E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pemaristiE60
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 135
    • Lieksa

    Tähän väliin kysyisin onko joku irrottanut mahdollisesti e6X m-sport ratista sitä ratin keskiön alaosaa joka on m-sport ratissa matta musta, mutta siitä on lähes kaikista lähteny se pinnote pois ja itelläki osittain kiiltävä musta pilkistää alta, vissin ainakin se pyöreä keskusta pitäisi saada irti?
    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
    Ski-Doo renegade backcountry X -14

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Jep.

      Ratin alapuolan alla on reikä,
      josta työnnät pienehkön tasapäisen meisselin
      ratti-akselin suuntaisesti ja työnnät suoraan yläviistoon.
      Siellä on jousi jota pitää kohtuu voimalla painaa jolloin bägi pomppaa irti.

      Virrat ei tietenkään saa olla päällä ja on hyvä odotella hetki
      virtojen sammuttamisen jälkeen (avain myös pois lukosta)
      ennenkin bägia menee rassaamaan.

      Bägin piuhan kyllä uskaltaa irroittaa vakkei akunkenkä olekkaan irti,
      mutta taitaa jäädä vikakoodi ja jos ei ole nollauslaitteita,
      parempi irroittaa se kenkä ja odotella vartti ennenkuin rupeaa työhön.
      Älä sitten pistä takaluukkua kiinni kun akunkenkä on irti...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        Originally posted by Jomppepomppe View Post
        Laatikon öljyt on ollut itselläkin mietinnässä. Outoa sikäli, että netistä löytyy kasapäin tarinoita e60:stä, joiden vaihteisto pitää liian korkeita kierroksia ja luistaa liikaa, mutta itsellä on pikemminkin juuri päinvastoin. Kierrokset liian matalalla eikä anna luistaa lainkaan... kynsin hampain pitää kiinni siitä isosta vaihteesta.

        Olen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.
        Missä paikkeilla kulutus on pyörinyt?
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • Jomppepomppe
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 5
          • Espoo

          Originally posted by LasseE View Post
          Missä paikkeilla kulutus on pyörinyt?
          Sekalaisessa pyörityksessä kehä 3:n sisällä siinä 8-8,5 litran paikkeilla. Pidempää matkaa ajaessa kulutus on 6-6,5 litran paikkeilla. Luvut ajotietokoneelta, kun kärpäsen kärsivällisyyden omaavana en ole pitänyt kirjaa tankkausten välillä.

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by Jomppepomppe View Post
            Olen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.
            Tuotahan se oppiva laatikko tekee... anna vähän kenkää niin oppii tavoille
            Siis rauhallisessa ajossa lukitsee mahdollisimman alhaisilla kierroksilla polttoainetaloudellisesti.
            Ihan oikein siis näinä aikoina...

            Tuo kylmänä toimiminen taas johtuu laatikon kylmä tilasta, eli pitää kierroksia korkeammalla pyrkien lämmittämään ölpät mahdollisimman nopeasti...
            Last edited by Nettipepe; 30-11-2012, 17:22. Reason: typo korjaus
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • tommipommi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 230
              • sastamala

              Originally posted by -pekkis- View Post
              IBS, akku, jännitteensäädin. Siinä trio jonka kokonaan tai osittain uusimalla tulee kuntoon. Toki se päävirtakaapelikin kannattaa tsekkauttaa, kun ilman sen tekevät.
              Kiitti tiedosta! huojentavaa, ettei vika sit varmaan ole vaihteistossa sentään. Niin ja töistä kun lähdin kotiin, pistin jännitenäytön päälle, ennen starttia näytti muistaaksein 12,2V(9h seisomisen jälkeen pikkupakkasessa) startatessa näytti 11,? V ja ajossa sitä 14,8 - 15,2V. Eikös nuo arvot tunnu aikalailla normaaleilta vai? Ja tosiaan loppupäivän ajoissa ei ilmaantunut enää vikahälyjä.

              Niin ja onkohan tuo IBS kaikissa 05 vuoden e60/61 autoissa?

              Comment

              • Jomppepomppe
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 5
                • Espoo

                Originally posted by Nettipepe View Post
                Tuotahan se oppiva laatikko tekee... anna vähän kenkää niin oppii tavoille
                Yritetty on, viimeksi tällä viikolla nollasin adaptaatiot ja kävin (köh, täysin lain rajoissa, köh köh) kengittämässä mutta kun ei auta :think Kai se pitää alkaa hyväksyä, että on ominaisuus eikä vika.

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  Originally posted by Jomppepomppe View Post
                  Yritetty on, viimeksi tällä viikolla nollasin adaptaatiot ja kävin (köh, täysin lain rajoissa, köh köh) kengittämässä mutta kun ei auta :think Kai se pitää alkaa hyväksyä, että on ominaisuus eikä vika.
                  Nooh kyllä siihen oppii, tai sitten pidä laatikkoa sportilla.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Kaupparatsu
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 82
                    • Lahti

                    Missä kohtaa auton takaosaa E60sessä on parkkitutkan tunnistin? Jotain hämminkiä on, koska lukuunottamatta parkkihallia, niin parkkitutka piippaa holtittomasti sen mukaan, että takana olisi este. Ongelma alkoi perjantain myräkän aikaan ja ainoastaan tosiaan eilinen käynti parkkihallissa lopetti hetkeksi piippaamisen. Hallista saavuttuani kotipihaan tuo holtiton piipitys alkoi uudestaan, vaikka takana ei ollut mitään.
                    Nykyinen:
                    BMW 530e facelift-G31 X-Drive M-Sport -22

                    Entiset:
                    BMW 520xda F11 Modern Line -14
                    Mercedes-Benz C 200 CDI s203 -10 automaatti
                    Mercedes-Benz E 280 CDI facelift-s211 -08 automaatti
                    BMW 520d facelift-E60 -08 automaatti
                    Mercedes-Benz E 270 CDI w211 -02 automaatti
                    Volvo S80 D5 -02 automaatti

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Kaupparatsu View Post
                      Missä kohtaa auton takaosaa E60sessä on parkkitutkan tunnistin?
                      Antureita on 4 kpl takapuskurissa, sellaisia pyöreitä 1½ senttiä halkaisijaltaan olevia, puhdista ne.
                      Jos puhdistuksenkin jälkeen huutaa, lienee kosteutta päässyt tutkan sisään ja tällöin anturi pitää uusia...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Jos sulla on lunta takapuskuri täynnä niin kyllähän se piippaa

                        Parkkihallissa sulanut välillä, kun taas kotipihassa täynnä lunta?

                        Siihen tutkaan riittää ihan yks vesipisarakin, niin jää huutamaan katkeamatta. Nimimerkillä eilen auton pessyt..
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • creative 22
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 560
                          • Alavus

                          Onkos dieseleissä tuo siirtopumpun ajoittainen surahtelu normaalia ennenkö auto on "nukahtanut".Auto 530da, 12/03.Ainakaan aiheeseen liittyviä vikakoodeja ei ole eikä vuotojakaan.Tarkoitan tietty auton ollessa paikallaan sammutettuna.
                          Last edited by creative 22; 03-12-2012, 11:17.
                          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                          BMW Freude Am Fahren

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            Jos puhdas tutka piippaa kokoajan ja välillä kun lämpeää ei piippaa niin anturi rikki luultavasti. Mulla hajos silleen yksi anturi viime keväänä. Tallissa kun lämpesi niin pdc herja hävisi ja taas kohta tuli takas. On kai näistä ollut myös johtoja poikki.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...


                              Pystyykö tällaisia käyttämään ilman kurvivalon ohjainlaitetta, eli ihan normi bi-xenoneina? :think
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                ^Eikö noissa ole halogeenit pitkissä?
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X