Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Mikä perhana noissa E61 lasikattoluukuissa oikein on ongelmana, kun tuntuu että joka toisessa yksilössä se kiukuttelee. Yhdessä autossa oli hanskalokerossa Laakkosen korjauskuitti +6k€ ja selitteessä jotain tuosta luukusta...

    Tosi monessa se luukku ei joko mene ilman manuaalista avustusta kiinni tai sitten esim sisäverhoilu jää raolleen.

    uskaltaako luukullista autoa ostaa ollenkaan... :think
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Pile jr
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 186
      • Savonlinna

      Mitä nyt on sellasii tullu ajettua muutamia kertoja koeajossa, koska itseäni kiinnostaa myös tuo auto. Itse en ole huomannut mitään poikkeavaa lasikattoluukuissa, kaik toimii niinkuin pitää!

      Comment

      • K70
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 503
        • Vantaa

        Paljonhan niistä saa lukea, että on jumittunut, eikä mitään halpaa ole korjata.
        Jotkut on tehneet jotain virityksiä jumittuneille luukuille siten, että toimii, jollen väärin muista, niin liukuvana kattoluukkuna muutosten jälkeen, mutta ylös nouseva tuuletustoiminto ei toimi sen jälkeen. Eli panoraamaosan pienempi lasi on sen jälkeen kiinteä.

        Osan vioista saa ilmeisesti ohjelmalla korjattua, mutta kai aika useissa on mekaanisesti mennyt jotain rikki, niin siinä ei kai auta kuin tuo yllä oleva virityskorjaus, tai sitten marmoritiskin kautta uusia koko panodraama.

        Itsellä toiminut tähän asti moitteetta...kopkop.
        S212, E350CDI, -11

        Comment

        • Sigfried
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 261
          • Rannalla

          Originally posted by K70 View Post
          Paljonhan niistä saa lukea, että on jumittunut, eikä mitään halpaa ole korjata.
          Jotkut on tehneet jotain virityksiä jumittuneille luukuille siten, että toimii, jollen väärin muista, niin liukuvana kattoluukkuna muutosten jälkeen, mutta ylös nouseva tuuletustoiminto ei toimi sen jälkeen. Eli panoraamaosan pienempi lasi on sen jälkeen kiinteä.

          Osan vioista saa ilmeisesti ohjelmalla korjattua, mutta kai aika useissa on mekaanisesti mennyt jotain rikki, niin siinä ei kai auta kuin tuo yllä oleva virityskorjaus, tai sitten marmoritiskin kautta uusia koko panodraama.

          Itsellä toiminut tähän asti moitteetta...kopkop.
          Omasta mielestäni mulla toimii panorama hyvin mutta en ole huomannut tuollaista "tuuletustoimintoa" eli mulla aukeaa napista ensin verhoilu, seuraavalla kosketuksella iso luukku liukuu taaksepäin noin puoli väliin ja vielä kerran kun kytkintä vetää taaksepäin liukuu luukku kokonaan auki. Eli onko mulla jotain vikaa vai enkö vaan osaa käyttää tuota oikein?

          edit: vai onko LCI:ssä tuo toteutettu erilailla?

          Comment

          • syncro^^
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 765
            • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

            Originally posted by Pile jr View Post
            Se on jälkiasennettu! Tunteeko joku kari tuikkasen kajaanista, se oli lastuttanu ton bemarin!

            jos luet joskus mersufoorumia ni tutuks tulee kirjottelee "tuikku"" nimellä osaa säätää autoja aika hyvin harkinnassa oman auton käyttäminen siellä.. ainut tuo vaihteisto mahtaneeko kestää sitte sitä väännönnousua:think
            Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

            BMW G31 540D x-Drive
            BMW F11 530DA -12

            Ex:
            BMW E61 535da individual -10 340/680nm
            BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
            BMW F30 320Da -12
            Bmw E70 3.0DA -07
            Bmw F10 525DA -10
            Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Sigfried View Post
              Omasta mielestäni mulla toimii panorama hyvin mutta en ole huomannut tuollaista "tuuletustoimintoa" eli mulla aukeaa napista ensin verhoilu, seuraavalla kosketuksella iso luukku liukuu taaksepäin noin puoli väliin ja vielä kerran kun kytkintä vetää taaksepäin liukuu luukku kokonaan auki. Eli onko mulla jotain vikaa vai enkö vaan osaa käyttää tuota oikein?

              edit: vai onko LCI:ssä tuo toteutettu erilailla?
              Paina sitä nappulaa ylöspäin, äläkä liu'uta eteen-taakse. Kato mitä tapahtuu
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Pile jr
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 186
                • Savonlinna

                Varmana kestää! Jos jatkuvasti kengität nii kai se jossai vaihees hajoaa, mut normaaliajossa ei, ja onhan moni ohjelmoinut autonsa enkä ole kuullu ongelmista!
                Last edited by Pile jr; 18-05-2011, 19:31.

                Comment

                • K70
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 503
                  • Vantaa

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Paina sitä nappulaa ylöspäin, äläkä liu'uta eteen-taakse. Kato mitä tapahtuu
                  Ja tuokin toimii kahdella tavalla. Sisäverhous aukinaisena ja myös kiinni siten, että sisäverhous aukeaa välistä hieman ilmankiertoa varten.
                  S212, E350CDI, -11

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by K70 View Post
                    Paljonhan niistä saa lukea, että on jumittunut, eikä mitään halpaa ole korjata.
                    Jotkut on tehneet jotain virityksiä jumittuneille luukuille siten, että toimii, jollen väärin muista, niin liukuvana kattoluukkuna muutosten jälkeen, mutta ylös nouseva tuuletustoiminto ei toimi sen jälkeen. Eli panoraamaosan pienempi lasi on sen jälkeen kiinteä.

                    Osan vioista saa ilmeisesti ohjelmalla korjattua, mutta kai aika useissa on mekaanisesti mennyt jotain rikki, niin siinä ei kai auta kuin tuo yllä oleva virityskorjaus, tai sitten marmoritiskin kautta uusia koko panodraama.

                    Itsellä toiminut tähän asti moitteetta...kopkop.
                    Autot mitä on tullut kateltua on olleet väliltä 06-08, ja silti on ollut ongelmaluukkuja. Paras oli yhdessä autoliikkeessä, kun verhoilu ei suostunut sulkeutumaan niin myyjä väitti silmät kirkkaina että sen ei kuulu sulkeutua...
                    Tosin sama myyjä väitti selvää business-navia (yksi sloti, kapea näyttö) pro-naviksi ja väitti että iso näyttö tuli vasta 08-malleihin.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Pile jr
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 186
                      • Savonlinna

                      Mitä eroa on 530da kun se on suomiauto tai saksan maalta. Onko suomi autoissa kenties vahvempaa osaa vaikka miettii talvea?? Kertokaapa!! Ylipäätään mitä eroa niissä on suomi vs saksa

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Pile jr View Post
                        Mitä eroa on 530da kun se on suomiauto tai saksan maalta. Onko suomi autoissa kenties vahvempaa osaa vaikka miettii talvea?? Kertokaapa!! Ylipäätään mitä eroa niissä on suomi vs saksa
                        Ainoat erot on tietysti dokumentaation kieli (käyttöohjekirja/huoltokirja?),
                        sekä suomiautoissa on yleensä aina penkinlämmittimet
                        ja cold climate -paketti joka tarkoittaa mm. lämmitettäviä huohottomia.
                        Tosin dieseleissä ei ole ollut ongelmia ilman em. pakettia...
                        Em. varusteet tosin löytyy myös osasta tuontipelejäkin.

                        Muissa osissa ei ole mitään eroa.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by BeamR View Post
                          Autot mitä on tullut kateltua on olleet väliltä 06-08, ja silti on ollut ongelmaluukkuja. Paras oli yhdessä autoliikkeessä, kun verhoilu ei suostunut sulkeutumaan niin myyjä väitti silmät kirkkaina että sen ei kuulu sulkeutua...
                          Tosin sama myyjä väitti selvää business-navia (yksi sloti, kapea näyttö) pro-naviksi ja väitti että iso näyttö tuli vasta 08-malleihin.
                          No tuollaiset liikkeet kannattaa kiertää ja kaukaa...
                          Ainut ero mikä tuli naviin LCI malliin on se että myös business on karttapohjalla eikä pelkkä nuoliohjaus kuten vanhemmissa.
                          2009 malliin pro navi muuttui sitten kovalevypohjaiseksi mikä on huono asia kun sen päivittämäinen on vähän haastavampaa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Pile jr View Post
                            Mitä eroa on 530da kun se on suomiauto tai saksan maalta. Onko suomi autoissa kenties vahvempaa osaa vaikka miettii talvea?? Kertokaapa!! Ylipäätään mitä eroa niissä on suomi vs saksa
                            Kyllä, eroja on todella paljon. Pikkuasioihin nyt puuttumatta, niin ohessa hyvä selvitys eroista. Merkki on kylläkin eri, mutta pätee täysin myös BMW:hen.



                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Ainoat erot on tietysti dokumentaation kieli (käyttöohjekirja/huoltokirja?),
                              sekä suomiautoissa on yleensä aina penkinlämmittimet
                              ja cold climate -paketti joka tarkoittaa mm. lämmitettäviä huohottomia.
                              Tosin dieseleissä ei ole ollut ongelmia ilman em. pakettia...
                              Em. varusteet tosin löytyy myös osasta tuontipelejäkin.

                              Muissa osissa ei ole mitään eroa.
                              Tietääkseni esim 5-sarjassa penkinlämmittimet on olleet Saksassa vakiona jo E39 faceliftin aikakaudesta lähtien. Ne, joissa ei ole noita, on olleet esim Italian tuonteja.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Pile jr
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 186
                                • Savonlinna

                                Huhu mitä tekstii, ite ostan nyt ainaki suomi auton, platinaa käytetään lämmitinlaitteissa ja kultasia liittimiä. Noiden juttujen perusteella kannattaa ostaa suomiauto!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎