Eiköhän Italian olosuhteet ole huomattavasti autoystävällisemmät kuin Suomen. Luulis vehkeiden pysyvän paljon paremmassa kunnossa siellä. Itse olen yhden Italiasta uitetun prätkän ostanut aikoinaan ja se oli ainakin ihan priimatavaraa.
Oma auto myös Italiasta ja ei valittamista ole ollut. Viidettä vuotta jo auto mulla ajossa... Ensimmäiseltä omistajalta suoraan ja löytyy myös penkinlämmittimet. Italiassa ajaneena voin sanoa, että liikennekulttuuri hivenen erilainen kuin täällä Kolhut tosin autoon tullut vasta täällä kotimaassa parkkipaikoilla... Viimeviikollakin joku kusip** oli ovella tyrkännyt, että maalit oli oikein lähtenyt...
Eiköhän Italian olosuhteet ole huomattavasti autoystävällisemmät kuin Suomen. Luulis vehkeiden pysyvän paljon paremmassa kunnossa siellä. Itse olen yhden Italiasta uitetun prätkän ostanut aikoinaan ja se oli ainakin ihan priimatavaraa.
Eikös Italiassa kierretä pyörillä enemmän rataa, kun toria. Sitten kun alkaa olla sopivassa kunnossa, niin maalataan/vaihdetaan muovit ja myydään tyhmille suomalaisille?
Eikös Italiassa kierretä pyörillä enemmän rataa, kun toria. Sitten kun alkaa olla sopivassa kunnossa, niin maalataan/vaihdetaan muovit ja myydään tyhmille suomalaisille?
Mitä väliä? Pyöräthän puretaan ja kasataan joka talvi uudelleen, ainakin täälläpäin...
Mitä väliä? Pyöräthän puretaan ja kasataan joka talvi uudelleen, ainakin täälläpäin...
Eikai sillä mitään väliä olekkaan, jos tykkää purkaa ja kasata muuten vaan. Ja siinä mielessä maksaa turhasta.
Täällä päin pyritään ostamaan kerralla se "hyvä" pyörä, niin ei tarvitse heti olla purkamassa. Tosin ei omalla kohdallani päde, kun tuppaa maksamaan hyvät yksilöt vähän turhan paljon muiden harrastuksien päälle. Eli joutuu tällä hetkellä ainakin vielä haaveilemaan.
Olen ajanut ikäni sillä konkurssiin menneellä ruotsalaisella ja pidän nykyisestä ajokistani, mutta olosuhteiden pakosta on mietittävä, millä tulevaisuudessa siirryn paikasta B paikkaan A. Nykyinen kuljin on kohtuuhyvin varusteltu myös hevosten puolesta ja siksi vaatimustaso on korkeahko myös seuraavaa ajopeliä valitessa.
Tilojen ja kuljetuskapasiteetin puolesta valinta olisi kallistumassa 500-sarjan farmariin. Bemareista en paljoa tiedä, mitä nyt TM:n testejä lukenut ja tätä foorumia selannut. Uudehkot mallit miellyttävät silmää. Ensimmäinen Bemari saattaisi olla vähän käytetty, jolla merkkiin voisi ottaa tuntumaa ja jos suhde vaikuttaa hyvältä, voisi seuraava hankinta olla uusi auto.
Bensalla ajaneena en nytkään dieselistä ole innostunut, mutta tehoa pitäisi olla 250 hevosta tai enemmän ja 4 vetävää pyörää olisi kiva juttu. Automaattilaatikko on ehdoton vaatimus.
Nykyisessä autossa on penkit, joilla voi ongelmitta istua ainakin 8 tunnin ajorupeamia. Ilmeisesti Bemariin pitäisi ottaa sporttipenkit, jotta niiden suhteen ei tulisi katumista?
Miten ajovalot - olen tottunut 230 metriä (TM:n mittaus) kantaviin bi-xenoneihin ja testeissä Bemarin valot ovat jääneet tästä ainakin 100 metriä. Ilmeisesti uudehkoihin 500-sarjaisiin ei saa auton omiin umpioihin lisäkaukovaloja, vaan toiset umpiot ovat vain koristeet?
Millaiseen maantiekulutukseen bensiinimoottoreilla pääsee normaalissa ajossa? Testeissä on muistaakseni moitittu tehtaan ilmoituksia optimistisiksi. Minun ajokilometreilläni tosin virallinen co2-päästölukema tuntuu lompakossa enemmän kuin todellinen kulutus.
Olen siinä käsityksessä, että nuo Exx ja Fxx ovat jotain kori/jne revisioita. Mitä käytännön eroa on loppupään E-malleilla ja nykyisllä F-malleilla? Luonnollisesti otan mielelläni mahdollisimman tuoreen vuosimallin, mutta viimeksi kun pyysin uudesta tarjousta, 100 tonnia oli hyvin lähellä. Mielelläni en sijoittaisi ensikosketukseen ihan noin paljoa.
Saksassa lienee hyvä tarjonta käytetyistä, onko jotain hyvää paikkaa mistä noita katsella (saksan tunneista on aikaa 30 vuotta ja muistikuvat hyvin hataria ? Tavoitteena olisi saada luotettava menopeli, itsellä ei ole aikaa, mielenkiintoa eikä juuri osaamistakaan toimia automekaanikkona. Nykyisen merkin edustajat ovat pelanneet hyvin yhdellä varikkokäynnillä per vuosi ja samaa toivoisin Bemariltakin, joskin tämän foorumin kahlailu kyllä saa epäilemään toiveen realistisuutta ;-)
Mitä muuta kannattaa huomioida näin merkkiä tuntemattomana?
Nykyisessä autossa on penkit, joilla voi ongelmitta istua ainakin 8 tunnin ajorupeamia. Ilmeisesti Bemariin pitäisi ottaa sporttipenkit, jotta niiden suhteen ei tulisi katumista?
Kyllä jos ajat pitkiä ajoja niin vaihtoehdoksi jää comfort penkit.
Millaiseen maantiekulutukseen bensiinimoottoreilla pääsee normaalissa ajossa? Testeissä on muistaakseni moitittu tehtaan ilmoituksia optimistisiksi. Minun ajokilometreilläni tosin virallinen co2-päästölukema tuntuu lompakossa enemmän kuin todellinen kulutus.
Kyllä pitäisi päästä 7l/100km ja alle. Moottoritienopeuksisa sit ehkä 7-7.5l
Mitä muuta kannattaa huomioida näin merkkiä tuntemattomana?
Jos ostat käytettyä E61 (5sarjan farkku) niin kannattaa ehdottomasti ostaa BMW premium selection takuulla oleva malli, joko Suomesta tai Saksasta. BMW on premium merkki, mutta vikojen suhteen se ei ole mikään vikavapaa.
Bensakoneissa on paljon vähemmän tyyppivikoja, mutta farkku tuo omat lisänsä.
Comment