Originally posted by daro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takaluukun johtosarjat
Collapse
X
-
Vieläkään ei mitään vastausta. Jos joku on käynyt sähköpostikeskustelua suoraan jonkin Sencomin henkilön kanssa lähikuukausina niin voisiko nakata mulle vaikka privana osoitteen ja koitan sitä kautta lähestyä (jos en ole jo laittanut samaan osoitteeseen).
Suosittelisin malttamaan tuolta tilaamista ainakin hetkeksi.
Comment
-
-
Johtosarja saapui lopultakin, Paypal disputen jälkeen jne. Toki paketista uupui antennivahvistimen vänkärin puoleiseen päähän tulevat johdot ja sen sijaan oikeanpuoleisia johtosarjoja oli kaksin kappalein. Tuon toisen oikeanpuoleisen johtosarjan voi lunastaa pois, näppäilen ostoilmoituksen kunhan ehdin.
Itse ongelma: viikonlopun aikana vaihdoin vasemmanpuoleisen johtosarjan ja radion kuulumattomuus johtui näköjään siitä että antennijohto oli paria säiettä lukuunottamatta poikki.
Onko tuollaisen jatkamiseen muita vaihtoehtoja kuin Fakra-liittimen avulla?
Comment
-
-
Lisäjarruvalo pimeänä. Aiemmin toimi vain osittain, eli paloi vain osa ledeistä. Nyt siis täysin mykkä ja katsastusmies ei tykänny. Eli olettaisin, että se jarruvalo hajalla ja johtosarja ok? Mieluummin vaihtaisin vain tuon jarruvalon kun ei kiinnostaisi tuohon johtosarjajumppaan alkaa...
Pitääkö tuosta e61:stä koko takalasi ottaa irti, että saa sen jarruvalon piuhan liittimen esille?-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostLisäjarruvalo pimeänä. Aiemmin toimi vain osittain, eli paloi vain osa ledeistä. Nyt siis täysin mykkä ja katsastusmies ei tykänny. Eli olettaisin, että se jarruvalo hajalla ja johtosarja ok? Mieluummin vaihtaisin vain tuon jarruvalon kun ei kiinnostaisi tuohon johtosarjajumppaan alkaa...
Pitääkö tuosta e61:stä koko takalasi ottaa irti, että saa sen jarruvalon piuhan liittimen esille?
Ei tarvitse irroittaa kuin se "takasiipi" jossa jarruvalo on kiinni. Jarruvalo irtoaa siitä helposti, 3 ruuvia ja liitin.
Itsellä oli viime syksynä sama homma, kaikki ledit pimeänä. Totesin että liian kallis varaosa, vaihdoin ledit.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostEi tarvitse irroittaa kuin se "takasiipi" jossa jarruvalo on kiinni. Jarruvalo irtoaa siitä helposti, 3 ruuvia ja liitin.
Itsellä oli viime syksynä sama homma, kaikki ledit pimeänä. Totesin että liian kallis varaosa, vaihdoin ledit.
Hintaa hämmästelin itsekin. Minkälainen homma tuo ledien vaihto oli?-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostSiis se takasiipi irtoaa niillä muutamilla ruuveilla sisäpuolelta? Ei koko lasi?
Hintaa hämmästelin itsekin. Minkälainen homma tuo ledien vaihto oli?
Valohan on tehty 'ikuiseksi' eli avasin rälläkällä (1 mm laikka). Vedot sellaiseen kohtaan että eivät tule näkyviin. Muuten ihan normi kolvaushommaa. Sisäisen johdotuksen uusin, koska ihan koppuraa ja johtoja piti kuitenkin irroittaa jotta levyt sai pöydälle.
Sisällä siis 3 piirilevynpätkää, jossa oli muistaakseni 26 lediä yhteensä. Ne on kytketty 3 ryhmään.
TME:ltä tilasin 3 * 30 lediä, ja valitsin sen tyypin joka oli lähinnä alkuperäistä sävyltään/kirkkaudeltaan. Kaikki ledit eivät olleet rikki, mutta kytkennästä johtuen muutama rikkinäinen pimentää koko paneelin.
WW05G3SRC4-W
WW05G3SRP4-W
OS5RPM5B61A
30 kpl kutakin, koko roska noin 20€. En muista mitkä laitoin, mutta jos löydän jäljelle jääneet 2 pussia, se selviää..
Kasaus silikonilla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Ennen LED-talkoita kannattaa kuitenkin tarkistaa, tuleeko siihen lisäjarruvalolle jännite. Vikaantunut häiriönpoistaja (Z13) voi estää jännitteen kulun siitä eteenpäin.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEnnen LED-talkoita kannattaa kuitenkin tarkistaa, tuleeko siihen lisäjarruvalolle jännite. Vikaantunut häiriönpoistaja (Z13) voi estää jännitteen kulun siitä eteenpäin.
Äkkiä voisi kuvitella että tuo valo olisi hienompaakin tekniikkaa, esim vakiovirtageneraattori ledejä syöttämässä, mutta ei, ihan vastukset siellä on.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostKyllä sinne 12v jännite tulee, eli tuo jarruvalo sökö. Melko kallis tosiaan tuo kampe, mutta en mää nyt kolvaustalkoisiin ala... :think Pitääpä katsella purkaamojen tarjontaa.
Onhan se vähän brutaali homma vaihtaa ne ledit. Itsekin katselin ensin purkaamoilta, mutta ajattelin sitten että käytetyn sieltäkin saa ja sellainen minulla jo on.
Jos löydät jostain edullisesti, laita tänne infoa, kaverilla yksi sektori pimeänä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Hain Tampereelta Elektorilta Sammonkadulta pientä askartelua varten:
20m 0.25mm2 silikonijohtoo (4 eri väriä)
5m 0.75mm2
5m 3.0mm2
verkkosukkaa 3m paria eri kokoo johtojen siistiin suojaamiseen
Hintaa näille tuli 32€
Siel olis ollu eri kokoisia juotoksellisia pikaliittimiä/juotosholkkeja n.1€/kpl, mutta aattelin säästää ja tehä kolvi, tina ja kutistesukka -meiningillä.
Kuvassa edellisen sankarin urotöitä. Älkää ny ainakaan näin tehkö koskaan. Miten nuo liitokset ois järkevin asemoida? Saako antenniboksin päästä liittimiä auki ja uusia johtoja sinne suoraan?
Oisko vielä jotain mitä tarvis tai heittää jotain näppärää neuvoo?
EDIT: Tein tänää antennille menevän viuhkan eikä ollu temppu eikä mikään, jos välineet on suht tuttuja, kolvi pysyy vakaasti kädessä eikä oo selkävaivoja. Tein juottaen ja kutistesukalla antennin puolelle liitokset ja abikoilla kajarin taakse. Johtoja oli mulla 7 ohutta ja yks paksumpi. Meni 3h näin ensikertalaiselta. Tein vielä takalasin pesurin letkun uusiksi motonetin keltasella polttoaineletkulla ja takaiskuventtiilistä liitoskohdan, kun ei löytynyt sopivan kokoista suoraa jatkoliitintä.
Radion koaxaali ja virtapiuha on vielä poikki. Miten ne kannattais korjata?Last edited by edva; 28-07-2021, 15:29.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Se koaksiaali on vähän ikävä korjata, kun korjauksista tulee häiriöitä herkästi. Paras olisi uusia koko kaapeli, mutta millainen urakka se on....?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment