Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shappire
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 124
    • Sisä-Suomi

    Originally posted by _Dexi View Post
    Mullahan vika on nyt osoittautumassa lootan lämmönvaihtimen termostaattiin, joka juuri pian kohta vaihtuu.

    Onko rassi alkanut jo lämpenemään?
    Miten testasit laatikon termarin vaikutuksen, vaihtamalla vai letkun lyttäämällä?
    F11 530 xD LCI

    Comment

    • tinke76
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 289
      • Lempäälä

      Originally posted by mylakoj View Post
      EGR termari vaihdettu. (Kiitos Rahu:lle)

      Ennen vaihtoa lämmöt olivat max 66 astetta ja hyttiin puhalsi viileää. Nyt lämmöt nousevat jo 85 asteeseen ja pysyvät siinä. Great!

      Pitäiskö lämpöjen olla vielä korkeammat kun jotkut kirjoittelevat yli yhdeksänkympin lämmöistä?? Vehkeessä on munuaisten takana ne liikkuvat lärpäkkeet.

      Kannattaisko tuo päätermostaatti vielä vaihtaa, vai onko siitä yhtään mitään hyötyä?
      Itse tein kokeeksi saman homman tuohon e61 525da:n vaikka ei ehkä välttämättä olisi tarvinnutkaan, ennen vaihtoa lämmöt 80-84 astetta ja vaihdon jälkeen 84-87. Sekakulutus tankatessa laskettuna nyt ollut 7.1 ja pidemmällä taipaleella keskinopeudella noin 80 mennyt ~5,8 L/100km. EGR termarin vaihdon jälkeen kulutus tippui about 0,5l mutta suurimpana syynä lienee vaihto talvirenkaisiin? 225 55 16 vs 245 40 18 jotka vaihdoin samoihin aikoihin.



      F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        osassa autossa lämmöt oli n.73-75 paikkeilla. Vaihdoin ensiksi EGR-termarin jonka jälkeen lämmöt n.75-76. Eilen vaihdoin vielä päätermarin ja nyt alkoi lämpenemään! Nyt lämmöt nousee ainakin 88, pitempää lenkkiä en ole vielä ajanut että tietäisi maksimilämmöt.
        e39 M5

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          Originally posted by MarttiKK View Post
          Tänään + 5 astetta ja lämmöt olivat työmatkan jälkeen 76-77 astetta. Työmatkaa on 12 km pääkaupunkiseudun aamuruuhkissa. Pitäisikö auton lämmitä täysin tuolla matkalla? Työmatka kestää noin 20-25 min.

          Edit: Ihan sama, tuli tilattua aika termareiden vaihtoon. Saa nähdä mitä tulee eroksi.
          Termarit vaihdettu ja nyt nousee lämmöt 88-91 asteeseen. Lisäksi kiertovesipumppukin oli sökö ja se vaihdettiin.

          Nyt riittää lämmöt

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            Originally posted by MarttiKK View Post
            ...Lisäksi kiertovesipumppukin oli sökö ja se vaihdettiin...
            Oliko arvokas?
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              Originally posted by WarHead View Post
              Oliko arvokas?
              Muistaakseni n. 60 euroa

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Noniin, ekat pakkaset kunnolla päällä ja moottori raksutteli oudon karkeasti. Tsekkasin lämmöt, 84 astetta. Ei hätää... weba tippui pois päältä ja mittari 90 vauhdissa tippui huonoimmillaan 73 asteeseen, nousten motarilla 83 asteeseen.

                EGR termari vaihdettu vuosi sitten ja päätermari kans tossa keväällä.

                Missä vika tällä kertaa?

                Joku kitinä tuolta konehuoneesta tuli ajon aikana mutta katosi kun pysähdyin, pieni vinkutus tulee vasemmalta puolelta moottoritilaa. Olisiko joku hihnapyörä tms? Voiko olla vesipumppu?
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • Dinssi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 46
                  • Pirkkala

                  Originally posted by veku View Post
                  Eli auto lämpiää hitaasti ja on myös suht kylmä sisältä.
                  Lämpöjen nousu riippuu pakkasesta -5 ssa täys työ saada lämmöt 4500 lukemaan lämpö,normaalisti kesällä ollut 4600\4700 nurkilla.
                  Onko normaalia vai onko termari mennyt ?

                  Autossa ei ole webastoa tms.

                  Ideoita.. ?
                  EGR termaria veikkaisin
                  __________________
                  -F10 528iA 2011
                  EX Bimmers
                  -E61 535DA touring 2005
                  -E39 530DA touring 2001
                  -E46 325i 2001
                  -E46 320i 1999
                  -E21 316 1981

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by Dinssi View Post
                    EGR termaria veikkaisin
                    Tack,tämä vaihdettiinkin jo vuosi sitten
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • TUv530
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 75
                      • Etelä-Suomi

                      No niin. Elämä hymyilee. Ao. kulkine nosti lämmöt max 75C. Egr termari vaihdettu vuosi sitten. Nyt varasin huollon merkkiliikkeestä, jotta "päätermari" ja tarv. automaattilaatikon lämmönvaihdin vaihdettaisiin. No, jälkimmäinen ei koskaan ehtinyt Ruotsista. Ensimmäinen, 100E /30-60min arvioitu työ koki pientä takaiskua. Irroittelivat pakosarjasta jotain EGR:n putkea ja kas, pultit/ruuvit poikki. Sitten kovaa purkua ja poraamista ja kuulemma mekaniikko päivystykseen haavojen suturaatioon. Koko päivä painettu ja ei tietoakaan että valmiiksi saisi. Ja pitäisi la suunnata viikoksi pohjoiseen. Taitaa toi termarin vaihto oikeasti olla aika erittäin vaikea homma. Mulla se sisältänee joitakin muitakin uusia osia...

                      No, tilalle 08 520da E60. Ihan siisti auto. Siinäkin näyttää lämmöt pyörivän rauhallisessa ajossa 75C paikkeilla, motarilla 20km ajon jälkeen maks. 82C. Mikähän nyt todella aikuisten oikeasti pitäisi olla toi tavoitelämpö?

                      Jos jollakulla on omankäden kokemusta termarin vaihdosta niin pistäkää vaikka privaa, kiinnostaisi kuulla miten se oikeasti tehdään, kun nyt puoli konetta on purettuna.

                      Ja rauhaa uudelle vuodelle.

                      Tv
                      Volkswagen Passat Alltrack -13
                      Ex E61 530DA -04
                      Ex E39 523IA -98
                      Ex E34 520IA -95

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        Originally posted by TUv530 View Post
                        No niin. Elämä hymyilee. Ao. kulkine nosti lämmöt max 75C. Egr termari vaihdettu vuosi sitten. Nyt varasin huollon merkkiliikkeestä, jotta "päätermari" ja tarv. automaattilaatikon lämmönvaihdin vaihdettaisiin. No, jälkimmäinen ei koskaan ehtinyt Ruotsista. Ensimmäinen, 100E /30-60min arvioitu työ koki pientä takaiskua. Irroittelivat pakosarjasta jotain EGR:n putkea ja kas, pultit/ruuvit poikki. Sitten kovaa purkua ja poraamista ja kuulemma mekaniikko päivystykseen haavojen suturaatioon. Koko päivä painettu ja ei tietoakaan että valmiiksi saisi. Ja pitäisi la suunnata viikoksi pohjoiseen. Taitaa toi termarin vaihto oikeasti olla aika erittäin vaikea homma. Mulla se sisältänee joitakin muitakin uusia osia...

                        No, tilalle 08 520da E60. Ihan siisti auto. Siinäkin näyttää lämmöt pyörivän rauhallisessa ajossa 75C paikkeilla, motarilla 20km ajon jälkeen maks. 82C. Mikähän nyt todella aikuisten oikeasti pitäisi olla toi tavoitelämpö?

                        Jos jollakulla on omankäden kokemusta termarin vaihdosta niin pistäkää vaikka privaa, kiinnostaisi kuulla miten se oikeasti tehdään, kun nyt puoli konetta on purettuna.

                        Ja rauhaa uudelle vuodelle.

                        Tv
                        Kuulostaa hyvälle....eipä sen vaihto paha rasti ole, ahdasta tosin on. Bmw:n ohje sanoo että pitää irrottaa egr-cooleri pakosarjasta mutta itse en irrottanu, se taipuu sen verran kyllä irti koneesta että termarin saa vaihdettua. Eli ihan ohjeen mukaan ovat pojat tehneet työtä mutta...
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • jms1601
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 338
                          • P-Pohjanmaa

                          Itse vierestä seuranneena todennut, että ammattiasentajalta meni noin 15 min kun vanha termari oli sen kädessä irrallaan ja yläkautta mentiin. Noh, vaikka päätermarikin vaihdettiin niin ei lämmöt korjaantunut vaan vaati lootan vaihtimen vaihdon ja jo rupes lämpeemään 88-92C.
                          530e G30 M-Sport -21
                          ***********************
                          Ex Audi A6 allroad -17
                          Ex X5 xd30 M-Sport -14
                          Ex 530dA F11 M-Sport -11
                          Ex E61 530xD M-Sport -08
                          Ex 530DAT E61
                          Ex E39 M-Sport

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Eipä tuo nyt 530D E39:ssä ainakaan kauaa vienyt kun juuri asentelin uuden termarin ja vesipumpun. Pakosarjasta ei tarvinnut mitään irroittaa, enkä kyllä yhtään ihmettelekkään ettei ehjänä siitä ruuvit lähde. Tuskin tuo uudemman koneen termari sen ahtaammin on tungettu, mutta mikäs siinä sitten kunhan vaan korjaa virheensä niinkuin ilmeisesti nyt on tapahtumassa, sattuuhan sitä tekevälle vaikka olis ihan työnsä puolesta niitä tekemässä.

                            E39:ssä pyöri lämmöt kovemmilla pakkasilla 82 paikkeilla, muutoin jossain 86. Nyt uudella päätermarilla nököttää 90 kelissä kuin kelissä EGR-jäähdytyspiiri on tukittu kokonaan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              ..................
                              Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:45.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Originally posted by viktor View Post
                                kysytään Nyt Tässäkin Topikissa..

                                Mikä On Tuo Vaihdelaatikon Lämmönvaihdin? Bmw-huollossa Eivät Olleet Ikinä Kuulleetkaan. Konalasta Ja Espoon Laakkoselta Kysyin..

                                Olisiko Ihan Varaosanumeroa Antaa?
                                17217803830
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎