E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasikuutio
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 100
    • Suomi, Kokemäki/Tampere

    Originally posted by Supa View Post
    Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Yllättävää että käy noinkin viileenä.
    Esim V8 ja V12 koneissa termari on 104 asteinen, olisi voinut olettaa että uudemmatki käy kuumempana => täydellisempi palotapahtuma.
    No hyvä. Voi olla sitten huoleti taas vaihteeks.

    ...Missäs toi termari on? (Eli tarkkaan ottaen minkä lämpötilaa tuo siis kertoo?)
    Ajossa:
    E60 520i (tulossa showroomiin..)
    Exät:
    E39 525i
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
    http://tinyurl.com/hanki-dropbox

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Miten vaihdoit? kauan meni aikaa?
      Ihan reilusti vedettiin alipaineella säiliö tyhjäksi, eikä menny kauaa. Eikai tuo mikään amerikan temppu ole
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Originally posted by Marko.K View Post
        Ihan reilusti vedettiin alipaineella säiliö tyhjäksi, eikä menny kauaa. Eikai tuo mikään amerikan temppu ole
        Siis imitte täyttö reiästä nesteet pihalle ja paneskelitte uutta tilalle?

        Ettei irroitelleet alta mitään tehostimen letkuja yms?
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          Originally posted by Mlatvala View Post
          Siis imitte täyttö reiästä nesteet pihalle ja paneskelitte uutta tilalle?

          Ettei irroitelleet alta mitään tehostimen letkuja yms?
          Mielestäni ei
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Pete--
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 65
            • JKL

            Edelliset huollot saanutkin tehtyä niin pitää taas seuraavaa harkita...

            Mikä voisi olla sigun potilaalla ('05 138tkm) kun on alkanut hiljalleen oireilemaan niin, että ensimmäiset 5-10km vähän täristää rattia (liikkuu ~puoli senttiä sivusuunnassa) ja penkissäkin tuntuu? Vapina on niin pientä, että matkustajat ei vielä huomaa.

            Oireet häviää tuon km-määrän ajamisen jälkeen ja sitten menee täysin vakaasti ja vapisematta. Alkanut tosiaan huomaamaan tämän useammin ja useammin... Joku pusla tai muu alustan osa, vai voisiko renkaat aiheuttaa?
            E61 535d M-Sport Touring

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Pete-- View Post
              Edelliset huollot saanutkin tehtyä niin pitää taas seuraavaa harkita...

              Mikä voisi olla sigun potilaalla ('05 138tkm) kun on alkanut hiljalleen oireilemaan niin, että ensimmäiset 5-10km vähän täristää rattia (liikkuu ~puoli senttiä sivusuunnassa) ja penkissäkin tuntuu? Vapina on niin pientä, että matkustajat ei vielä huomaa.

              Oireet häviää tuon km-määrän ajamisen jälkeen ja sitten menee täysin vakaasti ja vapisematta. Alkanut tosiaan huomaamaan tämän useammin ja useammin... Joku pusla tai muu alustan osa, vai voisiko renkaat aiheuttaa?
              Ns. flat spot renkaassa? Eli nakki on painunut kasaan ja pyöristyy ajaessa, kenties.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3749
                • Kajaani

                Originally posted by Pete-- View Post
                Edelliset huollot saanutkin tehtyä niin pitää taas seuraavaa harkita...

                Mikä voisi olla sigun potilaalla ('05 138tkm) kun on alkanut hiljalleen oireilemaan niin, että ensimmäiset 5-10km vähän täristää rattia (liikkuu ~puoli senttiä sivusuunnassa) ja penkissäkin tuntuu? Vapina on niin pientä, että matkustajat ei vielä huomaa.

                Oireet häviää tuon km-määrän ajamisen jälkeen ja sitten menee täysin vakaasti ja vapisematta. Alkanut tosiaan huomaamaan tämän useammin ja useammin... Joku pusla tai muu alustan osa, vai voisiko renkaat aiheuttaa?
                Voi olla että renkaillasi on taipumus (varsinkin ilmojen viiletessä) alkaa muodostamaan ns. flat spottia auton seisoessa, joka sitten oikenee kun autolla vähän ajelee.

                - Antti -

                edit: Hidas ja sokea.

                Comment

                • Pete--
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 65
                  • JKL

                  Kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista. Tätä olen itsekin epäillyt, mutta luulisi aiheuttavan vain ylös-alas -liikettä, eikä sivuttaista värinää rattiin? No seuraillaan paheneeko... Tämä renkaiden painuminen taitaa olla yleinenkin ongelma näissä painavammissa autoissa?

                  Itsellä ei ole koskaan ennen tullut vastaan... Tosin aiemmat autot olleet max. 1600kg, tämä jo yli 1800kg...
                  E61 535d M-Sport Touring

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3749
                    • Kajaani

                    Originally posted by Pete-- View Post
                    Kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista. Tätä olen itsekin epäillyt, mutta luulisi aiheuttavan vain ylös-alas -liikettä, eikä sivuttaista värinää rattiin? No seuraillaan paheneeko... Tämä renkaiden painuminen taitaa olla yleinenkin ongelma näissä painavammissa autoissa?

                    Itsellä ei ole koskaan ennen tullut vastaan... Tosin aiemmat autot olleet max. 1600kg, tämä jo yli 1800kg...
                    Kyllä se tuntuu ihan samanlaisena tärinänä kuin epätasapainossa olevat renkaat+vanteet. Ja riippuu toki että mitkä renkaat. Mitkä sinulla muuten on?

                    - Antti -

                    Comment

                    • Pete--
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 65
                      • JKL

                      Nyt on alla uudet 225/50 17" GoodYearin kitkat 3 kilon paineilla. On muuten mukavat ja hiljaiset, MUTTA myös löysät renkaat 245/40 R18" Hankookkien jälkeen! Löysät sivusuunnassa ja keltainen kolmio on tuttu vieras kojetaulussa kun vähänkin painaa kaasua :P Ei edellisissä autoissa kitkat näin löysiltä koskaan tuntuneet (tai sitten en vaan muista).

                      Toinen asia, onko näihin saatavina "viimasuojia" munuaisten taakse talveksi? Schmiedmannilta en ainakaan pikavilkaisulla löytänyt. Edellisissä muunmerkkisissä diisseleissä aina ollut oem-suojat.
                      Last edited by Pete--; 27-10-2011, 21:21.
                      E61 535d M-Sport Touring

                      Comment

                      • 03R6
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 153
                        • Kotka

                        Mikä/mistä oikea jäähdytysneste M47N2? + cd-vaihtajan ongelma

                        Kyselin aiemmin termareiden vaihdosta 520d (LCI, 163 hp eli M47N2). Päätermostaatti ja egr-termostaatti on molemmat nyt vaihdettu. Lämmöt nousee aiemman 77-80 asteesta noin 90 asteeseen. Tosiaan sekä vanhassa, että uudessa päätermarissa oli teksti 88 C... BMW-huollosta neuvoivat, että ihan tavallinen sininen tai vihreä jäähdytysneste käy kunhan ei punaista laita. Näistä 50 % seoksen akkunesteen kanssa laitoin. Nestettä meni vaihdossa noin 5 litraa. Kaverin kanssa homma tehtiin noin 2,5 tunnissa.

                        Edelleen pikku probleema hanskalokeron cd-vaihtajan kanssa. Auto antaa vikakoodit:

                        9D2A CDC:changer mechanism, opening
                        9D28 CDC:Changer mechanism, load CD
                        9D2B CDC: Changer mechanism, magazine ejection

                        Eli kelkka on jumissa. Virrat tuntuu olevan tallessa kun eject-nappulaa painettaessa soitin raksahtaa muttei kuitenkaan anna kelkkaa ulos. Sulakkeet tarkistin sekä hanskalokerosta, että takakontista. Miten jumia kannattaisi purkaa? Soitin on väylässä kiinni ja ilmeisesti pimenee kokonaan jos soitin otetaan irti? Etupaneelin alla on 2 pientä kuusiokoloruuvia joita löysäämällä mahdollisesti saisi soitinta irrotettua. Hyviä neuvoja?
                        Last edited by 03R6; 01-11-2011, 17:55. Reason: päivitystä...

                        Comment

                        • Marko.K
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1193
                          • Helsinki

                          Täällä on alkanut cd-soitin temppuilemaan ilmojen kylmetessä. Tuntuu että soi vähän sillon kun sitä huvittaa. Lähtee vissiin pyörimään kun sekunnit pyörii mutta mitään ei kuulu, radio toimii taas ihan normaalisti. Tänään en saanut töihin mennessä sitä kertaakaan soimaan n.30min aikana, ja sitten kun töistä lähdin niin heti rupes rokkaa. Eikä levyn vaihdolla ollut vaikutusta asiaan. Mikähän tuossa?
                          F11 535d -11 367hv/728nm
                          E39 M5 -99 Alpine White II
                          E65 730da -02
                          E60 530da -03
                          E39 530da -03 240hv/600nm
                          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                          E38 740iaL -95
                          E39 530d -99 245hv/528nm

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            Originally posted by Anzafin View Post
                            Voi olla että renkaillasi on taipumus (varsinkin ilmojen viiletessä) alkaa muodostamaan ns. flat spottia auton seisoessa, joka sitten oikenee kun autolla vähän ajelee.

                            - Antti -

                            edit: Hidas ja sokea.
                            Meikäläisellä pääsee nokialaiset 255/40-19 kumit kohta flatspot testiin kun auto on seissyt helsinkivantaalla kolmatta viikkoa!
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Pete-- View Post

                              Mikä voisi olla sigun potilaalla ('05 138tkm) kun on alkanut hiljalleen oireilemaan niin, että ensimmäiset 5-10km vähän täristää rattia (liikkuu ~puoli senttiä sivusuunnassa) ja penkissäkin tuntuu? Vapina on niin pientä, että matkustajat ei vielä huomaa.

                              Oireet häviää tuon km-määrän ajamisen jälkeen ja sitten menee täysin vakaasti ja vapisematta. Alkanut tosiaan huomaamaan tämän useammin ja useammin... Joku pusla tai muu alustan osa, vai voisiko renkaat aiheuttaa?
                              Alkaa olemaan jarrujen ja napojen huolellinen puhdistus/herkistyshuolto edessä.

                              Comment

                              • kvt
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 236
                                • Satakunta

                                Originally posted by Pete-- View Post
                                Nyt on alla uudet 225/50 17" GoodYearin kitkat 3 kilon paineilla. On muuten mukavat ja hiljaiset, MUTTA myös löysät renkaat 245/40 R18" Hankookkien jälkeen! Löysät sivusuunnassa ja keltainen kolmio on tuttu vieras kojetaulussa kun vähänkin painaa kaasua :P Ei edellisissä autoissa kitkat näin löysiltä koskaan tuntuneet (tai sitten en vaan muista).

                                Toinen asia, onko näihin saatavina "viimasuojia" munuaisten taakse talveksi? Schmiedmannilta en ainakaan pikavilkaisulla löytänyt. Edellisissä muunmerkkisissä diisseleissä aina ollut oem-suojat.
                                Mulla on 245/40 18" nastarenkaat ja ovat todella löysät 245/35 19"/285/30 19 jälkeen. Edellisessä autossa mulla oli kesällä 225/40 18" ja talvella saman kokoiset nastat ja niissäkin oli valtava ero vaikka luulin että olisivat edes suunnilleen yhtä tukevat. Kai talvirenkaat vaan ovan niin paljon pehmeämpää kumiseosta, että ovat löysät koosta huolimatta.

                                Kyllä näissä viimasuojat usein on, mutta niitä läppiä munuaisten taakse ei M-sport puskuriin ole kai koskaan tehtaalla laitettu. Laitoin M-sport korisarjan itse jälkiasennuksena ja asennusohjeissa luki, että ne läpät kuuluu ottaa pois, koska niitä ei tarvita M-sport puskurissa. En tiedä sitten miksei niitä M-sportissa tarvita, mutta sinne itse ne kuitenkin jätin, kun hyvin ne siellä sopi olemaan.
                                -12 F11 530Da

                                Comment

                                Working...
                                X