike sieltä egr jäähdyttimen päästä joka menee imusarjaan.. Ei varmaan kuiteskaan vuoda?
Otin irti kokonaan sen egr jäähdyttimen ja itse egr venttiilin kokonaisuudessaan. Samalla putsasin egr venttiilin sonnasta.
Leave a comment:
-
-
Päätermari vaihdettu ja huomenna uudet nesteet sisään ja kokeilua.. Saa nähä auttoiko, mutta 3 tuntia siinä vierähti välillä ihmetellessä
Suht helppohomma on sen vaihto. Omassa oli muuten haljennut se kiinnike sieltä egr jäähdyttimen päästä joka menee imusarjaan.. Ei varmaan kuiteskaan vuoda?
Otin irti kokonaan sen egr jäähdyttimen ja itse egr venttiilin kokonaisuudessaan. Samalla putsasin egr venttiilin sonnasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Habaza View PostMerkkihuollossa käytetty. Joo kyllä se puhaltaa haaleampaa keskisuulakkeista ja läpät kuulemma pitäs pelata niinkuin pitää, ei tiedetä mikä vikana. Voitas vaihtaa lämppärin kenno mutta ei se varmaan sillä kuntoon tule. Tai sitten joku anturi kuulemma vois olla, mutta ei anna vikakoodia. 2,5h tutkivat ja tuo oli diagnoosi. Pitääkö tyytyä tuohon auton "ominaisuuteen"?
Itse kanssa ihmettelin kun ei tullut lämmintä, mutta oli ajotietokoneesta jäänyt "kylmä" asento päälle. Eli sieltä climate ja automatic programms
Leave a comment:
-
-
Merkkihuollossa käytetty. Joo kyllä se puhaltaa haaleampaa keskisuulakkeista ja läpät kuulemma pitäs pelata niinkuin pitää, ei tiedetä mikä vikana. Voitas vaihtaa lämppärin kenno mutta ei se varmaan sillä kuntoon tule. Tai sitten joku anturi kuulemma vois olla, mutta ei anna vikakoodia. 2,5h tutkivat ja tuo oli diagnoosi. Pitääkö tyytyä tuohon auton "ominaisuuteen"?
Originally posted by Habaza View PostMistä mahtaa johtua kun ei puhalla kuin haaleaa ilmaa? Äsken kokeilin kun kääntää puhalluksen pelkästään tuulilasille niin tuli kuumaa, juuri ja juuri kärsi kättä pitää edessä mutta kun pyöräytti muihin asentoihin niin muuttui ensin viileäksi ja sitten lämpimän haaleaksi? Moottorin lämmöt 89°C ja kennolle menevä ja tuleva letku kuuma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kosta87 View PostEilen taas katselin lämpöjä kun töistä tulin kotiinpäin niin 25km jälkeen lämmöt pyöri siinä 78-80C. Saavutti tuon 80C ihan lopussa.. Ja nollakeli ulkona. Ei toi nyt ihan kunnossa voi olla? Viikonloppuna menee päätermari vaihtoon..
Leave a comment:
-
-
Eilen taas katselin lämpöjä kun töistä tulin kotiinpäin niin 25km jälkeen lämmöt pyöri siinä 78-80C. Saavutti tuon 80C ihan lopussa.. Ja nollakeli ulkona. Ei toi nyt ihan kunnossa voi olla? Viikonloppuna menee päätermari vaihtoon..
Leave a comment:
-
-
Pakko siinä jotain hämärää olla
Vaihdan kuitenkin päätermarin.. Katsotaan vaikuttaako. Samalla uus vesipumppu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kosta87 View Postkyllä kaihtimet löytyy.. Tiedä sitten toimiiko..
Joo tuo hitaus ihmetyttää kanssa.. Ja olihan tuo nyt aamulla tolpassakin että että..
Päätermarille menevä alavesiletku hieman topakammilla pihdeillä kiinni, niin silloin muistaakseni pitäisi egr ja päätermari olla pois pelistä.
Kaverin kanssa seurailtiin inpalla joskus vaihteiston lämpöjä kun kaikki letkut oli lutussa. Laatikon lämmöt ei 80 - 100 vauhdissa nousseet yli 60 C vaikka ajeltiin 10 km.
Ei kannata noita lämpöjä ottaa liian vakavasti. Kunhan dpf poltto toimii ja kabiinissa tarkenee -30 C pakkasella, niin ok. Jos laatikon termari oon rikki, niin kylmä tulee kunnon pakkasella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaki View PostItsellä ei koskaan lämpene yli 89 astetta, mutta kuulostaahan tuo vähän pitkältä matkalta ennen kuin tuo lämpö saavutetaan.
Onko syylarin edessä se kaihdinsysteemi?
Joo tuo hitaus ihmetyttää kanssa.. Ja olihan tuo nyt aamulla tolpassakin että että..
Leave a comment:
-
Leave a comment: