E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • code_xi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 64
    • Kempele

    Onko joku oikeasti viime aikoina narahtanut keltaisilla kilvillä??

    Mitä itse selvittelin asiaa, niin ei ilmeisesti pariin vuoteen ole tarvinnut noista murehtia... Siis Tanskassa, Ruotsista en ole kuullutkaan että siellä olisi ollut ongelmia.
    E60 530i LCI M-Sport 2007

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      Itse tuotiin juuri tanskan ja ruotsin kautta kaverin kanssa kaksi autoa eikä minkäänlaisia ongelmia ollut. Nyt seitsemän tuotuna joista ainoastaan ensimmäinen punapäisillä kilvillä. Itse tykkään ajaa ja kierrellä välissä aina pikkusen eri reittejä, saati kököttää jossain hikisessä rahtilaivassa kolmatta päivää.
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Uudet & vanhat renkaat

        Voiko tosissaan laatikon toimintaan olla noin iso muutos uusilla renkailla?

        Ensimmäiset oli 245/40/18 RF (2mm pintaa)
        Seuraavat 275/30/20 -joissa halkaisijat ja kehät snadisti pielessä, (sisäreunilta pilalla & 2mm pintaa)

        noilla kahdella paketilla laatikko toimi samalla tavalla, kakkonen meni aika kakkasesti monta kertaa päälle...

        Sitten uudet GY F1 Asymmetricit kokona 285/25/20 ja laatikko ei ole tuon koommin tempunnut mitään,

        joten onko tuolla oikeesti merkitystä tuon renkaan kunnolla siihen lootaan, vai mitä nyt on tapahtunut? Jok ikinen vaihto on ollut niin hieno ettei vaihtoja meinaa etes huomata noiden uusien kumejen kansa..
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Originally posted by Mlatvala View Post
          Voiko tosissaan laatikon toimintaan olla noin iso muutos uusilla renkailla?

          Ensimmäiset oli 245/40/18 RF (2mm pintaa)
          Seuraavat 275/30/20 -joissa halkaisijat ja kehät snadisti pielessä, (sisäreunilta pilalla & 2mm pintaa)

          noilla kahdella paketilla laatikko toimi samalla tavalla, kakkonen meni aika kakkasesti monta kertaa päälle...

          Sitten uudet GY F1 Asymmetricit kokona 285/25/20 ja laatikko ei ole tuon koommin tempunnut mitään,

          joten onko tuolla oikeesti merkitystä tuon renkaan kunnolla siihen lootaan, vai mitä nyt on tapahtunut? Jok ikinen vaihto on ollut niin hieno ettei vaihtoja meinaa etes huomata noiden uusien kumejen kansa..
          Mulla oli aiemmin 225/50/17 kuluneet saksan kitkat ja nyt uudet ns-2:set 275/30/20 Niin enpä oikeestaan eroa huomannut. Eikö nuo 285 ole himpunverran pienemmät halkaisialtaan kun 275? Ootko nollannut lootaa välillä tms?
          E61 520Da

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by Mik@ View Post
            Mulla oli aiemmin 225/50/17 kuluneet saksan kitkat ja nyt uudet ns-2:set 275/30/20 Niin enpä oikeestaan eroa huomannut. Eikö nuo 285 ole himpunverran pienemmät halkaisialtaan kun 275? Ootko nollannut lootaa välillä tms?

            Ne on aika lätyt noi 285/25 verrattuna niihin 275/30 jotka tuossakin pingpong merkkisinä ennen olivat,

            Sepä just kun en ole edes akun napoja tuulettanut saatika mitään muutakaan tehnyt, ja auto käyttäytyy aivan eritavalla varsinkin noiden vaihteiden vaihdon kanssa, siksi ihmettelen itsekin että kuka on tehnyt ja mitä tuolle

            Ne kait alkaa olla aika liki sitä 245/40/18 halkaisijaltaan ja kehältään nuo 285/25/20..
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              245/40/18: Overall Diameter:25.71 in 653.03 mm
              285/25/20: Overall Diameter:25.61 in 650.49 mm
              E61 520Da

              Comment

              • nupaha
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 277
                • Pohojanmaa

                Originally posted by -vellu View Post
                Samat kokemukset. Ensin oli huonot 3 wattiset ja nyt EPDM:ltä 5 wattiset
                Moro !

                Muutama viikko tässä tutustuttu E61 LCI:n sielunelämään ja kysymyksiä/epätietoisuutta riittää. Minkälainen homma on tuo ledien laitto noihin angeleysiin ? Pitääkö umpio irrottaa vai kuinka? Katoin yht`äkkiseltään ja jos umpio kiinni meinaa saada jotain tehtyä, niin pitää olla gynekologin kädet? Niin ja kuinkas se umpio irtoaa, jos se pitää irrottaa ?

                V70 Volvon kanssa tuli tehtyä, vähän kaikenlaista, joten ei tuo ruuvaaminen ihan outoa ole, mutta näin tuoreena E61:n omistajana apuja tarvittais.

                Kiitos vastauksista jo etukäteen.
                työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                kauppakassina Audi A3 sedan
                kesäkissana Jaguar XKR
                tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3749
                  • Kajaani

                  Originally posted by nupaha View Post
                  Moro !

                  Muutama viikko tässä tutustuttu E61 LCI:n sielunelämään ja kysymyksiä/epätietoisuutta riittää. Minkälainen homma on tuo ledien laitto noihin angeleysiin ? Pitääkö umpio irrottaa vai kuinka? Katoin yht`äkkiseltään ja jos umpio kiinni meinaa saada jotain tehtyä, niin pitää olla gynekologin kädet? Niin ja kuinkas se umpio irtoaa, jos se pitää irrottaa ?

                  V70 Volvon kanssa tuli tehtyä, vähän kaikenlaista, joten ei tuo ruuvaaminen ihan outoa ole, mutta näin tuoreena E61:n omistajana apuja tarvittais.

                  Kiitos vastauksista jo etukäteen.
                  On tosiaan aika turaamista umpion ollessa paikallaan.

                  Umpion irroittaminen on tosin helppoa kuin heinänteko :


                  - Antti -

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    Originally posted by nupaha View Post
                    Moro !

                    Muutama viikko tässä tutustuttu E61 LCI:n sielunelämään ja kysymyksiä/epätietoisuutta riittää. Minkälainen homma on tuo ledien laitto noihin angeleysiin ? Pitääkö umpio irrottaa vai kuinka? Katoin yht`äkkiseltään ja jos umpio kiinni meinaa saada jotain tehtyä, niin pitää olla gynekologin kädet? Niin ja kuinkas se umpio irtoaa, jos se pitää irrottaa ?

                    V70 Volvon kanssa tuli tehtyä, vähän kaikenlaista, joten ei tuo ruuvaaminen ihan outoa ole, mutta näin tuoreena E61:n omistajana apuja tarvittais.

                    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
                    Jos sulla on LCI niin siihen saa vaikka xenonsarjan enkeleihin. Siellähän on 25W H8 polttimot, eikä mikään 10W lasikanta. Onko kurvivalot vai tavalliset? Tavallisissa nyt tuo H8 vaihto ei ole homma eikä mikään. Kurvivaloa en muista ulkoa tarkoin miten siinä H8 oli, muistaakseni ihan samalla paikalla. Pyöreä iso korkki auki niin siinä pitäisi olla heti tyrkyllä. Aika iso käsi sinne kyllä sopii. Umpiot irrottaa myös nopsaan, mutta ekalla kerralla voi hiukan joutua pyörittelemään.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • nupaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 277
                      • Pohojanmaa

                      Originally posted by viktor View Post
                      Jos sulla on LCI niin siihen saa vaikka xenonsarjan enkeleihin. Siellähän on 25W H8 polttimot, eikä mikään 10W lasikanta. Onko kurvivalot vai tavalliset? Tavallisissa nyt tuo H8 vaihto ei ole homma eikä mikään. Kurvivaloa en muista ulkoa tarkoin miten siinä H8 oli, muistaakseni ihan samalla paikalla. Pyöreä iso korkki auki niin siinä pitäisi olla heti tyrkyllä. Aika iso käsi sinne kyllä sopii. Umpiot irrottaa myös nopsaan, mutta ekalla kerralla voi hiukan joutua pyörittelemään.
                      Moro !

                      Kiitti kaikille vastauksista. On tää hyvä palsta ja täältä kauttahan se meikäläinenkin autonkin sai hommattua. Kiitokset MajorDrake:lle. Homma pelas ku junan vessa ja auto tuotiin kotiovelle asti.
                      Auto on LCI-malli xenoneilla ja kurvivaloilla, joten tuoneeko nuo kurvivalot ongelmia matkaan ??
                      Mistäs sitten noita xenoneita sais parhaiten noihin angeleyes:iin ja mielellään kunnoliset sellaiset ? Vai tarkoitetaanko xenoneilla "normi" 12v poltinta "xenon"-värillä. Ja kummatko lie "järkevämmät" ledit vai xenonit ? "Pääasia" olis, että sais nuo "keltaiset rinkulat" lähemmäs xenonin värejä eli valkoisemmiksi. Kuten huomaatte, niin opeteltavaa riittää, mutta kiva huomata, että jaksaa näistä autoasioistakin vielä kiinnostua, kun sattuu vaan oikea auto kohdalle. Edellinen auto Hondan CR-V ei oikein sytyttänyt.
                      Last edited by nupaha; 24-07-2011, 09:13.
                      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                      kauppakassina Audi A3 sedan
                      kesäkissana Jaguar XKR
                      tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5466
                        • S:t Karins

                        Originally posted by nupaha View Post
                        Moro !
                        "Pääasia" olis, että sais nuo "keltaiset rinkulat" lähemmäs xenonin värejä eli valkoisemmiksi. Kuten huomaatte, niin opeteltavaa riittää, mutta kiva huomata, että jaksaa näistä autoasioistakin vielä kiinnostua, kun sattuu vaan oikea auto kohdalle. Edellinen auto Hondan CR-V ei oikein sytyttänyt.
                        Edullisin ja helpoin vaihtoehto saada noi "kusivalot" päivitettyä valkoiseksi on ostaa värilliset polttimot:
                        14,90 € pari
                        Näitä olen itse käyttänyt ja ollut tyytyväinen .
                        Toinen vaihtoehto on laittaa xenonit kuten mm. teropa:

                        teropa
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • syncro^^
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 765
                          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                          Originally posted by kt0510 View Post
                          Edullisin ja helpoin vaihtoehto saada noi "kusivalot" päivitettyä valkoiseksi on ostaa värilliset polttimot:
                          14,90 € pari
                          Näitä olen itse käyttänyt ja ollut tyytyväinen .
                          Toinen vaihtoehto on laittaa xenonit kuten mm. teropa:

                          teropa

                          tai EPD:ltä tilata http://www.epdtuning.com/angle-eyes-...lle-p-848.html itellä kiinni ja on ihan valkoiset ja sumareihin laitoin ledit kans mutta tuli turhan siniset eikä herjaa mitään polttimovikoja niinkö halpa polttimot
                          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                          BMW G31 540D x-Drive
                          BMW F11 530DA -12

                          Ex:
                          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                          BMW F30 320Da -12
                          Bmw E70 3.0DA -07
                          Bmw F10 525DA -10
                          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by syncro^^ View Post
                            tai EPD:ltä tilata http://www.epdtuning.com/angle-eyes-...lle-p-848.html itellä kiinni ja on ihan valkoiset ja sumareihin laitoin ledit kans mutta tuli turhan siniset eikä herjaa mitään polttimovikoja niinkö halpa polttimot
                            Linkin ledi ei sitten sovi LCI:hin.

                            Muutenkin ledejä vierastan valoissa. Vähän liikaa ollut radion kuuluvuusongelmia yms mitkä johtuu ledien aiheuttamasta häiriöstä. Puheiden mukaan nyt jo on settejä jotka eivät oireita tee, mutta onko pysyvästi näin, paha sanoa. Ledit on myös varsin hinnoissaan ja jos ei osta hyväksi havaittua mallia niin voi mennä muutamat oppirahat. Tuo H8 on vielä hankalampi koska mikään pistemäinen led ei siihen käy.

                            Tuolla aiemmin mainitun tyyppiset polttimot on itselläkin, xenon-sarjaan tosin varmaan loppukesän mittaan tulee siirryttyä. Jos polttimo riittää niin laittaa ne, mutta eipä se xenon-sarja sopivasta paikkaa tilattuna mikään paha investointi ole sekään.

                            Ja toki näihin saa ümnitzalta esimerkiksi halo-sarjaa missä koko rinkula on tehty SMD-ledeistä. On kirkkaat ja väreissä löytyy, mutta hintakin on 300USD paikkeilla. Se on ihan mitä haluaa, vaihtoehtoja on
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Mikähän tuota e60 nyt vaivaa, kun vaihdoin akun niin senjälkeen soitin ei enää muista mitä on viimeksi tehty. Eli jos kuuntelet cd:tä ja seuraavan kerran kun auton starttaat niin ollaan aina radion puolella kanavalla 100,4 Lieköhän joku asetus nollaantunut audiopuolella vai mikä tuota vaivaa? Takakontin sulakkeet oli ainakin kaikki ok.

                              Vikakoodit luetaan samalla kun uusi akku koodataan alkuviikosta. Edellinen akku oli tavallinen 110ah ja uusi on 95ah AGM.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • code_xi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 64
                                • Kempele

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Hmm, kolmas osapuoli=keltapäiset kilvet=ongelmia Tanskassa.
                                Vai teitkö valtakirjan ja otit punapäiset?

                                Vaikka monet jotain muuta väittää, edelleenkään ne keltapäiset eivät ole voimassa kuin Saksassa. Green cardin kyllä mielellään myyvät,
                                jolloin vakuutus on voimassa myös muualla, mutta rekisteröinti ei.
                                Pahimmillaan Tanskassa (ja Ruotsissa) jäät tien varteen sakkolapun kanssa ja joudut hommaamaan toiset kilvet.
                                Ja ne pohjoismaiset sakot peritään kotoa asti.

                                Ja Finnlines on kallis näin sesonkiaikaan jos et saa varattua perushinnan hyttiä. Miespaikalla hlöauto + kuski maksaa n. 350 euroa jos sellainen vain löytyy.

                                Tukholman kautta ajaminen maksaa sekin, laiva n. 100 hytin kera (hesaan, onko edes tilaa?), lauttamaksut jos menee esim. pudgardenista 70, siltamaksu/lautta 40 euroa,
                                yksi hotelliyö (30-100) ja polttoaineet (100-200€) jne. joten ajamalla ei juurikaan säästä...
                                Dodiin, pirssi on onnistuneesti saatettu Suomeen keltapäisillä lapuilla. Eikäs mitään murheita ollut. Tosin eipä ollut juuri valvontaakaan. Ja pituutta tuolle koeajolle tuli rapiat 2000km... Eli jos haluaa matkustaa mukavasti ja itseään rasittamatta niin maksaa finnlinesille tai sitten ajaa tukholmaan nukkumatta ja siellä sitten jännätään sopiiko laivaan vai ei. Ja säästöä Finnlinesiin verrattuna 300-400€.
                                E60 530i LCI M-Sport 2007

                                Comment

                                Working...
                                X