memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete--
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 65
    • JKL

    200km takaisin ja auto toimi kuin unelma, ei minkäänlaisia ongelmia. Ihme vekotin!
    E61 535d M-Sport Touring

    Comment

    • stimbe
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 34
      • Hyvinkää

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Mut eikös se tuon lastuttamisen kanssa aina ja miltei usein oteta dpf varaston hyllylle? Ja poisteta poltot samalla kertaa ohjelmista..
      Dpf ei tuo seilaavia kierroksia mukanaan vaikka olisi kohtuu tukossakin. Dpf polttoprosessi aiheuttaa tehottomuuden tunnetta ja että ei reagoi niin hyvin kaasuun, tosin kun lyö pedaalin lattiaan niin aivan normaalisti kulkee

      Itsellä ongelma hävisi kun nollasin laatikon ja opetin sille vähän paremmat vaihtokierrokset, laatikko ei kai osannut päättää mitä tekee 1600-1800rpm tasa-kaasulla :think Ongelma esiinty ehkä kerran pari 3kk sisään.
      Tämä tosin ei mitään korjaa mutta ainakin sain ongelman piiloon
      730d E65 LCI

      Comment

      • mr81
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 300
        • PK-seutu

        Olen ihmetellyt kun ilmastointi on automaatilla ja kylmänä se eka puhaltaa tuulilaseihin ja siitä sit vaihtuu puhaltamaan jalkoihin niin eka tulee kylmää jalkoihin ja sit siitä lämpenee.

        Tuntuu siltä et mitään muuta ei tapahdu kun pistän asteikot yli 21 et puhallus vaan kovenee. En saa autoa kuumaksi (manualillakaan) millään vaan se pysyy haaleen lämpimänä. Epäilen kyl et jotain rikki, mutta mitä? Moottori lämpötilat nousee 95 asteseen valikosta. Auton malli e60 lci bensalla.
        E65 730d '08 Monaco blue
        Ex: E60 523iA '08

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by mr81 View Post
          Olen ihmetellyt kun ilmastointi on automaatilla ja kylmänä se eka puhaltaa tuulilaseihin ja siitä sit vaihtuu puhaltamaan jalkoihin niin eka tulee kylmää jalkoihin ja sit siitä lämpenee.

          Tuntuu siltä et mitään muuta ei tapahdu kun pistän asteikot yli 21 et puhallus vaan kovenee. En saa autoa kuumaksi (manualillakaan) millään vaan se pysyy haaleen lämpimänä. Epäilen kyl et jotain rikki, mutta mitä? Moottori lämpötilat nousee 95 asteseen valikosta. Auton malli e60 lci bensalla.

          eiks nois lci malleissa ole jo joku asetus siellä climate valikossa idrivessa josta pitää punasia palkkeja lisäillä sinne minne haluaa lämmöt kohdistuvan, vai?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • mr81
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 300
            • PK-seutu

            Ne puhallustehot on vaan "manualilla".
            Automaatilla on tämmöiset valinnat
            E65 730d '08 Monaco blue
            Ex: E60 523iA '08

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by mr81 View Post
              Ne puhallustehot on vaan "manualilla".
              Automaatilla on tämmöiset valinnat
              Ei sulla sitten ole sen kummasemmat asetukset kun mun vanhemmassakaan.

              Voiko sitten ne lämpötila tunnistimien pölyyntymiset aiheuttaa sen ettei lämpöä tuntuisi riittävän, vai onko se vain kun on entisaikaan saanut itse namikasta vääntää mihin haluaa ja miten lämmintä huolehtimatta siitä paljonko lämpöä missäkin jo on, niin se nykyisin vain tuntuu kylmältä?

              nimimerkillä itsekkin hytissyt hytissä aina ajellessani
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by mr81 View Post
                Ne puhallustehot on vaan "manualilla".
                Automaatilla on tämmöiset valinnat
                Väännä tuohon valkoisen palkin tilalle punaisia maksimi määrä niin rupeaa tarkenemaan...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Väännä tuohon valkoisen palkin tilalle punaisia maksimi määrä niin rupeaa tarkenemaan...
                  Meinaatko että ajaa manuaalilla (puhaltimen) kanssa, ei automaatilla?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Ei.
                    Tökkäät rullaa tuossa tilassa oikealle ja pyörittelet punaista peliin. Tai jos kuuma, niin sinistä. Valkoinen on neutraali.

                    Vanhemmassa mallissa tuo pylpyrä vähä eri paikassa, mutta onnistuneesti on piilotettu moinen säätö näköjään LCI:ssäkin.



                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Meinaatko että ajaa manuaalilla (puhaltimen) kanssa, ei automaatilla?
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by WarHead View Post
                      Ei.
                      Tökkäät rullaa tuossa tilassa oikealle ja pyörittelet punaista peliin. Tai jos kuuma, niin sinistä. Valkoinen on neutraali.

                      Vanhemmassa mallissa tuo pylpyrä vähä eri paikassa, mutta onnistuneesti on piilotettu moinen säätö näköjään LCI:ssäkin.
                      Täytyypä kohta ajellessa katsoa missä asennossa omat on..
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Tuohan tarkkalleenottaen vaikuttanee niihän sähköisiin vastuksiin TAI
                        kojelaudan keskisuutinten lämpösäätöön...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          Ongelma oli jalkoihin tuleva kylmäilma jota tulee kun auto on kylmänä ja se ekana alkaa puhaltamaan tuulilasiin ja siitä sit siirtyy seuraavaksi puhaltamaan jalkoihin niin kestää joku 30sekuntia tulee kylmää ilmaa eteen ja taakse jalkatiloihin. Alkaa siitä sit pikkuhiljaa lämpenee ja kylmän tunne katoaa. Ei tule sit enää uudestaan, kun moottori on lämmennyt.

                          En saa sitä autoa kuumaksi edes manualilla (nupit kaakossa/puhallus täysillä yksittäin tai kaikki) tai automaatilla palkit 4punasella ja asteet 26. Se on semmonen OK lämmin, mutta ei saa tukalan kuumaksi. Onko muilla sama et onko tämä ominaisuus vai jotain on vikana?
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • Noesoe
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 104
                            • Pirkanmaa

                            Ihan mielenkiinnosta.. Missä nämä tunnistimet mahtaa sijaita kabiinissa?


                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Ei sulla sitten ole sen kummasemmat asetukset kun mun vanhemmassakaan.

                            Voiko sitten ne lämpötila tunnistimien pölyyntymiset aiheuttaa sen ettei lämpöä tuntuisi riittävän, vai onko se vain kun on entisaikaan saanut itse namikasta vääntää mihin haluaa ja miten lämmintä huolehtimatta siitä paljonko lämpöä missäkin jo on, niin se nykyisin vain tuntuu kylmältä?

                            nimimerkillä itsekkin hytissyt hytissä aina ajellessani

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by Noesoe View Post
                              Ihan mielenkiinnosta.. Missä nämä tunnistimet mahtaa sijaita kabiinissa?
                              Eiks yks ainakin ole talakasin/etulasin lämmittimien nappien välissä?

                              Lopuista ei ole havaintoja.

                              Käänsin omastani lämmöt plussalle elikkäs punaselle ja nyt on HIKI! ja vittumaisesti nimenomaan jo naamaan puhaltaa kokoaika ja silmät kuivaa ja joutuu siis ruuvaamaan tuota johonkin vaalealle päin kenties..
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by mr81 View Post
                                Ongelma oli jalkoihin tuleva kylmäilma jota tulee kun auto on kylmänä ja se ekana alkaa puhaltamaan tuulilasiin ja siitä sit siirtyy seuraavaksi puhaltamaan jalkoihin niin kestää joku 30sekuntia tulee kylmää ilmaa eteen ja taakse jalkatiloihin. Alkaa siitä sit pikkuhiljaa lämpenee ja kylmän tunne katoaa. Ei tule sit enää uudestaan, kun moottori on lämmennyt.

                                En saa sitä autoa kuumaksi edes manualilla (nupit kaakossa/puhallus täysillä yksittäin tai kaikki) tai automaatilla palkit 4punasella ja asteet 26. Se on semmonen OK lämmin, mutta ei saa tukalan kuumaksi. Onko muilla sama et onko tämä ominaisuus vai jotain on vikana?
                                kun väänsin kokonaan punaselle palkit, niin sanoisinpa tuolla asetuksella että saa lämpötilan säädin olla jossain 18 astetta ja alle...
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X