Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

Originally posted by 205/65-15H View Post
    Onko havaintoa noiden LCI kolmilitraisten bensojen (525,530) mahdollisista tyyppivioista? Onko niissä mitään, mitkä pitäisi huomioida jos uittaa Saksasta Suomen talveen (huohotinongelmaa yms.)?
    Ei mulla ainakaan 530i LCI:n kanssa viime talvena ollu mitään muuta ongelmaa ku se että kun on niin bensapihi nii ei yli -20°C pakkasella enää mennäkkään maantiellä kovin pihillä, kun moottori tarvii lisää soppaa pysyäkseen lämpimänä
    Ei niissä sen kummempaa ongelmaa ole, tarkistaa vaan että nesteet kestää talven ja hyvä asentaa se säteilylämmitin, jos ei ole polttoainetoimista lämmitintä.(asennuttaisin kyllä silti rinnalle tuon säteilylämppärinkin autoon kuin autoon..)
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

Originally posted by zanta View Post
      Ei mulla ainakaan 530i LCI:n kanssa viime talvena ollu mitään muuta ongelmaa ku se että kun on niin bensapihi nii ei yli -20°C pakkasella enää mennäkkään maantiellä kovin pihillä, kun moottori tarvii lisää soppaa pysyäkseen lämpimänä
      Ei niissä sen kummempaa ongelmaa ole, tarkistaa vaan että nesteet kestää talven ja hyvä asentaa se säteilylämmitin, jos ei ole polttoainetoimista lämmitintä.(asennuttaisin kyllä silti rinnalle tuon säteilylämppärinkin autoon kuin autoon..)
      Kiitos vastauksesta. Auto uitettu jo suomeen, tehdasWeberi pitäisi saada lämmittämään myös konetta, muita muutoksia ei ole kaavailtu. Asennutin autoon myös defan kiinteän akkulaturin, niin ei tarvitse ihmetellä akkuongelmia (kop, kop).
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

Comment

• VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

Kiitos vastauksesta. Auto uitettu jo suomeen, tehdasWeberi pitäisi saada lämmittämään myös konetta, muita muutoksia ei ole kaavailtu. Asennutin autoon myös defan kiinteän akkulaturin, niin ei tarvitse ihmetellä akkuongelmia (kop, kop).
        Kun ratkaiset bensakoneisen Webasto muutoksen, niin laita ratkaisu tänne jakoon, kiitos! Haluisin tehdä omaankin saman, mutta en ole dieselistien ratkaisujen perusteella lähtenyt hommaa tutkimaan. Akkulaturi on asiaa webaston kanssa. Päädyin itsekin samana ratkaisuun viime talvena.

Onnea uudelle autolle!

Comment

• zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

Jos kerran se Defan akkulaturi on niin kai siitä se öljypohjan säteilylämmitin on samalla kertaa haaroitettu?
          Itse olen ainakin tarkkaillut piilovalikosta jäähdytysnesteen lämpöjä ja ne on olleet tuolla Defan lämppärillä mukavasti plussalla talvella vaikka vastus ensisijaisesti öljyjä lämmittääkin.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

Originally posted by zanta View Post
            Jos kerran se Defan akkulaturi on niin kai siitä se öljypohjan säteilylämmitin on samalla kertaa haaroitettu?
            Itse olen ainakin tarkkaillut piilovalikosta jäähdytysnesteen lämpöjä ja ne on olleet tuolla Defan lämppärillä mukavasti plussalla talvella vaikka vastus ensisijaisesti öljyjä lämmittääkin.
            Taloyhtiössä saa pitää lohkon kellokytkintä päällä pari tuntia mutta akkua saa ladata rajattomasti. Webaston lämmöllä olisi tarkoitus mennä eteenpäin. Webaston diesel ketjussa todettiin että bensan ja diiselin webastot on kuvissa samanlaiset joten se dieselin modi pitäisi onnistua myös bensaan. Vesiventtiili-modi imo.
            Last edited by 205/65-15H; 23-11-2011, 12:23. Reason: linkki lisätty
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

Comment

• Jake79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 510
              • Kokkola

Originally posted by VESiX View Post
              Kun ratkaiset bensakoneisen Webasto muutoksen, niin laita ratkaisu tänne jakoon, kiitos! Haluisin tehdä omaankin saman, mutta en ole dieselistien ratkaisujen perusteella lähtenyt hommaa tutkimaan. Akkulaturi on asiaa webaston kanssa. Päädyin itsekin samana ratkaisuun viime talvena.

Onnea uudelle autolle!
              Eikö tämä toimenpide toimi bensa vehkeissä?
              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

Comment

• Basillicus
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 153
                • Turku

Nykyään on tuollainen 2004 karvalakki 520i ja olen alkanut harkitsemaan vaihtoa. Periaatteessa olen tyytyväinen E60-malliin, en yrittämälläkään keksi parempaa autoa itselleni tässä hintaluokassa. Tehoa pitäisi vaan saada lisää, automaattivaihteet ja mielellään muutakin varustetta, mutta hinnaksi olen asettanut sellaisen 25k suunnilleen. Yksi kriteeri on myös, että M54-koneesta pitää päästä eroon, olen tullut siihen lopputulokseen että se on aika paska. Öljyä menee, vanostiivisteet vuotaa, ja sen lisäksi tuo on nykymittapuulla vielä varsin tehoton ja bensasyöppö. Ei oikein tee mieli investoida tämän koneen remontointiin enää mitään.

Olen päätymässä nyt tuohon 525iA:han (N52-koneella). Ilmeisesti ei mitään hirveän fataalia ongelmaa ole, ja N52 on edelleen käytössä nykymalleissa joten tuskin se on ihan susi.

Toisaalta 530dA:kin voisi olla jees, mutta tämän ketjun (ja muidenkin) perusteella taitaa olla melkoinen susi vaikka varmaan onkin hyvä ajaa. Kilometreja mulla tulee myös vuodessa vaan ehkä 10-15k joten diesel ei ole ehkä ihan optimi valinta.
                BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

Comment

• -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

Originally posted by Basillicus View Post
                  25k suunnilleen. Yksi kriteeri on myös, että M54-koneesta pitää päästä eroon, olen tullut siihen lopputulokseen että se on aika paska.

Olen päätymässä nyt tuohon 525iA:han (N52-koneella). Ilmeisesti ei mitään hirveän fataalia ongelmaa ole, ja N52 on edelleen käytössä nykymalleissa joten tuskin se on ihan susi.
                  Itsellä M54 ei syö öljyä ja muutenki tähän asti rallattanut hyvin... kop kop..
                  Sulla on vaan joku maanantai yksilö. Enemmän noi N52 koneiset on tupannut syömään öljyä..

Comment

• claude
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 144
                    • Hollola

Tuli siirryttyä takasin bemu leiriin pienen vw seikkailun jälkeen.. Toivottavasti tuo tuleva pirssi pelaa yhtä hyvin kun toi edellinen bemu..
                    Autohan on -04 530 da ajettu 183 tkm.

F31 320d lci
                    ex bemut.
                    e92 325i -07
                    e91 325d -08
                    e60 530da "m-sport" -04
                    e39 525iat -01

Comment

• S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

Originally posted by Basillicus View Post
                      Nykyään on tuollainen 2004 karvalakki 520i ja olen alkanut harkitsemaan vaihtoa. Periaatteessa olen tyytyväinen E60-malliin, en yrittämälläkään keksi parempaa autoa itselleni tässä hintaluokassa. Tehoa pitäisi vaan saada lisää, automaattivaihteet ja mielellään muutakin varustetta, mutta hinnaksi olen asettanut sellaisen 25k suunnilleen. Yksi kriteeri on myös, että M54-koneesta pitää päästä eroon, olen tullut siihen lopputulokseen että se on aika paska. Öljyä menee, vanostiivisteet vuotaa, ja sen lisäksi tuo on nykymittapuulla vielä varsin tehoton ja bensasyöppö. Ei oikein tee mieli investoida tämän koneen remontointiin enää mitään.

Toisaalta 530dA:kin voisi olla jees, mutta tämän ketjun (ja muidenkin) perusteella taitaa olla melkoinen susi vaikka varmaan onkin hyvä ajaa. Kilometreja mulla tulee myös vuodessa vaan ehkä 10-15k joten diesel ei ole ehkä ihan optimi valinta.
                      E60 525iA N52:lla tosiaan täyttää nuo kriteerisi tai sitten jos hiukan pienempi kelpaa niin E90 325iA tai jopa 330iA. Nettiautossa oli ainakin vähän aikaa sitten yksi ihan kelpo 330 kohtuulliseen hintaan.

Comment

• Rekkamauri
                        Newbiemmer
                        • Dec 2011
                        • 8
                        • Oulu

Bensaa vai dieseliä?

Morot!
                        Minkälaisella distanssilla arvon foorumilaiset näkisitte tämmöisen asian? Auton vaihto edessä:
                        E60 facelift vaihtoehdot: 530da, 525ia ja 530ia. Ajoa tulee max.25tkm/vuosi, sellaista missä yhdistetty kulutus näyttää pitävän kutinsa nykyisellä autolla -07 320d. Onko noihin bmw bensamoottorin kulutuslukemiin luottamista, eli millaisilla litroilla olette itse päässeet? Kun todellisena uhkana on dieselin ja bensan sama litrahinta. Diesel vaakakupissa painaa lähinnä tuo miehekäs vääntömomentti, toisaalta läpppäongelmat,hiukkassuodatin,turbo,tarviiko webaston? En tiiä. Ei kyllä nykyisessä ole em. ongelmia ollut. Lähinnä kiinnostaa tuo todellinen bensakoneen kulutus ja ripeys verrattuna 530d:liin Toki taitaa bensamallin vaihteisto olla "viritetty"niille moottoreille kohdilleen. Näyttäis saksassa olevan ostajan markkinat noissa isompi koneisissa?
                        Mauri

Comment

• Muppe
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 1866
                          • Östermyra

E61 530dA M-Sport
                          E39 520iA Touring

ex. E34 525iA
                          ex. E34 535iA
                          ex. E34 520i
                          ex. E34 520i
                          ex. E36 320i

Comment

• Rekkamauri
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 8
                            • Oulu

Kiitokset mutta eipä noista em. linkeista oiken löytynyt kokemusperäistä juttua näihin mun kysymyksiin. Eikö muita diesel kuskeja hirvitä tämä valtion tuohu: ensi saahaan kansa ostaan diesel autoja ja sitte tehdään niillä ajamisesta niin kallista että oksat pois.!

Comment

• MAKELA
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 497
                              • Kymenlaakso

Originally posted by Rekkamauri View Post
                              Kiitokset mutta eipä noista em. linkeista oiken löytynyt kokemusperäistä juttua näihin mun kysymyksiin. Eikö muita diesel kuskeja hirvitä tämä valtion tuohu: ensi saahaan kansa ostaan diesel autoja ja sitte tehdään niillä ajamisesta niin kallista että oksat pois.!

Ideana tais ollakkin että mee sinne juttelemaan aiheesta..

Comment

• snoub
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • Oulu

Itse oon laskeskellut että 330d ja 330i 25tkm ajosuoritteella, diesel tulee n.500€ halvemmaksi tankata/vuosi, dieselvero ja tuleva korotus huomioituna. Noita turbojuttuja ei kannata liikaa miettiä, todenäköisesti et joudu tekeen sille mitään. Jos ostat paljon ajetun +250-300tkm niin silloin toki kannattaa katsella sellainen jossa on huolto ja remppahistoria todettavissa.
                                Läpät kannattaa heti ekana poistaa jos ei ole jo tehty, samalla voi uusia hehkutulpat.
                                Jos moinen pienehkö lisämeno vuoteen ei haittaa, niin etenkin kylmänä ajettaessa bensalaite on hiljaisempi ja sivistyneempi ja tarjoaa enempi fiilistä.
                                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

Ex.
                                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎