memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mlatvala
    replied
    61 astetta. Jee. Egr kaks kuukautta vanha. Päätermari varmaan 10 kk, laatikon termari ehken 9kk vanha.

    Bingo vitun termostaatin paskat.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Olisiko kenelläkään ehdotuksia vian/ominaisuuden poistamiseksi? Olen testaillut hieman ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille mutta keskisuulakkeille haaleaa? Sen verta katsoin inpalla että kun kääntää puhalluksen keskisuulakkeille niin vesiventtiili tekee on/off liikettä muutaman sekunnin välein, tuullilasille pysyy kokoajan off asennossa. Muuta ihmeellistä en huomannut.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Kokeileppa laittaa i driven climate valikosta ne säätötäpit kaikki punaiselle.
    Juu punaisella on.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Kokeileppa laittaa i driven climate valikosta ne säätötäpit kaikki punaiselle.

    Leave a comment:


  • Habaza
    replied
    Mistä mahtaa johtua kun ei puhalla kuin haaleaa ilmaa? Äsken kokeilin kun kääntää puhalluksen pelkästään tuulilasille niin tuli kuumaa, juuri ja juuri kärsi kättä pitää edessä mutta kun pyöräytti muihin asentoihin niin muuttui ensin viileäksi ja sitten lämpimän haaleaksi? Moottorin lämmöt 89°C ja kennolle menevä ja tuleva letku kuuma.

    Leave a comment:


  • Mixutin
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Mikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.
    Noniin, salavalikon mukaanhan siel näytti 60 astetta kiltillä ajolla. Vklp aikana vaihdettu päätermari (egr-term vaihdettu aiemmin) ja lämmöt nousee nyt sinne 90 tuntumaan apparin jalkatilan osia purin ja kääntelin kylmälle ja kuumalle niin näyttäs läpätkin vaihtelevan suuntaa hyvin.

    Kuumaahan sieltä ei vieläkään tule, joten seuraavaksi vuorossa kennon puhdistus. Onko teillä vinkkejä siihen, että kannattaako vain tehdä oma pikkukierto kennolle väärään suuntaan, että tulisi liat pois? Kierrätänkö pelkkää vettä siellä vai onko siihen jotain erityisen hyvää ainetta, jolla liat lähtis liikkeelle?

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Mixutin View Post
    Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

    Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

    Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
    Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

    [ATTACH]114254[/ATTACH]

    [ATTACH]114255[/ATTACH]

    Mikä on moottorin lämpö salavalikon mukaan nyt? Meinaan, että käykö kone oikean lämpöisenä vai onko siellä vieläkin jotain häikkää. :think Onko automaatti? Yksi vikamahdollisuus on vielä automaattivaihteiston lauhdutin. Eikä olisi myöskään ensimmäinen kerta jos uusikin termostaatti olisi viallinen.

    Leave a comment:


  • Mixutin
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onkos sulla webasto? Jos ei, ei ko. venttiiliä autostasi löydy...



    Jos kennolle menee kuuma vesi eikä se jäähdy, kenno lienee sakkaa täynnä ja lämpö ei siirry ilmaan,
    tai sitten ilma ei kulje.
    Kiitos, tuollainenhan jäähd.järj. mulla taitaakin olla, eikä oo webastoa. Ei kai auta kun ruveta kattelemaan onko kaikki sähköjohdot kiinni + liikkuuko läpät.. Ja tietenkin jos kaikki näyttää olevan kiinni niin sitten putsata kenno..
    Tietääkö joku pääseekö noihin käsiksi avaamalla pelkästään alapaneeleja kuten hansikaslokero pois jne, vai kannattaako ottaa suosiolla koko kojelauta pois?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mixutin View Post
    Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

    Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

    Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
    Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

    [ATTACH]114254[/ATTACH]

    [ATTACH]114255[/ATTACH]
    Onkos sulla webasto? Jos ei, ei ko. venttiiliä autostasi löydy...



    Jos kennolle menee kuuma vesi eikä se jäähdy, kenno lienee sakkaa täynnä ja lämpö ei siirry ilmaan,
    tai sitten ilma ei kulje.

    Leave a comment:


  • Mixutin
    replied
    Täältä löyty paras keskustelu tästä aiheesta, vaikka oma onkin e90..

    Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.

    Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
    Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?

    Click image for larger version

Name:	2013-09-09-635[1].jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	4827354

    Click image for larger version

Name:	2013-09-09-636[1].jpg
Views:	2
Size:	23.0 KB
ID:	4827355

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Ei kannata arvailla mikä termareista on rikki. Testaa ne, eli otat 3 letkupihtiä mukaan ja vuorotellen laitat jokaisen tukkoon. Selviää nopeasti mikä termari on rikki, jos sieltä jokin nyt on rikki.
    Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.
    No joo, luulisi valtuutetun BMW-huollon (Autokeskus Konala) osaavan tarkistaa asian. Huolto meni kaikkinensa päin persettä ja en todellakaan suosittele ko. putiikkia kenellekään. Minun asiakkuuteni loppui tähän kertaan.

    Joku kysyi EGR-termarin vaihtohintaa, taisi olla n. 200 euroa. Itse osahan maksaa muutaman kympin ja työhön menee osaavalta asentajalta maksimissaan 0,5 h.

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?

    Päätermari vaihtoon jos lämmöt ei pysy 90 asteen tuntumassa koko ajan. Asentaja on nyt vähän kuutamolla tässä asiassa.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
    Ei kannata arvailla mikä termareista on rikki. Testaa ne, eli otat 3 letkupihtiä mukaan ja vuorotellen laitat jokaisen tukkoon. Selviää nopeasti mikä termari on rikki, jos sieltä jokin nyt on rikki.
    Kun lämmöt on yli 80 C, niin poltto kyllä menee päälle silloin kun pitää. Taisi ohjelmassa olla 75 tuo raja, mutta jos lämmöt on yli 80, niin suurta murhetta lämmöistä ei kannata ottaa. Antaa palaa vaan.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
    Ihan mielenkiinnosta, paljon veloittivat egr termarin vaihdosta?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    ja pelkkä lauhdutin termari maksaa reipas 200e...

    Leave a comment:

Working...
X