Originally posted by Kesäromu
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tervehdys!
Osaakohan joku sanoa, mikä 530d:n automaattilaatikossa on vikana, vai onkohan vika enemmän omassa päässä.
Automaattilaatikko pitää mielestäni turhan isoa vaihdetta silmässä, ja reippaassammakin polkaisussa miettii useamman sekunnin ennen kuin vaihtaa pienempää silmään. Käytännössä kierrosalue pyörii normaaliajolla siinä 1000-1700rpm kohdalla, tasaista vauhtia ajaessa auto pyrkii pitämään kierrokset 1400 kierroksen tienoilla. Yli 2000rpm menee vasta kun enemmän survoo kaasua. Kun laatikko lopulta saa pienempää silmään, lähtee auto kuin tykin suusta, eli tehon puutetta ei sinänsä voi valittaa (muuta kuin ehkä alakierroksilla?). Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että kaasua painaessa, kierrokset ensin pomppaavat n. 200 kierrosta, jonka jälkeen äkkiä laskevat jopa alle alkuperäisen kierrosmäärän, sieltä lähtien keräämään vauhtia.
Eli kiihdyttäessä on kaksi vaihtoehtoa: hidasta matelua isolla vaihteella tai räjähtävä lähtö. Minkäänlaista sulavaa voimansiirtoa renkaille ei ole odotettavissa. Melko vaarallista moottoritielle liittyessä, kun joko laatikko arpoo liian kauan tai enemmän kaasua antaessa ollaan jo edellä ajavan persiissä. Pidin tätä pitkään ominaisuutena, kunnes sain huollosta sijaisautoksi saman aikakauden 525d:n, jonka vaihteiston toiminta oli AIVAN erilainen, huomattavasti jouheampi.
Auto vm. 2006. Vikakoodit luettu, ei koodeja. MAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta. INPAlla nollattu vaihteiston adaptaatiot, ei tuntunut kovinkaan paljon vaikuttavan. Onko kellään ajatusta, mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
Comment
-
-
Kokeile nyppästä ilmamassamittarin piuha irti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Jomppepomppe View PostMAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta.Originally posted by MajorDrake View PostKokeile nyppästä ilmamassamittarin piuha irti...E39 M5 -01
Comment
-
-
"Battery connection check" + "Transmission faulty"
Huomenta toverit!
Tänään töihin ajaessani, tuli vaihteisto vikatila-ilmoitus ja vaihteisto ei tuntunut vaihtavan. Pysäytin pientareelle ja tietokone herjasi transmission failurea/gear change faultya(en ihan tarkasti muista) ja punaine vaihteistoratas oli näytössä. ABS:n merkkivalokin taisi palaa? Sitten myös battery connection check ilmaantui siihen ratin taakse ja isompi näyttö meni pimeeksi kokonaan. Sammutin auton ja käynistin uudelleen ja ajelin normaalisti töihin ongelmitta..
Olen kuullut että autokeskuksella saisi käydä heidän piikkiin vaihtaan akkukaapelin tai kiinnittimen? Voiko tämä kaikki olla siitä kiinni vai kuulostaako todelliselta vaihteistorobleemalta?
Jännitettä en ole salavalikosta seurannut, sitähän vois varmaan kytätä kotia päin ajaessa? Minkäs valikon takaa sellainen löytyy, en ole käyttänyt kun lämpötilanäyttöä eli seiskaa.
Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!!
Niin ja kyseessä -05 530DTA 115tkm
Comment
-
-
Avain story.
08 LCI sippasi avain patterinvaihdon jälkeen. Autösähköliike tutki ja sanoi että uusi avain. Tilattiin merkkiliikkeen kautta. Ohje oli että avain virtalukkoon ja auto tunnistaa sen ja menoksi. Autossa comfort access. Muuten toimi muttei comfort systeemi. Merkkiliike jonka kautta avain tuli yritti ohjelmoida avaimia muttei saanut pelaamaan. Kysely tehtaalle. Viikon päästä auto pajalle mukana 4 avainta. 2 käyttöavainta+huoltoavain+hajonnut avain. Kaikki avaimet tyhjennettin ja koko autoon uusi koko softa. Lataus kesti 3.5 h.
Homman vika on siinä että auto hyväksyy vain kaksi comfort acces avainta kerrallaan. se hajonnut avain olisi pitänyt poistaa softasta ennenkuin uusi ohjelmoidaan. Tätä ei huoltoneuvojan mukaan näkynyt missään tehtaan ohjeistuksissa eikä tullut tietoa avaimen mukanakaan. Heillä aiemmin vähän kokemusta avaimettomasta systeemistä.
Lasku oli noin 300 avaimesta, 70 autosähköliikkeeseen työtä. Merkkilikkeeseen 200 softa+100 avaimen opetusta. yht 670 eur
Oliko hinta kohdallaan?
Tämä tiedoksi comfort access käyttäjille.
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostHuomenta toverit!
Tänään töihin ajaessani, tuli vaihteisto vikatila-ilmoitus ja vaihteisto ei tuntunut vaihtavan. Pysäytin pientareelle ja tietokone herjasi transmission failurea/gear change faultya(en ihan tarkasti muista) ja punaine vaihteistoratas oli näytössä. ABS:n merkkivalokin taisi palaa? Sitten myös battery connection check ilmaantui siihen ratin taakse ja isompi näyttö meni pimeeksi kokonaan. Sammutin auton ja käynistin uudelleen ja ajelin normaalisti töihin ongelmitta..
Olen kuullut että autokeskuksella saisi käydä heidän piikkiin vaihtaan akkukaapelin tai kiinnittimen? Voiko tämä kaikki olla siitä kiinni vai kuulostaako todelliselta vaihteistorobleemalta?
Jännitettä en ole salavalikosta seurannut, sitähän vois varmaan kytätä kotia päin ajaessa? Minkäs valikon takaa sellainen löytyy, en ole käyttänyt kun lämpötilanäyttöä eli seiskaa.
Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa!!
Niin ja kyseessä -05 530DTA 115tkmE39 M5 -01
Comment
-
-
Originally posted by otrim View PostTätä ei huoltoneuvojan mukaan näkynyt missään tehtaan ohjeistuksissa eikä tullut tietoa avaimen mukanakaan. Heillä aiemmin vähän kokemusta avaimettomasta systeemistä.
Lasku oli noin 300 avaimesta, 70 autosähköliikkeeseen työtä. Merkkilikkeeseen 200 softa+100 avaimen opetusta. yht 670 eur
Oliko hinta kohdallaan?
kyllä liikkeen olisi pitänyt tietää että montako avainta siihen saa paritettua.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Jomppepomppe View PostTervehdys!
Osaakohan joku sanoa, mikä 530d:n automaattilaatikossa on vikana, vai onkohan vika enemmän omassa päässä.
Automaattilaatikko pitää mielestäni turhan isoa vaihdetta silmässä, ja reippaassammakin polkaisussa miettii useamman sekunnin ennen kuin vaihtaa pienempää silmään. Käytännössä kierrosalue pyörii normaaliajolla siinä 1000-1700rpm kohdalla, tasaista vauhtia ajaessa auto pyrkii pitämään kierrokset 1400 kierroksen tienoilla. Yli 2000rpm menee vasta kun enemmän survoo kaasua. Kun laatikko lopulta saa pienempää silmään, lähtee auto kuin tykin suusta, eli tehon puutetta ei sinänsä voi valittaa (muuta kuin ehkä alakierroksilla?). Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että kaasua painaessa, kierrokset ensin pomppaavat n. 200 kierrosta, jonka jälkeen äkkiä laskevat jopa alle alkuperäisen kierrosmäärän, sieltä lähtien keräämään vauhtia.
Eli kiihdyttäessä on kaksi vaihtoehtoa: hidasta matelua isolla vaihteella tai räjähtävä lähtö. Minkäänlaista sulavaa voimansiirtoa renkaille ei ole odotettavissa. Melko vaarallista moottoritielle liittyessä, kun joko laatikko arpoo liian kauan tai enemmän kaasua antaessa ollaan jo edellä ajavan persiissä. Pidin tätä pitkään ominaisuutena, kunnes sain huollosta sijaisautoksi saman aikakauden 525d:n, jonka vaihteiston toiminta oli AIVAN erilainen, huomattavasti jouheampi.
Auto vm. 2006. Vikakoodit luettu, ei koodeja. MAF:sta nypätty testimielessä piuha irti, ei mainittavaa vaikutusta. INPAlla nollattu vaihteiston adaptaatiot, ei tuntunut kovinkaan paljon vaikuttavan. Onko kellään ajatusta, mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
tuota laatikon nollausta omaankin.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostOmassa vähän samaa oiretta..tasakaasulla tuntuu että pitää vähän liian pieniä kierroksia omasta mielestäni. Kaasua kun antaa niin laatikko pitää saman vaihteen hetken aikaa ennen kuin vaihtaa pienempää..Maf;in vaihdoin keväällä mutta en nollannut asetuksia siitä..myös öljyt lootaan on vaihdettu kesällä ja ihan hyvännäköiset entiset kuulemma oli..Pitäsi kokeilla vielä
tuota laatikon nollausta omaankin.
Olen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.
Comment
-
Comment