memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?
    On, tai laatikon lämmönvaihdin jos oli automaattilootalla...

    Päätermari vaihdettuna n. 200€.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.
    EGR-termostaatti vaihdettu ja eilisen 350 km ajelun aikana ei kertaakaan noussut lämmöt yli 80 asteen. BMW-asentaja, joka termarin vaihtoi sanoi sen avautuvan 73 asteessa ja oli saanut lämmöt 93 asteeseen = toimii hänen mielestään.

    Onkohan tässä nyt päätermari rikki?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Hajusta ainakin kun meet auton taakse haisteleen, semmonen paska ja karstan käry tulee. Ja äänistä nyt ei välttämättä huomaa jos ajat tasaista nopeutta vaan menemään. tyhjäkäynnillä vähän täristää ja moottori on äänekkäämpi.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Oisko ollu poltto päällä?
    Tunnistaako sen muusta kuin lämpöjen noususta? Ääni, haju?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.
    Oisko ollu poltto päällä?

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Kone kuluu nopeammin. Moottori on suunniteltu toimimaan tietyillä välyksillä optimaalisimmin. Kylmänä välykset eivät ole optimaaliset.
    [motivaatio termarin vaihtoon]
    Voisin kuvitella, että tehotkin oliisvat hieman pienemmät.
    [/motivaatio termarin vaihtoon]
    Nyt se piti lämpöjä 93-96 asteessa kaupparessun ajan. Ota näistä nyt selvää.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse?
    Kone kuluu nopeammin. Moottori on suunniteltu toimimaan tietyillä välyksillä optimaalisimmin. Kylmänä välykset eivät ole optimaaliset.
    [motivaatio termarin vaihtoon]
    Voisin kuvitella, että tehotkin oliisvat hieman pienemmät.
    [/motivaatio termarin vaihtoon]

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Nyt on hieman laajempi otanta, 83 asteeseen päästiin hetkellisesti, pääsääntöisesti 78-79 astetta koneen lämmöt n. 700 km maantieajosta. Kysymys, mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse? Tuleeko polttotapahtuma noilla lämmöillä? Tiedän, että vaikuttaa kulutukseen 0,5 l/100 km, mutta loogisesti voisi kuvitella, että jos termari ei toimi, lämmöt nousisivat reilusti, miten se menee näin päin, että kone käy kylmänä?
    termari tahmaa auki asentoon ja tehokas syyläri jäähdyttää nesteen helposti, kun hukkalämpöä ei tule juurikaan.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Sain viimein aikaiseksi tutkailla moottorilämpöjä ajossa. Lämmöt nousi 76 asteeseen n. 40 min ajossa, keskinopeus 70 km/h. Kuinka nopeasti koneen lämmöt pitäisi nousta >85, jos termarit ovat kunnossa?

    Auto 530dA LCI.
    Nyt on hieman laajempi otanta, 83 asteeseen päästiin hetkellisesti, pääsääntöisesti 78-79 astetta koneen lämmöt n. 700 km maantieajosta. Kysymys, mitä haittaa siitä on, että lämmöt eivät nouse? Tuleeko polttotapahtuma noilla lämmöillä? Tiedän, että vaikuttaa kulutukseen 0,5 l/100 km, mutta loogisesti voisi kuvitella, että jos termari ei toimi, lämmöt nousisivat reilusti, miten se menee näin päin, että kone käy kylmänä?

    Leave a comment:


  • Sami_R
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Hei, laitetaan nyt tänne kun on kuitenkin sama kone kyseessä kun 535d:ssä. Eli missä lukemissa tuollaisessa E70 X5 3.0sd:ssä pitäisi moottorinlämmöt olla? Ihan huvikseen kattelin lämpöjä salavalikosta maantieajossa +20 kelissä ja näytti heiluvan siellä 80-83 asteessa. Onkohan ok, vai meneekö hieman viileänä? :think
    Jees! Vaihdoin EGR-termareita ensiksi, mutta sillä ei ollut lämpöihin vaikutusta. Sitten vaihdoin päätermarin ja niin lämmöt on taas normaalissa 90 +-2 astetta. Vähän oli kovatöinen tuo päätermarin vaihto X:ssä, mutta kyllä siitä selviää.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Lue vikakoodit. Käytin omaa autoa tänää vikakoodi luvussa, ja ihan sattumoisin löyty vikakoodi kiertovesipumpulta. Eli siis sökönä. Ei puhalla kuin kylmää paikalla ollessa ka kierrosten lämmetessä lämpöstä. Samalla korjaaja sano että jos on huono akku, niin kaiki laturin tuottama virta menee auton käynnissä pitämiseen, ja joihinkin toimintoihin ei virta riitä. Jos on hyvä akku niin akun ottama virta ajossa kuulemma "katkeaa", ja laturi käyttää virtaa muihin toimintoihin kuten auton lämmittämiseen. Meni nyt vähä offtopiciks mut tuli kerrottua

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
    Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

    Auto 535d -06
    Omat kokemukset, että karkeasti arvioiden 1dl/100km/10-astetta.

    Kannattaa termari vaihtaa jos kesäkeleillä noin alhaiset lukemat.
    Itse vaihdoin termarin vaikka lämmöt oli 80-asteen pinnassa pikku pakkasilla.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
    Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

    Auto 535d -06
    Minulla ainakin vaikutti kulutukseen arviolta puoli litraa verrattuna viime kesään, jolloin termari rikki, eikä lämmöt noussu edes 75 asteeseen.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Vaikuttaako muuten koneen lämmöt miten paljon kulutukseen?
    Omassa laitoksessa pyörii tällä hetkellä n.82-85 asteessa, pääasiassa n.82

    Auto 535d -06

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    5-15min, kyllä tuossa sinulla on joku termari dö, egr ensin vaihtoon. helppo ja nopea homma vaihtaa se, muut on enemmän ja vähemmän vmäisiä.

    Leave a comment:

Working...
X