Tähän väliin kysyisin onko joku irrottanut mahdollisesti e6X m-sport ratista sitä ratin keskiön alaosaa joka on m-sport ratissa matta musta, mutta siitä on lähes kaikista lähteny se pinnote pois ja itelläki osittain kiiltävä musta pilkistää alta, vissin ainakin se pyöreä keskusta pitäisi saada irti?
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Skoda octavia RS 2.0TSi -14
Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
Ski-Doo renegade backcountry X -14
-
Jep.
Ratin alapuolan alla on reikä,
josta työnnät pienehkön tasapäisen meisselin
ratti-akselin suuntaisesti ja työnnät suoraan yläviistoon.
Siellä on jousi jota pitää kohtuu voimalla painaa jolloin bägi pomppaa irti.
Virrat ei tietenkään saa olla päällä ja on hyvä odotella hetki
virtojen sammuttamisen jälkeen (avain myös pois lukosta)
ennenkin bägia menee rassaamaan.
Bägin piuhan kyllä uskaltaa irroittaa vakkei akunkenkä olekkaan irti,
mutta taitaa jäädä vikakoodi ja jos ei ole nollauslaitteita,
parempi irroittaa se kenkä ja odotella vartti ennenkuin rupeaa työhön.
Älä sitten pistä takaluukkua kiinni kun akunkenkä on irti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Missä paikkeilla kulutus on pyörinyt?Originally posted by Jomppepomppe View PostLaatikon öljyt on ollut itselläkin mietinnässä. Outoa sikäli, että netistä löytyy kasapäin tarinoita e60:stä, joiden vaihteisto pitää liian korkeita kierroksia ja luistaa liikaa, mutta itsellä on pikemminkin juuri päinvastoin. Kierrokset liian matalalla eikä anna luistaa lainkaan... kynsin hampain pitää kiinni siitä isosta vaihteesta.
Olen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Sekalaisessa pyörityksessä kehä 3:n sisällä siinä 8-8,5 litran paikkeilla. Pidempää matkaa ajaessa kulutus on 6-6,5 litran paikkeilla. Luvut ajotietokoneelta, kun kärpäsen kärsivällisyyden omaavana en ole pitänyt kirjaa tankkausten välillä.Originally posted by LasseE View PostMissä paikkeilla kulutus on pyörinyt?
Comment
-
Tuotahan se oppiva laatikko tekee... anna vähän kenkää niin oppii tavoilleOriginally posted by Jomppepomppe View PostOlen muuten huomannut, että kylmällä laatikko on herkempi vaihtamaan pienempää silmään, kunnes lämpiää tarpeeksi ja lukitsee isomman vaihteen silmään ja kierrokset laskevat sinne 1200-1300rpm.
Siis rauhallisessa ajossa lukitsee mahdollisimman alhaisilla kierroksilla polttoainetaloudellisesti.
Ihan oikein siis näinä aikoina...
Tuo kylmänä toimiminen taas johtuu laatikon kylmä tilasta, eli pitää kierroksia korkeammalla pyrkien lämmittämään ölpät mahdollisimman nopeasti...Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Kiitti tiedosta! huojentavaa, ettei vika sit varmaan ole vaihteistossa sentään. Niin ja töistä kun lähdin kotiin, pistin jännitenäytön päälle, ennen starttia näytti muistaaksein 12,2V(9h seisomisen jälkeen pikkupakkasessa) startatessa näytti 11,? V ja ajossa sitä 14,8 - 15,2V. Eikös nuo arvot tunnu aikalailla normaaleilta vai? Ja tosiaan loppupäivän ajoissa ei ilmaantunut enää vikahälyjä.Originally posted by -pekkis- View PostIBS, akku, jännitteensäädin. Siinä trio jonka kokonaan tai osittain uusimalla tulee kuntoon. Toki se päävirtakaapelikin kannattaa tsekkauttaa, kun ilman sen tekevät.
Niin ja onkohan tuo IBS kaikissa 05 vuoden e60/61 autoissa?
Comment
-
Yritetty on, viimeksi tällä viikolla nollasin adaptaatiot ja kävin (köh, täysin lain rajoissa, köh köh) kengittämässä mutta kun ei auta :think Kai se pitää alkaa hyväksyä, että on ominaisuus eikä vika.Originally posted by Nettipepe View PostTuotahan se oppiva laatikko tekee... anna vähän kenkää niin oppii tavoille
Comment
-
Nooh kyllä siihen oppii, tai sitten pidä laatikkoa sportilla.Originally posted by Jomppepomppe View PostYritetty on, viimeksi tällä viikolla nollasin adaptaatiot ja kävin (köh, täysin lain rajoissa, köh köh) kengittämässä mutta kun ei auta :think Kai se pitää alkaa hyväksyä, että on ominaisuus eikä vika.Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Missä kohtaa auton takaosaa E60sessä on parkkitutkan tunnistin? Jotain hämminkiä on, koska lukuunottamatta parkkihallia, niin parkkitutka piippaa holtittomasti sen mukaan, että takana olisi este. Ongelma alkoi perjantain myräkän aikaan ja ainoastaan tosiaan eilinen käynti parkkihallissa lopetti hetkeksi piippaamisen. Hallista saavuttuani kotipihaan tuo holtiton piipitys alkoi uudestaan, vaikka takana ei ollut mitään.Nykyinen:
BMW 530e facelift-G31 X-Drive M-Sport -22
Entiset:
BMW 520xda F11 Modern Line -14
Mercedes-Benz C 200 CDI s203 -10 automaatti
Mercedes-Benz E 280 CDI facelift-s211 -08 automaatti
BMW 520d facelift-E60 -08 automaatti
Mercedes-Benz E 270 CDI w211 -02 automaatti
Volvo S80 D5 -02 automaatti
Comment
-
Antureita on 4 kpl takapuskurissa, sellaisia pyöreitä 1½ senttiä halkaisijaltaan olevia, puhdista ne.Originally posted by Kaupparatsu View PostMissä kohtaa auton takaosaa E60sessä on parkkitutkan tunnistin?
Jos puhdistuksenkin jälkeen huutaa, lienee kosteutta päässyt tutkan sisään ja tällöin anturi pitää uusia...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Jos sulla on lunta takapuskuri täynnä niin kyllähän se piippaa
Parkkihallissa sulanut välillä, kun taas kotipihassa täynnä lunta?
Siihen tutkaan riittää ihan yks vesipisarakin, niin jää huutamaan katkeamatta. Nimimerkillä eilen auton pessyt..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Onkos dieseleissä tuo siirtopumpun ajoittainen surahtelu normaalia ennenkö auto on "nukahtanut".Auto 530da, 12/03.Ainakaan aiheeseen liittyviä vikakoodeja ei ole eikä vuotojakaan.Tarkoitan tietty auton ollessa paikallaan sammutettuna.Last edited by creative 22; 03-12-2012, 11:17.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Jos puhdas tutka piippaa kokoajan ja välillä kun lämpeää ei piippaa niin anturi rikki luultavasti. Mulla hajos silleen yksi anturi viime keväänä. Tallissa kun lämpesi niin pdc herja hävisi ja taas kohta tuli takas. On kai näistä ollut myös johtoja poikki.E61 520Da

Comment
-
Pystyykö tällaisia käyttämään ilman kurvivalon ohjainlaitetta, eli ihan normi bi-xenoneina? :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
Comment