Originally posted by Mlatvala
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
-
-
Originally posted by LasseE View PostOmassakin kulutus ollut 10l ja vähän ylikin kun on ollut pätkäajoa..Lämmöt nousee normaaliin mutta hitaasti. Sitten huomaa eron kun on lämmin kone niin auto tuntuu liikkuvan kepeämmin. Pitää tuo laatikon lämmönvaihdin vaihtaa jos vaikuttaa noin paljon lämpöihin.
Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..
En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi
Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km
Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"
(kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.
Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..Last edited by Mlatvala; 14-12-2012, 10:41.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostVaikka väliin jo huutelenkin, silti odotan vielä lisää tietoutta tuosta diesel auton lämmöistä verraten kulutukseen..
Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..
En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi
Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km
Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"
(kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.
Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..
Tuskin se kulutus pysyvästi tippuu 3 litraa...
Ja ei ihan 200€ tainnu sulla riittää termariinM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Nyt vois kysyy täälä olisiko joku jolla kokemusta samasta, eli auto on farkku ja jarruvalot kettuilee. Virrat päälä oik puolen valot palaa ok eli sisempi valo vaan ja jarruttaessa syttyy ulompi jarruvalo, mutta vas puolen palaa koko ajan sisempivalo joka on ok, kun taas ulompi valo eli jarruvalo palaa samankirkkaana myös ja jarrua painettaessa kirkastuu..eli jostain tulee virta jarrupolttimolle koko ajan mutta kirkastuu kuitenkin jarrua painettaessa, polttimot vaihettu molemmin puolin, yksi lankaset on polttimot ja johtosarjoista ei johdu kun ne vasta vaihdettu molemmin puolin, aika jännä juttu..
Skoda octavia RS 2.0TSi -14
Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
Ski-Doo renegade backcountry X -14
Comment
-
-
Joutu kyseleen perään vertailuhintaa, ni sain marmorilta tarjouksen 188 €
(jos kaks ostais ja laskis keskihinnan ni ei paljoa yli kahtasataa)
Mut ei mulle ole väliks maksaako se euron vai kaks, ku saapi nopiaan.
En usko minäkään tuohon kulutuksen pudotukseen, enkä ymmärrä syytäkään miksi se nyt noita lukuja näyttää, ku kukaan ei kerroE61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Itse en ole saanut viemään koskaa yli 8,5l/100km vaikka on ollut pätkäajoa ja poljettu kuin naapurin Raijaa.
Mulla on termarit kunnossa ja Karalan savuohjelma.
Olenkin ihmetellyt noita yli kympin kulutuksia. Yleensä kulutus on +-7l/100km-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostPieni mutta ärsyttävä ongelma. Omalla avaimella idrive näyttää radiokanavien nimet, mutta emännän avaimella on vaan taajuus.
Yrittänyt tuolta valikoista selailla että mistä saisi näyttämään nimen.
Ei vaan osu silmään.
Täällä samaa asiaa:
F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by bemarikari5 View PostItse en ole saanut viemään koskaa yli 8,5l/100km vaikka on ollut pätkäajoa ja poljettu kuin naapurin Raijaa.
Mulla on termarit kunnossa ja Karalan savuohjelma.
Olenkin ihmetellyt noita yli kympin kulutuksia. Yleensä kulutus on +-7l/100km
pää ja egr termarit syksyllä vaihdettu. aj-techin softa, dpf korvattu suoralla putkella, egr ohjelmoitu pois, maantiekulutus tippui yli litran, mitä saman pätkän(kokkola-seinäjoki) testasin vakkarilla ennen ja jälkeen.
Itellä näyttää kylmänä vakkarilla 60 ajettaessa tasan 10l hetkellinen, lämpimänä 5,5-6,5. Ja jos vähänkin kylmänä painaa kaasua nousee tappiin asti. Nyt näyttää ajotietokone 10,9 ( keskinopeus muistaakseni 39km/h), todellinen varmaan karvan päälle 10 litraa, ajotietokone valehtelee jostain syystä ylöspäin kulutusta. työajossa (6-7km per suunta) kerkee just nousta rajotin 4600, tosin lämmöt ei vielä tietenkään ole 90:ssä, pakkasia ollut -6 - -18. maantiellä mennyt pienimmillään 5,6 ajotietokoneen mukaan ( reilu 100km maantietä), vakkarilla koko matka. Paljonkohan tuo vakkari vaikuttaa, lisääkö kulutusta ?
Jos oikeasti pätkäajossa voi noihin kulutuksiin päästä, niin ainut mikä tuon eron voi tehdä on tuo vaihdelaatikon termostaatti, mutta kun vaihdoin termostaatit niin seurailin tuota vesiletkun lämpöä sille, eikä siellä kiertäny vesi ennenku koneen lämmöt oli muistaakseni jotain 75-80 luokkaa...
Mutta joka tapauksessa olen pitäny omaani pieniruokaisena, kun ottaa huomioon auton massan ja voimavarat
Comment
-
-
Tuo iso D menee nätillä matka-ajolla vakkari päällä 5.8l/100km todistetusti.. mutta käytännössä jos hieman ohittelua sekä vaihtelevampaa maastoa niin matkakulutus pyörii 6.2-7.0l/100km... kaupungissa lyhyttä ajoa webaston avittamana kulutus nyt talvella noussut yli 10, kesällä jossain 9 paikkeilla... termarit uusittu jokin aika sitten ja lämmöt nousee kuten pitääOnkohan niissä autoissa jotka menee todella pienellä, ollenkaan webastoa?
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostTuo iso D menee nätillä matka-ajolla vakkari päällä 5.8l/100km todistetusti.. mutta käytännössä jos hieman ohittelua sekä vaihtelevampaa maastoa niin matkakulutus pyörii 6.2-7.0l/100km... kaupungissa lyhyttä ajoa webaston avittamana kulutus nyt talvella noussut yli 10, kesällä jossain 9 paikkeilla... termarit uusittu jokin aika sitten ja lämmöt nousee kuten pitääOnkohan niissä autoissa jotka menee todella pienellä, ollenkaan webastoa?
kun autosi oli mulla 3-4 vuotta sitten, keskikulutus pyöri 8 pinnassa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOn se hyvä että näissä vanhemmiten kulutus laskee,
kun autosi oli mulla 3-4 vuotta sitten, keskikulutus pyöri 8 pinnassa...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment