Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3ino
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 12
    • Espoo

    #91
    Mahtaako seuraavanlainen oireilu olla johtosarjasta johtuvaa?

    Takalasin aukaisunappula ei tee mitään. Takalasia ei saa auki.
    Takaluukun avausta kun painaa, niin surinaa kuuluu ja luukku pyrkii aukeamaan mutta ei liikahdakaan kun sentin.

    Jos tämä johtosarjasta johtuu, niin olisiko foorumilla henkilöä joka korvaus vastaan ne johtosarjat tuohon autoon vaihtaa?

    E61 525DA 2005

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #92
      Originally posted by H3ino View Post
      Mahtaako seuraavanlainen oireilu olla johtosarjasta johtuvaa?

      Takalasin aukaisunappula ei tee mitään. Takalasia ei saa auki.
      Takaluukun avausta kun painaa, niin surinaa kuuluu ja luukku pyrkii aukeamaan mutta ei liikahdakaan kun sentin.

      Jos tämä johtosarjasta johtuu, niin olisiko foorumilla henkilöä joka korvaus vastaan ne johtosarjat tuohon autoon vaihtaa?

      E61 525DA 2005
      Jos oikeen muistan niin vasemman puolen konttiin menevässä nipussa on kolme samanlaista harmaavalkoista johtoa muistaakseni.
      Näistä johdoista yksi ainakin vaikuttaa takalasin lukon toimintaan ollessaan poikki juuri noin.

      Comment

      • GuGi_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 700
        • Vantaa city

        #93
        Originally posted by H3ino View Post
        Mahtaako seuraavanlainen oireilu olla johtosarjasta johtuvaa?

        Takalasin aukaisunappula ei tee mitään. Takalasia ei saa auki.
        Takaluukun avausta kun painaa, niin surinaa kuuluu ja luukku pyrkii aukeamaan mutta ei liikahdakaan kun sentin.

        Jos tämä johtosarjasta johtuu, niin olisiko foorumilla henkilöä joka korvaus vastaan ne johtosarjat tuohon autoon vaihtaa?

        E61 525DA 2005
        Voi olla ja voi olla ettei ole Takalasin aukeamattomuuteen voi olla yhtä todennäköisesti syynä se mikrokytkin (se nappi siis). Tai hyvässä tapauksessa molemmat. Tosta takaluukun aukeamattomuudesta oli tossa vähän aika sitte jossain topikissa juttua. En nyt jaksa kahlata läpi missä. Muistaakseni siinä oli syypäänä se "lukkomoottori" vai mikä lie joka imasee sen kontin kiinni. Oireet oli juurikin vastaavat kun sulla. Se ei todennäkösesti johdu piuhoista kun kuitenki siis jollain asteella juttelee. Ja kyllähän noille piuhoille aina korjaaja löytyy jos niikseen tulee
        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

        F11 525d -11
        E60 M5 -05
        E12 530i -75
        E32 730i - 91
        Chevy Silverado 3500 -93
        R33 Skyline GTS-T -93

        Comment

        • H3ino
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 12
          • Espoo

          #94
          Kiitos näistä.

          Aloitetaan metsästämään osia.

          Tuon ikkunan avauskytkimen jo löysinkin.

          Oliskos antaa vinkkiä että mistä voisin sen lukkomoottorin edukkaasti hankkia vai löytyykö vain Laakkoselta?

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #95
            Tarkista nyt hvämies ne johdot ennenkuin alat osia tilaan.

            Comment

            • H3ino
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 12
              • Espoo

              #96
              Oli tarkoitus tarkistaa ne johdotkin. Taidan varmuuden vuoksi vaihdattaa ne johtosarjat jokatapauksessa. Eli jos jollain kiinnostusta homma tehdä, niin tarjouksia tulemaan =)

              Ajattelin vain etukäteen kysyä hankintapaikkaa sille lukkomoottorille jos vika kuitenkin siinä on.

              Comment

              • Pex
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 353
                • Kuusamo

                #97
                Piuhan kokonaishalkaisija?

                nyt on sitten kaikki luukun toiminnot pimiänä. Viimeinenkin toimiva osa eli takalasin aukaisija tilttasi toissa päivänä. Tarttis varmaan alkaa tinailemaan.

                Luin tämän rimpsun läpi ja mahdollisimman ohutta silikonilankaa siis tarvisi. Kävin paikalliset kioskit läpi ja ohuin mitä löytyy on 0.25mm2, kokonaishalkaisijaltaan silikonieriste mukaan lukien 2.0mm.
                Patrcon nettisivuilla ohuin vaihtoehto on tuo 2 millinen. Tuo lienee tarpeeksi ohutta?
                Nykyään mennään Volkkarilla

                Ex. E61 520dA 2006

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #98
                  Originally posted by Pex View Post
                  nyt on sitten kaikki luukun toiminnot pimiänä. Viimeinenkin toimiva osa eli takalasin aukaisija tilttasi toissa päivänä. Tarttis varmaan alkaa tinailemaan.

                  Luin tämän rimpsun läpi ja mahdollisimman ohutta silikonilankaa siis tarvisi. Kävin paikalliset kioskit läpi ja ohuin mitä löytyy on 0.25mm2, kokonaishalkaisijaltaan silikonieriste mukaan lukien 2.0mm.
                  Patrcon nettisivuilla ohuin vaihtoehto on tuo 2 millinen. Tuo lienee tarpeeksi ohutta?
                  Originaalit piuhat on pääosin 0.35. Silikonipiuhalla on isompi kesto joten tjo 0.25 käy noiden korvaamiseen.

                  Lisäksi tarvitset paksumpaa kaapelia, mm. takalasinlämmittimelle, takalasinpyyhkimelle ja pari muutakin paksumpaa sieltä löytyy.
                  Itse käytän paksumpiin 2.0 mm2 piuhaa, ja takalasinläppärille vedän tuplana piuhat...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Pex
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 353
                    • Kuusamo

                    #99
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Originaalit piuhat on pääosin 0.35. Silikonipiuhalla on isompi kesto joten tjo 0.25 käy noiden korvaamiseen.

                    Lisäksi tarvitset paksumpaa kaapelia, mm. takalasinlämmittimelle, takalasinpyyhkimelle ja pari muutakin paksumpaa sieltä löytyy.
                    Itse käytän paksumpiin 2.0 mm2 piuhaa, ja takalasinläppärille vedän tuplana piuhat...
                    ok. Eli tuo kokonaishalkaisija 2.0mm ei sitten ole liian paksua ja niitä sopii sinne kouruun tarpeellinen määrä jos vaihtaa kaikki kerrallaan? Näyttää melko paksulta äkkiseltään. En ole vanhoja vielä kaivanu noista kouruista pois, mutta ne on sitten ilmeisesti PVC-eristeisiä kun eivät kestä?

                    Pitääpä hakea tuota 2 mm2 piuhaa vielä jokunen metri ennenkuin alan aukoo paikkoja.
                    Nykyään mennään Volkkarilla

                    Ex. E61 520dA 2006

                    Comment

                    • H3ino
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 12
                      • Espoo

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Originaalit piuhat on pääosin 0.35. Silikonipiuhalla on isompi kesto joten tjo 0.25 käy noiden korvaamiseen.

                      Lisäksi tarvitset paksumpaa kaapelia, mm. takalasinlämmittimelle, takalasinpyyhkimelle ja pari muutakin paksumpaa sieltä löytyy.
                      Itse käytän paksumpiin 2.0 mm2 piuhaa, ja takalasinläppärille vedän tuplana piuhat...

                      Mistä noita kaapeleita hankit?
                      Löysin tuon Partconin nettisivuilta sen ohuimman. Onko oikea?

                      Partcon laaja valikoima palvelee kaikkea elektroniikan harrastukseen, koulutukseen, huoltoon ja valmistukseen liittyen.


                      Mutta mistä ne loput piuhat saa?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by H3ino View Post
                        Mistä noita kaapeleita hankit?
                        Löysin tuon Partconin nettisivuilta sen ohuimman. Onko oikea?

                        Partcon laaja valikoima palvelee kaikkea elektroniikan harrastukseen, koulutukseen, huoltoon ja valmistukseen liittyen.


                        Mutta mistä ne loput piuhat saa?
                        Tilaamalla elektroniikkaliikkeestä, ei noita hyllyssä ollut Jyväskylässä,
                        100 metrin rullalla on hintaa ;-(
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • H3ino
                          Newbiemmer
                          • Jul 2013
                          • 12
                          • Espoo

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Tilaamalla elektroniikkaliikkeestä, ei noita hyllyssä ollut Jyväskylässä,
                          100 metrin rullalla on hintaa ;-(

                          Olisiko tämä oikeanlaista kaapelia?



                          Tuolta näyttäisi löytyvän nuo muutkin piuhat?

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            Tulee vaan aika turpeisen paksuja johtonippuja noilla silikooni johdoilla kun niinssä on sen verran paksut ulkohalkaisijat verrattuna perinteisiin johtoihin.
                            Ja aika vaisu valikoima on johdon paksuuksia, vain 0.25, 1.0 ja 1.5.
                            Tuohon pitäisi saada vielä 0.5 ja 0.7 sekä 2.5 johdot, että saisi korjattua johdot oikeilla paksuuksilla.
                            Last edited by Spetke; 22-07-2013, 15:05.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              Originally posted by Spetke View Post
                              Tulee vaan aika turpeisen paksuja johtonippuja noilla silikooni johdoilla kun niinssä on sen verran paksut ulkohalkaisijat verrattuna perinteisiin johtoihin.
                              Ja aika vaisu valikoima on johdon paksuuksia, vain 0.25, 1.0 ja 1.5.
                              Tuohon pitäisi saada vielä 0.5 ja 0.7 sekä 2.5 johdot, että saisi korjattua johdot oikeilla paksuuksilla.
                              jahas..kuinka tärkeää on että neliömillit sattuu olemaan just samat? Eli jos on paksuudessa eroa niin mitä siinä voi tapahtua?
                              Mistä nuo paksuudet tietää, mikä on mitäkin? Onko ne merkattu piuhoihin?

                              Mulla on takalasi jumissa, joten noiden kourujen irrottelu ei onnistune kuin kourujen 2 ja 3 (vasemmalta lukien) kohdalla? Kourut 1 ja 4 saanee auki vasta kun lasi on äherretty auki (siitä laitan kysymyksiä ko. threadiin). Vai onko nuo kakkonen ja kolmonenkin mahdotonta irrottaa kun lasi on kiinni?

                              Taikinoin kolmoskourua tuossa hetki sitten ja kourun muovinen pidiketappi ei lähtenyt pois kuin osina...tai sitten en vaan osannu
                              Jälki vaihe vaiheelta oli kuvien mukaista. Ennenkuin hajotan loputkin niin osaisko joku neuvoa saako noita ehjänä irti ja mitä rikkoontuneiden tilalle vois ajatella?
                              Last edited by Pex; 18-11-2013, 17:24.
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • stonecold
                                Newbiemmer
                                • Aug 2011
                                • 16
                                • Suomi

                                Originally posted by Pex View Post
                                jahas..kuinka tärkeää on että neliömillit sattuu olemaan just samat? Eli jos on paksuudessa eroa niin mitä siinä voi tapahtua?
                                Mistä nuo paksuudet tietää, mikä on mitäkin? Onko ne merkattu piuhoihin?

                                Mulla on takalasi jumissa, joten noiden kourujen irrottelu ei onnistune kuin kourujen 2 ja 3 (vasemmalta lukien) kohdalla? Kourut 1 ja 4 saanee auki vasta kun lasi on äherretty auki (siitä laitan kysymyksiä ko. threadiin). Vai onko nuo kakkonen ja kolmonenkin mahdotonta irrottaa kun lasi on kiinni?

                                Taikinoin kolmoskourua tuossa hetki sitten ja kourun muovinen pidiketappi ei lähtenyt pois kuin osina...tai sitten en vaan osannu
                                Jälki vaihe vaiheelta oli kuvien mukaista. Ennenkuin hajotan loputkin niin osaisko joku neuvoa saako noita ehjänä irti ja mitä rikkoontuneiden tilalle vois ajatella?
                                Sitä tappia ei olisi tarvinnut ottaa pois. Itse ainakin sain homman tehtyä kouru kiinni.
                                Ensin yritin ottaa tappia pois, mutta kun oli niin piukassa, niin yritin tehdä homman kouru paikoillaa. Ja siinä myös onnistuin.
                                Ajattelin jos sen tapin ottaa väkisin pois, niin vaikea löytää uutta tilalle.... :think
                                Last edited by stonecold; 22-07-2013, 15:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎