1. Saako E61:seen etu-umpioiden päällys plekseja erikseen ostettu/vaihdettua, jos niin mistä?
2. Edelleen olen vailla ohjekirjaa vm.2007 E61:seen, merkkitiskillä hinkusivat 80e..kuulostaa hieman kalliilta.
No bemarin pito on,joku varmaan lohkasee seuraavaksi
Kiitosta taasen.
1) Teoriassa saa. Lasit on liimattu ja on hankala irroittaa.
Kiveniskeymistä/naarmuista jos haluaa eroon niin hionta+lakkaus lienee yksi vaihtoehto, tai lakan tilalta jotku suojakalvot.
2) Kalliilta kuulostaa, itse ostin joku vuosi sitten ohjekirjan E61 -06:een ja se maksoi 45,- (Laakkonen JKL).
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Työnantajan puolesta kyselen, kun laitoin hänen e60:seen led angel eyesit jotka tilattiin epdm:ltä valot toimi muuten hyvin hetken verran n.pari tuntia, jonka jälkeen toinen ledeistä rupesi vilkkumaan säännöllisesti, SIIS VAIN TOINEN, ja kyllä tiedän että auto tarkistaa polttimon kuntoa vähän väliä, mutta toinen ledi siis palaa valot päällä ihan hyvin, ja toinen vilkkuu kuin strobo.
Polttimoita vaihdeltiin niin ristiin, että polttimoiden puolia vaihdettiin ja kokeiltiin orkkis halogeeni polttimoa ja kaikki muut toimi hyvin, paitsi tuo yksi vilkkuva ledi poltin, joka siis vilkkui samalla tavalla toisella puolella, kun polttimoita vaihtoi ristiin.
Tällähetkellä autossa toisella puolella ledi ja toisella puolella halogeeni eikä mitään ongelmaa tai ylimääräisiä vilkkumisia.
Noh johtopäätös on tämä, että polttimo paskana -> lähetetty takaisin epdm:lle joka testaa polttimoa suoralla virralla, ja sanoo polttimon toimivan täysin moitteettta, sanoi lähettävänsä polttimon takaisin, mutta missähän perkeleessä voi olla vika jos se ei kerta polttimosta löydy, vai kustaanko tässä taas kuluttajaa silmään?!
Menee jo vähän yli ymmärryksen :think
Vastaavat polttimot omassa kulkineessa myös ja samaa vikaa, että toinen ledi vilkkuu. Ongelmaan itselläni auttoi johtimien "erottaminen" toisistaan eli ledit vilkkuivat, kun johtimet ottivat yhteen ja jotain häiriötä sieltä tulee vaikka eristettyjä johtoja ovatkin. Toisin sanoen kietoo teippiä tms. toisen johtimen päälle tai jotenkin asettelee ne johdot niin etteivät pääse koskemaan toisiaan.
Etupää lonksuu/kolisee/rutisee ajoittain, auto kävi viimeviikolla Autokeskus Tikkurilassa ihmeteltävänä ja mitään vikaa ei löytynyt. Tuntuu esiintyvän enimmäkseen "terävissä" töyssyissä ja parkkipaikkojen jäämontturadoilla, esim hidasteissa ei kolise mutta rutisee. Mistäs tuota vikaa voisi alkaa purkaa? Kesällä ei ollut mitään kolinoita, ilmestyivät kylmän tullen.
Samalla pyysin tsekkaamaan koneen lämpöjä, salavalikosta katsellen lämmöt seikkailivat 75-84 asteen välillä (ja kovilla pakkasilla pysähdys tiputti lämmöt 50 asteen hujakoilla...). Keulan läpät antoivat vikakoodia ja vikakoodin poiston myötä lämmöt nousi tuonne 87-89 välille matka-ajossa (Vantaa-Tampere-Vantaa) ulkolämpötilan ollessa -2. Täytyy seurailla, termarissa ei kuulema ollut vikaa...
Samaten mitä autosta kannattaa tsekauttaa ennenkuin takuu loppuu? Huhtikuun lopussa päättyy tehtaan takuu.
Auto 520dA 2009 ja nyt renkaina alla Goodyearin kitkat koossa 205/60-16 jos sillä jotain merkitystä tohon kolinaan etc.
Onko kallis korjata näihin airbag-vikaa, kuulemma antaa vikakoodin istuimen tunnistinmatosta? Onko samanlainen korjata kuin vanhemmissa e39/e46?
Näistä on ollut takaisinkutsu muualla maailmassa, yllättäen ei suomessa..
Eli kysyisin hiukan maahantuojalta/saksasta mikä on linjaus.
Samaan tyyliin on vaihto, merkkiliikkeessä teetettynä jonkun satasen maksaa.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Etupää lonksuu/kolisee/rutisee ajoittain, auto kävi viimeviikolla Autokeskus Tikkurilassa ihmeteltävänä ja mitään vikaa ei löytynyt. Tuntuu esiintyvän enimmäkseen "terävissä" töyssyissä ja parkkipaikkojen jäämontturadoilla, esim hidasteissa ei kolise mutta rutisee. Mistäs tuota vikaa voisi alkaa purkaa? Kesällä ei ollut mitään kolinoita, ilmestyivät kylmän tullen.
Samalla pyysin tsekkaamaan koneen lämpöjä, salavalikosta katsellen lämmöt seikkailivat 75-84 asteen välillä (ja kovilla pakkasilla pysähdys tiputti lämmöt 50 asteen hujakoilla...). Keulan läpät antoivat vikakoodia ja vikakoodin poiston myötä lämmöt nousi tuonne 87-89 välille matka-ajossa (Vantaa-Tampere-Vantaa) ulkolämpötilan ollessa -2. Täytyy seurailla, termarissa ei kuulema ollut vikaa...
Samaten mitä autosta kannattaa tsekauttaa ennenkuin takuu loppuu? Huhtikuun lopussa päättyy tehtaan takuu.
Auto 520dA 2009 ja nyt renkaina alla Goodyearin kitkat koossa 205/60-16 jos sillä jotain merkitystä tohon kolinaan etc.
Iskarit jäässä? Tulis nopeesti mieleen, ei löydy helposti vikakaan jos lämpimässä hallissa tutkii.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Paljonko teillä 530da omistajilla on keskikulutus, onko kukaan seurannut?
Tuolla jossakin toisessa topiikissa väitettiin että menisi jopa 6 litraan?
Mulla menee 8.5-9.5l/100km vaikka ajaa kuinka rauhallisesti. Tosin pakkasta on yli 10 astetta ja webasto päällä ajon aikana, jonka kulutus ilmeisesti sisältyy tuohon ajotietokoneen näyttämään. Suurin osa ajosta on kaupunkiajoa, joten tuo kulutus on aika normaalia ainakin mun mielestä, mutta miten joillakin muka menee noin pienellä kulutuksella?
edit: niin tosiaan mulla on pre-lci ,meneekö nuo lci mallit nuin paljon pienemällä kulutuksella?
Talvinopeuksilla 530 dA menee alle 6l/100km matka-ajossa. Tankkasin täyteen sunnuntaina ja huristelimme kotia 244 km. Tankin mittari ei hirmuisesti värähtänyt alaspäin ja käytin tankilla piruuttaani matkakulutuksen katsomiseksi. 14,03 litraa meni ja jakolasku kertoi kulutukseksi 5,75 ltr/100:lla. Aiempi pitempi ja hiukka raskasjalkaisempi 1000 km:n (ei valvontakameroita) keikka imaisi 6,07 tankkauksella laskettuna. Ei paha.
Sekalaisessa ajossa tänä talvena on mennyt 7,6-9,8 litran väliltä, silloin enemmistö on kaupunkiajoa. Normityömatka on 10 kilometriä suuntaansa, mutta välillä itse tai vaimo joutuu heittämään matkan vähän kauemmas. Nuo tasaisen matkan kulutukset etenkin ovat pienet auton tehoon ja ajomukavuuteen nähden aika paljon vaikuttaa se, kuinka paljon tunaa korttelipyörityksessä ja liikennevaloissa.
Onko kenelläkään 530d:ssä ylläpitolaturia? ja kokemuksia sellaisesta
Tilasin itselleni defan mallin joka pitäis asennella jossain vaiheessa
On c-tekin laturi paikallaan. Kytketty konehuoneessa oleviin apuvirta liittimiin ja verkkopistokkeen vedin sisätilanpistokkeen rasiaan suoraan liittimien alle. Eli ns. kiinteä asennus.
Kävi tuossa sellainen, että kesken ajon pimeni mittariston taustavalot täysin. Ainoastaan ajotietokone, vai mikä se nyt on, palaa siinä keskellä. Mitkään varoitusvalot yms. eivät nekään pala, koko roska on täysin pimeänä.
Onkohan tuolta nyt vaan joku sulake palanut vai mikä?
Edit: hetken ihmeteltyäni sain selville, että sulake nro. 13 on mittariston sulake. Piru kun se takaluukussa oleva kartta oli saksaksi. Sen vaihdettuani tuli valot takaisin, tosin ainakaan silmämääräisesti en nähnyt vanhassa sulakkeessa mitään palamisen merkkejä. Kello ja kulutusmittari olivat samalla nollaantuneet (mutta ei päivämäärä, outoa?). Noh, eiköhän huomenna huomaa oliko vika vaan sulakkeessa vai onko taustalla jotain muuta, akkuakaan tähän ei varmaan ole vielä vaihdettu koskaan yms. joten pelolla odottelen sähköhäröilyjä.
Comment