Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harriba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 420
    • Espoo

    Originally posted by Tomi T View Post
    Luukun toimivuus on varsin kyseenalaista. Varaa 3500e ylimäärästä niin voit laitattaa uuden luukun

    Ei myöskään kannata unohtaa mahdollisia vesivahinkoja luukun poistojen tukkeuduttua, ilmajousituksen kompuran hajoamisia, takaluukun johtosarjan hajoamisia tai antennivahvistimen/keskuslukituksen kaukosäädön vastaanottimen hajoamisia. Toki joka autossa on vikansa..

    edit: Edellämainitut siis kaikki E61:n vaivoja, E60 aikalailla vähempi vaivanen.
    Nämä E61-vaivat on melko helppo etukäteen tsekata.

    Pano-draamakaton mekanismi vaihtui kestävämpään joskus 2005-6. Vesivahinkojen välttäminen on yksinkertaista, pitää vaan rassata ne poistovesiputket auki. Tämä on helppo diagnosoida, kippaa vaan avatun luukun sisäreunaan vettä ja seuraa tuleeko lätäkkö takarenkaan luo vai takaluukun poskitaskuihin. Ensin katosta laukeaa netin mukaan taaimmaisen lasin nousutoiminto, joka on helppo disabloida ilman mainittavaa toiminnallisuuden ja rahan menetystä. Tiivisteet saattavat kovettua, etenkin alkusaarjan autoissa jolloin seurauksena on huminaa ja suhinaa ajaessa kun katon sisäsuoja on auki. Helppo tarkistaa ajossa. Tiivisteiden vaihto ja varsinkin luukun säätö on melko ärsyttävää näpräämistä (en jaksanut itse tehdä, Laakkonen veloitti abt. €400).

    Se että kattoluukku lentää motarilla irti on mielestäni saman luokan spektaakkeli kuin että sylinteri kurkkaa lohkon kyljestä, molempia varmaan tapahtuu mutta mitään yleisjohtopäätöksiä on paha vetää. Tai siis muita kuin että jos näin käy niin lottokuponkeja ei varmaan maksa vaivaa alkaa saman viikon arvontaan täytellä.

    Ilmajousituksen kompura hajoaa kun sen ilmanottoletku hapertuu, jolloin kompura imee hiekkaa sisäänsä ja heittää melko nopsaan lusikan nurkkaan. Ilmanottoletkuja on E61 ajan kanssa ainakin kolmea eri versiota, alkupään autoissa haperoimmat. Tämä on helppo tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa.

    Takaluukun johtosarjan hyytyminen ajan mittaan on bemuperinnettä vuosikymmenten takaa, korjaukseen riittää juotoskolvi ja jonkin verran hermoja. Prakaavasta johtosarjasta saa ajamiseen piristävän surrealistista viihdykettä, esim. sen että kun painaa jarrua niin lasiluukku pompahtaa auki.

    2006 loppuvuonna E61:sen sähköt menivät uusiksi, nämä tunnistaa erillisestä start/stop nappulasta. Eli ennen varsinaista faceliftiä vuonna 2007 ehdittiin tehdä kasa kärryjä joissa jo faceliftin sähköt, ja ainakin joidenkin lähteiden mukaan uudet N52 (bensa)koneet. Mitään sähkövikoja en ole havainnut missään Bemuissani (kop kop).
    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by harriba View Post
      2006 loppuvuonna E61:sen sähköt menivät uusiksi, nämä tunnistaa erillisestä start/stop nappulasta. Eli ennen varsinaista faceliftiä vuonna 2007 ehdittiin tehdä kasa kärryjä joissa jo faceliftin sähköt, ja ainakin joidenkin lähteiden mukaan uudet N52 (bensa)koneet. Mitään sähkövikoja en ole havainnut missään Bemuissani (kop kop).
      Sähköt menivä tuusiksi 9/2005 eli 2006 vuosimalliin,
      530i koneet on olleet N52:ia 3/2005 alkaen...
      Last edited by MajorDrake; 14-06-2011, 13:27.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Tofu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 515
        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

        Moro,

        Mullakin on vähän samaa kysyttävää, kuin Väiskillä. Eli olisin kiinnostunut, että onko autossani mahdollisesti tuo BT kitti. Jospa joku osaisi sanoa alla olevien kuvien perusteella jotain



        F01 730d -13

        Comment

        • Tofu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 515
          • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

          Tälläkö puhelin toimimaan

          Hei

          Saanko puhelin järjestelmän toimimaan ostamalla linkin mukaisen palikan?
          Eli minulla on iPuhelin 4 ja edellisessä postauksessa laitoin linkki kuvasta jossa näkyy tuo paikka minne tämä ilmeisesti asennetaan?



          EDIT:

          Jos sen saa tällaisella toimimaan vaatiiko sen toimimaan saaminen johdossa kiinni käymistä?
          F01 730d -13

          Comment

          • syncro^^
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 765
            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

            Originally posted by Tofu View Post
            Moro,

            Mullakin on vähän samaa kysyttävää, kuin Väiskillä. Eli olisin kiinnostunut, että onko autossani mahdollisesti tuo BT kitti. Jospa joku osaisi sanoa alla olevien kuvien perusteella jotain



            http://aijaa.com/v.php?i=007028188792.jpg

            kyllä saattaapi olla, kokeilet vain laittaa puhelimesta BT:n päälle ja autosta haun päälle ni avot pitäs löytyä.:think jos on ohjekirja ni voi löytyä tarkemmat neuvot....
            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

            BMW G31 540D x-Drive
            BMW F11 530DA -12

            Ex:
            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
            BMW F30 320Da -12
            Bmw E70 3.0DA -07
            Bmw F10 525DA -10
            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              Tohon BT hommaan..

              Jos autossa on jo valmiiksi cd boksi ja paremmat sterkat, niin kandee laittaa tuo Dension 500 kiinni. Sitten vain vielä liikkeessä ohjelmoitutetaan ccc mp3 ymmärtäväksi niin sen jälkeen tuohon Densioniin saa latoa kiinni vaikka minkälaista palikkaa. Itsellä on, olen tykännyt.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • puerco
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1135
                • Espoo

                Originally posted by Ceeray View Post
                Tohon BT hommaan..

                Jos autossa on jo valmiiksi cd boksi ja paremmat sterkat, niin kandee laittaa tuo Dension 500 kiinni. Sitten vain vielä liikkeessä ohjelmoitutetaan ccc mp3 ymmärtäväksi niin sen jälkeen tuohon Densioniin saa latoa kiinni vaikka minkälaista palikkaa. Itsellä on, olen tykännyt.

                Sama juttu.
                Tuo BT juttu on juuri niin että iphone4:sta BT päälle.. autosta haku päälle ja sieltä sitten valitset puhelimesi ja asetat kumpaakin saman salasanan, puhelimeen ja autoon. Vaikka 0000. Ja rockkaa tosi hyvin ip4 kanssa ainakin mulla.

                Densionin kanssa soittelen sitten musaa iphonen kautta samalla.


                Ja valitusta E61:
                Vuodessa vaihdettu

                -Kaikki termostaatit
                -Lämmönvaihdin laatikon kylkeen
                -Tasonsäätökompura (ja tätä ennen joku vaihtanut jo yhden, siis 3 menossa)
                -Turbo (meni viimeviikolla ja nyt asennuksessa)

                Ja autolla itse ajanut 82 000 - 116 000km. Että ohan näissä tuota vikaa vikaa välillä juu. Kaippa se on ite ajettava tää nyt loppuun kun kerran on tullut kunnolla korjattua ja huollettua että ei malta enää luopua.
                Last edited by puerco; 16-06-2011, 14:23.
                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  Originally posted by puerco View Post
                  Ja autolla itse ajanut 82 000 - 116 000km. Että ohan näissä tuota vikaa vikaa välillä juu. Kaippa se on ite ajettava tää nyt loppuun kun kerran on tullut kunnolla korjattua ja huollettua että ei malta enää luopua.
                  onkohan vireillä ollut vaikutusta? Aika vähillä kilsoilla turbo mennyt

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    Originally posted by puerco View Post
                    Ja valitusta E61:
                    Vuodessa vaihdettu
                    -Lämmönvaihdin laatikon kylkeen
                    Ihan mielenkiinnosta; Miten auto oireili, tai mikä kavalsi tuon laatikon lämmönvaihtimen kun piti vaihtaa?
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5438
                      • S:t Karins

                      Originally posted by JKK View Post
                      Ihan mielenkiinnosta; Miten auto oireili, tai mikä kavalsi tuon laatikon lämmönvaihtimen kun piti vaihtaa?
                      Aluksi yleensä vauhdetaan EGR- ja päätermari. Jos lämmöt ei vieläkään nouse niin vaihtoon menee tuo laatikon lämmönvaihdin.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • puerco
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1135
                        • Espoo

                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Aluksi yleensä vauhdetaan EGR- ja päätermari. Jos lämmöt ei vieläkään nouse niin vaihtoon menee tuo laatikon lämmönvaihdin.
                        Aivan oikein, koneen lämmöt ei noussut +5c lämpötilassa termarien vaihdon jälkeenkään yli 62c. Lämmönvaihdin on se seuraava vika sitten joka auttoi.

                        Ei ole tuo softa ainakaan rikkonut 15tkm aikana. Eriasia jos olisin lappu lattiassa ajanut koko 15tkm.. Huomenna/ylihuomenna ollaan ahtimen suhteen varmaan viisaampia.
                        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                        Comment

                        • U. Turhapuro
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1161

                          Oon miettinyt seuraavaksi E60 mallia. Kävin eilen ajamassa alkupään 525i mallia joka kaikin puolin teknisesti oli hyvä peli.

                          Muutama asia jäi mietityttämään, kun vertaan omaan alkupään 523i E39 malliin. Moottori tuntuu ainakin omassa paljon paremmalta väännön suhteen. Vaikuttaako E60 paino? Varmaan kannattaa suosiolla unohtaa 520i mallit. Alusta tuntui ainakin tässä aika löysältä, vaikka en mistään kivirekialustasta tykkää, niin tuo oli aika löysä ja ohjausliikkeet tuntui ns. pienellä viiveellä, kun vertaan sitä omaan m-sport alustaan ja 18" rengastukseen. E60 autossa oli 17" renkaat

                          Pistäkäähän kommenttia

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by U. Turhapuro View Post
                            Muutama asia jäi mietityttämään, kun vertaan omaan alkupään 523i E39 malliin. Moottori tuntuu ainakin omassa paljon paremmalta väännön suhteen. Vaikuttaako E60 paino?
                            e60.n paino?

                            Comment

                            • U. Turhapuro
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1161

                              Niin paino, että onko E60 painavampi, kun en ole mistään sitä jaksanut tarkastaa vielä.

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7559
                                • Kotona

                                Originally posted by U. Turhapuro View Post
                                Moottori tuntuu ainakin omassa paljon paremmalta väännön suhteen. Vaikuttaako E60 paino?
                                Varmaan vähän sama fiilis kun hyppää suoraan jostain e36 325i:n jälkeen e90 325i:een. Jälkimmäisessä on enemmän potkua mutta ensimmäinen tuntuu liikkuvan johonkin. Uudemmat bemut ovat tehty niin mukaviksi ajaa että tuntuma on eri kuin vanhoissa, mittarinneulaa seuraamalla huomaa sitten että meneehän se eteenkinpäin.
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎