E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5466
    • S:t Karins

    Originally posted by JKK View Post
    Meneeköhän se oikeasti yli litran pienemmällä? Omalla pre-535d:llä pääsen kesäisessä rauhallisessa matka-ajossa 6,5 litran keskikulutuksella, toisinaan jopa allekin.
    Tuolla kulutuksella pääset jo Guines:n ennätystenkirjaan, itse en ole pre LCI:llä ikinä päässyt missään alle 7,5 l/100km.
    LCI:llä on mennyt monasti jo jopa alle 7 l/100 km

    Originally posted by JKK View Post
    Kolmen kuukauden seka-ajon keskikulutus on 8,6 l/100km.
    Keskikulutus ajamallani reilulla 100 th km oli 8,4 l/100 km
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Sigfried
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 261
      • Rannalla

      Kaveri osti -08 E60 525d LCI:n ja muutama kysymys:

      - Läpät varmaan pois tästäkin?

      - Mikä kone tuossa on (tai siis Turbotekin sivut antaa vaihtoehdoiksi EDC16 130 kW/177 hv 400 Nm tai BMW EDC17 150 kW/204 hv 430 Nm). Mobilessa noita kuitenkin myydään 145 kw/197 hv versiona (onko tuollaista edes olemassa?) Auto on aito M-sport mutta eikai sillä ole tehoon vaikutusta?

      - Missä sedanissa on akku?

      Ja vielä kysymys liittyen tuohon omaan autooni:

      - Takalasin pyyhin lopetti toimintansa ja jämähti keskiasentoon. Missä vika? Kuuluisat takaluukun piuhat vai mikä? Takalasi aukeaa ok...
      Last edited by Sigfried; 11-08-2011, 23:20.

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        Originally posted by Sigfried View Post
        Kaveri osti -08 E60 525d LCI:n ja muutama kysymys:

        - Läpät varmaan pois tästäkin?

        - Mikä kone tuossa on (tai siis Turbotekin sivut antaa vaihtoehdoiksi EDC16 130 kW/177 hv 400 Nm tai BMW EDC17 150 kW/204 hv 430 Nm). Mobilessa noita kuitenkin myydään 145 kw/197 hv versiona (onko tuollaista edes olemassa?) Auto on aito M-sport mutta eikai sillä ole tehoon vaikutusta?

        - Missä sedanissa on akku?

        Ja vielä kysymys liittyen tuohon omaan autooni:

        - Takalasin pyyhin lopetti toimintansa ja jämähti keskiasentoon. Missä vika? Kuuluisat takaluukun piuhat vai mikä? Takalasi aukeaa ok...
        Ei ole läppiä LCI 525:ssa Akku peräontissa oikassa reunassa muovikaukalon alla. 145 kw lienee ainoa teholukema LCI 525d:ssä.
        Takalasinpyyhin on joko jumissa akselilta tai pyyhintä liikuttava "tappi" perääntynyt eikä yllä moottorin koloon tai sitten luukun johtosarja poikki.

        Comment

        • jermu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2002
          • 111
          • Etelä-Pohjanmaa

          ----------
          Last edited by jermu; 02-03-2012, 13:58.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by JKK View Post
            Juuri pistin itsekin letkut uusiksi, ja mielestäni se 4mm letku oli jo aika rajalla. Halkaisija oli jo ehkä liian suuri... Jotkut liitokset tuntuivat jo aika väljän oloisilta. Etolan 3,2mm bensaletkulla tuli sitten aika napakat liitokset. Tuntuisi että 3,5mm voisi olla täsmälleen optimi tähän käyttöön, jos hiuksia aletaan halkomaan.

            btw. itselläni oli muuten hapertunut jopa kuskin puoleiselle moottorin tukikumin säätimelle lähtevä letku. Oli jo käytännössä murtunut juurestaan poikki. Kyseessä oli muistaakseni sellainen muovinen jakopala, jossa oli "lähdöt" neljään suuntaan siellä imusarjan alla. Aika koppuroita olivat kaikki letkut. Osa napsahteli poikki kun yritin nitkutella irti. Suosittelen kyllä uusimaan jokaisen alipaineletkun, jonka silmäpelillä vain pystyy konehuoneesta löytämään. Tosin ilman imusarjan irroitusta hommasta ei tule mitään.

            Tuossa pajalla vähän itsekin letkuja hypistellessäni, niin kävinpä ostamassa sen 4mm letkun jälkeen kun oli niin löysä 3,2mm letkua joka reikään, se oli jo tiukkakin, samaa luokkaa kuin alkuperäinen, ilmeisesti se alkuperäinen on tuon 3,2 ja 3,5mm väliin, hankala noita kumiletkuja on työntömitallakin mittailla

            Jahka tästä kyytiä löytäs niin lähtis oman hakemaan kaapuntista pajalta ja kokeilemaan,

            hehkuthan kannattaa sen imusarjan irrotuksen jälkeen myös vaihtaa jos vähänkään epäilystä ettei ole ihan männäviikolta.

            Irtos haaleesta koneesta nekin ihan vain kysymällä, ei ollu onkkelmaa ei.

            Miten se muuten on, kun on 180tkm imusarjan vaihtoväli huoltojen mukaan, niin sitten siinä imusarjassa jossa on se vahvistettu laipan kohta, niin missä thkm ne on ihmisillä pudonnu koneistoon?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Sigfried
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 261
              • Rannalla

              Originally posted by peeämvee View Post
              Ei ole läppiä LCI 525:ssa Akku peräontissa oikassa reunassa muovikaukalon alla. 145 kw lienee ainoa teholukema LCI 525d:ssä.
              Takalasinpyyhin on joko jumissa akselilta tai pyyhintä liikuttava "tappi" perääntynyt eikä yllä moottorin koloon tai sitten luukun johtosarja poikki.
              Ei ole läppiä LCI 525:ssa: --> Onko faktaa?? Ainakin 535d LCI:ssa oli läpät... :think

              Akku peräontissa oikassa reunassa muovikaukalon alla. --> näkyy pelkkää verhoilua, pitääkö sitä purkaa?

              145 kw lienee ainoa teholukema LCI 525d:ssä. --> mikä kone tyyppi? Mites softaaminen, paljonko luovuttaa paukkuja?

              Takalasinpyyhin on joko jumissa akselilta tai pyyhintä liikuttava "tappi" perääntynyt eikä yllä moottorin koloon tai sitten luukun johtosarja poikki --> MajorDrake, paiskaappa mulle yksityiskohtaiset ohjeet ton pyyhkijän fiksaamiseen (kun olet kuitenkin semmoiset tehnyt ).

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                Originally posted by Mik@ View Post
                Tuolla http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=390261356431 näyttää olevan hihnapyörä vähän edukkaammin.
                Kuva ilmeisesti väärä kun vain yhdellä pultilla mutta varaosa nro. oikea.
                Kysyin myyjältä vielä kuitenkin varmistusta asiaan.
                Joo kyllä tuo oikealta näyttää nopeasti vilkaistuna
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  Originally posted by Sigfried View Post
                  Akku peräontissa oikassa reunassa muovikaukalon alla. --> näkyy pelkkää verhoilua, pitääkö sitä purkaa?
                  Verhoilusta irti ne parit muoviklipsit niin saa taitettua auki.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Tuolla kulutuksella pääset jo Guines:n ennätystenkirjaan, itse en ole pre LCI:llä ikinä päässyt missään alle 7,5 l/100km.
                    LCI:llä on mennyt monasti jo jopa alle 7 l/100 km


                    Keskikulutus ajamallani reilulla 100 th km oli 8,4 l/100 km
                    Mulla talvella menee parhaimmillaan 5,5l/100km, kun ajelee tasaisesti koko matkan 93km/h vakkarissa + ohituksen luistonestoa vasten.
                    Normaalisti matkassa menee talvirajoituksilla sen aika tasan 6L ja kesällä litran/puoli enemmän kun joutuu ohittelemaan enemmän, suuremmat nopeudet ja leveämmät renkaat.

                    Tavis ajoissa menee normaalisti vähän reilu 8L/100km kesät talvet ~50km/h keskinopeudella.

                    edit. ja muutaman kerran olen tankkauksista laskenut ja mittarin näyttämä aina 0,2l sisällä.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2150
                      • L a h t i

                      Ei kauheen pahalta kuulost tommonen reilu 5litraa kun ottaa huomioon että on kuitenkin menevämpi peli

                      Comment

                      • peeämvee
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 283
                        • Taivalkoski

                        Originally posted by Sigfried View Post
                        Ei ole läppiä LCI 525:ssa: --> Onko faktaa?? Ainakin 535d LCI:ssa oli läpät... :think

                        Akku peräontissa oikassa reunassa muovikaukalon alla. --> näkyy pelkkää verhoilua, pitääkö sitä purkaa?

                        145 kw lienee ainoa teholukema LCI 525d:ssä. --> mikä kone tyyppi? Mites softaaminen, paljonko luovuttaa paukkuja?

                        Takalasinpyyhin on joko jumissa akselilta tai pyyhintä liikuttava "tappi" perääntynyt eikä yllä moottorin koloon tai sitten luukun johtosarja poikki --> MajorDrake, paiskaappa mulle yksityiskohtaiset ohjeet ton pyyhkijän fiksaamiseen (kun olet kuitenkin semmoiset tehnyt ).
                        Tuolla läpätön imusarja http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=11&fg=40
                        Omasta olin kyllä noita poistamassa, mutta yllätys olikin suuri ku ei läppiä löytynytkään

                        Comment

                        • Malax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Mulla talvella menee parhaimmillaan 5,5l/100km, kun ajelee tasaisesti koko matkan 93km/h vakkarissa + ohituksen luistonestoa vasten.
                          Normaalisti matkassa menee talvirajoituksilla sen aika tasan 6L ja kesällä litran/puoli enemmän kun joutuu ohittelemaan enemmän, suuremmat nopeudet ja leveämmät renkaat.

                          Tavis ajoissa menee normaalisti vähän reilu 8L/100km kesät talvet ~50km/h keskinopeudella.

                          edit. ja muutaman kerran olen tankkauksista laskenut ja mittarin näyttämä aina 0,2l sisällä.
                          aika uskomatonta on kyllä! melkein olisi pakko itse nähdä/todentaa kulutus, jotta uskoisin.entisellä 320d e91 pääsi matkassa 5.4 lukemiin todellista... pakko sanoa, että en usko!
                          superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Malax View Post
                            aika uskomatonta on kyllä! melkein olisi pakko itse nähdä/todentaa kulutus, jotta uskoisin.entisellä 320d e91 pääsi matkassa 5.4 lukemiin todellista... pakko sanoa, että en usko!
                            Oon ennenkin kirjoittanut että tuo 93 mittarinopeutta tuntuu olevan aika optimi tuolle autolle, kesällä ei toivoakaan päästä alle kuuden. Silloin matka-kulutus pyörii siellä 6,3-7,0 ja tosiaan se "oma yhdistetty" on ollut jo pidemmän aikaa siinä reilussa kahdeksassa kun keskinopeus on ~50kmh, joka tuskin on enää mitenkään erikoisen vähää?

                            Voit lähtee joku talvinen viikonloppu kuskiin jollekki etelän keikalle niin näet?
                            Last edited by Matson^; 12-08-2011, 22:49.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              tuo oma pre facelift 530da meni talvikelissä 5.7l matkassa (varkaus - vantaa -varkaus) ja kesällä sitte 6.5l (varkaus - jyväskylä - tampere - loimaa - alastaro) ilmastointi ottaa sen 0.5l satkulle

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Originally posted by kt0510 View Post
                                Tuolla kulutuksella pääset jo Guines:n ennätystenkirjaan, itse en ole pre LCI:llä ikinä päässyt missään alle 7,5 l/100km. LCI:llä on mennyt monasti jo jopa alle 7 l/100 km
                                Keskikulutus ajamallani reilulla 100 th km oli 8,4 l/100 km
                                En lähtisi kyllä guinnesiin ilmoittautumaan, koska esim. 6,5 litran maantiekulutukseen ei tarvitse edes yrittää. Parhaimmillaan olen ajanut välin Pieksämäki-Joutsa-Heinola -välin 5,7 litran keskikulutuksella muun liikenteen mukana. Tosin silloin oli jo pientä yritystä pelissä. Sen alle en minä pääse. Ilmeisesti autoni on ainakin konehuoneen osalta kunnossa? Tämän tapauksen perusteella on kuitenkin vaikea uskoa, että siirtyminen LCI:hin toisi litran säästön kulutuksessa. Tosin jos tietäisi, että auton satunnaisesta nykimisefektistä (EGR-polton aikana??) pääsisi LCI:n myötä eroon, voisin harkitakin :think

                                En tiedä vaikuttaako esim. auton rengastus noin suureen eroon? Ainakin edellisessä E91:ssä siirtyminen 16" orggissetistä --> 18" raskaampaan rengaskierrokseen nosti kulutusta jotakuinkin litralla. Toinen mikä vaikutti paljon tässä E61:ssä, oli uudet termostaatit; Lämpöjen nousu matka-ajossa 75-->93 asteeseen pudotti kulutuslukemia yli litralla alaspäin. Vanhoilla termareilla oli tekeminen jotta pääsi pitkällä matkalla kuutosella alkaviin lukemiin.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X