E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2150
    • L a h t i

    Originally posted by Kesäromu View Post
    Onko joku laittanut noita schmiedmanin puskureita e60:seen,esim tuollainen:Etupuskuri Motorsport II design sisältää sumuvalot
    Tuotenumero: FR6061MOTPDC

    Onko nämä tässä toimituksessa tulevat osat kaikki mitä tarvitsee vai pitääkö hankkia vielä muuta?

    Mites asennus,meneekö ns. heittämällä ja osien laatu?

    Ajattelin tuon vakiopuskurin korvata jossain vaiheessa.
    En tie mitä sielä maksaa mutta täältä saat aika varmasti halvemmalla ja OEM..


    Comment

    • Kesäromu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 232
      • Espoo

      Lähettelin tuonne s.postia,katsotaan mitä tarjoavat.
      F10 -11
      E21 315 -83

      Comment

      • BeemeR1
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 310
        • Junttilan mutka

        Jarrunesteen vaihto meni hieman pitkäksi, joten nollasin ilmoituksen etukäteen, kun en jaksanut sitä herjaa katsoa. Nyt nesteen vaihdon jälkeen jo aikaisemmin nollattua ilmoitusta ei saa uudelleen nollattua. Onko näin vai onnistuuko nollaus jollain konstilla?

        Comment

        • Harzzu
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 21

          Kiertääko vesi vesipumpun läpi vapaasti kun auto ei ole käynnissä?
          Asentelin tuon pumpullisen letkulämppärin tohon pumpun ja öljynlauduttajn väliin, mutta tuleeko se vesi sieltä vesipumpun läpi?

          Comment

          • Jomppepomppe
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 5
            • Espoo

            Tervehdys!

            Osaakohan joku sanoa, mikä 530d:n automaattilaatikossa on vikana, vai onkohan vika enemmän omassa päässä.

            Automaattilaatikko pitää mielestäni turhan isoa vaihdetta silmässä, ja reippaassammakin polkaisussa miettii useamman sekunnin ennen kuin vaihtaa pienempää silmään. Käytännössä kierrosalue pyörii normaaliajolla siinä 1000-1700rpm kohdalla, tasaista vauhtia ajaessa auto pyrkii pitämään kierrokset 1400 kierroksen tienoilla. Yli 2000rpm menee vasta kun enemmän survoo kaasua. Kun laatikko lopulta saa pienempää silmään, lähtee auto kuin tykin suusta, eli tehon puutetta ei sinänsä voi valittaa (muuta kuin ehkä alakierroksilla?). Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että kaasua painaessa, kierrokset ensin pomppaavat n. 200 kierrosta, jonka jälkeen äkkiä laskevat jopa alle alkuperäisen kierrosmäärän, sieltä lähtien keräämään vauhtia.

            Eli kiihdyttäessä on kaksi vaihtoehtoa: hidasta matelua isolla vaihteella tai räjähtävä lähtö. Minkäänlaista sulavaa voimansiirtoa renkaille ei ole odotettavissa. Melko vaarallista moottoritielle liittyessä, kun joko laatikko arpoo liian kauan tai enemmän kaasua antaessa ollaan jo edellä ajavan persiissä. Pidin tätä pitkään ominaisuutena, kunnes sain huollosta sijaisautoksi saman aikakauden 525d:n, jonka vaihteiston toiminta oli AIVAN erilainen, huomattavasti jouheampi.

            Auto vm. 2006. Vikakoodit luettu, ei koodeja. MAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta. INPAlla nollattu vaihteiston adaptaatiot, ei tuntunut kovinkaan paljon vaikuttavan. Onko kellään ajatusta, mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Kokeile nyppästä ilmamassamittarin piuha irti...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • -pekkis-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 128
                • Turku

                Originally posted by Jomppepomppe View Post
                MAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta.
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Kokeile nyppästä ilmamassamittarin piuha irti...
                MAF tai adaptaatioita olisin itsekin veikannut. Kerran kanssa ajanut sellaista joka käyttäytyi juuri noin. En tiedä tuliko ikinä kuntoon.
                E39 M5 -01

                Comment

                • tommipommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 230
                  • sastamala

                  "Battery connection check" + "Transmission faulty"

                  Huomenta toverit!

                  Tänään töihin ajaessani, tuli vaihteisto vikatila-ilmoitus ja vaihteisto ei tuntunut vaihtavan. Pysäytin pientareelle ja tietokone herjasi transmission failurea/gear change faultya(en ihan tarkasti muista) ja punaine vaihteistoratas oli näytössä. ABS:n merkkivalokin taisi palaa? Sitten myös battery connection check ilmaantui siihen ratin taakse ja isompi näyttö meni pimeeksi kokonaan. Sammutin auton ja käynistin uudelleen ja ajelin normaalisti töihin ongelmitta..

                  Olen kuullut että autokeskuksella saisi käydä heidän piikkiin vaihtaan akkukaapelin tai kiinnittimen? Voiko tämä kaikki olla siitä kiinni vai kuulostaako todelliselta vaihteistorobleemalta?

                  Jännitettä en ole salavalikosta seurannut, sitähän vois varmaan kytätä kotia päin ajaessa? Minkäs valikon takaa sellainen löytyy, en ole käyttänyt kun lämpötilanäyttöä eli seiskaa.

                  Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!!

                  Niin ja kyseessä -05 530DTA 115tkm

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1577

                    jännite löytyy muistaakseni 9 valikosta.

                    Comment

                    • otrim
                      Newbiemmer
                      • Apr 2009
                      • 25
                      • ruokolahti

                      Avain story.
                      08 LCI sippasi avain patterinvaihdon jälkeen. Autösähköliike tutki ja sanoi että uusi avain. Tilattiin merkkiliikkeen kautta. Ohje oli että avain virtalukkoon ja auto tunnistaa sen ja menoksi. Autossa comfort access. Muuten toimi muttei comfort systeemi. Merkkiliike jonka kautta avain tuli yritti ohjelmoida avaimia muttei saanut pelaamaan. Kysely tehtaalle. Viikon päästä auto pajalle mukana 4 avainta. 2 käyttöavainta+huoltoavain+hajonnut avain. Kaikki avaimet tyhjennettin ja koko autoon uusi koko softa. Lataus kesti 3.5 h.
                      Homman vika on siinä että auto hyväksyy vain kaksi comfort acces avainta kerrallaan. se hajonnut avain olisi pitänyt poistaa softasta ennenkuin uusi ohjelmoidaan. Tätä ei huoltoneuvojan mukaan näkynyt missään tehtaan ohjeistuksissa eikä tullut tietoa avaimen mukanakaan. Heillä aiemmin vähän kokemusta avaimettomasta systeemistä.
                      Lasku oli noin 300 avaimesta, 70 autosähköliikkeeseen työtä. Merkkilikkeeseen 200 softa+100 avaimen opetusta. yht 670 eur
                      Oliko hinta kohdallaan?

                      Tämä tiedoksi comfort access käyttäjille.

                      Comment

                      • -pekkis-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 128
                        • Turku

                        Originally posted by tommipommi View Post
                        Huomenta toverit!

                        Tänään töihin ajaessani, tuli vaihteisto vikatila-ilmoitus ja vaihteisto ei tuntunut vaihtavan. Pysäytin pientareelle ja tietokone herjasi transmission failurea/gear change faultya(en ihan tarkasti muista) ja punaine vaihteistoratas oli näytössä. ABS:n merkkivalokin taisi palaa? Sitten myös battery connection check ilmaantui siihen ratin taakse ja isompi näyttö meni pimeeksi kokonaan. Sammutin auton ja käynistin uudelleen ja ajelin normaalisti töihin ongelmitta..

                        Olen kuullut että autokeskuksella saisi käydä heidän piikkiin vaihtaan akkukaapelin tai kiinnittimen? Voiko tämä kaikki olla siitä kiinni vai kuulostaako todelliselta vaihteistorobleemalta?

                        Jännitettä en ole salavalikosta seurannut, sitähän vois varmaan kytätä kotia päin ajaessa? Minkäs valikon takaa sellainen löytyy, en ole käyttänyt kun lämpötilanäyttöä eli seiskaa.

                        Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!!

                        Niin ja kyseessä -05 530DTA 115tkm
                        IBS, akku, jännitteensäädin. Siinä trio jonka kokonaan tai osittain uusimalla tulee kuntoon. Toki se päävirtakaapelikin kannattaa tsekkauttaa, kun ilman sen tekevät.
                        E39 M5 -01

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by otrim View Post
                          Tätä ei huoltoneuvojan mukaan näkynyt missään tehtaan ohjeistuksissa eikä tullut tietoa avaimen mukanakaan. Heillä aiemmin vähän kokemusta avaimettomasta systeemistä.
                          Lasku oli noin 300 avaimesta, 70 autosähköliikkeeseen työtä. Merkkilikkeeseen 200 softa+100 avaimen opetusta. yht 670 eur
                          Oliko hinta kohdallaan?
                          Ei. Reklamoi vähintään tuosta softapäivityksestä,
                          kyllä liikkeen olisi pitänyt tietää että montako avainta siihen saa paritettua.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1424

                            Työkaverilta vapautuisi Iphone4S SnapIn adapteri F10:stä. Käykö se suoraan e61 LCI:n keskikyynärnojaan?
                            e39 M54B22 manual
                            Polestar2 LRDM -21
                            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                            Comment

                            • LasseE
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 416
                              • Kontiolahti/Joensuu

                              Originally posted by Jomppepomppe View Post
                              Tervehdys!

                              Osaakohan joku sanoa, mikä 530d:n automaattilaatikossa on vikana, vai onkohan vika enemmän omassa päässä.

                              Automaattilaatikko pitää mielestäni turhan isoa vaihdetta silmässä, ja reippaassammakin polkaisussa miettii useamman sekunnin ennen kuin vaihtaa pienempää silmään. Käytännössä kierrosalue pyörii normaaliajolla siinä 1000-1700rpm kohdalla, tasaista vauhtia ajaessa auto pyrkii pitämään kierrokset 1400 kierroksen tienoilla. Yli 2000rpm menee vasta kun enemmän survoo kaasua. Kun laatikko lopulta saa pienempää silmään, lähtee auto kuin tykin suusta, eli tehon puutetta ei sinänsä voi valittaa (muuta kuin ehkä alakierroksilla?). Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että kaasua painaessa, kierrokset ensin pomppaavat n. 200 kierrosta, jonka jälkeen äkkiä laskevat jopa alle alkuperäisen kierrosmäärän, sieltä lähtien keräämään vauhtia.

                              Eli kiihdyttäessä on kaksi vaihtoehtoa: hidasta matelua isolla vaihteella tai räjähtävä lähtö. Minkäänlaista sulavaa voimansiirtoa renkaille ei ole odotettavissa. Melko vaarallista moottoritielle liittyessä, kun joko laatikko arpoo liian kauan tai enemmän kaasua antaessa ollaan jo edellä ajavan persiissä. Pidin tätä pitkään ominaisuutena, kunnes sain huollosta sijaisautoksi saman aikakauden 525d:n, jonka vaihteiston toiminta oli AIVAN erilainen, huomattavasti jouheampi.

                              Auto vm. 2006. Vikakoodit luettu, ei koodeja. MAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta. INPAlla nollattu vaihteiston adaptaatiot, ei tuntunut kovinkaan paljon vaikuttavan. Onko kellään ajatusta, mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
                              Omassa vähän samaa oiretta..tasakaasulla tuntuu että pitää vähän liian pieniä kierroksia omasta mielestäni. Kaasua kun antaa niin laatikko pitää saman vaihteen hetken aikaa ennen kuin vaihtaa pienempää..Maf;in vaihdoin keväällä mutta en nollannut asetuksia siitä..myös öljyt lootaan on vaihdettu kesällä ja ihan hyvännäköiset entiset kuulemma oli..Pitäsi kokeilla vielä
                              tuota laatikon nollausta omaankin.
                              Ex. E46 330d -05
                              Ex. e61 530da -05
                              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                              Member of Team EastAudio
                              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                              Comment

                              • Jomppepomppe
                                Newbiemmer
                                • Sep 2012
                                • 5
                                • Espoo

                                Originally posted by LasseE View Post
                                Omassa vähän samaa oiretta..tasakaasulla tuntuu että pitää vähän liian pieniä kierroksia omasta mielestäni. Kaasua kun antaa niin laatikko pitää saman vaihteen hetken aikaa ennen kuin vaihtaa pienempää..Maf;in vaihdoin keväällä mutta en nollannut asetuksia siitä..myös öljyt lootaan on vaihdettu kesällä ja ihan hyvännäköiset entiset kuulemma oli..Pitäsi kokeilla vielä
                                tuota laatikon nollausta omaankin.
                                Laatikon öljyt on ollut itselläkin mietinnässä. Outoa sikäli, että netistä löytyy kasapäin tarinoita e60:stä, joiden vaihteisto pitää liian korkeita kierroksia ja luistaa liikaa, mutta itsellä on pikemminkin juuri päinvastoin. Kierrokset liian matalalla eikä anna luistaa lainkaan... kynsin hampain pitää kiinni siitä isosta vaihteesta.

                                Olen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X