Huudellaans nyt täältä boxin ulkopuolelta: Itsellä e61 525iA (192hv) ja jos siitä joutuisi luovuttamaan yhtään voimaa pois niin karulta tuntuisi. Kyllähän sillä sinnittelee liikenteen mukana mutta ajaminen on sellaista pärjäilyä ja vaatii yllättävän paljon ennakointia, ettei tehopula iske. Täyteen lastattuna mopousefekti on todella ankea. Että jos nyt vaan kukaan arpoo kahden muuten samanlaisen välillä, niin ota ihmeessä tehokkaampi. Jos kulutus on issue, niin sitten diesel. Noita alitehoisia tulee helposti vingutettua, jolloin kulutus kasvaa.
No kyllähän tommonenki menee ihan hyvin verrattaen noihin paskoihin millä suomalaiset tuola ajelee..
No kyllähän tommonenki menee ihan hyvin verrattaen noihin paskoihin millä suomalaiset tuola ajelee..
Hyvä heitto,itsellä talviajossa mondeo vm 00 tehoakin on reippaanpuoleisesti eli 115 hp ja hyvin kerkeää
Oli vielä viikko takaperin puola pimeänä ja mentiin tovi kolmella pytyllä silloin alkoi jo tuntuun että muutama heppa ois tarpeen
Joo, itse kävin tuota F10 mallin 520dieseli automaattia koeajamassa sillonkun ne tuli niin voin sanoa et se tuntu niin laiskalta ku olla ja voi omaan autoon verrattuna. Mut silti jos lähtee funtsii ni ihan pirteesti sekin oikeesti menee..
Joo, itse kävin tuota F10 mallin 520dieseli automaattia koeajamassa sillonkun ne tuli niin voin sanoa et se tuntu niin laiskalta ku olla ja voi omaan autoon verrattuna. Mut silti jos lähtee funtsii ni ihan pirteesti sekin oikeesti menee..
Ihmeen sivistynyt käyntiäänikin tuossa F10 520 disussa..oli sellanen m-sport vieressä ja olihan se aikasta herkullisen näköinen.
Jopa siitä kirveellä veistetystä keulastakin jo pidän..noo lottovoittoa odotellessa
ideana olisi hakea Etelä-Saksasta e61 520i facelift 2007-2009 malli. Myös 523i tulee kysymykseen.
Mitä erityisesti pitäisi huomioida ko. autoa ostaessa?
Näiden hinnat Saksassa ovat noin 20 tonnin molemmin puolin ja siihen Suomen verot päälle. Miten verotus käytännössä menee? Eli jos auto maksaa 20000 sis ALV 19 % Saksassa, niin tähän päälle tulee n. 5000-6000e autoveroa, mutta tuleeko tähän päälle vielä Suomen alv? Pikaisella googletuksella en saanut ihan selvää varmuutta asiaan..
Ja kolmanneksi, onko tempomat vakiona kaikissa 5-sarjan bemuissa?
Ja vielä, kannattaako pre-faceliftiä edes harkita?
ideana olisi hakea Etelä-Saksasta e61 520i facelift 2007-2009 malli. Myös 523i tulee kysymykseen.
Mitä erityisesti pitäisi huomioida ko. autoa ostaessa?
Näiden hinnat Saksassa ovat noin 20 tonnin molemmin puolin ja siihen Suomen verot päälle. Miten verotus käytännössä menee? Eli jos auto maksaa 20000 sis ALV 19 % Saksassa, niin tähän päälle tulee n. 5000-6000e autoveroa, mutta tuleeko tähän päälle vielä Suomen alv? Pikaisella googletuksella en saanut ihan selvää varmuutta asiaan..
Ja kolmanneksi, onko tempomat vakiona kaikissa 5-sarjan bemuissa?
Ja vielä, kannattaako pre-faceliftiä edes harkita?
Suuret kiitokset vastauksista!
Kannattaa tarkistaa että kaikki sähkö vermeet ja yleensä laitteet ei vuoda ja muutenkin koria ja öljyvuotoja muun muassa moottorista ja perästä..
Siis jos auto maksaa siellä sen 20tonttua ni se on siinä ja sittenkun tuut suomeen niin maksat vain autoveron ja rekisteröinti hommelit joka oli jotain 200e luokkaa.
Tuo vakinopeuden säätimestä en tiedä mutta ei ainakaan yhtään e60/e61 ole tullut vastaan jossa sitä ei ois ollut..
Miten tuo verotus muuttuu huhtikuun alussa, pystyykö jostain laskea paljon se nousee milläkin mallilla?
Esim. tällä hetkellä näyttäis esimerkkinä E61 525da, käytöön otto 10.1.2008, ajettu 150 tkm, tuontivero näyttäis olevan 6814€ co 176 ja vero % 26,4.
Verotusarvo 25811€
Nouseeko tälläisen auton vero paljon noilla päästöillä maaliskuun jälkeen?
Nyt auton vaihto olisi mielessä ja viimeksi ollut E60 520i -04 paljon oli sähkövikaa, tunnistimet herjaili milloin mitäkin, miten olisi otsikonmukainen auto onko yhtään parempi, mitä vikoja kyseisessä mallissa voisi olla ja mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Malli siis 523 bensiini ja vuosimalli -07.
Kiitos vastauksista!
Skoda octavia RS 2.0TSi -14 Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
Ski-Doo renegade backcountry X -14
Oman kokemuksen mukaan noissaalkupään E60 on paljon vikoja, joita tuoreemmissa on korjattu. Tästä saa esimakua selaamalla ETK:ta, vikoja aiheuttaneista osista on tullut useita uusia versioita korvaamaan vanhoja, jotka tietenkin uudemmissa on jo valmiina.
helppo kysymys tietäjälle: onko 8/05 valmistetuissa 525Xi E61:ssä taka-akselin tasonsäätö vakiona? Siitä ei löydy mitään merkintää kun runkonumerolla hakee ETK:n optiolistauksesta ja realoem tarjoaa sekä perinteisiä jousia että tasonsäädöllistä...
Last edited by BeamR; 22-02-2012, 16:37.
Reason: asiavirhe
helppo kysymys tietäjälle: onko 8/05 valmistetuissa 525Xi E61:ssä taka-akselin tasonsäätö vakiona? Siitä ei löydy mitään merkintää kun runkonumerolla hakee ETK:n optiolistauksesta ja realoem tarjoaa sekä perinteisiä jousia että tasonsäädöllistä...
Itellä on se käsitys että kaikissa e61 malleissa on automaattinen tasonsäätö takana. Eli kompura laulaa ku laitat romua konttiin.
Oman kokemuksen mukaan noissaalkupään E60 on paljon vikoja, joita tuoreemmissa on korjattu. Tästä saa esimakua selaamalla ETK:ta, vikoja aiheuttaneista osista on tullut useita uusia versioita korvaamaan vanhoja, jotka tietenkin uudemmissa on jo valmiina.
Lähinnä IBS on uudemmissa korjattu.... Takaluukun johtosarjaviat tulevat vastaan vuosimallista riippumatta E61ssä, E60 ei ole näitä ongelmia. Moneen vanhempaankin se IBS on jo ehditty vaihtaa toki, ja osa maksaa noin 200 joten auton hintaan suhteutettuna ei ole suuri summa vaikka vaihtaa heti.
Lisäksi jos kyseessä on dieselmoottorinen yksilö termostaattiviat tulevat vastaan vuosimallista riippumatta ja imusarjan läpät on jo todennäköisemmin poistettu vanhemmista vuosimalleista kuin uudemmista, nekin hajoavat vuosimallista riippumatta vaikka bmw suomi jotakin muuta väittääkin.
Comment